Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 02-06-2018, 13:21   #2601   link
Deff
!= Deffe

Ondertussen testrit van 1.5u gedaan met de GTE. Volledig elektrisch rijden is inderdaad zeer awesome. Die onmiddellijke koppel maakt dat hij ook altijd zeer gezwind vertrekt, vooral leuk om toch vlot maar niet te sportief te vertrekken aan kruispunten en wanneer je tegenliggers moet kruisen. Vanaf 60-70 per uur voel je de beperking van de elektrische motor wel in de acceleratie, maar blijft voldoende.

Wanneer je puur op benzine rijdt voel je dat de motor nog steeds voldoende kracht heeft. Meer is altijd beter, maar in vergelijking met de standaarddiesels die ze ons tegenwoordig aansmeren (meestal 110-130pk, +-260 koppel) moet dat eigenlijk niet onderdoen.

GTE stand is dan weer iets helemaal anders. Auto heeft merkbaar meer vermogen, en dat is eigenlijk vooral voor hernemingen op de autostrade enorm leuk. Van 80 naar 130 gaat bv. enorm vlot en respons van de DSG is ook vrij goed. Feit blijft wel dat dit een Passat is die het vooral van zijn comfort moet hebben. En hoewel hij zich in GTE stand goed weert blijf je toch altijd merken dat je met een iets minder dynamische wagen op pad bent. Dus wat betreft 'fun' op de kleinere wegen valt dat toch tegen, dan haal ik eigenlijk meer genot van volledig elektrisch cruisen.

Dan ook kort met de 3 reeks gereden (was wel 320d dus qua performance niet representatief) en dat is uiteraard volledig anders qua respons en rijgevoel. Heb nu ook 3 dagen gereden met een 1 reeks als vervangwagen en hoewel dat een kale wagen is met mini motor is dat bij momenten toch echt leuk om mee te rijden.

Altijd tof om rijden vs soms een pak praktischer.
Heart vs mind.
Ik ga er nog eens over slapen.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2019, 14:05   #2602   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Haha onze HR snapt het niet goed. Net promotie gehad, met een bijbehorende hogere categorie firmawagen.

Mijn enige argument voor een eigen wagen is fuck you ik rij met wat ik wil, en ik rij graag met de wagen, dus laat mij met rust.

Ik rij privé met een getunede 330 GT met full M pack, M brakes, M velgen, ophanging etc...

Maar omdat wij zo onmodern zijn MOET ik ook een firmawagen nemen, dus er staat ook al een half jaar een 418grand coupe in mijn garage niets te doen. Die ik enkel gebruik als ik wat verder moet rijden. Budget was 710 EUR, dus die heeft al alle nutteloze opties. 4 Jaar, 5K km per jaar.

Nu komt onze HR af.
'Ah maar we hebben hier de perfecte poolwagen staan van een andere manager, een Full Option Peugeot 5008 1.5l 130PK TDI!'

Kan ik mijn 418 GC niet gewoon houden?
Neen want die is verkocht

Morons
Teki is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2019, 14:39   #2603   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Luxebeest
Old 05-04-2019, 16:08   #2604   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Wat een rot zakken zeg, u een 5008 geven om gewoon in de garage te zetten
Old 05-04-2019, 17:20   #2605   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Hier is de nieuwe functionele wagen eindelijk besteld.

't Is de Peugeot 5008 Allure 1.5 BlueHDi S&S AUT 130pk geworden, met zo goed als alle opties, enkel geen trekhaak en panoramisch dak. Zo'n panoramisch dak hadden we op privé-auto en was verre van een meerwaarde en verkleint bovendien de koffer.

Verwachte leverdatum: de week van 13 september. Pfff ... dat wordt nipt voor ons autoreisje naar Italië eind september.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2019, 17:37   #2606   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Wait what? Er bestellen echt mensen vrijwillig zo'n peugeot???

Hoe the fuck komde erbij om als functionele wagen een Peugeot 5008 te nemen? Echt elke wagen van Volvo, Volkswagen, Skoda is 10x beter dan die Peugeot. Eender welke break, gt of SUV.

In mijn selectie van wagens is dat de laatste wagen die ik ooit zou nemen, zelf nu ik hem 'gratis' krijg.. het VAA moet je nog altijd betalen... heb ik toch geweigerd om die aan te nemen. 130PK in een wagen 2 ton met 7 zitjes.
Dat is de slechtste, meest crappy, meest logge, slechtste weglegging, slechtste remmen, plastiek feeling auto waar ik ooit mee heb gereden.

Passat, Superb, XC60... allemaal 10x zo goed, en exact dezelfde prijscategorie in leasing

Last edited by Teki; 05-04-2019 at 17:41.
Old 05-04-2019, 18:49   #2607   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Het is een functionele wagen hé, geen salariswagen. Wij krijgen die auto omdat we hem (soms) nodig hebben. En daarom mogen wij maar uit één merk kiezen. Vroeger was er zelfs maar één vast model voor iedereen. Dat is nu de laatste 3 jaar Peugeot, daarvoor was het Skoda en dáárvoor Seat. Ze passen dat aan naar gelang hun goesting. Hiervoor 3 jaar met een Peugeot 308 SW gereden en héél content van. Maar aangezien ik drie kleine mannen heb, is zo'n 5008 met drie volwaardige stoelen op de achterbank, geen overbodige luxe.

Voor de rest ben ik geen merken-mens. Zolang het geen Lada is waarbij de regen door het dak druipt, ben ik al content. Mij maakt dat niet veel uit. Voor mij is een wagen ook geen stoefobject. Ik krijg een deftige auto met tankkaart voor een job waar ik in vergelijking met anderen met zo'n wagen véél minder hard voor moet werken. Er zijn er velen die het ook zouden willen, of dat nu Volvo of Peugeot is.

Last edited by HeLLBirD; 05-04-2019 at 18:53.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2019, 19:02   #2608   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Haha jah ok, neen bij mij is het echt om mee te stoefen en omdat ik graag met de wagen rij... Toch eens benieuwd wat ze nu gaan zeggen volgende week, ik ben de wetgeving ook eens aan het nalezen wat er nu eigenlijk kan en mag...

Ik had eigenlijk een mobiliteitsbudget willen nemen.. een speedpedelec en dan zelf kilometers ingeven als ik met eigen wagen rij.
Old 05-04-2019, 19:20   #2609   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Geef die gewoon aan mij? Wij zouden wel een tweede gezinswagen kunnen gebruiken bovenop onze andere duurbetaalde prive wagen

Old 05-04-2019, 20:32   #2610   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Die staat 200meter van bij u, andere kant van de E19

Ik heb em achtergelaten in Mechelen en ben met men eigen wagen teruggereden
Old 05-04-2019, 20:52   #2611   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
'k heb de nieuwe Ford Focus besteld. Kwou automaat en cruise control en die viel goed in budget.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2019, 08:43   #2612   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Gij voze salariswagen rijder

Mijn "Financiele Renting" wagen is nu anderhalf jaar oud. BMW 330D Touring. Ik moet dringend eens kijken voor een dakdrager en eens navragen of je dat op bvba mag afrekenen.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2019, 14:15   #2613   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Bij mij is't inderdaad salariswagen. Mij op zich niet gelaten. Ofwel geeft ge mij meer pree ofwel een voituur. Bon, ik rij niet zot veel en tank om de 2 weken, dus mijne impact op het milieu zal veel minder zijn met een cleane bedrijfswagen dan met een wrak dat ik sowieso zou hebben.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 20:25   #2614   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Ge hebt gelijk ze, uiteindelijk ben jij niet diegene die dit systeem heeft ontworpen. Je kan er van gebruik maken.

Een wagen van het bedrijf is serieus wat geld waard, plus je wagen is altijd goed onderhouden en zeer clean.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2019, 12:13   #2615   link
tragezot
Ne coureur

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
Ge hebt gelijk ze, uiteindelijk ben jij niet diegene die dit systeem heeft ontworpen. Je kan er van gebruik maken.

Een wagen van het bedrijf is serieus wat geld waard, plus je wagen is altijd goed onderhouden en zeer clean.
Jup. Wagen is een zeer grote vaste kost. Vriendin en ik verdienen ongeveer even veel bruto, maar zij zonder wagen. Bijgevolg kan ik toch een stuk meer langs de kanten zetten.

't Blijft wel pervers natuurlijk. Ik heb geen enkele idee meer hoeveel een tank diesel kost. Gewoon volpleuren en sjeezen.
tragezot is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules