Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 08-11-2019, 17:46   #3721   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Vandaag uit, The Prefect.

Wat een boek.
Is dat een reeks, of staat elk boek apart? Of staat elk boek apart binnen eenzelfde wereld, waardoor je toch beter begint met het eerste? 'k Zou kunnen googlen, maar 'k ben te lui.

Niet dat ik tijd heb om het te lezen, mijn boeken backlog begint stilletjes aan mijn gaming backlog te benaderen. :/
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2019, 21:32   #3722   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
Pushing Ice al gelezen ?
Ja, ook al gelezen. Tweede beste voor mij van de vier die ik gelezen heb. The scope van dat verhaal is waanzinnig.

Trouwens, ivm The Prefect : Ik had wel wat meer uitwerking gewild over hoe The Clockmaker en Aurora elkaar uiteindelijk bekampen. Ik versta wel hoe het komt dat ze verwikkeld zijn maar daar zit precies toch nog een heel verhaal. Ik dacht eigenlijk dat The Clockmaker voor een stuk in die brace zat over Dreyfus zijn been.
Ook het personage van The Clockmaker had wat meer tijd kunnen gebruiken. We hebben enkel dat éne gesprek tussen hem en Dreyfus.
Pas op, het zijn details, straf boek. Komen deze personages nog terug in volgende boeken?

En over The Glitterband :
Is The Glitterband het universum? Of een superklein deel ervan? Lijkt me klein met maar 100 miljoen inwoners. Weet niet of dit een spoiler is.

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Is dat een reeks, of staat elk boek apart? Of staat elk boek apart binnen eenzelfde wereld, waardoor je toch beter begint met het eerste? 'k Zou kunnen googlen, maar 'k ben te lui.

Niet dat ik tijd heb om het te lezen, mijn boeken backlog begint stilletjes aan mijn gaming backlog te benaderen. :/
Die vraag heb ik hier ook gesteld (Vorige pagina ) DJB zei dat het het 5de boek was in een reeks maar ik vond het met zijn info best te doen om deze te doorlopen. Soms zit je met vraagtekens maar die gast kan zo goed schrijven dat het makkelijk duidelijk wordt hoe de situatie in elkaar zit.

Ik lees nooit Hellbird, is allemaal via audiobooks.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2019, 23:42   #3723   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Het is deel van een universum.

Je hebt de oorspronkelijke trilogie:

- revelation space
- redemption ark
- absolution gap

Deze zijn vervolgverhalen met gemeenschappelijke karakters. . Nogal veel draait in de trilogie rond yellowstone met zijn glitter band/rust belt.

Daarover zijn er dus nog 2 andere boeken geschreven:
Chasm city, een boek dat hij eigenlijk schreef net na revelation space maar niet echt een vervolgverhaal is, eerder een soor prequel. Het geeft meer informatie over, je raadt het wel, chasm city.

En dan the prefect, ook een prequel verhaal dat meer info geeft over de glitter band.

Vorig jaar kwam dan elysium fire uit, een vervolgverhaal op the prefect. Blijkbaar zou hij van the prefect nu ook een trilogie willen maken dus er komt nog een derde boek hierover. Dit staat bekend als de Prefect Dreyfus Emergency Series. Om er dan ook echt een trilogie van te maken is the prefect ook hernoemd naar aurora rising.

Daarnaast heb je dan nog een hele hoop aan kortverhalen waarvan verschillende zijn gebundeld in boeken zoals Diamond Dogs, Turquoise Days en galactic north.
kar is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2019, 19:07   #3724   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

What kar said.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2019, 12:07   #3725   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Misschien dat ik Revelation Space dan eens een tweede kans moet geven. Het is ook van 2015 geleden.

Maar het zal dan eerst nog Elysium Fire worden denk ik. Dreyfus best fus.
Old 12-11-2019, 13:40   #3726   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Kon het niet laten. Had nog 4 andere boeken staan maar dan ineens begonnen aan Elysium Fire.
Wel spijtig dat de lezer anders is, de andere was véél beter.
Old 12-11-2019, 14:46   #3727   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Meh. Veel fluff maar voegt niks toe aan de nieuwe ontwikkelingen 40k universum.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules