Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 27-12-2017, 13:19   #1581   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ticket to Ride: Rails & Sails
Voor mijn wederhelft gekocht en gisteren al één keer gespeeld (2p). De basis blijft TtR, dat spreekt, maar de toevoeging van waterroutes en havens is best uitgebreid. Ik vond het lastiger in vergelijking met andere versies om alles voldoende onder controle te houden. €70 is bovendien wat aan de dure kant, zo immens zijn de wijzigingen niet. €50 had eerlijker gewezen.

Santorini + Golden Fleece
Stond al lang op mijn lijstje, topcadeau. Heel benieuwd.

Scythe
Zot cadeau van mijn ouders. Geen idee of het veel uit de kast gaat komen, een dikke regelboek houdt me altijd wat tegen. Anderzijds spreekt dit soort spellen spreekt me wel enorm aan. Dat het ook solo te spelen valt maakt het nog interessanter. Maar da's wel een raar idee, heb ik alleszins nog nooit gedaan.
Old 27-12-2017, 14:55   #1582   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Ticket to Ride: Rails & Sails
Voor mijn wederhelft gekocht en gisteren al één keer gespeeld (2p). De basis blijft TtR, dat spreekt, maar de toevoeging van waterroutes en havens is best uitgebreid. Ik vond het lastiger in vergelijking met andere versies om alles voldoende onder controle te houden. €70 is bovendien wat aan de dure kant, zo immens zijn de wijzigingen niet. €50 had eerlijker gewezen.

Santorini + Golden Fleece
Stond al lang op mijn lijstje, topcadeau. Heel benieuwd.

Scythe
Zot cadeau van mijn ouders. Geen idee of het veel uit de kast gaat komen, een dikke regelboek houdt me altijd wat tegen. Anderzijds spreekt dit soort spellen spreekt me wel enorm aan. Dat het ook solo te spelen valt maakt het nog interessanter. Maar da's wel een raar idee, heb ik alleszins nog nooit gedaan.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2017, 16:21   #1583   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Thanks, dat maakt het hopelijk wat toegankelijker. Gelukkig heb ik bovendien enkele hardcore borspel-vrienden.
Old 29-12-2017, 00:07   #1584   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Voor kerst van mijn madam Robinson Crusoe gekregen. Had dat eens vermeld omdat het ook een goed solo-spel is, dus ik was sowieso content.
Maar deze avond voor het eerst gespeeld, en dat samen met de madam. Moet zeggen dat ze er serieus tegen op zag toen ze het spel zag klaarliggen met alle kaartstapels en tokens. Maar na een ronde of twee was ze al volledig mee en had ze het duidelijk naar haar zin. Het spel speelt dan ook zalig weg, en het coöperatieve aspect was volledig haar ding. Aangenaam verrast.

In tegenstelling tot Potenza kan ik echter wél genieten van een dikke rulebook. Ik geniet soms meer van het voorbereidende lezen van de regels en het uitpluizen van de mechanics, dan van het uiteindelijke spelen zelf. Dus ik was wel al redelijk op de hoogte van alles toen we aan tafel gingen zitten, waardoor het starten dan ook vrij vlot ging.

Boven nog Mysterium en T.I.M.E. stories liggen, gekocht in een koopje, maar ging m'n vriendin er niet mee lastig vallen. Gezien het succes van Robinson moet ik die T.I.M.E. misschien toch een kans geven.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2017, 06:47   #1585   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Heb mijn madam nooit geen regels uitgelegd van Robinson. Omdat ik ze zelf goed ken(de), kon ik ze verhalend mee elke computer co-op beslissing laten maken, waardoor ze na een halve sessie de meeste mechanics wel doorhad.

Ik hoop voor 7th continent op een zelfde vlotte ervaring.

Last edited by Turtle; 29-12-2017 at 06:54.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2018, 12:35   #1586   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Kingdomino
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2018, 18:52   #1587   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Voor kerst van mijn madam Robinson Crusoe gekregen. Had dat eens vermeld omdat het ook een goed solo-spel is, dus ik was sowieso content.
IK WIL DAT OOK SPELEN. Ik heb Hoogspanning gekregen.
Old 03-01-2018, 01:29   #1588   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Misschien nog eens een reden om af te spreken hé.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 12:07   #1589   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Ja.
Old 04-01-2018, 11:40   #1590   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Favor of the Pharaoh te koop aan 25 euro bij GameSeek: https://www.gameseek.co.uk/pd/1328712
Old 15-01-2018, 15:48   #1591   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

De legendary box voor Scythe gekocht in Duitsland. Wel €20 shipping -_- maar nu ben ik tenminste zeker dat ik hem ga hebben, in plaats van vrijdag aan een loting mee te doen...

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 15-01-2018, 18:26   #1592   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
De legendary box voor Scythe gekocht in Duitsland. Wel €20 shipping -_- maar nu ben ik tenminste zeker dat ik hem ga hebben, in plaats van vrijdag aan een loting mee te doen...
Er was vantevoren aangekondigd dat er maar 1 print run ging zijn met een beperkt aantal exemplaren
Old 16-01-2018, 08:47   #1593   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

2018 is bijzonder goed van start gegaan:

Whistle Stop, voor mij een van de verrassingen van het jaar ook al kwam deze in 2017 uit. Je moet met je treintjes van het oosten naar het westen gaan en onderweg resources ophalen op stopplaatsen. Als je op een stad of eindtegel terecht komt, kan je punten vergaren. In je beurt heb je 4 acties en voor elke actie gebruik je ofwel kolen (1 stop naar het westen) of een fluit (2 stops naar gelijk welke richting. That's it. Dat klinkt eenvoudig en is ook zo, maar het spelen is nog iets anders: waar ga je stoppen, langs waar ga je (want voor niet-ontdekt gebied ga je zelf tegels moeten leggen uit je hand) en hoe scoor je zoveel mogelijk punten? De upgrades zijn ook een leuke toevoeging. Titel is zeer goed onthaald in mijn spelgroep: veel mogelijkheden, meaningful decisions, interessant spel gewoonweg

Gisteren begonnen aan de campaign van Charterstone. Ik ben al lang een fan van Jamey Stegmaier en Stonemaier Games. Eigenlijk was ik een beetje teleurgesteld toen hun nieuwste titel een legacy-game bleek hetgeen ik niet zo aantrekkelijk vind. Mijn lokale spelgroep was echter geïnteresseerd en het was snel beklonken: we hebben deze in groep aangekocht en gisteren zijn we dus eraan begonnen. Wat een ervaring: stickers plakken met rules/stories in het rulebook, de gebouwen zijn ook stickers en voor de rest is 't een eenvoudige worker placement. Dit was sessie 1 van de 12, ik verwacht dus veel van de volgende sessies. Geen spoilers

Vorige week zaterdag nog eens Tyrants of the Underdark gespeeld. In mijn ogen is dit één van de betere deckbuilders met een area control mechanisme dat vrij agressief kan zijn afhankelijk van je medespelers.

Old 16-01-2018, 08:59   #1594   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Kan je die Tyrants vergelijken met een D&D campaign/sessie in de Underdark?

Fidoh vond het te lang

Old 16-01-2018, 09:10   #1595   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
Kan je die Tyrants vergelijken met een D&D campaign/sessie in de Underdark?
Ik ken de D&D reeks niet bijster goed maar het speelt zich inderdaad af in die wereld. In Tyrants of the Underdark vechten de Drow (Dark Elfs) van verschillende huizen om de machtspositie.
Old 27-01-2018, 13:40   #1596   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

http://www.ibood.com/home-living-be/...ontent=control

Zit er iets bij dat echt de moeite is (aan die prijs)? Elfenland lijkt wel tof en over El Grande heb ik al vaak positiefs gehoord.
Old 27-01-2018, 14:20   #1597   link
andu

andu's Avatar

El Grande BB zou ik niet aan twijfelen voor die prijs, leuk genoeg spelletje. Hoogspanning combi is ook aantrekkelijk.
andu is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 14:31   #1598   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Jammer dat de BB van El Grande met meeples is

Maar ja goede deals:

El Grande
Elfenland
Madeira (heavier)
Friesche Velden (2p)

Anderen zijn meestal goedkoper al eens voorbijgekomen.
Hoogspanning te overwegen als je het nog niet hebt. Benelux is een fijne map.
Old 27-01-2018, 22:34   #1599   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Heb El Grande ook met alle expansies. Vind het zelf een topspel, min of meer toegankelijk voor minder geoefende spelers, maar niet iedereen denkt er hetzelfde over, helaas.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 08:44   #1600   link
Xanthrax
Senior Member

Send a message via MSN to Xanthrax
Gisteren ons 8ste scenario gloomhaven gespeeld.
Holy shit, dat spel blijft echt fantastisch. De 2de helft van het scenario gedacht dat we het niet zouden halen, maar dan op de allerlaatste beurt toch nog gewonnen.
Spel verdient het om op nr 1 op bgg staan.
Xanthrax is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules