Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 08-01-2010, 12:53   #121   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Engadget zijn blijkbaar nogal Iphone lovers en niet altijd even objectief zo blijkt. Aangezien andere sites er geen problemen over melden zou ik me er niet te veel van aantrekken.
Old 08-01-2010, 12:58   #122   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Cassiel View Post
Mijn Hero is even snappy als de iPhones die ik al gezien heb. En die twee hebben ongeveer dezelfde processor.
Software kan vlot geupdate worden, hardware niet. Ongeacht van wat er op draait, die 1 Ghz snapdragon is top-notch.
Daar geloof ik eerlijk gezegd weinig van sorry. Zeker als ik zo overal lees dat de traagheid een van de minpunten was van dat toestel die je opnoemt. Zou ook weinig zin hebben om die toestellen dan met een 1Ghz ARM uit te rusten, dat is er wel met een reden.

Het zou mij trouwens verbazen dat (vooral - ik weet dat er een Android native SDK bestaat ) op een java steunend OS even snel en snappy draait als een native applicaties zeker op die mobiele dingen waar je sowieso al minder ruimte hebt dan op de desktop.

Last edited by silence; 08-01-2010 at 13:05.
silence is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 12:59   #123   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

HTC Hero aan 350EUR in Solden Vandenborre.

Hmmm

edit: tot 31/1
Old 08-01-2010, 13:02   #124   link
silence
Senior Member

nvmind verkeerd type
silence is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 19:14   #125   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Google doet nogal veel "just because they can".

1. Make something.
2. Call it "GoogleSomething"
3. ???
4. Profit!

Semi-ontopic:
Ik vind al dat touch gedoe maar niets eigenlijk. Heb mij nu een Nokia E71 met een keyboard onder, dat werkt ten eerste veel sneller, ten tweede heb ik niet constant vettige vingers op mijn scherm en ten derde: Symbian OS. Werkt intu´tief, snel, vlot, etc...

Vriendin heeft een HTC en als ik daar even mee aan de slag ben word ik zot. Maar goed, dat ligt hoogstwss aan de Windows Mobile OS.
Lang een E71 gehad en symbian heeft toch wel een update nodig.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 19:18   #126   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik ben Symbian ook wel beu ondertussen. Na 5 jaar ken ik al de flaws wel en daar wordt precies niets aan gedaan, gans dat OS is verouderd. Die iPhone zegt mij niets en android is dan wel het meest voor de hand liggende denk ik om op over te stappen. Ik ga eens kijken wat die nieuwe generatie HTC's brengt, die bravo en legend staan mij wel aan
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 20:32   #127   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

broer heeft een e71 en ik moet zeggen dat dat een zeer mooi toestel is en zeker zeer geschikt is voor een bepaald doelpubliek. Echter hoe goed Nokia ook zijn best doet, een personal kalender doorbladeren mbv een keyboard/joystickje zal nooit in de buurt komen van de intu´tie die Apple in zijn product legt. Idem voor mails bekijken en al helemaal voor surfen op het web. e71 blijft IMO een schitterend toestel voor mensen die een zakelijk toestel willen zonder al te veel franjes maar wil je Exchange integratie en zeer intu´tieve kalender/mailclient en massa's extra applicaties, is iphone imo de betere (en duurdere!) keus.

Onlangs nog een schitterende applicatie voor iphone gevonden, MyWi maakt van het ding een wireless access point (via 3g). Bijzonder handig! Ik hoop dat al die nieuwe phone OS'en zullen zorgen voor een boost aan inventiviteit en bijgevolg een hoop nieuwe interessant apps. Je ziet nu al met apps als Shazam, Layar dat ze over verschillende platformen heen worden getrokken, imo zeer goeie zaak!
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 20:47   #128   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Exchange beter op ipod kan ik nu wel niet geloven. Ik heb nu al een drietal collega's die hun iphone verkocht hebben omdat exchange zoveel beter werkt op symbian. Dus tenzij er onlangs een patch is verschenen vind ik dat moeilijk te geloven. Ik kan mij voorstellen dat de iphone heel veel pluspunten heeft, maar kalender en exchange vind ik nog steeds handiger op nokia gsm's, zeker als je veel moet syncen en met verschillende programma's door elkaar (op het vlak van contacts en kalender dan). Over surfen moet ik u gelijk geven, dat suckt... hoewel opera de schade beperkt
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 22:56   #129   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Unzip Attack View Post
broer heeft een e71 en ik moet zeggen dat dat een zeer mooi toestel is en zeker zeer geschikt is voor een bepaald doelpubliek. Echter hoe goed Nokia ook zijn best doet, een personal kalender doorbladeren mbv een keyboard/joystickje zal nooit in de buurt komen van de intu´tie die Apple in zijn product legt. Idem voor mails bekijken en al helemaal voor surfen op het web. e71 blijft IMO een schitterend toestel voor mensen die een zakelijk toestel willen zonder al te veel franjes maar wil je Exchange integratie en zeer intu´tieve kalender/mailclient en massa's extra applicaties, is iphone imo de betere (en duurdere!) keus.

Onlangs nog een schitterende applicatie voor iphone gevonden, MyWi maakt van het ding een wireless access point (via 3g). Bijzonder handig! Ik hoop dat al die nieuwe phone OS'en zullen zorgen voor een boost aan inventiviteit en bijgevolg een hoop nieuwe interessant apps. Je ziet nu al met apps als Shazam, Layar dat ze over verschillende platformen heen worden getrokken, imo zeer goeie zaak!
Ik denk dat ik zelf voor een iPhone was gegaan. Al mijn kalendergegevens e.d. staan immers op Mac, en naadloze integratie was dan heel mooi geweest. En ben immers zo gewend aan werkwijze e.d. van Mac.

Maar ik heb de E71 gekregen van de vader, en aldus ga ik zeker niet klagen. Integendeel, voor wat ik het gebruik is hij immers perfect en met iSync kan ik ook mooi synchroniseren met mijn Mac. En het gebrek aan al die franjes vind ik inderdaad een pro.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2010, 22:56   #130   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence View Post
Daar geloof ik eerlijk gezegd weinig van sorry. Zeker als ik zo overal lees dat de traagheid een van de minpunten was van dat toestel die je opnoemt. Zou ook weinig zin hebben om die toestellen dan met een 1Ghz ARM uit te rusten, dat is er wel met een reden.

Het zou mij trouwens verbazen dat (vooral - ik weet dat er een Android native SDK bestaat ) op een java steunend OS even snel en snappy draait als een native applicaties zeker op die mobiele dingen waar je sowieso al minder ruimte hebt dan op de desktop.
Ik kan je alleen mijn ervaringen vertellen. Ik heb misschien niet lang genoeg met de iPhone 3G gewerkt om het verschil te merken. Ik weet enkel dat in mijn ervaringen de Hero zeker snappy genoeg is.

Over die java discussie, ik heb daar wat verder gezocht en blijkbaar gebruikt google Java wel als taal, maar met hun eigen virtuele machine. Ik zie niet in waarom de bytecode daarvan niet zou geoptimaliseerd zijn om op mobiele platforms te draaien.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2010, 11:16   #131   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Exchange beter op ipod kan ik nu wel niet geloven. Ik heb nu al een drietal collega's die hun iphone verkocht hebben omdat exchange zoveel beter werkt op symbian. Dus tenzij er onlangs een patch is verschenen vind ik dat moeilijk te geloven. Ik kan mij voorstellen dat de iphone heel veel pluspunten heeft, maar kalender en exchange vind ik nog steeds handiger op nokia gsm's, zeker als je veel moet syncen en met verschillende programma's door elkaar (op het vlak van contacts en kalender dan). Over surfen moet ik u gelijk geven, dat suckt... hoewel opera de schade beperkt
Dunno maar ik ben uiterst tevreden van de Exchange integratie. Ons bedrijf heeft de laatste exchange versie en installatie is gewoon even username/paswoord ingeven en hopla alles vloeit eruit, mails/calendar/contacts... Ik weet niet goed waar iphone op dat vlak nog veel kan verbeteren? Als ik me niet vergis moet je op E71 nog extra nokia software (Mail for exchange) installeren om exchange aan te kunnen ? Imo zou zo'n software er out-of-the-box voor zo'n zakelijk toestel moeten opstaan...

Qua kalender het is maar wat je verkiest, maar qua UI is Symbian toch aan een update toe imo :

Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2010, 19:17   #132   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

I iz Heroed. Get ready for some Naab Questions.
Old 09-01-2010, 22:06   #133   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Stop heroing ffs !!! .... makes it harder to waiiiittt
"OmegaII Snapdragon 1Ghz is crusiaal, hero niet kopen !!!"
Thx dat is een gerust stelling... Hero lovers <hate!> ...

Btw Belgatom een paar start punten

http://www.frankwatching.com/archive...-android-apps/
http://www.gamespot.com/android/game...?games=popular
http://diygamer.com/2009/10/top-five...android-games/
http://www.androidworld.nl/
http://theunlockr.com/2009/08/27/how...your-htc-hero/ <- kan out of date zijn, maar op xda vind je meer uitleg over de laatste methodes.
http://forum.xda-developers.com/ <- custom roms
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2010, 22:29   #134   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Die Hero is tempting!!!!

Of toch wachten op die komende modellen?
easypanic is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2010, 22:33   #135   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Moeilijk om te wachten op de Nexus One Ik hoop op duidelijkheid voor het einde van de maand, want 350 euro voor een Hero is wel heel tempting...
Old 10-01-2010, 00:47   #136   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Old 11-01-2010, 18:43   #137   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Naab questions:

Heb nog niets geinstalleerd om eens te zien wat er allemaal op het toestel standaard aanwezig is. Maar ik mis alvast twee dingen:

een simpel memopad (wel al gezien in ÚÚn van de links die Omega plaatste, waarvoor dank)
een verkenner.

En heeft iemand een idee hoe vaak de Gmail app de mail gaat checken? Vind nergens in de app enige mogelijkheid om dat te zien of aan te passen.
Old 11-01-2010, 20:18   #138   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Ik weet niet meer waar, maar ge kunt kiezen om dat elke 15, 30 of meer minuten te laten synchroniseren (gmail, calendar, contacts).
Old 13-01-2010, 10:44   #139   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Alright, T-Mobile Pulse is dus na een millennia of 2 in mijn bezit. Hij shipt met Android 1.5, ik heb er onmiddellijk de laatste nieuwe custom Modaco ROM opgezet (1.7), dat werkt nu dus naar behoren.

Ik weet dat ik de telefoon eerst nog gewend moet worden, maar wat me alvast MATELOOS stoort: het touchscreen. Ik las in reviews dat het touchscreen verschrikkelijk goed is, maar ik heb me alleen nog maar geergerd aan toetsen op de rand die niet van de eerste keer werken (zoals bijvoorbeeld backspace, enter, of zelfs knoppen zoals confirm ofzo van die dingen). De bedoeling van een capacitatief scherm is dat je met je vinger drukt en dat het dan lukt. Niet dat je geconcentreerd de juiste plaats zoekt om te drukken en dat na 3x proberen hij je touch registreert.

Wat me ook enorm stoort is dat als je de telefoon in standby zet (zwart scherm), en je wilt hem opzetten dan duurt het 3 seconden (3!) voordat hij het gelockte homescherm toont. Dan moet je nog met je vinger een bol omhoog flicken voor je de telefoon kunt gebruiken - en dat flicken lukt zoals boven aangegeven niet altijd even goed.

Dit alles gebaseerd op een gebruikservaring van euh, 20 minuten ofzo.

Nu moet ik dus nog mijn homescreen customizen, en een hoop leete apps installeren. Dat zal wel geen probleem zijn., maar tot dusver is de Android experience een beetje magertjes.

Dat zal wel veranderen als ik eens deftig tijd heb...
Old 13-01-2010, 14:09   #140   link
flexium
Sr member, jr poster

Geen idee of het scherm vergelijkbaar is met dat van de Hero, maar met mijn hero had ik in het begin ook vaak moeilijkheden met het typen.
Nu veel minder, ik denk dat je moet wennen/leren waar je vingers effectief het contact maken en de toets triggeren.

Droge, warme handen werken ook veel beter dan koud en/of vochtig/bezweet op mijn scherm.
flexium is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules