Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 08-12-2017, 01:33   #1241   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Dus je hebt er geen. Je bent hebzuchtig en gaat uiteindelijk waarschijnlijk gewoon je geld verliezen.
Waar zit de logica daarin? Mn eigen inbreng was een minimaal deel van mn totaal... Zelfs mensen die vorige maand hebben ingekocht hebben meer dan het dubbele van hun eigen inbreng en ik ben al wat eerder bezig dan dat. Je bent kinderachtig bezig. Jaloers dat je zelf geen bitcoins destijds gekocht hebt eerder vermoed ik, kzou anders ni weten waarom ge u zo onnozel gedraagt. Maak uzelf maar belachelijk. Als je serieus wil discussieren doe ik dat met plezier, maar jij kunt niet eens normaal doen. Ik verdedig nergens dat het geen bubbel is toch val jij mij daarop aan, en nadat ik erop wijs dat je fout bent, doe je gewoon verder.

Last edited by Muis; 08-12-2017 at 01:48.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 01:51   #1242   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vrieskou View Post
Wtf am I watching, holy shit
Totaal geen bubble huh?

In ander nieuws, Bitcoin alweer totaal nutteloos in zijn bedoelde functie:

https://gizmodo.com/valve-your-bitco...1821069532/amp

En weer een diefstal:

https://www.google.be/amp/s/www.coin...sh-hacked/amp/

En totaal niet verdacht/zorgwekkend voor Bitcoin kopers:

https://www.theverge.com/2017/12/7/1...working-uptime
CSM is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 01:54   #1243   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Totaal geen bubble huh?

In ander nieuws, Bitcoin alweer totaal nutteloos in zijn bedoelde functie:

https://gizmodo.com/valve-your-bitco...1821069532/amp

LN komt binnekort uit. Geen limiet op transacties en zeer lage fees. Steam gebruikte ook bitpay die gemiddeld 10x de normale fee aanrekent en nog geen segwit heeft. Als bitpay dat zou implenteren waren die fees al meteen de helft. Bitpay loopt achter.

Quote:

In tegenstelling tot de grote exchanges hielden ze bij nicehash alles in een hotwallet. Dat zijn zaken die gaan blijven gebeuren als ze security niet serieus nemen.

Quote:
En totaal niet verdacht/zorgwekkend voor Bitcoin kopers:[

https://www.theverge.com/2017/12/7/1...working-uptime
18x zoveel gebruikers als normaal. Onverwachte stormloop.

Last edited by Muis; 08-12-2017 at 01:57.
Old 08-12-2017, 02:00   #1244   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Waar zit de logica daarin? Mn eigen inbreng was een minimaal deel van mn totaal... Zelfs mensen die vorige maand hebben ingekocht hebben meer dan het dubbele van hun eigen inbreng en ik ben al wat eerder bezig dan dat.
Die overgrote meerderheid heeft niet 'het dubbele van hun eigen inbreng'. Die hebben fictieve winsten die ze weigeren te verzilveren omdat ze meer willen. Uiteraard gaan ze uiteindelijk gewoon alles verliezen wanneer de boel crasht.

Als je geen zinnige exit strategie hebt, en die heb je niet, ga je gewoon alles verliezen wat je nu hebt aan echte waarde in Bitcoins.

Quote:
Je bent kinderachtig bezig. Jaloers dat je zelf geen bitcoins destijds gekocht hebt eerder vermoed ik, kzou anders ni weten waarom ge u zo onnozel gedraagt. Maak uzelf maar belachelijk. Als je serieus wil discussieren doe ik dat met plezier, maar jij kunt niet eens normaal doen. Ik verdedig nergens dat het geen bubbel is toch val jij mij daarop aan, en nadat ik erop wijs dat je fout bent, doe je gewoon verder.
Bitcoins waren in het begin gewoon hilarisch, daarom heb ik deze thread gestart. Ondertussen begint het meer tragedie dan komedie te worden omdat zo veel domme en goedgelovige mensen hier alweer hun broek aan gaan scheuren. Terwijl de slimmeriken en criminelen met alles gaan lopen. Soit, als je denkt mij te kloten i.p.v. je eigen door Bitcoins te kopen, doe maar op. Kunt niet zeggen dat ik niet proberen waarschuwen heb.
Old 08-12-2017, 02:03   #1245   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Die overgrote meerderheid heeft niet 'het dubbele van hun eigen inbreng'. Die hebben fictieve winsten die ze weigeren te verzilveren omdat ze meer willen. Uiteraard gaan ze uiteindelijk gewoon alles verliezen wanneer de boel crasht.

Als je geen zinnige exit strategie hebt, en die heb je niet, ga je gewoon alles verliezen wat je nu hebt aan echte waarde in Bitcoins.
Dat is het ding net. Ik ben er van bewust hoe snel het mis kan gaan, maar ik zie er ook een mooie kans in om geld mee te verdienen. Het 1 sluit het ander niet uit. Ik denk dat de meeste dat hier wel weten, daarom is het onnozel dat je jezelf blijft herhalen.

edit: Wat als bitcoin geen bubble blijkt te zijn? Ik zeg niet dat het zo is, maar al het zo is, staat hij nu nog goedkoop. Eens LN volledig erin zit is bitcoin wat het wou zijn. Instant peer to peer decentralized payments. Het heeft zijn waarde, al is die niet zo groot in de rijkere landen. Maar in Zimbabwe, Argentinia, Venezuela is zoiets een godsgeschenk. Je moet inzien dat het zijn nut ook heeft. Of het nut groot genoeg is om te blijven, das iets anders.

Last edited by Muis; 08-12-2017 at 02:10.
Old 08-12-2017, 02:05   #1246   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
LN komt binnekort uit. Geen limiet op transacties en zeer lage fees. Steam gebruikte ook bitpay die gemiddeld 10x de normale fee aanrekent en nog geen segwit heeft. Als bitpay dat zou implenteren waren die fees al meteen de helft. Bitpay loopt achter.
Dat zijn promopraatjes he vriend. Shit die Bitcoiners zichzelf en anderen wijsmaken om de machine draaiende te houden en hopelijk nog meer volk te overtuigen van in te kopen.

Uiteindelijk gaat Bitcoin binnen een maand, een jaar of tien jaar nog altijd even brak draaien. Maakt niet uit of het buzzwoordje van de dag nu segway, lightning bolt of proof of steak is.

Last edited by CSM; 08-12-2017 at 02:08.
Old 08-12-2017, 02:13   #1247   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Dat zijn promopraatjes he vriend. Shit die Bitcoiners zichzelf en anderen wijsmaken om de machine draaiende te houden en hopelijk nog meer volk te overtuigen van in te kopen.

Uiteindelijk gaat Bitcoin binnen een maand, een jaar of tien jaar nog altijd even brak draaien. Maakt niet uit of het buzzwoordje van de dag nu segway, lightning bolt of proof of steak is.
Ik heb LN al gebruikt gehad op testnet. Het werkt op mainet, er zijn al transacties gebeurt maar is nog niet in een GUI vorm beschikbaar. Je kan wel al in beta werken en alle tests van de laatste maanden zn positief. Ik ben er veel mee bezig dus excuseer dat ik mijn eigen kennis erover boven de jouwe plaats op dit punt. Ik weet dat jij van veel dingen veel weet maar hier ontbreek je toch een grote brok. Het feit dat je denkt dat het propaganda is zegt genoeg. Segwit bestaat en mijn wallet gebruikt het, ik betaal lagere fees. Enorm veel Devs werken hieraan en je kan alles volgen op Github, het is allemaal opensource... Dit ontkennen of propaganda noemen is hetzelfde als Trump die fakenews roept en de feiten negeert.

Last edited by Muis; 08-12-2017 at 02:18.
Old 08-12-2017, 02:14   #1248   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Dat is het ding net. Ik ben er van bewust hoe snel het mis kan gaan, maar ik zie er ook een mooie kans in om geld mee te verdienen. Het 1 sluit het ander niet uit. Ik denk dat de meeste dat hier wel weten, daarom is het onnozel dat je jezelf blijft herhalen
Ja, dat is inderdaad de bubble/pyramidespel mindset. En of jij persoonlijk hier nu veel of weinig geld aan verspeelt interesseert mij eerlijk gezegd niet.

Uiteindelijk gaat er hier iemand (de grote meerderheid) hier zijn broek aan scheuren, dat is het punt.
Old 08-12-2017, 02:17   #1249   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Als ik het goed begrijp moet dat lightning network Bitcoin werkbaar maken door... transacties buiten Bitcoin om te doen...

Lol.
Old 08-12-2017, 02:22   #1250   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Als ik het goed begrijp moet dat lightning network Bitcoin werkbaar maken door... transacties buiten Bitcoin om te doen...

Lol.
Nee, het is een layer op bitcoin. Het kan niet werken zonder bitcoin als je wil betalen in bitcoin. Maar nu kan je als node ook geld verdienen door een payment channel open te zetten. Ik weet dat je graag expres alles negatiever wil laten klinken dat het is, maar het is vermoeiend al je fouten te blijven corrigeren, en dat zijn er behoorlijk wat omtrent bitcoin. Zo kunnen meerdere transacties uiteindelijk in 1x op de blockchain komen ipv allemaal appart. Je mag bitcoin haten zoveel je wil, LN is iets fantastish dat bitcoin echt nuttig kan maken.

Last edited by Muis; 08-12-2017 at 02:27.
Old 08-12-2017, 02:25   #1251   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Ja, dat is inderdaad de bubble/pyramidespel mindset. En of jij persoonlijk hier nu veel of weinig geld aan verspeelt interesseert mij eerlijk gezegd niet.

Uiteindelijk gaat er hier iemand (de grote meerderheid) hier zijn broek aan scheuren, dat is het punt.
Als het je niet interesseert moet je me er dan ook niet over vragen. of Sepul of andere.
Old 08-12-2017, 06:11   #1252   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

CSM hou eens uw bek man
Old 08-12-2017, 08:03   #1253   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Maar rooz, ge gaat er uw broek aan scheuren!
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 08:43   #1254   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Is er hier eigenlijk iemand die echt kan zeggen "Yo, ik heb nu xxxxx euro's staan dankzij/via bitcoin"?
Old 08-12-2017, 08:52   #1255   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Send a message via Skype™ to A-star
ik heb nu 3.20 euro staan ipv 2€ dankzij bitcoin.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 09:14   #1256   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Shit das een pint.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 09:18   #1257   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

CSM zijn inbreng is zinvol, het bereid me voor op terecht lastige vragen van mensen als iemand erover begint tegen mij.
We hebben CSM nodig!

Ben ietwat bang van die Bitcoin futures. Uiteraard zorgt het voor een mogelijke influx aan klanten die niet buiten een bak om willen handelen (terecht als je een grootkapitalist bent lijkt me, zulke mensen willen zich niet gaan bezighouden met hacky start-ups van millenials die de huidige exchanges nu zijn), maar het zorgt ook voor de mogelijkheid om te gaan shorten.
Shorten op zich is niet kwaadaardig, maar het doel ervan vaak wel. Investeerder die short gaan hebben er altijd alle belang bij FUD te creeeren, en weinig belang correct te zijn, enkel het te lijken. Op zich is dat niet abnormaal, het is hetzelfde voor long gaan maar in andere richting. Dat is hetgeen corrigerend werkt en balans brengt.

Maar voor Bitcoin betekent dat dat er grote en ervaren beursbedrijven veel middelen gaan inzetten om de boel te crashen, omdat zelfs kleine correctie enorm veel kunnen opleveren gegeven de volatiliteit van de zaak. Als je gecontesteerde aandelen zoals Amazon, Tesla of Netflix een tijd hebt gevolgd zie je dat heel duidelijk in werking. Er worden schrijvers ingehuurd die elke details uitvergroten en draaien zodat het een ramp lijkt. Ze lijken legitiem maar worden gewoon gesponsord om 'genuanceerd' te lijken. Ondertussen negeren ze elke financiele logica in hun stukken, en reageren ze niet op kritiek. Als tesla-fanboy is het deprimerend om de sector te volgen, 90% zijn flagrante leugens om de boel te verzwakken. En van de andere 10% is er dan slechts de helft degelijk, want de andere probeert het dan maar te counteren met andere onzin.
Blockchain heeft nu wel een paar luide tegenstanders, maar dat is niets vergeleken met wat eraan zit te komen eens er bergen geld te verdienen zijn met de boel te doen crashen. En als er nu eens iets te snel gegroeid is en zijn fundering nog moet uitbouwen... De cryptocurrency sector heeft alle potentieel, maar moet ook de kans krijgen. Dit gevecht wordt iets te vroeg aangegaan.

Verwacht maar wat opdoffers en bedrijven die onderuit gaan. Coinbase mag beginnen een fort bouwen.
Old 08-12-2017, 09:31   #1258   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Is er hier eigenlijk iemand die echt kan zeggen "Yo, ik heb nu xxxxx euro's staan dankzij/via bitcoin"?
ETH en alts, maar ja. Ik kan dat

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 10:34   #1259   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Coinbase mag beginnen een fort bouwen.
Momenteel harken ze letterlijk geld binnen met al die fees dus ze hebben wel het geld om het te doen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2017, 10:57   #1260   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Zodra de bigboys mee kunnen doen via high volume instant transactions (LN) en de mogelijkheid tot shorten met futures zullen ze met veel plezier jullie centjes afhandig maken.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules