Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 25-06-2019, 08:33   #27481   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Tyreal alvast niet.
whut
Old 25-06-2019, 14:47   #27482   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Heeft er iemand een idee welke luchtkoelers goed zijn? We wensen geen ventilator of airco, maar zouden met een luchtkoeler het een paar graden koeler maken zonder rechstreekse blaaslucht te krijgen.
Old 25-06-2019, 15:04   #27483   link
kar
Public servant

kar's Avatar

kijk eerst hier eens: (heeft subs)
kar is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2019, 11:46   #27484   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Uiteindelijk toch niet echt nodig, de warmte gisteren was nog net doenbaar.

Ander vraagje: wat is de goedkoopste carrier om een pakje van BelgiŽ naar Canada te versturen?
Old 26-06-2019, 20:49   #27485   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Kheb met de post vandaag €13.7 betaald voor een pakje van 650 gr naar Amerika.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2019, 09:56   #27486   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
In september zijn we 2 weken op verlof. We zijn aant kijken naar opties voor onze kat. Voorkeur gaat uit van een combinatie van Pawshake en mijn schoonpa maar een kattenhotel is eventueel ook nog een optie.

Wa zou'k doen peeten? Zo'n pension is op zich wel gemakkelijk; ze krijgen iets meer aandacht maar da's mss ook wel wat desoriŽnterend voor een kat. Aan huis lijkt mij mss wel het interessantst, maar hoe veilig is die Pawshake? Gaan ze mijne PS4 wegroven of gaat het de Xbox One X worden?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2019, 11:14   #27487   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Uiteindelijk toch niet echt nodig, de warmte gisteren was nog net doenbaar.

Ander vraagje: wat is de goedkoopste carrier om een pakje van BelgiŽ naar Canada te versturen?
DHL in Duitsland is het goedkoopst, is mijn ervaring.

https://www.dhl.de/de/privatkunden/p...versenden.html

Je kan online de frankering bestellen, zelf afdrukken en op het pakje kleven. Dan moet je naar Duitsland, maar je kan in ťťn van die 24/7 pakketstations eender wanneer terecht, zoek de dichtstbijzijnde net over de grens.

Tenzij je in West-Vlaanderen of Oost-Vlaanderen woont, is dit best de moeite.

Maak er een dagje van, restaurants in Duitsland zijn ook spotgoedkoop net als voeding en drank in de supermarkt, groot verschil met BelgiŽ.
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2019, 23:24   #27488   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Het klonk interessant tot die "Dan moet je naar Duitsland". Nu zitten we hier allemaal met onze online gefrankeerde pakjes.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2019, 05:04   #27489   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Haha de tip is inderdaad afhankelijk van hoe dicht je bij de grens woont. Voor Limburgers is het wel de moeite om even op en af te rijden.

Een pakje tot 10 kilo naar Canada kost bij Bpost € 131.20. Bij DHL in Duitsland 'maar' € 51.99.

Ik heb enkele jaren geleden 20 dozen van 30 kg elk van Duitsland naar Malta verstuurd voor 800 euro. Goedkoper en sneller dan een container.

Als een pakje onder de 500 gram weegt en door de brievenbus kan, betaal je € 3.50 voor WERELDWIJDE verzending met de gewone Duitse post.

Duitsland is op veel vlakken zů goedkoop!
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2019, 07:50   #27490   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

damn kwou dat die Duitsers ook naar hier kwamen
rooz is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2019, 01:17   #27491   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik wil een tv kopen voor op mijn slaapkamer, voor the old ball and chain girlfriend. Dit is mijn selectie:
https://www.coolblue.be/nl/vergelijk.../814686/814684
Ik zie veel stats, geen verschil. pls Help
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2019, 06:11   #27492   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

Wat de beste smarthphone is onder Ä400 momenteel? Zit dagelijks in mijn broek als bouwvakker, maar heb ondertussen 3j een nexus zonder ongelukken of problemen.

Kom uit bij de xiaomi pocophone, 128GB, topspecs en een leuke naam . Maak me wel zorgen om paar reviews die gewag maken van iets te veel reclame pop-ups. Kunt deze wel verwijderen maar wie heeft er nu zoveel tijd en goesting om naar youtube filmpjes te kijken van pubers die in gebrekkig Engels uitleggen wat je moet doen?

POCOMOPHONE
POCOMOPHOOONE
Old 04-07-2019, 07:41   #27493   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Ik wil een tv kopen voor op mijn slaapkamer, voor the old ball and chain girlfriend. Dit is mijn selectie:
https://www.coolblue.be/nl/vergelijk.../814686/814684
Ik zie veel stats, geen verschil. pls Help
Om te beginnen is er al een verschil van 10" tussen de grootste en kleinste tv. Dat is in diagonaal 25cm en zo'n 50% groter oppervlakte in cm≤ (+-4412 vs 6896). De LG ondersteunt een HDR formaat minder (zie ? op bol site wat dit wil zeggen). De LG zijn input lag is het laagst maar aangezien het enkel is om tv te kijken maakt dit niets uit. Voor de rest zijn er niet echt belangrijke verschillen als je het voor op de slaapkamer gebruikt. Het belangrijkste is het enorme grootte verschil tussen de toestellen die je hebt geselecteerd.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2019, 09:21   #27494   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Quote:
Originally Posted by SaveTheWhale! View Post
Wat de beste smarthphone is onder Ä400 momenteel? Zit dagelijks in mijn broek als bouwvakker, maar heb ondertussen 3j een nexus zonder ongelukken of problemen.

Kom uit bij de xiaomi pocophone, 128GB, topspecs en een leuke naam . Maak me wel zorgen om paar reviews die gewag maken van iets te veel reclame pop-ups. Kunt deze wel verwijderen maar wie heeft er nu zoveel tijd en goesting om naar youtube filmpjes te kijken van pubers die in gebrekkig Engels uitleggen wat je moet doen?

POCOMOPHONE
POCOMOPHOOONE
Zelf al aantal maanden een pocophone en geen enkele keer iets van popups gezien. Zoals ook aangehaald op oa tweakers:
https://gathering.tweakers.net/forum...10570#57610570
https://gathering.tweakers.net/forum...15272#57615272
https://gathering.tweakers.net/forum...98908#58298908
..
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2019, 10:45   #27495   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ook nooit ads gezien, heb em sinds september

enigste nadeel: geen nfc & xiaomi en google hun brolapps die ge nie kunt verwijderen
Old 04-07-2019, 15:06   #27496   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Kun je wel, maar oppassen:
https://gathering.tweakers.net/forum...76917#57176917
Quote:
Voor zover mij bekend is dit niet een tool die aangeboden wordt door Xiaomi zelf, maar gemaakt door Saki_EU. De tool is in staat om heel wat apps van je Xiaomi apparaat te verwijderen, maar zoals de warning ook aan geeft (Warning: Use the tool at your own risk. Removing factory apps which aren't in the tool may break your phone.) zal je wel op moeten passen welke applicaties je weg haalt.
Of via:
https://fossbytes.com/miui-hidden-se...ove-bloatware/
https://fossbytes.com/delete-bloatwa...nstalled-apps/
Old 04-07-2019, 17:04   #27497   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ah ik meende dat ge moest rooten maar dat heb ik al jaren niemer gedaan want bankapps en yelo werken tons niemer

keer proberen, mercikus
Old 05-07-2019, 10:30   #27498   link
black
Senior Member

black's Avatar

Hier ook pocophone sinds release, ben er minstens even tevreden van als de eerste OnePlus die ik met launch kocht. Heeft ook al eens gezwommen in m'n bad een half jaar geleden. Geen schade whatsoever.
Ook geen popups, zeer cleane versie van android.
Old 05-07-2019, 20:37   #27499   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

En als je wilt rooten: Gebruik Magisk Manager
Geen enkel issue met mijn bankapp, yeloplay, itsme,...
Old 20-07-2019, 07:14   #27500   link
Blondje
*

... welke firma's aan te raden zijn voor geluidsinstallaties te installeren in gebouwen?

Voor de school van de kinderen gaat de ouderraad investeren in een degelijke geluidsinstallatie. Momenteel hebben ze een oud mengpaneel en een versterker met nog 1 werkende box in de sporthal en 1 mobiele box die vaak onder het afdak staat, maar dat is echt een ramp voor de oren van de kinderen. De bel staat ook onder het afdak en gezien de grote speelweide horen de leerlingen daar vaak de bel niet.

We willen 2 scenario's laten uitwerken en moeten dan bij 3 bedrijven prijs vragen. (Het moet geen officiŽle openbare aanbesteding zijn gezien wij dat als ouderraad gaan financieren maar moeten wel aantonen dat we verschillende offertes hebben opgevraagd). Maar we moeten beginnen met 1 firma die ons kan begeleiden in wat mogelijk is.
- Plan B: we investeren enkel in een nieuwe installatie binnen: nieuw mengpaneel + versterker + 3 of 4 boxen om bovenaan in de hoeken van de sporthal te hangen.
- Plan A: Plan B + een soort intercomsysteem waarbij er zowel binnen- als buiten de gebouwen permanent speakers hangen, die in minstens 2 of 3 cirquits bediend kunnen worden. (1 enkele voor binnen, 1 enkele voor buiten, 1 alles samen, mss ook een waarbij de speelweide apart bediend kan worden). De bedoeling is ook om de bel hierop te zetten zodat deze ook achteraan op de speelweide te horen is.

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen of wat de mogelijkheden zijn. Ik heb de plannen van de school en stap 1 is iemand zoeken die ons kan bijstaan in wat mogelijk en wat wenselijk is onze situatie en een eerste offerte kan maken. Stap 2 is dan met die offerte nog minstens 2 andere offertes aanvragen.
Ik zou graag na het bouwverlof beginnen met de eerste offerte.

Iemand toevallig ook een idee hoeveel plan A en plan B zouden kosten (hele ruwe schatting is okť, ik heb nu zelfs geen idee van de grootteorde) ?

Last edited by Blondje; 20-07-2019 at 07:17.
Blondje is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules