Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 14-09-2018, 09:22   #1681   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Als dat werkt voor jou, top - voor mij is het toch iets genuanceerder.

Ten eerste vind ik het een heel andere spelervaring om iets op tafel te brengen dat ik al 4-5 keer of meer gespeeld heb, vs de eerste paar keren. Dominant species and game of thrones zijn 2 grail games voor mij - ik weet vrij goed wat ik ervan kan verwachten en ik vind ze super, maar wel op een andere manier dan es iets nieuws proberen. Ik apprecieer beide.
Ten tweede - het zit niet in mij (noch in redelijk wat mensen waar ik mee speel) om systematisch dezelfde spellen te spelen - daar zijn uitzonderingen voor, maar voor veel spellen geldt: als het vandaag op tafel komt, is de kans klein dat het de eerstkomende maanden nog es op tafel komt. Dan is het zeker nuttig en aangenaam om wat alternatieven te hebben voor gelijkaardige spellen, zeker als ze elk een eigen twist hebben.
Ten derde - als je beetje let op wat je koopt en verkoopt, is het helemaal niet zo enorm kostelijk om een continue flow in je collectie te hebben. Op dat vlak snap ik je punt wel - ik ga op Essen niet veel nieuws kopen; maar doe graag mee aan de math trade & auction om wat deals te maken met 2e handsgames.

En ten slotte - cult of the new, dat is toch ook gewoon een beetje kind zijn en al vanaf september verlangen naar je sinterklaasgeschenk? Ik loop nu bijv. heel enthousiast over Ultimate Werewolf: Legacy , Detective en Treasure Island. Die ga ik zeker checken, mogelijks kopen (op Essen of later). Ik heb al social deduction games en gewone deduction games - maar als ik vanavond mag kiezen tussen het 6e scenario van Sherlock Holmes Consulting Detective, het 5e scenario van Watson & Holmes of het eerste scenario van Detective - dan weet ik het wel. En als dan blijkt dat het echt niet zo goed is, dan verkoop ik het wel terug met msh 12EUR verlies; of 1.5EUR / persoon / uur verlies. Dat heb ik er wel voor over (intussen ken ik mezelf goed genoeg om redelijk goed in te schatten wat ik leuk ga vinden - in mijn eerste 50 aankopen zaten achteraf gezien wel wat echte missers, maar in de laatste 100 kan ik die toch op 1 hand tellen).
Old 14-09-2018, 09:47   #1682   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Denk dat het ook gewoon een evolutie is in het "boardgamer" zijn. Ik weet het niet bij u, maar ik zit al lang in de hobby en wat je beschrijft had ik 5j geleden

Sinds begin vorig jaar is er gewoon een omkering van (alle) nieuwe dingen proberen, naar spellen veel spelen (10ish) vooraleer naar iets anders te gaan, naar terug grijpen naar de klassiekers en vaste waardes.

Ik heb ondertussen best wel wat grote titels van Essen2017 gespeeld, maar buiten Gaia Project kon niets me echt overtuigen dat het beter is dan iets dat al in mijn collectie zit.

Nee, geef me momenteel maar een (moderne) klassieker zoals Concordia, T’zolkin, Keyflower, Terraforming Mars ed waar we ons onmiddellijk kunnen aanzetten om (op niveau) te spelen.
Veel liever dan eerst 30min naar regels te luisteren, paar rondes aan te modderen, beseffen dat je verkeerd zit, het een half jaar niet meer spelen om dan weer 30min naar een heropfrissing vd regels te luisteren enz om uiteindelijk te beseffen dat het toch net niet dat is.

Last edited by Turtle; 14-09-2018 at 10:05.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2018, 13:42   #1683   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Ik ben nog maar 5 jaar aan het gamen Kan me dat op dit moment niet echt voorstellen, maar je ziet het idd wel vaker bij 'anciens' in de hobby. Zolang het maar leutig is
Old 25-09-2018, 09:50   #1684   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Zijn er hier mensen geïnteresseerd in een speelsessie van Hero Master: An epic game of epic fails op Tabletop Simulator of op Tabletopia?

Die gaan binnenkort beschikbaar zijn en Tyrael zou het graag eens uitproberen. Des te meer spelers des te meer vreugde hé

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2018, 20:49   #1685   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dit weekend nog eens Dominant Species en Trickerion gespeeld.
Fuark wat mis ik zo'n brainburners

Vooral Dominant Species. Echt zo'n spel waar je medespelers geen 2sec op hun gsm mogen kijken (wat begin ik me daar aan te storen), want ondertussen is heel de situatie op het bord gewijzigd.
Old 22-10-2018, 20:51   #1686   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Trickerion wacht ik op de KS en Dominant Species is de max. Ik neem die wel niet mee om 's avonds te spelen op Essen, ik moet 4 dagen met die mannen optrekken
Old 23-10-2018, 08:44   #1687   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Dominant species is hier ook een van de favorieten. Er komt een nieuwe versie van blijkbaar. Zou liever een uitbreiding hebben die de kaarten wat minder predictable maakt - dat is voor mij het enige minpunt.

Vrij anders, maar voor mij ook een brainburner die alle aandacht opeist - imperial 2030. Nog maar 3x gespeeld, maar totnogtoe iedere keer geweldig
Old 11-11-2018, 22:30   #1688   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Gisteren voor het eerst 7th continent gespeeld. Leuk, narratief zeer sterk. Ik kijk al uit naar de volgende sessie.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2018, 22:28   #1689   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Vandaag begonnen met de eerste case van Consulting detective.
17 leads gelezen en eigenlijk nog geen stap dichter

Ofwel zijn wij heel slecht in deductie, ofwel missen we iets. Beetje lastig dat je zelf geen vragen kan stellen (lijkt me gameplay gewijs ook moeilijk) en het moet doen met wat je krijgt. Wat soms f'ing weinig is.
Maar even laten rusten en een nachtje over slapen nu.

Los daarvan wel leuk om eens met uw vrouw zoiets te spelen. Geen regels, enkel wat leeswerk en veel nadenken.

Last edited by Turtle; 02-12-2018 at 22:33.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2018, 12:43   #1690   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Wij tellen nooit echt het aantal leads dat we volgen, maar 17 zonder iets te vinden is wel veel .

Vergeet niet dat je altijd Sherlock zelf om hulp mag vragen. En als je er echt geen wijs uit komt kan je ook eens de vragen bekijken waarop je een antwoord moet vinden. Dan weet je al een beetje in welke richting je moet zoeken.

Voor de rest neem ik aan dat je al in de krant gekeken hebt?
Old 03-12-2018, 12:59   #1691   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Stiekem naar de vragen gekeken ja. Voor de derde vraag hebben we atm nog geen enkel idee, dus daar gestopt.

Vraag is of we het ver genoeg zoeken, of net niet. Sommige "verdachten" lossen ook heel weinig.

Heb al door dat je voor 1 lokatie de fabriek je wat meer moeite zal moeten doen.
Old 09-12-2018, 23:42   #1692   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Is dat gebaseerd op het geweldige PC spel Sherlock Holmes Consulting Detective?
ExReey is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules