Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 10-01-2010, 21:22   #281   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Da's wel tof voor een onderdeel dat veel kans maakt om vervangen te moeten worden.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2010, 12:57   #282   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Goh ja, het is niet onmogelijk om die zooi open te halen (en zelfs niet ongelofelijk moeilijk) maar een echt uitbreidbare computer is dat nu niet echt. Maar welke all-in-one wel. Macbooks, Mac Mini's en Mac Pro's krijgde wel open.

Ik vermoed als ik mijn huidige mac nog heb binnen 5 jaar, en de HDD faalt, ik em wel open haal. Maar de kans is groot dat de doorsneeconsument binnen de 3-5 jaar toch al een andere computer heeft binnengehaald.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2010, 13:20   #283   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik blijf op oa tweakers.net meldingen zien van mensen die tot vier, vijf keer hun iMac mogen terugsturen wegens defecten allerlei. Denk dat ik toch maar nog paar weken ga wachten.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2010, 13:51   #284   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

tegen dan zal het ook wel niet lang meer duren eer ze die nieuwe intel chips erin gaan droppen, en dan zit usb 3.0 en light peak er ook nog aan te komen...
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2010, 17:03   #285   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Tja maar wanneer h. Overweeg nu zelfs om ipv een iMac gewoon zo'n Apple scherm te kopen met toetsenbord en muis en dan alles op laptop te blijven doen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 11-01-2010, 17:07   #286   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Zolang die Macbook nog werkt.. waarom niet?
Kwil ook ne Macbook Kwil alles

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2010, 17:26   #287   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Waarom niet? Omdat zo'n Apple scherm toch ook een kleine 850 euro kost en een 27" iMac n meer resolutie heeft n groter is n er dan ook nog eens een volledige pc in zit. Kost ongeveer dubbele maar eigenlijk koop ik dan voor 700 euro een extra Mac. Alleen ferm klote dat er zoveel klachten zijn over die 27", anders was het snel beslist.

Last edited by lapino; 11-01-2010 at 17:34.
Old 11-01-2010, 17:34   #288   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Da's omdat je naar de 24" kijkt. Je moet naar de 30" kijken
Al dat niet bij apple
http://www.qsix.eu/product_info.php?...89f9a143cae8be
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2010, 17:35   #289   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

De 30" is veel te duur, 24" is overigens groot genoeg maar 27" zou nog beter zijn (dankzij hogere resolutie).

Old 11-01-2010, 17:52   #290   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

In mijn ogen zijn een Macbook n een iMac nogal overkill. Ook omdat het in mijn geval een hopeloos geval van wanorde zou worden met files hier en daar, dubbele backups, noem maar op. Alles centraliseren op een nas/server is dan al aangeraden

Anderzijds is het ook wel handig voor de vrouw en kinders, een extra Mac in huis, altijd wel ntje vrij...

Wacht nog een beetje zou ik zeggen, koop die iMac. En tegen dat die nieuwe 27" Dell wat in prijs gezakt is, zou ik die gewoon kopen.
Old 11-01-2010, 18:00   #291   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Momenteel ben ik aan het experimenteren met een NAS in combinatie met Samba DC en slapd LDAP om zowel Mac en Windows OS via roaming profiles een beetje gelijk te houden per user. Vreselijk geprul maar ik zou echt wel graag alles centraal hebben met een PC, PS3 en 2 Macbooks met zowal MacOS als Windows erop. Op de duur staan uw documenten overal een beetje en een gestandardiseerde desktop zou ook handig zijn.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2010, 18:14   #292   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik heb een NAS staan, dus centralisatie van files is geen probleem. Maar resolutie wl. Ofwel moet ik gewoon een 24" monitor kopen van pakweg 250 euro en die gebruiken tot de iMac problemen opgelost zijn.

Old 11-01-2010, 23:43   #293   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Send a message via ICQ to straks Send a message via MSN to straks
Ik ben ook serieus aan het overwegen een 27" Imac te kopen... Zou zowieso gaan voor de i7 met 8Gb ram.

Anyway, wa ik gehoord heb van Apple hardware updates:
- Vandaag in een winkel die alle pc/apple dingen doet voor een bedrijf van mij (design/reclame bureau, heel veel apple stuff): Als ge macbook pro wilt kopen en het is nie serieus dringend, wacht nog maar een paar weken.
- Iemand die in zijn vrije tijd schrijft voor een paar apple fan websites:
"ik schat dat we ergens dit voorjaar Mac Pro updates gaan zien en pas ergens deze zomer iMac updates"

Plus ook nog: http://buyersguide.macrumors.com/#iMac
"Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook
straks is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 00:02   #294   link
.fanny
Banned

ik twijfel eigenlijk tussen imac 27" of een nieuwe macbook pro. voordeel van de macbook pro is dat ik overal mijn top knotch mac shit mee heb. voordeel van de imac 27" is dat ik thuis veel comfortabeler kan werken en ik heb al een macbook pro voor als ik eens op verplaatsing ben. maar ik ben tamelijk veel op verplaatsing. maar voor op verplaatsing heb ik eigenlijk meer dan genoeg aan de macbook pro die ik al heb. maar die nieuwe macbook pro moet ge gewoon hebben. wie kan zeggen dat hij geleefd heeft als hij die nieuwe macbook pro niet heeft. maar dat kan ook gezegd van die 27" imac. langs de andere kant, met een nieuwe macbook pro kan ik ook op mijn bravia werken. maar dat is dan weer niet echt meer comfortabel dan gewoon op een imac van 27". mijn bravia gaat immers maar tot 1080.

aah apple. erover nadenken is de helft van de fun.

ik wacht nog even af. pino moet het goede voorbeeld maar geven.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 01:04   #295   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

De Dell 27" die tknomel aanhaalde lijkt me de perfecte oplossing. Gebruikt hetzelfde panel als de iMac 27" en vermoedelijk zonder de problemen.

Ik vraag me af hoeveel er hier de iMac 27" overwegen, maar 800 a 1000 euro voor dat Dell scherm overdreven vinden.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2010, 10:17   #296   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Ik heb de 21,5" en merk niet echt een gele verkleuring. Misschien heeeeel erg lichtjes als ik een bepaald grijs fullscreen zet en dan nog is het heel erg moeilijk om zeker te zijn of het wel een gele schijn is. Bij gewoon gebruik zie ik al helemaal niets. Mijn vrouw heeft ook nog niets gemerkt of gezegd en die ziet zulke dingen meestal wel snel.

Ik vind die 21,5" groot genoeg. Alleen jammer dat ik het niet als extern scherm kan gebruiken voor de PS3
Old 12-01-2010, 10:32   #297   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

je hoort het parel, nieuwe MBP en de 27" Dell, best of both worlds
Old 12-01-2010, 10:39   #298   link
.fanny
Banned

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
De Dell 27" die tknomel aanhaalde lijkt me de perfecte oplossing. Gebruikt hetzelfde panel als de iMac 27" en vermoedelijk zonder de problemen.

Ik vraag me af hoeveel er hier de iMac 27" overwegen, maar 800 a 1000 euro voor dat Dell scherm overdreven vinden.
loll, dell. waar sommige mensen nog mee durven afkomen. in een apple-thread dan nog wel. niet te doen. ik betaal nog liever 1000 euro meer aan een applescherm dat maar half zo goed is. kwestie dat ik kan inslapen des nachts en niet wakker moet worden als een schaambal.
Old 12-01-2010, 11:45   #299   link
Gagchiel
Member

Gagchiel's Avatar

We hebben nu thuis een nieuwe 27inch staan, in verpakking weliswaar. Ik zal melden als er defecten zijn...
Old 12-01-2010, 12:35   #300   link
.fanny
Banned

net voor de tweede maal mijn bose-oordopjes gaan inruilen, zonder kassaticket, en zonder probleem. terwijl ik daar die wereldvermaarde service stond te genieten polste ik eens bij de goede man naar de defecten in de 27 inchers. hij zei dat de reeks met problemen volledig was teruggeroepen en hersteld, en dat elke unit die nu nog verkocht wordt van die zekere problemen verstoken blijft.

wacht dus niet langer! ik wacht alleen nog op mijn pree.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules