Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 11-06-2016, 21:38   #1101   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Daarnet nog een ritje gaan doen en ergens de kanten van Oudenaarde op een boerenpad terecht gekomen dat parallel loopt met het jaagpad.
6 maand geleden dat ik nog eens off road had gereden, dus leek me nog wel eens leuk.
Na een paar km word het pad zodanig smal dat het beter leek om in het gras er naast te gaan rijden. Eerst langs de buitenkant gaan rijden, maar aangezien er in het midden meer plaats was terug door die "greppel" gegaan. Voorwiel heeft zich erin vast gezet en ben van de motor gezwierd.

Voorlopig schaderapport: Pinker gebroken (wat een kutlocatie toch ervoor, is altijd het eerste wat afbreekt. Handkap hangt half los (kunststof bevestiging gescheurd), radiatorcover gebarsten, steun mistlicht geplooid.
En m'n stuur staat scheef. Vermoedelijk de vorken die getorst zijn in de kroonplaat, niet zozeer het stuur dat geplooid is. Dat hoop ik althans, want zo'n stuur zal wel niet goedkoop zijn.

Geen idee hoe dit gebeurd is, maar wel blij dat ik deftige boots aan had.

Ohja, hoe weet je of je een (of meerdere) rib(ben) hebt gebroken?

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 22:40   #1102   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ribben, dat voel je
wanneer je niet zeker bent zullen ze gekneusd zijn. kan ontzettend pijnlijk zijn en je kunt er niet echt iets aan doen.
klote om te horen. wel wat louche om door de zompigheid te gaan met die moto en banden. ik zit nu niet in belgie, maar het heeft toch belachelijk veel geregend de laatste tijd?
Old 11-06-2016, 22:58   #1103   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Je stuur zit vast met 2 Y profielen aan je kroonplaat. Ontspan de bouten aan deze profielen (onderkant), zet je stuur terug recht, en span de bouten terug aan op juist moment. Kans is heel groot dat je geen kosten hebt aan je stuur.

De rest zijn gewoon wat battle scars, niet? Is niet erg voor een offroad machine, zo toon je tenminste dat je hem gebruikt voor wat ie dient.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2016, 23:27   #1104   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
ribben, dat voel je
wanneer je niet zeker bent zullen ze gekneusd zijn. kan ontzettend pijnlijk zijn en je kunt er niet echt iets aan doen.
klote om te horen. wel wat louche om door de zompigheid te gaan met die moto en banden. ik zit nu niet in belgie, maar het heeft toch belachelijk veel geregend de laatste tijd?
Als ik stil zit valt het mee, bukken en heffen daarentegen...
Laatste week was het echt wel goed weer (af en toe een bui, maar vrij lokaal). Het stuk waar ik reed was droog, met hier en daar een plas en een niet volledig uitgedroogde modderplek. Laatste keer ik een trail rit deed ergens in november lag het echt veel erger.

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Je stuur zit vast met 2 Y profielen aan je kroonplaat. Ontspan de bouten aan deze profielen (onderkant), zet je stuur terug recht, en span de bouten terug aan op juist moment. Kans is heel groot dat je geen kosten hebt aan je stuur.

De rest zijn gewoon wat battle scars, niet? Is niet erg voor een offroad machine, zo toon je tenminste dat je hem gebruikt voor wat ie dient.
Afhankelijk van hoe ik me morgen voel probeer ik m'n stuur recht te zetten.
En ik ben niet zo'n fan van battle scars.
Nadat ik met m'n vorige Tiger tegen de vlakte ging heb ik ook alle beschadigde delen vervangen, zelfs de valkooi.

Zelfs mijn Hornet probeer ik wat proper te houden en die heb ik specifiek gekocht zodat ik me geen zorgen moet maken over vallen. Ben er vorige maand op een gymkhana in Zele in de regen mee onderuit geschoven en de kuip achteraan (die ik deze winter gespoten heb) is geschonden. Op zich niet erg, maar ben wel aan het nadenken over hoe ik de valkooi kan aanpassen zodat het niet meer gebeurd en hoe ik de schade kan herstellen zonder het hele stuk opnieuw te spuiten.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
Old 11-06-2016, 23:32   #1105   link
WiM
Senior Member

WiM's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Ohja, hoe weet je of je een (of meerdere) rib(ben) hebt gebroken?
Pijn bij (diep) inademen en kuchen. Ik had ook last als ik op mijn rug lag en me dan rechtop zette.
Kans is groot dat ze gewoon gekneusd zijn. Gaat over na 4 tot 6 weken. Gebroken duurt langer en kan je niets aan doen behalve rusten en laten genezen. Ook goed om te weten is dat het volkomen normaal is dat de pijn erger wordt de eerste dagen (tot een week ofzo).
WiM is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2016, 08:31   #1106   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by WiM View Post
Gaat over na 4 tot 6 weken.
Fuck, ik vertrek over anderhalve week met de motor naar Oostenrijk. :/

Old 12-06-2016, 19:17   #1107   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

de pijn zal langzaam aan verminderen he...
lukt het nog om rond te rijden?
Old 12-06-2016, 19:44   #1108   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by WiM View Post
Pijn bij (diep) inademen en kuchen. Ik had ook last als ik op mijn rug lag en me dan rechtop zette.
Kans is groot dat ze gewoon gekneusd zijn. Gaat over na 4 tot 6 weken. Gebroken duurt langer en kan je niets aan doen behalve rusten en laten genezen. Ook goed om te weten is dat het volkomen normaal is dat de pijn erger wordt de eerste dagen (tot een week ofzo).
Daarnet toch ff naar spoed geweest. Pols is zoals ik al vermoedde gewoon spierpijn van de klap, zal wel over gaan na een paar dagen.
Ribben zelf is niks aan te zien op foto's, waarschijnlijk gewoon gekneusd. Dokter zei dat hij verwacht dat zoiets over 7 à 10 dagen over gaat. Ideaal, want ik vertrek over exact 10 dagen.
Rijden ga ik me voorlopig niet riskeren. Wou vanmiddag motor ff op middenbok zetten en zien of ik het stuur terug recht kon plaatsen, maar kon de motor met moeite rechtop houden. Rijden lijkt me dus geen goed idee.

Old 26-06-2016, 19:51   #1109   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Mijn custom speedo voor mijn K75 is af, hoezee! Eerste keuze was een motogadget speedo, maar aangezien die meer kosten dan de motor zelf was dat geen optie.

Origineel:

Nu:

3D geprint in 2 delen + een rond schijfje plexiglas gesneden. De speedometer en fuel sensor logica is gerecupereerd uit het originele dashboard, de andere 2 leds (temperatuur en oliedruk) vereisten geen speciale logica, enkel juiste weerstandjes er tussen.
Old 26-06-2016, 20:43   #1110   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

heel mooi en minimaal. lijkt wel een hoop gesnoeid te zijn in functionaliteit.
Old 16-08-2016, 00:03   #1111   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Net terug van 2,5 weken op de motor door Engeland, Schotland, (terug Engeland), Wales om te eindigen met een weekendje Nurburgring.
6700km op de teller, Schotland is awesome, Wales is mooi, Engeland suckt (hoewel het Lake en Peak District wel mooi zijn).
Motor nog eens over de Ring gestuurd en deze keer geen commentaar gehad op de camera, dus video volgt.

Geen noemenswaardige problemen gehad met de motor, enkel een beetje olie moeten bijvullen en ergens halverwege remblokken achteraan moeten vervangen omdat ze volledig op waren.
Had gedacht dat m'n vorige set nog wel de trip zou kunnen uit doen, maar op sommige van de smalle en uitdagende wegen toch iets meer achterrem gebruikt dan gedacht.
Tijd om te beginnen denken aan een bestemming voor 2017.

Old 16-08-2016, 12:57   #1112   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Serieus jaloers op 2,5 weken motorvakantie. Ik hoop 4 dagen te kunnen vrijhouden om Wales te kunnen doen!

On the bright side: BMW r ninet scrambler is besteld. Levering begin oktober.
Old 16-08-2016, 13:20   #1113   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Aangezien je al 2 dagen gaat verliezen om via autostrade naar Wales en terug te geraken schiet er eigenlijk niet veel meer over. :/

Old 16-08-2016, 14:26   #1114   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Ik weet het. beter kort dan niet!
Old 19-08-2016, 19:52   #1115   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Old 20-08-2016, 12:19   #1116   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

mooi
richting Aremberg blijft je snelheid hangen op ~160?
Old 20-08-2016, 14:36   #1117   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Dat leg ik uit in de eerste 30s.
Ik vertrek vol gas en als ik naast die BMW kom zit ik ongeveer aan 160kph, door de zijkoffers wordt de moto dan wat onstabiel (stuur begint te wiebelen). Daarom ben ik de hele ronde onder de 160kph gebleven

Old 20-08-2016, 18:53   #1118   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

aah, zag ik, ik dacht enkel voor dat stuk
Old 06-09-2016, 15:48   #1119   link
Blowiieh.
Senior Member

Ben op 't gemak een Honda Gorilla aan het bouwen. Ben nu sinds drie jaar stukjes aan 't verzamelen.
Kader is gekeurd tot 85cc, hoewel ik nog twijfel over het blokje denk ik niet boven de 125cc te gaan.

De veertjes en het zadel komen van een donorbike en heb ik er snel even opgehangen om te kijken hoe het geheel er al wat uit zag. Komt dus misschien nog iets lager te staan.

Takégawa NSR HRC voorvork met adjusters
G'craft Spitfire Evo 10" velgen
G'craft backstepje voor schijf
Nissin 2 zuiger met NSR schijf voor en achter een Brembo klauw met Braking schijfje
+16 china achterbrug

Eind deze maand een week verlof en dan ga 'k wat verder bouwen.
Blowiieh. is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2016, 17:56   #1120   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Welk lessenschema raden jullie aan voor iemand die nog nooit gereden heeft?
9u of 12u?
Zou graag volgende lente beginnen rijden, wanneer plan ik dan best al de lessen?
Alsook, mijn collega raadt mij aan om direct een degelijk moto te kopen en geen tweedehands, omdat ik dan voorzichtiger zal zijn.
Twijfel tussen F 800 GS en Tiger 800 XCX
rooz is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules