Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 07-11-2018, 11:52   #6021   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

4k op zo ne kleine laptop is dan ook volledig onnozel

mijn 9360'ke heeft nog steeds goeie tien uur batterij na twee jaar, nie evident voor windots imo
Old 07-11-2018, 13:21   #6022   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Dat is natuurlijk de vraag, heeft 4K op 13 inch wel nut?

Langs de andere kant heb je voor 1499 bij Dell wel het top model met een veel betere cpu dan in de Macbook Air(dual core). Dan moet je een 4K tegenover een retina leggen in in Mac OS ziet een retina er altijd kristal helder uit. En in real life voorbeelden gaat er zoveel verschil zitten op een 4K scherm waarvan je de resolutie niet optimaal kunt benutten of het retina display van Apple? Ik weet het niet.

Ik vind de prijs van de nieuwe Air aan de belachelijke kant, te duur voor een studenten instapper en met die hoge prijs komt de Air ineens in een andere categorie van laptops.
En in die categorie verliest hij hard van de concurrentie, dan kan je beter naar een MBP 13 inch kijken die beter kan opboksen.

Ik snap niet goed hoe Apple die conclusie heeft kunnen trekken, maar whatever.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2018, 19:28   #6023   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Ge kunt Windows laptops toch niet vergelijken met Mac, de reden dat ge een Mac koopt is macOS.

Los daarvan vind ik mijn gading niet in het huidige aanbod.

De Macbook Pro moet ik niet hebben want daar betaalt ge te veel voor die goddamn touch bar. Ik wil functietoetsen. Ik vind het verlies aan poorten ook een miserie maar daar kan ik nu nog wel mee leven. USB-C all the things?

De Macbook Air ziet er goed uit maar is te traag en kost te veel. Ik heb ook liever een 15" scherm.

De Macbook 12" is te traag.

De Mac Mini interesseert me wel qua CPU en SSD speeds maar de GPU suckt, en er is ook geen duidelijke manier om aan een Mac een degelijke grafische kaart (e.g. GTX1070) te hangen als eGPU.

Wat officieel ondersteund is is die oplossing van Blackmagic maar dan betaalt ge veel te veel voor een relatief crappy GPU. En een Mac Mini in combinatie met zo'n gigantische bak is ook wel een redelijk belachelijk looking setup.

De iMac is outdated en ik heb al een 4K scherm, dus ik wil daar niet nog eens voor betalen.

Ik wil eens testen of ik mijn design werk kan doen op een Mac Mini maar ik vind het zo jammer om weer €2k voor een computer te betalen om er wéér niet op te kunnen gamen (in dual boot met Windows) omdat de GPU suckt.

Op het einde van deze maand brengen ze een Macbook Pro uit met een betere GPU dan die van juni 2018, ik ben benieuwd naar de benchmarks. Als ze dan ook nog eens een versie zonder touch bar zouden aankondigen zou ik een contente mens zijn.

Als ze dan nog eens een versie met een SD card slot, een HDMI poort en USB-A x2 aankondigen dan zou ik zeker content zijn. Maar Apple gaat hun USB-C logica wellicht niet backtracken, heel hun supply chain is nu gebouwd op dat niet meer aanbieden.

Wat imo een spijtige zaak is want de poorten op de 2015 Macbook Pro zijn voor mij perfect.
Old 10-11-2018, 22:08   #6024   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
iMac pro? misschien dat die beloofde modulaire Mac pro iets voor u gaat zijn. Goedkoop waarschijnlijk niet.

Is dat trouwens zo’n issue, die touchbar. Met bettertouchtool kunde dat wel wat tweaken.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2018, 11:02   #6025   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Een macbook pro zonder touchbar kan je volgens mij vergeten. Ik persoonlijk vind die juist zeer aangenaam om mee te werken. Op mijn bureau(s) heb ik externe keyboard/muis en schermen dus daar gebruik ik die niet. In mobiele modus zijn die shortcuts juist zeer handig. Als je het echt niet wil kan je die ook gewoon fixed op function keys zetten.
Old 11-11-2018, 14:12   #6026   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Een macbook pro zonder touchbar kan je volgens mij vergeten. Ik persoonlijk vind die juist zeer aangenaam om mee te werken. Op mijn bureau(s) heb ik externe keyboard/muis en schermen dus daar gebruik ik die niet. In mobiele modus zijn die shortcuts juist zeer handig. Als je het echt niet wil kan je die ook gewoon fixed op function keys zetten.
Ik denk dat de meeste mensen het gewoon de meerprijs niet waard vinden
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2018, 14:41   #6027   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
iMac pro? misschien dat die beloofde modulaire Mac pro iets voor u gaat zijn. Goedkoop waarschijnlijk niet.

Is dat trouwens zo’n issue, die touchbar. Met bettertouchtool kunde dat wel wat tweaken.
MacOS ondersteund dat native ook, Ale toch voor icoontjes te zetten en shortcuts.
Ik heb daar de lock screen op gezet en in Finder wat getweaked met folders aan te maken en deleten.
In terminal heb ik er commando’s achter gestoken, mondjes maat begint het te komen. Hoop wel dat ze de keuze laten in de volgende generatie.
Old 11-11-2018, 15:51   #6028   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

hebt ge op nen iphone al een folderstructuur waar ge bestanden in kunt zetten?

lees: ne film dak gedownload heb om via chromecast af te spelen oid.

edit: dit is geen trollpost, serieuze vraag.

Last edited by Jaak; 11-11-2018 at 15:55.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2018, 16:42   #6029   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Ja maar niet echt superbienkes. Gebruikt documents by Readdle.

Ge hebt trouwens native de Files app van Apple maar ‘t is toch niet dat eigenlijk.

Last edited by blumcole; 11-11-2018 at 16:48.
blumcole is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2018, 16:59   #6030   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Als je die via iTunes gaat opladen gaat die gewoon in video’s staan volgens mij.
De files app op iPhone is vanaf een Mickeysoft PC niet te bereiken zonder 3rd party software.
Old 11-11-2018, 17:10   #6031   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Files app gebruikt toch iCloud drive aka beschikbaar voor Windows?
Old 11-11-2018, 18:51   #6032   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Voor de specifieke use case zou ik VLC gebruiken en de files syncen via iTunes.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules