Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 24-09-2018, 13:41   #5861   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by Arne View Post
Goh, die gast doet dat al vrij lang, en hij doet het met zowat elke populair telefoon. Het is alsof je het filmpje niet hebt uitgekeken, want zijn kritiek is wel terecht imho. Ik heb jaren Apple producten gebruikt en heb nog steeds een Macbook Pro. Dus ik kan dit echt wel plaatsen.

Wat het glas betreft: HTC heeft ook al 'saffier glas' gebruikt, en daar krast het dus -niet- (net zoals dat uurwerk). Apple gebruikt gewoon minderwaardig 'saffier glas'. Voor een telefoon van 1k+ is dat belachelijk. Geef dan tenminste wat je zegt op je website. Het maakt mij niet uit hoeveel ze voor zo'n iphone dan vragen.
Er zijn vermoedelijk ook wel android fabrikanten die deze fout maken.
Dit is gewoon basis marketing, elke fabrikant doet dat in die wereld. Hij legt het verschil ook scheef uit, hij gaat een horloge vergelijken die puur saffier glas is gaan vergelijken met een smartphone die uit deeltjes bestaat. Dat horloge zal de 2000 euro heel snel voorbij gaan. Appelen en peren vergelijken is dat.

In de smartphone wereld is dat al jaren zo, termen zoals Saffier glas, Gorilla glas zijn gewoon zonder marketing: Dikker en dunner glas, maar nog steeds glas. Als je een telefoon hebt die langs beide kanten glas heeft, sja dan moet je er ook maar een cover voor kopen als je geen gebruiksschade wilt hebben.

Maar al die youtubers komen uit dat zelfde bootje, kom we krijgen hier een telefoon en we gaan daar is een uurtje op staan kloppen en laten zien wie het beste tegen de abuse kan. Wat heb je daaraan buiten een puur entertainment value?
Als ge u een telefoon koopt van veel geld, koop u dan ook de bescherming voor die telefoon.

Dat Apple duur is, dat is al langer gekend. Samsung is ook indertijd een pak duurder geworden, alle prijzen lijken de hoogte in te gaan. Maar het argument van: Ik betaal x aantal euro meer voor een smartphone dus hij moet x aantal jaren langer meegaan, dat argument bestaat al jaren niet meer ze. Smartphones en laptops zijn gewoon wegwerp artikelen geworden, fabrikanten designen rechtstreeks voor release cycles. Bijna elke tech fabrikant doet dat, op bedrijfsniveau is dat nog vele malen erger.
Guru is online now   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 14:58   #5862   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Hoe the fuck komt ge erbij dat Saffier glas marketing is?
Ofwel is het saffierglas, ofwel is het geen saffierglas.

Wat Gorilla glas daarmee te maken heeft vraag ik me ook af, dat is gewoon een merknaam.
Enja, voor 10% van nen iPhone hebt ge weldegelijk een horloge met écht saffierglas.

Dude test een iPhone, klaagt over ontbreken van dongle (waarheid), fake saffierglas (waarheid) en hoge herstellingskost(waarheid)
Voor de rest is hij redelijk positief, dus waarom jij hier komt janken over Youtubers die telefoons op abuse testen is voor mij een raadsel.

Je antwoordt voortdurend naast de kwestie en veel verder dan "jama das marketing" en "als ge ne dure gsm koopt moet ge bescherming kopen ook" kom je niet.

Zielig.
Old 24-09-2018, 15:01   #5863   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Tis ok jonges, tis ok. Tis maar nen telefon.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 15:42   #5864   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Hoe the fuck komt ge erbij dat Saffier glas marketing is?

Wat Gorilla glas daarmee te maken heeft vraag ik me ook af, dat is gewoon een merknaam.
Enja, voor 10% van nen iPhone hebt ge weldegelijk een horloge met écht saffierglas.

Dude test een iPhone, klaagt over ontbreken van dongle (waarheid), fake saffierglas (waarheid) en hoge herstellingskost(waarheid)
Voor de rest is hij redelijk positief, dus waarom jij hier komt janken over Youtubers die telefoons op abuse testen is voor mij een raadsel.

Je antwoordt voortdurend naast de kwestie en veel verder dan "jama das marketing" en "als ge ne dure gsm koopt moet ge bescherming kopen ook" kom je niet.

Zielig.
Zijt gij nu echt ne rand debiel of doet gij gewoon zo?

Kunt gij met uwe stoeme kop het verschil niet zien tussen PUUR SAFFIER GLAS en Glas met saffier deeltjes in. (Saffier krystal)
BAZINGA, dat is de marketing Rooz, hebdem? Ik zet op de verpakking Sapphire Crystal maar ik steek er alleen deeltjes in, weet ge nog? Zoals in die "review". Elke domkop denkt nu dat er echt saffier glas op de display zit, ale denkt nekeer na.
Ik ga zelfs volledig akkoord met zijn statement: Als het geen puur saffier glas is, zet het dan niet op de verpakking, sja.

Als ge niet kunt zien dat er een verschil is tussen puur saffier glas of glas met deeltjes saffier krystal in, nogal wiedes dat dat de horloge langer meegaat he.

Ik bekritiseer die content om dat die in mijn ogen geen meerwaarde geeft, niet bij iPhone of niet bij Samsung of bij uwe fairphone. Het is pure entertainment, ge haalt daar geen kloten informatie uit. Oei mijn glazen telefoon is kapot want hij is gevallen, snel een merk kiezen waarbij de glazen telefoon niet kapot gaat bij het vallen.

Naast de kwestie? Nochtans duidelijk uitgelegd waarom ik het een entertainment filmpje vind die gewoon de marketing rommel bloot legt.
Ja Gorilla glas is een merk, maar ondertussen is het een begrip geworden. Het is dikker glas, en nog steeds glas dus ja het gaat breken.

Gij zoekt achter alles gewoon een reden om hier te komen beta trollen, dat is al wat gij doet. En dat is perfect normaal in het zwam gedeelde, ma hier begint het gewoon fucking debiel te worden.
Hou u aub bezig met de alpha te gaan uithangen in de bossen van Assebroek.
Old 24-09-2018, 15:45   #5865   link
rooz
siii

rooz's Avatar

zo mad dat ge zijt
tis maar een telefoon ze
Old 24-09-2018, 15:46   #5866   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Ah ja, is dat zo? Saffier is het edelmetaal, "saffierglas" op zich bestaat niet en wordt synthetisch gemaakt. Daardoor kan je dus verschil hebben in legering (bvb dikte van de laag bovenop het glas)
Apple heeft meer dan 400 miljoen iPhones gebouwd met een camera cover van "sapphire glas" (sinds de iPhone 7). Hadden ze geclaimed dat het effectief saffier was (het kristal) dan had er wel eentje geprobeerd om een class action lawsuit te lanceren, denk ik dan.
Old 24-09-2018, 15:47   #5867   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Ja duidelijk, ge komt niet verder dan beta trollen. Let's move on, Rooz heeft gedaan met trollen. Terug naar normaal.

Het is goed geweest.
Old 24-09-2018, 15:53   #5868   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

kunnen we aub apple serieus nemen aub mijn telefoon komaan gasten

@admins
Old 24-09-2018, 15:56   #5869   link
inqubus
Senior Member

wacht sebiet komt de jaak onze rooz aflossen. Dene heeft de dag shift den andere de avondshift. Ons tag team trol duo!

Er wordt al zolang gevraagd aan de mods om hieraan iets te doen maarja......
inqubus is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 16:27   #5870   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Rofl dat glas xD
Old 24-09-2018, 18:55   #5871   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

MacOS Mojave is uit.

Als het niet in je App store staat, gewoon zoeken op "Macos", dan zou het er moeten bij komen.
Old 24-09-2018, 20:03   #5872   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Kvind wel: 'k heb eens een infraction gekregen omdat ik met al die zwakzinnigen in de Android thread heb gelachen, maar nu komen die hier hun vuiligheid verspreiden. Houd dat hier ook eens proper aub. Tis hier gene zwam

Edit : wat inqubus dus zegt

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 21:41   #5873   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

https://www.google.be/amp/s/www.thev...e-new-features

De devs hebben precies veel werk verzet...
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 00:13   #5874   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by inqubus View Post
wacht sebiet komt de jaak onze rooz aflossen. Dene heeft de dag shift den andere de avondshift. Ons tag team trol duo!

Er wordt al zolang gevraagd aan de mods om hieraan iets te doen maarja......
tis nog waar ook, want kzit aan den andere kant van de wereld

bij kameraden in Canada gaan bootjevaren. chance dak met Spotify wa muziek offline had staan, want dien boot had enkel nen Aux-kabel en de rest had nen iphone lmfao
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 08:22   #5875   link
rooz
siii

rooz's Avatar

ah goed om van u te horen jaak, goed dat ge uw android mee hebt en geen telefoon van €1500
Old 25-09-2018, 09:08   #5876   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

tijd voor een 6T

of wacht
Old 25-09-2018, 09:10   #5877   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

awel kijk jasje das het voordeel aan android ge hebt nl. keus zat

Last edited by Japisee; 25-09-2018 at 09:20. Reason: had radje ipv jasje geschreven
Japisee is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 09:19   #5878   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

dju te laat, khad juist gesetteld
Old 25-09-2018, 09:20   #5879   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

moogt ge nooit doen
Old 25-09-2018, 10:48   #5880   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
Dit is gewoon basis marketing, elke fabrikant doet dat in die wereld. Hij legt het verschil ook scheef uit, hij gaat een horloge vergelijken die puur saffier glas is gaan vergelijken met een smartphone die uit deeltjes bestaat. Dat horloge zal de 2000 euro heel snel voorbij gaan. Appelen en peren vergelijken is dat.

In de smartphone wereld is dat al jaren zo, termen zoals Saffier glas, Gorilla glas zijn gewoon zonder marketing: Dikker en dunner glas, maar nog steeds glas. Als je een telefoon hebt die langs beide kanten glas heeft, sja dan moet je er ook maar een cover voor kopen als je geen gebruiksschade wilt hebben.

Maar al die youtubers komen uit dat zelfde bootje, kom we krijgen hier een telefoon en we gaan daar is een uurtje op staan kloppen en laten zien wie het beste tegen de abuse kan. Wat heb je daaraan buiten een puur entertainment value?
Als ge u een telefoon koopt van veel geld, koop u dan ook de bescherming voor die telefoon.

Dat Apple duur is, dat is al langer gekend. Samsung is ook indertijd een pak duurder geworden, alle prijzen lijken de hoogte in te gaan. Maar het argument van: Ik betaal x aantal euro meer voor een smartphone dus hij moet x aantal jaren langer meegaan, dat argument bestaat al jaren niet meer ze. Smartphones en laptops zijn gewoon wegwerp artikelen geworden, fabrikanten designen rechtstreeks voor release cycles. Bijna elke tech fabrikant doet dat, op bedrijfsniveau is dat nog vele malen erger.
Uiteraard is het marketing zever, de reden waarom ze er mee weg kunnen is omdat ze er geen hardheid bij specificeren. En ja, ik vind dat triestig voor een telefoon van 1.2k of meer. Daar komt het gewoon op neer. Het blijven goede producten. Zoals die gast zegt in zijn filmpjes begint het wel bijna schaamteloos te worden. Als consument sta je vrij te kiezen natuurlijk.

Er wordt soms gezegd dat, zolang de gek het er voor over heeft, ze niet teveel vragen. Deels klopt dat, maar je ziet ook hoe "scheef" de markt zit als je ziet wat Apple van winsten boekt met een vrij "klein" aantal telefoons als je de totale markt bekijkt. Uiteraard slim gezien ook natuurlijk.

Soit, komt er op neer dat ik Rooz wel deels moet gelijk geven in zijn betoog. Hij zegt zelf dat er ook positieve punten aanehaald worden en jij begint hier te ragen
Apple is er de laatste tijd echt wel de kantjes van aan het afrijden, kijk naar hun Macbook prijzen. Vroeger maakten ze premium aan een premium prijs. Nu maken ze premium aan een schandalige prijs. Maar goed, ik heb misschien gewoon geen geld genoeg om dat allemaal te blijven betalen zeker?

Last edited by Arne; 25-09-2018 at 10:51.
Arne is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules