Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 0 0%
3.5 sterren 0 0%
3 sterren 0 0%
2.5 sterren 0 0%
2 sterren 0 0%
1.5 ster 1 50.00%
1 ster 1 50.00%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 2. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 23-06-2019, 20:38   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'X-Men: Dark Phoenix'

Tijdens een gevaarlijke reddingsmissie in de ruimte wordt Jean Grey (Sophie Turner) geraakt door een onbekende kosmische kracht. Bij haar terugkomst merken de X-Men dat haar krachten zijn toegenomen, en dat allerlei trauma's uit het verleden terug naar boven komen met desastreuze gevolgen.

Ik heb het even zitten natellen en als we de wolverinefilms er voor het gemak bijnemen is 'X-Men: Dark Phoenix' de tiende film rond de geliefde superhelden. Wie een luisterrijk jubileum verwacht moet ik echter teleurstellen want alles aan 'X-Men: Dark Phoenix' geeft de indruk dat deze franchise zijn beste tijd heeft gehad en dit een verplicht nummertje is voordat de acteurs die ten tijde van 'First class' nog niet helemaal waren doorgebroken maar inmiddels aan de top van Hollywood staan einde contract zijn. Het resultaat laat zich raden: een onge´nspireerd en onevenwichtig vehikel waarin weliswaar alle scŔnes zitten die op papier voor het nodige drama moeten zorgen maar op zo'n gerushte manier worden gepresenteerd dat het nooit overkomt bij de kijker.

De start vond ik best wel goed met een snedige ruimtemissie die al snel fout gaat. Eens terug op aarde brengt Simon Kinberg ons een zwak vertelde plot, fletse regie, een aantal slecht uitgewerkte figuren (iemand die iets zinnigs kan vertellen over Jessica Chastains personage?), Sophie Turner die op geen enkel moment Famke Janssen en Sansa Stark kan doen vergeten, James McAvoy die onge´nteresseerd zijn lijntjes aframmelt, ex-koppel Jennifer Lawrence en Nicholas Hoult die een romantisch moment beleven waar de awkwardness vanaf spat, Tye Sheridan en Alexandra Shipp die mij deden verlangen naar Halle Berry en James Marsden, en Michael Fassbender die plichtsbewust nog enigzins de schijn tracht in leven te houden dat dit meer dan een simpele cash grab is.

Quod non.

1.5 ster op 4

Maniac is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2019, 16:21   #2   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Een zielloze cashgrab is toch geen 1.5/4 waard?
Blade is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2019, 20:23   #3   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Tja, het is een beetje zoals de treinramp aan het einde van de film: op een vreemde manier net boeiend genoeg, net omdat het zo mediocre is.

Ik heb me daarnaast ook meer gestoord aan 'Captain Marvel', dat nog generieker en flauwer was. Als dat een vergelijkingspunt kan zijn.

En het openingskwartier was best wel okÚ.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2019, 09:15   #4   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

True, dit was echt crap. Al die acteurs geven geen fuck meer om deze franchise, met Jennifer Lawrence on top. Zij gaat zelfs niet mee op de press tour, dan weet je het wel.

also, hoe cringeworthy was de "“By the way, the women are always saving the men around here, You might want to think about changing the name to X-Women.”

brrrrr.
Cage is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules