Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 21-01-2010, 13:19   #21   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by Pistons View Post
Helaas, onze Ward is gepikt. Ik ben twee Britse Korthaar katten gestolen in 3 jaar tijd.
Echt een plaag hier in de streek. Hoe laag kan je vallen om raskatten te gaan stelen ffs.

Als onze huidige kat (bijna 19 jaar ffs) het laat afweten komt er zo eentje in huis, mijn ma is daar al jaren over aan het zagen.

Dat, of een Scottish Fold

ZIE DIE OREN LOL
DM is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 13:22   #22   link
monia
Senior Member

monia's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pistons View Post
Helaas, onze Ward is gepikt. Ik ben twee Britse Korthaar katten gestolen in 3 jaar tijd.
Echt een plaag hier in de streek. Hoe laag kan je vallen om raskatten te gaan stelen ffs.
Oei Ik veronderstel dat jij hem dus wel buiten liet lopen? Een vriendin van me heeft ook zo'n kat, en die mag dus niet buiten zonder begeleiding om die reden. Best wel zielig eigenlijk, want als hij ergens een deur ziet opengaan probeert hij toch buiten te geraken.
monia is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 13:25   #23   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

onze Ragdoll katten komen ook niet buiten, tenzij in de tuin, waar ze niet echt meteen wegkunnen. ze weten dat dan ook en blijven ook gewoon voor een open deur zitten. (of toch aan de voordeur).
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 13:25   #24   link
Gino Belino
Sletjongen

Gino Belino's Avatar

Bij een vriend van me hadden ze zo een perzische raskat. Dier mocht ook enkel buiten met een leiband, wat ze dan vastmaakten aan een boom. De ironie: kat is gestorven door in die boom te klimmen, te vallen en zo zichzelf opgehangen
Gino Belino is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 13:25   #25   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Onze Jean-Yves. Tamelijk rustig altijd. Ook geen grote kosten aan.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 13:27   #26   link
flexium
Sr member, jr poster

Mensen met rashonden (rasdieren in het algemeen waarschijnlijk), kijk hier eens naar :

docu over medische problemen bij rashonden
flexium is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 13:47   #27   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Wat anders? Een dier dat uit de broodfok komt? Je zal er veel beter mee afzijn. Vooral ook veel minder ziektes en afwijkingen dan bij rashonden.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 13:53   #28   link
Gino Belino
Sletjongen

Gino Belino's Avatar

Shit maat, heb hier een kwartier naar die docu gekeken en vind het toch wel straf hoe graag die mensen hun hond wel niet moeten zien. Ne kerel moet daar tot 2x toe met zijn vol lichaam op nen boxer springen die een epilepsie-aanval krijgt. Beest ligt te schudden, te kermen en te schuimbekken en ik heb de indruk dat dat niet de eerste keer was. Ik zou het dier geen twee dagen meer geven, ocharm
Old 21-01-2010, 14:02   #29   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Babar
logion is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 14:12   #30   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

duitse scheper toen ze nog puppy was

de labrador
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 14:17   #31   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
op een of andere manier verwachte ik een postzegel op een klak... of een klak in een enveloppe...
Jerre_31 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 14:17   #32   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Jaak is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 14:18   #33   link
Pistons
Space cowboy

Pistons's Avatar

Send a message via MSN to Pistons
Quote:
Originally Posted by DM View Post
Als onze huidige kat (bijna 19 jaar ffs) het laat afweten komt er zo eentje in huis, mijn ma is daar al jaren over aan het zagen.

Dat, of een Scottish Fold

ZIE DIE OREN LOL
Mijn volgende kat wordt misschien ook een Scottish Fold. Die oren zijn te cool.

Quote:
Originally Posted by monia View Post
Oei Ik veronderstel dat jij hem dus wel buiten liet lopen? Een vriendin van me heeft ook zo'n kat, en die mag dus niet buiten zonder begeleiding om die reden. Best wel zielig eigenlijk, want als hij ergens een deur ziet opengaan probeert hij toch buiten te geraken.

We hebben hem na een jaar beginnen buiten laten, omdat hij teveel energie had en hem moest uitleven. Het gebeurde meermaals per dag dat hij wilde uitspattingen kreeg en aan zetels begon te krabben of op alles begon te springen (hij had een krabpaal nochtans). Door hem een halfuurtje buiten te laten, kon hij die energie kwijt.
Ver ging hij niet. Eens naar de buren, niet verder. Voor we hem buiten lieten, maakte hij nooit de intentie om naar buiten te willen. Aangezien hij niet wist dat er een "buiten" bestond.
Pistons is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 14:40   #34   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by Awoujol View Post
Wat anders? Een dier dat uit de broodfok komt? Je zal er veel beter mee afzijn. Vooral ook veel minder ziektes en afwijkingen dan bij rashonden.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'broodfok', maar het lijkt me duidelijk dat de obsessie voor perfecte raszuiverheid en die 'typische raskenmerken' geen goede evolutie zijn. De kenmerken blijken zelfs nogal arbitrair door een clubje Britse chique mensen te zijn bepaald, cfr de vergelijking van een duitse scheper vroegere en nu en de dashond vroeger en nu...
Ben zelf geen hondenkenner of liefhebber, maar ik dacht altijd gehoord te hebben dat bastaardhonden 'betere' huisdieren zouden zijn
flexium is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 14:41   #35   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

wa ist
Old 21-01-2010, 14:49   #36   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Broodfok slaat op tal van 'fokkers' of kennels in België en heel europa die in oost-europa voor 50 euro een hond kopen en die in België voor 500-... euro verkopen als rashond. De stamboom kan je vaak kiezen (of je al dan niet één wil, stel je voor zeg). Ik moet je niet vertellen dat je voor €50 onmogelijk een gezonde hond kan krijgen. Omdat beelden meer zeggen dan woorden:

http://www.merza.nl/wb/pages/hondenhandel/fotos.php (Het kan nog een pak erger, maar dat zullen we hier maar besparen, google to the rescue)

En denk nu niet dat dit uitzonderingen zijn, meer dan genoeg handelaars die puur uit winstbejag zo'n honden opkopen en verkopen. Die honden worden ongereglementeerd meermaals per jaar gedekt met alle gevolgen die daaruit voortkomen. Honden die zware psychologische en genetische afwijkingen kennen. Genoeg kennissen die zo een 'rashond' gekocht hebben en ik kan u verzekeren dat er in bepaalde gevallen niks anders opzat dan de hond te laten inslapen.

Het zou dan ook straf zijn dat bepaalde kennels in meer dan 20-30 rassen befaamde fokkers zouden zijn. Het is maar in welk verhaal je jezelf het beste ziet. Geef me dan maar een rashond.

Edit: Maar laat ons terug naar het doel van de thread teruggaan, lijkt me een leuker onderwerp.

Last edited by Awoujol; 21-01-2010 at 14:56.
Old 21-01-2010, 14:55   #37   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Quote:
Originally Posted by DM View Post
Scottish Fold

Shit, mega . Duur?
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2010, 15:04   #38   link
Gino Belino
Sletjongen

Gino Belino's Avatar

Awoujol, dan stel ik toch eens voor om die documentaire te bekijken. Die focus op 'raszuiverheid' bij honden is gewoon absurd. Neem nu de Rhodesian Ridgeback. Die hond heeft op de rug een strook langer haar, wat eigenlijk te maken heeft met de open rug waaraan dat dier lijdt. Maar omdat dat zo kenmerkend is voor dat ras, worden rhodesians geboren zonder open rug niet als raszuiver erkend en laat men ze links liggen. Voor de niet-verstaanders: ongezonde hond > gezonde hond.

En wat flexium zegt over dat veranderen van die rassen is ook waar.
Bvb.

De mopshond nu:

De mopshond in 1745:
Old 21-01-2010, 15:08   #39   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Ga ik ook mee akkoord, maar het zijn 2 extremen. Aan de ene kant heb je de rasfokkers die alles overhebben voor een 'superieur' ras. Met alle gevolgen natuurlijk. Aan de andere extreme kant heb je fokkers die met zo weinig mogelijk input zo'n maximaal mogelijke output willen bereiken, uiteraard ook met alle nodige gevolgen. Wat ik maar wil zeggen is dat er wel meerdere problemen zijn bij het fokken van honden. Er zal echter ook wel een grote middenmoot zijn die fokken volgens de regels van de wet en niet op zoek zijn naar een superhond maar naar een gezonde hond zonder genetische afwijkingen, om maar een voorbeeld te geven. Daarom kan je nog niet beweren dat alle rashonden of katten met die mentaliteit geboren worden.
Old 21-01-2010, 15:12   #40   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

Ik snap toch niet het pluspunt aan een raskat of -hond te hebben. Feitelijk is dat dier niet opeens een schoonheid en 't is niet slimmer of liever of wat dan ook. Andere vorm van oortjes en andere kleur van vacht zijn toch wel niet zo'n doorslaggevende kenmerken bij de aankoop van zo'n dier? Zo'n dier zou dan nog honderden euro's meer kunnen kosten en na een paar maand sukkelt het al met zijn gezondheid. Ocharme.

Koop gewoon van het asiel. Daar doe je het beste mee imo.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules