Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 03-06-2010, 09:28   #61   link
Rufus
PimpMeister

Moet die uitleg over phantom bolt nog is lezen want sliden? Nuja fried brains woot.
Old 03-06-2010, 09:32   #62   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Bij Phantom Bolt moogt ge bij een hit uw target 1 square sliden. Sliding is een vorm van forced movement, e.g. gij beslist waar een unwilling target (vijand, meestal) naartoe beweegt. Er zijn drie soorten forced movements:

Push: het target moet verder eindigen van u dan hij begon
Pull: het target moet dichter eindigen bij u dan hij begon
Slide: het target beweegt in eender welke richting

Als je een target X squares kan bewegen, mag je er altijd voor kiezen om het minder dan X squares te bewegen.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2010, 09:34   #63   link
Rufus
PimpMeister

Ha dat bedoelde ze met hit mob +1square
Old 03-06-2010, 10:43   #64   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Ghyselberts kat was vlug onder de tafel gesproken en zat daar, met gekrulde rug, te blazen naar de hobgoblins. Die moesten niet proberen een stap dichterbij te zetten!

De oude bard nam wat leek op een dirigeerstokje van achter zijn oren.
Ghys bewoog naar de veiligheid van het haardvuur in het midden van de kamer. Vakje [M20]. Terwijl hij naar daar stapte was hij echter luid aan het schelden.
"Verdomme, rothobgoblins, wat denken jullie wel! Hier zomaar binnenstormen en onschuldige mensen afmaken! Zat julie moeder trollen te pijpen in plaats van jullie op te voeden, of wat?!"

hurr durr, fail
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2010, 21:27   #65   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Iakos zijn eldritch blast, grilt de hobgoblin.
Iltani laat het brein smelten van een andere hobgoblin.
Het laatste wat de hobgoblin, die voor ent staat, ziet is de enorme vuist. daarna bevind hij zich in de hobgoblin hemel.
Ghyselbert probeert nog een van de dode hobgoblins te bespotten, maar ja, ze zijn momenteel allemaal dood.
Gildas, het is aan nu, maar momenteel zijn er geen vijanden te bespeuren). we gaan gewoon verder met initiative.
Gildas: 21
Hobgoblin: 19
Goblin Blackblade:19
Human4: 14
Human7: 14
Human1: 14
Human2: 14
Human3: 14
Human5: 14
Human6: 14
Iakos: 10
Caelan: 11
Iltani: 6
Ent: 4
Ghyselbert: 2

Jullie horen rumoer buiten, elk moment gaan er weer wezens binnen komen.

A-star is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2010, 21:31   #66   link
Rufus
PimpMeister

ik move naar K19

Last edited by Rufus; 03-06-2010 at 21:36.
Rufus is online now   Reply With Quote
Old 03-06-2010, 21:36   #67   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Terwijl de hobgoblin neergaat, verheft Ent zijn stem.
"Jij daar! Met je zwaard! Deze kant uit!"
Als Gildas op kolom 15 of 16 (maar niet R15, obv.) gaat staan en ik kruis naar de andere kant (kolom 17 of 18), dan blokkeren we eigenlijk het meeste van de herberg en sta ik iets beter om achter mijn wapen te gaan als er plots iets groter binnenkomt
Old 03-06-2010, 21:44   #68   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Gildas huppelt fluks naar de deur. Als hij merkt dat er nog 4 goblins buiten staan, klaar om binnen te stormen, stelt hij zich strategisch op achter de hoek. Het zwaard boven zijn hoofd geheven om een flinke houw te geven als de eerste goblin zijn kop binnensteekt.

Ik sta op U18, met een Ready Action. De eerste Goblinachtige (ook lelijke dwergen) die binnenkomt, wordt in twee gekliefd.

Maar denk niet dat het gaat lukken:
Attack = [2,8]=(10)
Damage = [8,4]=(12)
http://invisiblecastle.com/roller/view/2546494/
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2010, 21:49   #69   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Denk niet dat die ready nodig is. Ge krijgt sowieso een opportunity attack als ze voorbij komen.

'k Was natuurlijk ook wel keihard vergeten dat die hobgobs voor mij mogen bewegen. Goe bezig puns. :/
Old 03-06-2010, 21:51   #70   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Denk niet dat die ready nodig is. Ge krijgt sowieso een opportunity attack als ze voorbij komen.

'k Was natuurlijk ook wel keihard vergeten dat die hobgobs voor mij mogen bewegen. Goe bezig puns. :/

De ready is nodig omdat ik anders langs de deurstijl moet slaan (penalty op attack). Ik krijg geen AoO als ze maar één vakje shiften. Nu krijgen ze een attack + nog een AoO als ze langs mij proberen lopen. En ik wil mijn initiative na hen, zodat we straks kunnen flanken. Als zij nog mogen lopen na mij, lukt dat niet.
Old 03-06-2010, 22:02   #71   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

post ook is uw stats voor uw opportunity action Avalanche.
en wilt ge delayen tot vlak na de monsters? of heb ik het verkeerd begrepen?
Old 03-06-2010, 22:25   #72   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

[[Ik sta momenteel op M20, niet op O23]]
Old 03-06-2010, 22:33   #73   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

En ik denk dat Caelan voor mij moet staan op het initiative lijstje
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2010, 22:35   #74   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Als er Goblins de taverne binnenstormen, binnen bereik van het machtige Longsword van Gildas, aarzelt die niet.

Attack of Opportunity:
Attack: 1d20+8;1d8+4 → [17,8] = (25)
Damage: 1d20+8;1d8+4 → [8,4] = (12)
http://invisiblecastle.com/roller/view/2546578/

En ja, ik kom vlak na de Goblins nu.
Old 03-06-2010, 23:31   #75   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Jullie horen weer verschillende kreten.
2 Hobgoblins komen binnengestormd en gaan bij Ent staan.
Ze vallen hem aan, maar falen miserabel

2 andere gaan rond Gildas staan en proberen hem te reduceren tot moes.
Eentje raakt er.
1d20+6=20, 1d20+6=18. 5 damage in totaal, ik moet daar niet voor rollen.

Nog eentje geraakt met veel moeite tot bij Caelan, en probeert hem aan zijn zwaard te rijgen, wat toch gedeeltelijk lukt
1d20+6=17. Ook 5 damage.

De Goblin Blackblade gooit een toorts naar Iakos. Maar mist Iakos.
De toorts valt voor zijn voeten op de grond. Het vakje waar hij staat, is nu wel aan het branden.

Old 03-06-2010, 23:48   #76   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Verbaasd door de hobgoblin op speed zet Caelan een stap achteruit en lost hij er twee pijlen op!

(move) shift 1 square naar R24; (minor) designate dichtstbijzijnde goblin als quarry; (standard) twin strike Attack S22 met Prime Shot bonus, damage met Hunter's Quarry bonus (1d20+8=10, 1d10+1d6=6), Elven Accuracy Attack re-roll (1d20+8=11), 2e attack (1d20+8=18, 1d10+1d6=7)

Eerste attack was wsl mis, reroll met elven accuracy, ook mis, 2e attack wsl raak dus daarop hunter's quarry damage.

Also, moet het nu niet ongedaanmaken of whatever, maar kdenk niet dat die goblin van de deur tot bij mij geraakt én nog eens kan aanvallen ook. Staat teveel brol en ne fighter in de weg om te chargen en na nen double move kunt ge normaal gezien ni aanvallen. Tkan natuurlijk zijn dat die een of andere power heeft die hem laat moven en aanvallen, in that case, never mind.

Last edited by Kittens; 03-06-2010 at 23:52.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2010, 23:50   #77   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
De Goblin Blackblade gooit een toorts naar Iakos. Maar mist Iakos.
De toorts valt voor zijn voeten op de grond. Het vakje waar hij staat, is nu wel aan het branden.
"Vlug, zet een stap opzij!"
Ghyselbert gaf Iakos een korte duw.

Virtue of Cunning op Iakos en ik slide hem een vakje opzij (naar M18). VoC is dat als een ally binnen [5+Int] squares van mij gemist wordt door een aanval, ik die ally 1 vakje kan sliden.
Old 04-06-2010, 00:10   #78   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

Iakos knikt naar Ghyselbert om hem te bedanken en loopt verder tot hij tegen de bar staat, en scheeuwt een vervloeking, in het draconisch, naar de hobgoblin recht voor hem(P14):
Ik verklaar u een offer voor Khaeleth, moge uw levensenergie hem voeden!

Vervolgens herhaalt hij dezelfde magische woorden en gebaren als hiervoor en schiet er een dondere straal magische energie naar de hobgoblin.

(move) shift naar M14, (>3 vakjes van mijn startplaats==concealment), (minor) Warlock's curse, vanaf nu +1d6 dmg op die goblin en als hij sterft heb ik +1 op een rol de volgende ronde. (standard) Ik gebruik terug Eldritch Blast, +1d6 dmg tegenover de vorige keer door Warlock's Curse. 1d20+3,1d10+1d6+3=[7, 3], [10, 2, 3]

Last edited by Cassiel; 04-06-2010 at 00:13. Reason: Even Fidoh zijn acties in rekening brengen :)
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2010, 08:10   #79   link
Rufus
PimpMeister

Sorry kan map ni zien dus ik ben misschien vaag, kutfirewall blockt imageshack.
Kan iemand nog is zo vriendelijk zijn te rollen

Ik cast terug Phantom Bolt op dichtsbijzijnde goblin.
"Arca itlum"
Old 04-06-2010, 08:31   #80   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kittens View Post
Also, moet het nu niet ongedaanmaken of whatever, maar kdenk niet dat die goblin van de deur tot bij mij geraakt én nog eens kan aanvallen ook. Staat teveel brol en ne fighter in de weg om te chargen en na nen double move kunt ge normaal gezien ni aanvallen. Tkan natuurlijk zijn dat die een of andere power heeft die hem laat moven en aanvallen, in that case, never mind.
Die geraakt daar perfect. Komt vanop derde rij en kan 6 vakjes bewegen. Dus die doet eerst move action, daarna charge als standaard. Als je charged kan je je volledige afstand opnieuw bewegen en daarna een melee basic attack doen. Handige manier om toch bij een vijand te geraken en hem te raken. Weliswaar zonder 1 van zijn fancy powers te gebruiken.

Ik ga deze middag alles lezen en aanpassen. Nu eerst wat werken.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules