Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 17-05-2018, 18:14   #6681   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Paradox weekend op Steam! 't is de moment voor de dlc.

The Old Gods ook gekocht. Voor de rest wacht ik even.

Last edited by Dj El Marriachi; 17-05-2018 at 18:28.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2018, 20:19   #6682   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Shadow of the beast gekocht voor €4 op ps4 en momenteel mee bezig als tussendoortje. Gemixte gevoelens, met momenten een ware ragequit en anderzijds nog net voldoende goesting voor een nieuwe poging.
Old 17-05-2018, 20:31   #6683   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Paradox weekend op Steam! 't is de moment voor de dlc.

The Old Gods ook gekocht. Voor de rest wacht ik even.
hoera, jade dragon ineens gekocht

spijtig had ik al alle dlcs voor euIV
Old 17-05-2018, 20:32   #6684   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

also, tis de moment om m&m te kopen dj

ge gaat het u beklagen dat ge zo lang hebt gewacht

kzeg het maar
Old 17-05-2018, 20:59   #6685   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik krijg Div OS 2 nog niet eens uitgespeeld komen jullie hier Crusader Kings II DLC promoten terwijl ik de vanilla versie nog niet eens begreep na een uur spelen. Bastards!

Serieus, een avondje YouTube kanalen bekijken om een game te spelen? Is dat echt de moeite waard? Heb veel vrije tijd maar de ROI lijkt mij laag.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2018, 21:15   #6686   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
also, tis de moment om m&m te kopen dj

ge gaat het u beklagen dat ge zo lang hebt gewacht

kzeg het maar
https://www.rockpapershotgun.com/201...ystics-review/

Zie, dat lijkt mij allemaal leutig, maar een minigame op zich. Ik wil dat zeker nog spelen, maar 't is nogal van de pot gerukt. Komt zeker nog binnen, maar nu niet direct een must. Enfin ja, misschien cave ik nog.

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Ik krijg Div OS 2 nog niet eens uitgespeeld komen jullie hier Crusader Kings II DLC promoten terwijl ik de vanilla versie nog niet eens begreep na een uur spelen. Bastards!

Serieus, een avondje YouTube kanalen bekijken om een game te spelen? Is dat echt de moeite waard? Heb veel vrije tijd maar de ROI lijkt mij laag.
De RoI is gigantisch bij dit spel. Eenmaal ge de klik maakt, dan is dit een spel waar je makkelijk honderden uren in kunt steken. 't zal niet voor iedereen zijn.
Het is geen spel dat je efkes opzet om te zien of het u ligt. Je moet je er echt wel even op toeleggen.
Old 17-05-2018, 21:17   #6687   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik ben ook niet zeker of de Vanilla versie even boeiend is, aangezien enkele van die dlc's echt veel content en events toevoegen die de stille momenten wat opvullen.
Old 17-05-2018, 21:21   #6688   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

En 'k wil ne zoon als Heir. Ben 38 en zit al met 6 dochters. Wtf...

Last edited by Dj El Marriachi; 17-05-2018 at 21:24.
Old 17-05-2018, 22:00   #6689   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Ik ben ook niet zeker of de Vanilla versie even boeiend is, aangezien enkele van die dlc's echt veel content en events toevoegen die de stille momenten wat opvullen.
Toen ik het kocht heb ik als dlc het volgende gekregen:
- Russian unit pack
- African unit pack
- Norse unit pack
- South indian portraits.

Dat is allemaal cosmetic zeker?

Wat zijn dan de belangrijkste dlc's om toe te voegen zonder het spel nog complexer te maken?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2018, 22:15   #6690   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
tip: volg de tutorial nie. die gaat u totaal nie verder helpen

zoek op de interwebs

eerste is als ge wat dlc hebt, tweede is vanilla. updated voor 2018 want in al die jaren is al veel veranderd
Die video heb ik ook gezien om alles weer wat op te frissen, want er is idd veel veranderd over al die jaren - zelfs zonder DLC. Ik heb lang niet alle DLC (Islam, Republic, Legacy of Rome), maar beide filmkes zijn grotendeels hetzelfde met uitzondering van council en character focus.

Quote:
Bwa, zolang ge een Europese christelijke feodale leider wilt spelen maakt het niet zoveel uit denk ik. Dan zit er al heel veel content in het basisspel, behalve uw eigen retinues (persoonlijk leger) wat op koning/keizer niveau al een heel stevig leger kan zijn waarvoor je je vazallen niet nodig hebt.

Ik zou iedereen wel aanraden om geen geld te verspillen aan Sunset Invasion, dat is echt een bagger DLC.
Old 17-05-2018, 22:16   #6691   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
- Russian unit pack
- African unit pack
- Norse unit pack

Wat zijn dan de belangrijkste dlc's om toe te voegen zonder het spel nog complexer te maken?
Yep, er zijn tonnen cosmetische DLCs geweest met portretten, kleren, units,...
Volgens Paradox zijn dit de belangrijkste DLCs:
https://store.steampowered.com/bundl..._Starter_Pack/

Ik heb ook een aantal UI mods geÔnstalleerd om de tekst leesbaar te maken en schermen wat groter, want zonder die dingen is het om koppijn van te krijgen.

Last edited by Archangelus; 17-05-2018 at 22:21.
Archangelus is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2018, 23:12   #6692   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:

het is een grand strategy game, ge gaat sowieso uren kwijt zijn om zelfs nog maar de basis te leren. het is niet voor iedereen en als ge sowieso met een chronisch tijdgebrek zit is't bijna onmogelijk om da spel deftig te spelen. ik heb geen kinderen en zit momenteel in een stage die op zijn einde loopt (heb al mijn verplichte uren gedaan, daag nu gewoon maar af en toe op om contacten met patiŽnten te onderhouden) dus ik heb met momenten tijd zat, omdat ik op bepaalde dagen gewoon niet moet gaan werken.

dat gaat helaas wel veranderen vanaf midden juni als ik aan mijn vast contract begin

Quote:
https://www.rockpapershotgun.com/201...ystics-review/

Zie, dat lijkt mij allemaal leutig, maar een minigame op zich. Ik wil dat zeker nog spelen, maar 't is nogal van de pot gerukt. Komt zeker nog binnen, maar nu niet direct een must. Enfin ja, misschien cave ik nog.
maar dat is een review geschreven vanuit het perspectief van CK2 int' algemeen. ik weet dat gij een meer nen RP'er zijt en ik als iemand die dat in CK2 ook doet, het is een meerwaarde, het is nu niet alsof RPS the holy grail van alles is.

ik amuseer mij er constant mee en het voegt massa's flavor toe. is het van de pot gerukt met momenten? natuurlijk. dat maakt het hilarisch. en in mijn grand strategy wil ik tussen al dat berekend gedoe en terrorities claimen af en toe keer goed kunnen lachen. er zijn mensen die dit spel spelen om zo historisch mogelijk accuraat te zijn maar van mij mogen er alien events zijn. zo lang ik mij maar amuseer.

Quote:
- Russian unit pack
- African unit pack
- Norse unit pack

dat zijn allemaal cosmetics en zijn geen DLC. ik heb denk ik geen enkele cosmetic pack maar heb ondertussen behalve die aztec invason alle DLC's. het gaat mij ook niet om het grafische en coole nieuwe icons voor mijn units, tgaat mij om 't spel zelf

uiteindelijk is way of life, charlemagne en legacy of rome wel cool zonder te moeilijk te worden. charlemagne geeft veel vroegere start datum (dus ook meer spelen in 1 campagne), legacy of rome geeft retinues = elite warriors en maakt het spel zelfs wat gemakkelijker en dan way of life is pure flavor en meer RP. al de rest van de expansions geven ruimte voor te starten als mosselmannen of nordic clans maar het beste is gewoon van in west europa als nen katholiek te starten

Last edited by Ferrex; 17-05-2018 at 23:40.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2018, 23:22   #6693   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Wat gebeurt er eigenlijk als ge met een Charlemagne/Old Gods datum start? Speel je dan nog steeds tot 1453? En zit je dan in de 15de eeuw nog altijd met Franken en Saxen of veranderen die gaandeweg in hun (laat-)middeleeuwse equivalenten (bv Frankrijk en Engeland)?
Old 17-05-2018, 23:22   #6694   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik heb eens gezien, mijn eerste volledige grand strategy playtrough was een EU IV (met alle DLC) als brabant een vassal onder bourgondie -> independence -> uitbreiden. dat heeft mij rond de 40 uur gekost. en ik wist toen al ongeveer hoe ik dat spel moest spelen.

dus ja, dat geeft de scope zo wat weer. CK2 kan nog langer duren omdat je vaak nog meer moet micro managen. ge zijt namelijk niet gewoon met legers bezig maar met personages, rulers en interne politiek.
Old 17-05-2018, 23:24   #6695   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Wat gebeurt er eigenlijk als ge met een Charlemagne/Old Gods datum start? Speel je dan nog steeds tot 1453? En zit je dan in de 15de eeuw nog altijd met Franken en Saxen of veranderen die gaandeweg in hun (laat-)middeleeuwse equivalenten (bv Frankrijk en Engeland)?
yup, nog altijd tot 1453

en het veranderen van bvb frankish naar french kan op verschillende manieren en events gebeuren maar gebeurd wel degelijk. is totaal random en hangt van enorm veel factoren af die, zoals we gewoon zijn van paradox, wree rng zijn. mijn huidige playthrough zag ik ineens dat mijn cultuur was geswitched van frankish naar france en omdat ik toen zo druk bezig was met alle andere random events weet ik begot niet door wat dat kwam. maar mijn duchy zijn cultuur was ineens french
Old 17-05-2018, 23:32   #6696   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

euh, hier staat het uitgebreid uitgelegd:

https://www.reddit.com/r/CrusaderKin...ture_flipping/

tldr: in juist omgeving zitten + genoeg tijd = conversion
Old 18-05-2018, 10:45   #6697   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Net eens gepasseerd op Prison Island in de Witcher. Vervallend burcht ingenomen door pirates. Je moordt de pirates uit, vindt een ingang naar de onderliggende kerkers, vindt een note die refereert naar Cthulhu, molt de pirate leader, vindt een sleutel naar 2 'air cells' (met nu een referentie naar Tyrion van GoT) en uiteindelijk een treasure room met coole loot.
En da's geen side quest, da's zelfs geen treasure hunt mini quest, da's gewoon een locatie. Niet te doen

ExReey is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2018, 10:56   #6698   link
Waldhar
Serieus

Waldhar's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Net eens gepasseerd op Prison Island in de Witcher. Vervallend burcht ingenomen door pirates. Je moordt de pirates uit, vindt een ingang naar de onderliggende kerkers, vindt een note die refereert naar Cthulhu, molt de pirate leader, vindt een sleutel naar 2 'air cells' (met nu een referentie naar Tyrion van GoT) en uiteindelijk een treasure room met coole loot.
En da's geen side quest, da's zelfs geen treasure hunt mini quest, da's gewoon een locatie. Niet te doen
Zalig spel, inderdaad. Ben het onlangs ook beginnen spelen, maar vind de besturing eerder omslachtig. Leuk als je nuchter bent, moeilijk als je niet nuchter bent.
Old 20-05-2018, 16:18   #6699   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
En 'k wil ne zoon als Heir. Ben 38 en zit al met 6 dochters. Wtf...
Kheb iets gelijkaardig voorgehad: mijn koning komt minderjarig op de troon nadat zijn vader sterft. Van zodra hij meerderjarig is trouw ik en begin ik goed gebieden te veroveren in Schotland en Wales, ondertussen bevalt mijn vrouw van 2 dochters. Gene stress, hij is begin dertig - tijd genoeg voor zonen.
"Ja bon, uwe koning heeft lepra gekregen."
Een paar jaar later was em dood en werd hij opgevolgd door een minderjarige dochter, met haar minderjarige zus als troonsopvolger (female heir penalty), een short reign penalty en een predecessor penalty omdat haar vader ook nog in short reign zat

Nu ja, ik speel wel graag met een koningin. Al die mannen denken dat ze u aankunnen en beginnen te revolteren, dus een ideaal moment om de realm tree een beetje bij te snoeien.
In mijn vorig spel was mijn beste ruler ook een koningin die in gelijkaardige omstandigheden op de troon gekomen is en dan +60 jaar geregeerd heeft.
Old 20-05-2018, 16:51   #6700   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

RNG be RNG.
Maar het levert inderdaad interessante situaties op in dit spel.

Speelt gij ook met Monks & Mystics?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules