Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 04-06-2010, 15:51   #61   link
Devroush
SR is de max

Devroush's Avatar

host de pics anders op http://imgur.com, als je daar grote images opslaat zal hij die zelf opslaan met een hogere compressie (zonder veel zichtbaar kwaliteitsverlies)

edit: getest met de laatste map, nu is het nog 200KB groot

Last edited by Devroush; 04-06-2010 at 15:55.
Devroush is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2010, 18:25   #62   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Misschien de OOC comments toch allemaal in deze thread posten ipv tussen verklein-tags in de IC thread? Ik zou alleen rolls en posities tussen verkleintags zetten. Al die andere tekst breekt het verhaal / de actie een beetje.

Veel posts hebben alléén maar verkleintags nu.
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2010, 18:41   #63   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Seconded voor combatrelated in verkleintags in IC, de rest hier.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2010, 19:21   #64   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Yeah, sure. 'k Heb mijn OOC post geëdit naar een IC post.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2010, 19:27   #65   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Had het niet op u hoor, ik deed het zelf ook, maar 't is een suggestie
Old 04-06-2010, 19:40   #66   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

goeie suggestie.
gewoon doen.
Ga een map posten, later op de avond meer info.
Vlam doven is een standard action.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2010, 19:56   #67   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Ik had mijn move al uitgeschreven en mijn rolls gedaan, maar 't is eerst aan de goblins.

Hopelijk lopen ze niet te ver
Old 04-06-2010, 20:04   #68   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
Vlam doven is een standard action.
Sure thing. Da's wat ik doe.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2010, 20:41   #69   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Good thinking. A-Star was zeker iets smerig van plan :P
Old 04-06-2010, 22:18   #70   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Avalanche View Post
Good thinking. A-Star was zeker iets smerig van plan :P
helemaal niet
Old 05-06-2010, 00:25   #71   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Ik heb een move gedaan naar M19 dus ik sta verkeerd
Ehhh, nee? In deze beurt alleszins niet. En daarvoor stond Cassiel op M19. En voor Fidoh het vuur doofde was er vuur op M19.

Wat?
Guns is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2010, 00:29   #72   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Ik weet niet hoe laat ik morgen online ga zijn, dus ik heb mijn ding maar gepost. Ik wil niemand ophouden.

Moest er door de movement van de goblins iets niet kloppen, mag je het aanpassen.
Old 05-06-2010, 01:13   #73   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Ik kan pas morgenavond iets posten.
dus tijdens de dag morgen niet teveel verwachten.
En nu slapen.
Old 05-06-2010, 15:00   #74   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Ehhh, nee? In deze beurt alleszins niet. En daarvoor stond Cassiel op M19. En voor Fidoh het vuur doofde was er vuur op M19.

Wat?
Mja vergist dan nvm
Old 05-06-2010, 23:05   #75   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Infinite combat is INFINITE.

'k Ga vanavond wel niet meer kunnen posten.
Old 05-06-2010, 23:10   #76   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

wees gerust, na deze ronde komen er nog enkele bij, en daarna moogt ge de rest rustig verslaan
Old 06-06-2010, 00:05   #77   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

A-Star, kunt ge in't vervolg op't eind van elke post waarin de monsters handelen ne keer de initiative order herhalen plz? Thx.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2010, 10:49   #78   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Ik heb die twee goblins voor mij geraakt (ene voor 12 damage, de andere 3). Die blijven allebei rechtstaan?
Old 06-06-2010, 11:23   #79   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Kittens, Avalanche komt nog voor u (die komt nu vlak na de hobgobs eh).

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
"Gvd nog schaduwgebroed"

Move naar O16
En Horrid Whispers op P14.
Alright, efkes wat hulp verschaffen hier, ik hoop dat de DM zo vriendelijk zal zijn om dit niet als Rufus zijn uiteindelijk zet te beschouwen Rufus, neem even de tijd om dit te lezen, verbeter mij waar ik uw intenties fout heb gelezen, en stel aub vragen bij wat je niet begrijpt. Maar besef wel dat ik het moeilijk bondiger dan dit kan uitleggen, dus doe aub op zijn minst de moeite om dat allemaal even te lezen. Ge gaat de regels toch óóit moeten leren Kwestie van het vlotter te lezen raad ik u aan om een extra scherm of tab open te zetten waar je die map in plaatst, zodat je vlot alle vakjes en coördinaten kan volgen.

Rules Lawyer Extraordinaire Kittens, overloop dit ook eens rap om te zien of ik geen bullshit verkoop

1. Gij komt na Iakos (Cassiel) in de initiative order. Zo online kan het soms niet echt kwaad om eens out-of-turn te posten als je later geen tijd gaat hebben, maar dan moet de situatie zich daar wel toe lenen (hetgeen een ander doet kan uw acties normaaal gezien niet meer beinvloeden). Jij staat daar met Cassiel samen tussen dezelfde vijanden, die gaat 9/10 iets doen dat het speelveld rondom u enigszins verandert.

2. Move naar O16. Er staat daar een hobgoblin vlak naast u, die een Opportunity Attack (een basic melee attack) tegen u krijgt als gij weg movet uit dat vaksken waar ge nu staat. Soms is dat onvermijdelijk, zeker als ge een melee character zijt, maar dan hebt ge meestal ook wel de defenses/HP om daarmee om te gaan. Gij hebt geen HP en geen defenses Een betere move zou bijvoorbeeld zijn naar L15 of J17 te shiften. Shiften is uw move actie gebruiken om 1 vakje op te schuiven, en vijanden die naast u staan krijgen geen Opportunity Attack door een shift. Op L15 heb je trouwens "line of effect" tegen de drie nieuwe vijanden (wat wil zeggen dat je ze kan raken). Op O16 ben ik niet zeker (cover rules zijn ingewikkeld), maar het lijkt mij dat de 2 vijanden die nog in de gang staan niet bereikbaar voor u zijn.

3. Horrid Whispers op P14. Oeioeioei. Ik weet niet of je het weet, maar de rode doodshoofdjes zijn dode vijanden. Daar kan je niets meer tegen doen. Laten we dus even overlopen wat je nu precies doet:
- Je gebruikt een daily power, ééntje die je dus voor de rest van de ingame "dag" niet meer kan gebruiken. Daar is niets op zich mis mee, ik heb ook al een action point weggesmeten deze encounter, wat bijna op hetzelfde neerkomt. Maar...
- Je raakt niemand. Horrid Whispers is een "burst 1" attack. Zo heb ik er vorige beurt een gedaan, en zoals je ziet vormt dat een vierkant rond het vakje waarop je het cast. Dat zou dus het vierkant met hoekpunten O13-O15-Q12-Q15 zijn. Daar staat geen vijand , Zoals ik al zei, die drie rode doodshoofdjes zijn al dood.
- Een klein detail nog: Horrid Whispers is een daily power met erg veel "control" effects. Een target dat je raakt neemt een -2 penalty op attacks en is slowed tot hij saved, en wanneer hij saved wordt hij nog op de grond gesmeten. Maar alles buiten de Blackblades (U15 en I15) zijn duidelijk minions, dus als ze schade nemen zijn ze dood. Daar is die control dus totaal nutteloos.
- Je hebt een encounter power (eentje die je dus elk gevecht een keer kunt gebruiken, ipv maar 1 keer per dag) die bijna hetzelfde doet. Én een handig effect heeft dat ook gebeurt wanneer je mist.

Wat je dus beter kon doen (even buiten beschouwing latend dat Cassiel eerst nog moet spelen):

- Move: Shiften naar J17 of L15. 't Maakt niet zoveel uit tactisch gezien, op L15 staat ge naast Iakos en op J17 naast een muur, ge zijt dus sowieso moeilijk te flanken (flanken = 2 vijanden staan op 2 tegenover elkaar liggende squares naast u, de vijanden krijgen allebei combat advantage tegen u, wat meestal +2 voor hun attack rolls tegen u betekent).

- Attack: Horrid Whispers (daily) of Grasping Shadows. Ik zou voor Grasping Shadows gaan, om de hierboven al vernoemde redenen. Als ge op J17 staat cast ge dat op J15, als ge op L15 staat kunt ge kiezen tussen J15 en I15. Het verschil is als volgt: cast ge het op J15, dan hebt ge maar 2 vijanden potentieel mee. Maar! Die power creëert een effect zone tot uw volgende beurt, waardoor elk creature dat die zone *binnenkomt* (dus niet daarbinnen start, de zone verlaat of gelijk welke andere move) uw intelligence modifier (= 5) aan damage neemt. Die bovenste hobgoblin kán daar dus niet door. Cast je het op I15, dan heb je natuurlijk kans om ze alle drie in één klap te raken, maar je hebt ook kans om ze alle drie te missen, en gezien ze dan hun beurt al in die zone starten (en er dus niet meer binnen moeten komen om erdoor te geraken) heeft dat extra effect dan helemaal geen effect meer

Ik ga nu niet zeggen wat de beste move is, en sowieso gaat dat veranderen eens Cassiel gemoved heeft. Als je daarna niet weet wat je kan doen, vraag dat dan gewoon. Ik ga niet voor u spelen, maar 't is misschien geen slecht idee om in het begin af en toe advies te vragen, zodat je het wat sneller leert

Last edited by Guns; 06-06-2010 at 14:11.
Old 06-06-2010, 18:31   #80   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Overigens, A-Star. 2d6 damage op lvl 1 door een "blackblade". Kan dat dat dat sneak attack damage is? Want ik wordt gelijk op uw kaartje wel niet geflankt zo. En als Avalanche die twee hobgobs heeft doodgemept geldt het al zeker niet meer.

Nuja, evengoed is het een 2[W] power, maar k zou toch graag zeker zijn. Ik kan 12 damage wel aan, maar het gevecht is nog niet gedaan eh
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules