Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 21-04-2016, 05:21   #1081   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ja OK, in vergelijking daarmee zit ik hier omsingeld door Honda-dealers, ene op een paar km en dan nog twee andere elk binnen een dik half uur rijden. 't Zal daarmee zijn dat ik er niet naast kan kijken.

Die Tuybens heeft er effectief ook wel staan, zowel één met als één zonder DCT.

http://flemish.honda.be/php/demorent/index.php
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2016, 12:58   #1082   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

kijk eens naar de Honda VFR's, de 800 of de 1200, of een van die andere types gelijk de VFR800X
dat V4 motorblok is gewoon geil
Old 08-05-2016, 15:32   #1083   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

daaaaamn

Old 17-05-2016, 13:19   #1084   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Sparkles!

En een paar close calls, leuk weekendje gehad in de Eifel. ^^

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 13:02   #1085   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Net aan kleine 200km/u onderuitgegaan op zolder. Schade aan de triple en mezelf valt goed mee, rete veel chance gehad dat ik nergens tegenaan ben gebotst, op 100m schuiven.

Last edited by richba5tard; 20-05-2016 at 20:39.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 13:30   #1086   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Wat is er gebeurd, defect gehad of zelf foutje gemaakt?
Old 20-05-2016, 13:47   #1087   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Te hard aangeremd op nat wegdek, voorwiel schoof weg.
Old 20-05-2016, 14:21   #1088   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Suckt wel, maar inderdaad nog een geluk dat er niks in de weg stond!

Volgende keer dan toch maar terug een moto mét ABS? Da's toevallig één van die dingen die me er voorlopig (en misschien gelukkig) van weerhouden hebben om een occasie 600 supersport te kopen.
Old 20-05-2016, 14:28   #1089   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

ja, best met abs was er waarschijnlijk niets gebeurd. morgen eens horen of de garage hem wilt overnemen. Zo een nieuwe Thruxton is verdomme geil, en rijdt nog eens goed ook.
Old 20-05-2016, 17:17   #1090   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

jammer om te horen :/
Old 20-05-2016, 21:49   #1091   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Wat een bummer.
Onherstelbaar beschadigd of gewoon economisch niet interessant? Heb mijn droom van een Street Triple voor gymkhana namelijk nog niet definitief opgeborgen.

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Zo een nieuwe Thruxton is verdomme geil, en rijdt nog eens goed ook.
Can confirm, zou misschien zelfs liever een Thruxton R hebben dan een Striple.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
Old 20-05-2016, 22:05   #1092   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Zeker niet total loss, enkel de radiator hoeft vervangen te worden, een nieuwe koplamp en al de rest is esthetische schade. frame, motor, vork, wielen, etc is prima. 't is alleen dat alle esthetische schade fixen waarschijnlijk 2 a 3k zal zijn, te veel voor een moto die in goede staat 5 a 6k waard is.

Echt wel hoere chance gehad als je er bij stil staat. Aan zo een snelheid neer gaan, 100 meter over de baan schuiven en gewoon recht staan en motor oprapen. Ik denk dat ik me nu wel meer ga richten op rustig toeren ipv circuit, mijn geluk is opgebruikt.
Old 20-05-2016, 22:42   #1093   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

mjah. nat wegdek, circuit, geen abs...
Old 21-05-2016, 09:11   #1094   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Jongens, ik wil meedoen. Ik heb evenwel geen zin de ganse thread te doorlopen. Ik moet nog volledig beginnen, dwz met de theorie zelfs.
Ik denk eraan dit gewoon bij VAB te doen. Zijn er betere alternatieven of is vab goed genoeg? Wat wel onduidelijk is op de site: ik neem aan dat we bij de praktijkopleiding beschikking over een moto krijgen? Ik heb er namelijk nog geen. Sparen voor een forty eight zal nog even in beslag nemen

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2016, 09:31   #1095   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Niks mis met VAB.

Hele thread lezen is niet nodig, alles wat je moet weten staat op de GOCA-site.
Old 21-05-2016, 14:19   #1096   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ja-Rune View Post
Jongens, ik wil meedoen. Ik heb evenwel geen zin de ganse thread te doorlopen. Ik moet nog volledig beginnen, dwz met de theorie zelfs.
Ik denk eraan dit gewoon bij VAB te doen. Zijn er betere alternatieven of is vab goed genoeg? Wat wel onduidelijk is op de site: ik neem aan dat we bij de praktijkopleiding beschikking over een moto krijgen? Ik heb er namelijk nog geen. Sparen voor een forty eight zal nog even in beslag nemen
Moto is inbegrepen in de prijs van rijlessen. Bij VAB mag je rekenen op €70/uur (iets meer dan auto, maar prijs is ongeveer gelijk bij alle rijscholen)
Rijlessen kan je op 2 manieren aanpakken: 9 uur rijles, gevolgd door 6 maanden stage (rijden met L) en daarna examen.
Examen moet je tegenwoordig met een motor van de rijschool doen, wat ook weer een kost met zich mee brengt. (~€150 voor 2u examen begeleiding incl moto)
Bovendien raden de rijscholen aan om voor het examen nog 2 uur opfrissing te volgen, op die manier kunnen zij ook inschatten of je wel zou slagen voor het examen. Dit doen ze omdat als je 2 keer niet slaagt je verplicht 4 uur rijles extra moet volgen.

Daarom vind ik de directe methode eigenlijk het interessantst: 12u rijles onmiddellijk gevolgd door examen. De instructeurs kunnen u dan het beste begeleiden naar uw examen toe met de grootste slaagkans.

Moest je nog vragen hebben over het rijbewijs/de rijlessen, shoot.

Old 21-05-2016, 15:18   #1097   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Merci jongens!
Alvorens de rijlessen te starten, ik neem aan dat ik dan een pakje + helm moet hebben of voorziet men dit ook?

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2016, 18:11   #1098   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Kan je best navragen bij de rijschool zelf. Meeste VAB rijscholen hebben wel iets ter beschikking dat je kan dragen, maar dat zijn afdankertjes eerder te gebruiken in geval van nood. Ze verwachten dan ook dat je zelf voorziet in "beschermende kledij", Helm, jas, broek, handschoenen en schoenen die de enkels beschermen.

Old 22-05-2016, 12:11   #1099   link
vlammes
Senior Member

Als je in de buurt van Gent woont kan ik je http://www.rijschoolah.be/ aanraden. Goedkoopste in de buurt en zeer goed bevonden. 12u gevolgd en na 3 weken had ik mijn papiertje in mijn handen...

Sent from my iPhone using Tapatalk
vlammes is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2016, 16:07   #1100   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Trotted out at the Special Operations Forces Industry Conference in Tampa, Florida, the Logos Technologies “Silent Hawk” and LSA Autonomy “Nightmare” are both basically multifuel-electric hybrid two-wheel-drive dirt bikes capable of running as quietly as 55 decibels—about the volume level of an indoor conversation.
Top speed on both is said to be around 80 MPH, but the bikes are still range-limited in quiet-running electric mode. The SilentHawk is listed at “two hours” electric runtime and the Nightmare can reportedly make it 60 miles.

“With a skilled rider you can get basically anywhere on the planet,” SilentHawk lead engineer Alex Dzwill told The Washington Post. But since you’re not getting all that deep in two hours or 60 miles, both bikes have ancillary liquid-fuel powered engines to feed the motor once the liquid cooled lithium-ion batteries are depleted.

At least those charging-engines are versatile; apparently capable of burning the military’s ubiquitous JP-8, Jet A-1, gasoline, propane, diesel or kerosene if necessary. Even lipids like olive oil would work “theoretically,” according to what Dzwill told reporters at the conference.

Neither Logos or LSA have published specifics on how power and efficiency are affected by the various fuels. But a report in Foxtrot Alpha from last year, when the Nightmare was a proposal as opposed to a prototype, said the Logos bike was basically a RedShift MX electric motocross bike fitted with a generator. Army AL&T explains that the generator is a multifuel Wankel rotary engine set up to recharge the electric system. Yes, that’s the same architecture as the engine used by Mazda in the RX-7, RX-8 and a few other road cars.

http://foxtrotalpha.jalopnik.com/the...ium=socialflow

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules