Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 07-01-2010, 09:03   #101   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Toch wel straf dat de iPhone die nu al 3 jaar geleden op de markt kwam, schijnbaar niet overtroffen kan worden.
Tis maar wat ge verstaat onder overtroffen. Er zijn al krachtigere telefoontjes uit, met meer functies, betere en grotere schermen (?), ...
Maar de iPhone is sexy, krachtig genoeg, werkt enorm vlot, is intuitief, en heeft veel app's en andere zooi te bieden. Bij de zogenaamde iPhone-killers schort er naar mening dan toch altijd iets aan minstens één van die puntjes.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 09:04   #102   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deff View Post
Hetgeen mij echt stoort is dat ik buiten de iPhone nog zo goed als geen touchscreen phone gezien heb die echt een degelijke bruikbaarheid heeft in direct zonlicht. Ik weet niet hoe Apple dat doet, maar dat soort features zijn voor mij echt goud waard. (dit gezegd zijnde heb ik sowieso geen 300 euro of meer over voor een gsm, dus geen iPhone voor mij)
Al die andere modellen blijven maar pushen met hogere resoluties en kleuren, maar als je in de zon niks met je toestel kan aanvangen verkies ik toch een ander scherm.
werkbaar in de zon? we wonen in belgië weetwel
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 11:41   #103   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Cassiel View Post
Die 1 Ghz Snapdragon, het scherm en de camera zijn allemaal top-notch en beter dan de iPhone.
Die 1Ghz Snapdragon dient echter wel om de sloomheid van android te compenseren dus het is te zien wat je top-notch noemt. Het is veelzeggend dat een iphone aan de helft van de snelheid (en dat met een vergelijkbare ARM architectuur) qua visualisaties en snelheid niet moet onderdoen (soms overstijgt het zelf)

En van iteraties kun je eigenlijk ook hetzelfde zeggen van andere toestellen. Het is niet dat concurrerende fabrikanten opeens halt zullen houden en op hun lauweren gaan rusten. Laat staan dat nieuwe toestellen wel altijd (zou maar erg zijn) betere features heeft dan oudere toestellen.
silence is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 11:54   #104   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

http://www.gamaze.com/blog/2010/01/h...-or-singapore/

How to Order Google’s Nexus One Smart Phone if You Live Outside the US, UK, HK, or Singapore

Basically ga je op de Google store met een proxy zodat je IP USA lijkt, dan laat je het shippen naar MyUSABOX in USA zelf (want Google shipt niet internationaal), zij repacken het en optimised voor customs zenden ze het naar jou.

Kopen zou $575.95 kosten (400EUR), incl. shipping naar NY based MyUSABox.

Dan moet je nog shipping betalen van USA naar BE (30USD ofzo?) en invoerrechten/btw als het hier toekomt.

Zou wel eens meer dan 500EUR kunnen zijn dus. Meh.
Old 07-01-2010, 11:57   #105   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Is er een richtlijn voor wanneer die Nexus One naar Europa zou komen?

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 12:08   #106   link
Farnsworth
Senior Member

Farnsworth's Avatar

Quote:
Originally Posted by Epo View Post
http://www.gamaze.com/blog/2010/01/h...-or-singapore/

How to Order Google’s Nexus One Smart Phone if You Live Outside the US, UK, HK, or Singapore

Basically ga je op de Google store met een proxy zodat je IP USA lijkt, dan laat je het shippen naar MyUSABOX in USA zelf (want Google shipt niet internationaal), zij repacken het en optimised voor customs zenden ze het naar jou.

Kopen zou $575.95 kosten (400EUR), incl. shipping naar NY based MyUSABox.

Dan moet je nog shipping betalen van USA naar BE (30USD ofzo?) en invoerrechten/btw als het hier toekomt.

Zou wel eens meer dan 500EUR kunnen zijn dus. Meh.
Er zullen wel enkele Britse eBay-shops Nexus One's gaan doorverkopen. Geen gezever met douane-kosten.
Farnsworth is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 12:13   #107   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

En jij denkt dat dat voor minder dan 500EUR gaat zijn?
Maar het is idd wel zo dat hij soon op UK ebay shops / veiligen gaan staan.
Old 07-01-2010, 12:15   #108   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

staan er nu al een paar op, alleen een beetje prijzig.

heb wel een kennis in de UK, maar weet niet of ze bereid is iets te fixen...
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 17:27   #109   link
kirk
Junior Member

Wat denken jullie van het aanbod van android momenteel (te weinig)? Dit jaar komen er wss nog wel wat betere bij (hopelijk met multitouch)
Ik heb gezien dat de htc magic momenteel in promo staat maar 299 euro is nogal veel voor een toestel van een half jaar oud hoewel men ook naar android 2.1 zou gaan in de toekomst.

Onderzoek over mobiel internet voor mijn thesis
www.bit.ly/8CH822
Alvast bedankt!
kirk is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 18:19   #110   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence View Post
Die 1Ghz Snapdragon dient echter wel om de sloomheid van android te compenseren dus het is te zien wat je top-notch noemt. Het is veelzeggend dat een iphone aan de helft van de snelheid (en dat met een vergelijkbare ARM architectuur) qua visualisaties en snelheid niet moet onderdoen (soms overstijgt het zelf)
Mijn Hero is even snappy als de iPhones die ik al gezien heb. En die twee hebben ongeveer dezelfde processor.
Software kan vlot geupdate worden, hardware niet. Ongeacht van wat er op draait, die 1 Ghz snapdragon is top-notch.

Quote:
En van iteraties kun je eigenlijk ook hetzelfde zeggen van andere toestellen. Het is niet dat concurrerende fabrikanten opeens halt zullen houden en op hun lauweren gaan rusten. Laat staan dat nieuwe toestellen wel altijd (zou maar erg zijn) betere features heeft dan oudere toestellen.
Mijn commentaar over die iteraties ging eerder over het feit dat het Androidplatform nog redelijk jong is, vergeleken met de iPhone. Het is dus (imho) normaal dat het nog niet perfect is. Er is een zeer duidelijke positieve evolutie te zien tussen de verschillende versies van Android.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2010, 20:36   #111   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Ik ben volledig akkoord met het feit dat iedere phone voor iedereen andere eisen heeft, het is uiteindelijk zo een beetje zoals kiezen tussen een OS.

Echter de Androids die ik zelf al in de hand heb gehad (oa een HTC hero) zijn simpelweg minder snappy dan Apple's laatste iphone, dat is puur prestatie ongeacht persoonlijke voorkeur denk ik zo... Ik weet niet of het aan de software of het touch-screen ligt, ik merk het verschil alleszins. Echter zie ik Google wel evolueren naar die maatstaf (is die langverwachte upgrade al uit?)! Ik had alleen verwacht het nu al te zien met de Nexus, mss iets te vroeg voor een vrij jong platform. Anderzijds was Apple er IMO spot-on vanaf de eerste poging.

Anyway hetgeen mij algemeen in technologie na 10 jaar nog steeds stoort is dat we al van 1K naar 1Meg naar 1ghz naar 4ghz zijn gegaan om nog steeds een Windows verkenner te hebben die zo nu en dan laggy is als je hem opent... Afterall is er IMO maar 1 ding dat telt en dat zijn de werkelijke prestaties, die maken technologie "top-notch" en niet zozeer dat cijfer.

Last edited by Unzip Attack; 07-01-2010 at 20:42.
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 08:01   #112   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Unzip Attack View Post
Anyway hetgeen mij algemeen in technologie na 10 jaar nog steeds stoort is dat we al van 1K naar 1Meg naar 1ghz naar 4ghz zijn gegaan om nog steeds een Windows verkenner te hebben die zo nu en dan laggy is als je hem opent... Afterall is er IMO maar 1 ding dat telt en dat zijn de werkelijke prestaties, die maken technologie "top-notch" en niet zozeer dat cijfer.
Jup net daarom werk ik eigenlijk liever met mac, veel minder zever met lag, hangen van de pc etc. dat je bij Windows wel voorhebt. Ok, de hardware mag dan wel niet het snelste en het beste zijn maar het werkt wel wreed zalig.
En ook daarom lijkt de iPhone mij op dit moment de betere keuze.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 08:50   #113   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Die Nexus One ziet er toch wel zeer interessant uit imo.
Over dat scherm dat je in zonlicht amper zou zien: Is het echt zo, of eerder zoals bij mijn N95, namelijk dat je het perfect kan zien maar dat de kleuren verdwijnen ?

Zoiets dus:

As for OS: Google zou een Linux variant ontwikkelen/gebruiken voor hun (toekomstei ?) telefoon-projecten.
DM is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 09:07   #114   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
As for OS: Google zou een Linux variant ontwikkelen/gebruiken voor hun (toekomstei ?) telefoon-projecten.
Euhm...Andriod misschien?
Old 08-01-2010, 09:21   #115   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

No smarty pants.
Iets anders, maar ik vind geen naam momenteel.

Kan ook bullshit zijn uiteraard, heb het maar gehoord via via.
Old 08-01-2010, 09:23   #116   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
No smarty pants.
Iets anders, maar ik vind geen naam momenteel.

Kan ook BS zijn uiteraard, heb het maar gehoord via via.
Lijkt mij eigenlijk redelijk BS idd. Eerst een OS ontwikkelen en dan ff nog een ander maken, gewoon because they can ofzo dan?
Old 08-01-2010, 10:27   #117   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Google doet nogal veel "just because they can".

1. Make something.
2. Call it "GoogleSomething"
3. ???
4. Profit!

Semi-ontopic:
Ik vind al dat touch gedoe maar niets eigenlijk. Heb mij nu een Nokia E71 met een keyboard onder, dat werkt ten eerste veel sneller, ten tweede heb ik niet constant vettige vingers op mijn scherm en ten derde: Symbian OS. Werkt intuïtief, snel, vlot, etc...

Vriendin heeft een HTC en als ik daar even mee aan de slag ben word ik zot. Maar goed, dat ligt hoogstwss aan de Windows Mobile OS.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 10:33   #118   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Dat van die vettige vingers is makkelijk op te lossen door zo'n stylus, mijn vader heeft er 6 gekocht via ebay voor zijn iPod Touch, 2 dollar ofzo.
Old 08-01-2010, 11:11   #119   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
True, maar dan werkt het in principe nog trager. Als je bijvoorbeeld snel even iets moet zien of de telefoon opnemen heb je direct een vinger erbij hé...

Allé, het is niet zozeer de vettige vingers, ik heb het gevoel dat touch over het algemeen trager gaat om mee te werken. Kan gewenning zijn ook, uiteraard, maar toch. Als bedrijfstool vind ik zo iets met een keyboard onder veel aangenamer, eerlijk gezegd.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 12:09   #120   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Het werkt inderdaad iets trager, maar het is die van mijn vader en die gebruikt het niet zoals jongere mensen die door alles heen vliegen, die zit daar liever rustig mee in de zetel wat dingen te bekijken.

Anyhoo:

Valt precies toch mee qua zonlicht.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules