Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 18-09-2014, 23:15   #921   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Master cilinder ontlucht?
Old 19-09-2014, 17:40   #922   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Iemand gaf me ooit de tip om je rem, met behulp van een spanbandje, gedurende een hele nacht goed hard ingedrukt te houden. En dit zou, mogelijke lucht die achter bleef, dan geleidelijk aan naar boven laten komen.
Prophex is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2014, 02:37   #923   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Dag erna nog eens opnieuw geprobeerd op een andere manier en de voorrem was dan direct goed. De achterrem bleef sponzig aanvoelen, maar dat was omdat de klauw scheef zat. Die zat namelijk met scheve draad voor 1 van de glijpinnen waardoor die telkens ik de rem indrukte zich eerst moest recht zetten. Heb dat eens laten nakijken bij mij Triumph dealer. Die heeft dan die draad ff hertapt en het probleem was opgelost, het was toen ook snel duidelijk dat de achterrem ook goed ontlucht was.
Sindsdien al wat kilometertjes mee gebold en hij voelt echt goed aan. De nieuwe banden maken vooral tussen mijn 2 oren een groot verschil, de remleidingen zorgen er echter voor dat het remmen veel beter aanvoelt. Het lijkt alsof de voorremmen ineens krachtiger zijn geworden. 2 vingers is meer dan genoeg om de moto to stilstand te brengen, het voelt alsof ik erover zou vliegen moest ik met m'n volledige hand remmen.

Het enige waar ik na de werken niet 100% tevreden van ben is dat als ik hem op z'n zijkant leg het stuur nog steeds op de grond komt terwijl beide wielen vn de grond gaan.
Tegen de lente daar toch eens een oplossing voor zoeken (waarschijnlijk een bevestiging voor gewone valdoppen op de valbar lassen), tegen dan ook eens zien voor nieuwe kettingset met andere verhouding en korte rem-/koppelingshendel.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2014, 20:02   #924   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Jezus christus. Productiemoto met supercharger.
http://lanesplitter.jalopnik.com/the...t-o-1640740797
Old 30-09-2014, 22:06   #925   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Ontzettend cool, maar spijtig genoeg complete waanzin voor op de openbare weg.

Meer competitie voor de midsize (600-900cc) twins met retro styling, cfr bonneville/thruxton, dat zou ik graag zien.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2014, 23:01   #926   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

U vraagt, Ducati draait.

http://lanesplitter.jalopnik.com/hat...822409/+travis

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
Old 30-09-2014, 23:16   #927   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Retro bikes >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Harley-Davidson
Old 10-10-2014, 19:24   #928   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Het ziet er naar uit dat Triumph voor 2015 de Tiger 800 lijn gaat vernieuwen, geen officieel nieuws van Triumph zelf, maar Triumph zou deze nieuwe modellen wel reeds bekend gemaakt hebben tov de California Air Resources Board (CARB).

Er zouden 6 verschillende configuraties beschikbaar zijn, nog steeds opgedeeld in een on-road (XR) en off-road (XC) versie, waarvan dan telkens ook nog eens een 'X' en 'T' (Touring) versie beschikbaar zou zijn.

De voornaamste nieuwigheden zijn Ride-By-Wire, wat op zijn beurt weer de deur open zet voor Traction Control en Cruise Control, enkel die laatste zou optioneel zijn (standaard op de X- en T-varianten).
De motor zou ook 15% zuiniger zijn, een welkome verbetering want de huidige 800 heeft voor een adventure motor een relatief beperkt bereik. (De Explorer heeft dezelfde tankinhoud -19l-, maar doet daar een pak meer km mee)

Ik was aan het denken om over een paar jaar over te schakelen naar de -veel duurdere- Explorer, maar door deze nieuwe line-up zal ik daar toch nog eens over moeten nadenken. Met deze nieuwigheden zou voor mij de enige reden voor die upgrade het extra vermogen en de cardan-aandrijving zijn.

http://www.motorfreaks.nl/nieuws/mot...ernieuwen.html

Old 11-10-2014, 09:16   #929   link
gwog
Member

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
De motor zou ook 15% zuiniger zijn, een welkome verbetering want de huidige 800 heeft voor een adventure motor een relatief beperkt bereik. (De Explorer heeft dezelfde tankinhoud -19l-, maar doet daar een pak meer km mee)
Het verbruik is inderdaad niet zo geweldig bij de Tiger 800. Ik heb 2 weken geleden wel ontdekt dat er bij mij de Arrow mapping in zit (ook al zei de dealer dat het de stock mapping was...). Dit weekend ga ik de stock mapping er terug in zetten want dat scheelt enorm qua verbruik als ik de fora mag geloven. Zou geen probleem mogen geven met de Leovince uitlaat die er bij mij op zit.

Ben wel benieuwd naar de MY2015 Tiger 800!
gwog is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2014, 14:58   #930   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by gwog View Post
Ik heb 2 weken geleden wel ontdekt dat er bij mij de Arrow mapping in zit (ook al zei de dealer dat het de stock mapping was...). Dit weekend ga ik de stock mapping er terug in zetten want dat scheelt enorm qua verbruik als ik de fora mag geloven.
Hmm, dat ga ik eens moeten navragen bij mijn dealer. Bij mij zit er ook de Arrow mapping op, maar ik zit dan ook met die Arrow uitlaat.

Old 18-11-2014, 21:02   #931   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

VFR willen starten, stond een tijdje stil. staat nu vlakbij in een garagebox, waardoor ik nu veel makkelijker er aan kan werken, en hem frequenter warm kan doen draaien.
Wou niet starten, een van de vlotters zat vast en de naft bleef maar stromen. Hopelijk geen kromme zuigerstang door hydrolock =/

edit: moet me in principe geen zorgen maken
<maat> de starter heeft niet genoeg koppel om het blok te beschadigen
<maat> don't worry
<maat> als het blok aan het draaien is, en ge giet er dan water in, dan is het een ander probleem
<maat> maar zelfs op ralenti is schade dan niet zo waarschijnlijk
<maat> schade door hydrolock gebeurt als een blok water inhaleert tijdens dat het aan het presteren is

Last edited by Teus; 18-11-2014 at 21:06.
Teus is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2014, 23:39   #932   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Allez hop, carbu is er van en gedemonteerd. Ik laat hem ultrasoon reinigen. Intussen hoor ik eens bij Tovami voor een upgrade van de naalden/sproeiers/whatever, en zie ik ook voor alle andere dingen zoals dichtingen en ringetjes die vernieuwd moeten worden. Dan ga ik nog een lambdasensor steken zodat ik de verbranding wat in het oog kan houden. Finaal moet de motor toch op de rollenbank, maar het is sowieso handig zoiets te hebben. Moet wel nog wat opzoekingswerk doen.

de carbu die lastig deed:

Old 30-11-2014, 19:24   #933   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Een Scrambler-versie van de R1200GS, awesome.

http://ironandair.com/journal/catego...s#.VHte24seWlJ

Old 30-11-2014, 20:14   #934   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

dat ziet er wel fijn uit.
Old 30-11-2014, 20:45   #935   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Zalig. Altijd al een zwak gehad voor scramblers. Van mijn K75 probeer ik hetvolgende de maken:

Hoe cool is dat wel niet vergeleken met een originele K75?

richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2014, 21:45   #936   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Nou moe.
Ik vind bmw moto's over het algemeen nogal lelijk. Maar wat je er dan uiteindelijk van kunt maken is behoorlijk vet.
Old 23-12-2014, 12:49   #937   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Mijn schoonvader heeft een paar oude modellen waar hij wat aan prutst en mee rijdt, evenwel zonder fatsoenlijke, beschermende kledij. Waar kan ik hem eens heen sturen? Joma is niet ver en lijkt ok, Motorkleding Breda is ook goed te doen en ziet er in orde uit.
Old 23-12-2014, 23:02   #938   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

www.RAD.be

Groot aanbod, redelijke prijzen en elke maand promo's. Verschillende winkels verspreid over heel Belgi, bij aankoop van meer dan €20 gratis verzending naar huis (ook al koop je in de winkel, handig als je meer koopt dan je kan meenemen op de motor).
Naar ik hoor is er in de vestiging in Willebroek elke vrijdag een aantal procent korting (10, 20 oid) naar aanleiding van de slechte bereikbaarheid van de winkel door wegenwerken daar in de buurt een tijdje geleden.

Last edited by DaHitch; 23-12-2014 at 23:06.
Old 24-12-2014, 11:57   #939   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Allright, toptip. Bedankt. Gisteren vertelde iemand over een prima zaak in Bergen-op-Zoom, maar hij wist de naam niet meer en Google helpt me niet onmiddellijk verder. Iemand een idee?
Old 03-01-2015, 20:59   #940   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Opgelet, het ligt glad.

Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules