Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 21-01-2018, 17:55   #2081   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ik herinner mij 10 jaar geleden nog de problemen om een online winkel te vinden waar je met bankcontact kon betalen... (en niet enkel VISA)

Geef het wat tijd, hoe kunt ge een currency in zijn kinderjaren proberen te vergelijken met een systeem dat al 200 jaar in ontwikkeling is? (onafhankelijk van het feit of je nu zelf denkt dat het een currency is of niet kan ik er binnen 10 minuten wel een kilo onversneden cocaïne mee kopen)
Old 21-01-2018, 17:58   #2082   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik begrijp nie goe waar feedlik zijn you're doing it wrong vandaan komt

peephole kan soms overdreven over bepaalde mensen hier maar die peet lijkt mij echt echt wél zo'n crypto-nut

"dit was mijn ervaring"
"NU-UH LALALAL GE ZIJT FOUT BEZIG"

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Ik herinner mij 10 jaar geleden nog de problemen om een online winkel te vinden waar je met bankcontact kon betalen... (en niet enkel VISA)

Geef het wat tijd, hoe kunt ge een currency in zijn kinderjaren proberen te vergelijken met een systeem dat al 200 jaar in ontwikkeling is? (onafhankelijk van het feit of je nu zelf denkt dat het een currency is of niet kan ik er binnen 10 minuten wel een kilo onversneden cocaïne mee kopen)
ik schrijf het toch niet volledig af? ik zeg gewoon dat ze nog veel werk aan de winkel hebben en dat het momenteel op geen kloten trekt en veel te duur is
Old 21-01-2018, 17:59   #2083   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Dat geef ik ook toe hé :D
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_money
https://en.wikipedia.org/wiki/Histor..._States_dollar

we zijn al van ver gekomen, ik blijf er toekomst in zien, misschien niet op de manier dat het vandaag aangeboden wordt.
Old 21-01-2018, 18:14   #2084   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
mijn "het is duur" duidt dan ook op de fees vergeleken met de normale betaalmiddelen

als ik bij da bedrijf betaal met visa of debit/bancontact is het altijd 1 euro, nergens variabel. nu betaalde ik 1) transaction fee 2) miners fee en 3) de fee voor bitpay

en als ze bitcoin of andere "digital currency" viable willen maken naast onze huidige systemen gaan ze godverdomme nog serieus mogen werken aan alle aspecten. het is duur door verschillende fees en de transacties zijn fucking traag tegenover betalen met bancontact (zelfs zonder de setup, bedrag doorsturen en laten confirmen duurde bij mij 3 minuten, bancontact is instant)
miners fee = transaction fee en is normaal de enige fee. Het is jammer dat bitpay als tussenpersoon gebruikt wordt, zorgt nodeloos voor extra kosten. Dit was bij steam ook het geval.
Als ge toch btc nu wilt gebruiken als betaalmiddel (wat ik nu niet aanraad), vanaf gdax versturen is gratis.
Old 21-01-2018, 18:15   #2085   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

geen idee wat ik dan nog extra heb betaald

in ieder geval 2 fees komende van bitpay boven op die fee
Old 21-01-2018, 18:19   #2086   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
geen idee wat ik dan nog extra heb betaald

in ieder geval 2 fees komende van bitpay boven op die fee
Heb je het adres nog?
https://blockchain.info/

Daar kan je zien wat je fee was. Alles daarboven is iets dat Bitpay in hun zakken hebben gestoken. Adres of public key ingeven waaraan je betaalt hebt.
Bitpay kiest ook altijd een hogere fee dan nodig is, mempool heeft ruimte nu dus 1/5de van de kost van bitpay haar fee was waarschijnlijk al voldoende. (30-50sat is momenteel genoeg voor snelle confirmatie)
Ik verdedig bitcoin in de huidige staat niet als betaalmiddel, maar 75% van de kosten die je gemaakt hebt met die fee is verspilt geld op zich, maar ik snap dat bitpay je geen andere mogelijkheid geeft jammergenoeg.

Last edited by Muis; 21-01-2018 at 20:19.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2018, 19:05   #2087   link
feedlik
Member

feedlik's Avatar

Quote:
also in dit geval moest ik met bitpay betalen, was de enigste invoice provider voor dit bedrijf als ik bitcoin wou gebruiken

da wil zeggen da ik ook een wallet moest hebben die met die bitpay links compatible was anders kon ik gewoon helemaal niet betalen: ik heb dan ook eerst nen setup moeten doen voor het mogelijk was. voor mensen die daar constant met bezig zijn lijkt dat misschien allemaal logisch maar als een voorbeeld van een betaalmiddel voor de gewone mens, zeker diegene die nie veel met pc's of it bezig zijn, is da straight up onmogelijk
Volledig mee akkoord. Maar uw opmerking: "traag, duur en ongelooflijk omslachtig holy fuck" is in mijn ogen kortzichtig. Alle nieuwe technologieën moeten enorm veel obstakels overkomen in de beginfase. En zelf nu, computers, smartphones, etc. zijn enorm veel gemakkelijker geworden in vergelijking met de jaren 90 (of zelf MS DOS), maar nog steeds slagen mensen er in om er niet mee te kunnen werken. Toegegeven, alle nieuwe dingen zijn lastig als je er nog nooit mee hebt gewerkt, maar dat betekent niet dat ze objectief moeilijk zijn. Deeltjesfysica, dat is moeilijk.

Toegegeven, ik heb nog maar weinig zo'n stijle leercurve gekend zoals bij de technologie achter cryptocurrency, en er is ongetwijfeld nog veel werk aan de gebruiksvriendelijkheid. Maar los van de moeilijke cryptografische theorie, het is voor mij nog nooit zo gemakkelijk geweest om iemand aan de andere kant van de wereld binnen de vijf minuten te betalen. Zelf bankoverschrijvingen van Belgische bank X naar Belgische bank Y duren soms drie dagen. Fuck that shit. Via Bitcoin ben ik de eigenaar van mijn vermogen, en ik kan het meenemen overal te wereld. Alles zonder enige administratieve rompslomp.

En nogmaals, Bitcoin's Lightning Network verspreid zich als een lopend vuurtje. Dat betekent een toekomst met instant transactions en te verwaarlozen fees. Maar intussen gebruik je gewoon best een SegWit Bitcoin adres. Deze zijn nog niet overal geïmplementeerd, maar worden sowieso standaard op de meeste exchanges en wallets.

Bitcoin is naar mijn weten uniek in de menselijke geschiedenis; zijnde gedecentraliseerd, veilig, en niet te frauderen geld. Geld waarover we zelf de volledige verantwoordelijkheid dragen. Dit laatste is uiteraard gevaarlijk in de zin dat één tikfoutje in een adres kan betekenen dat je je geld kwijt bent. Maar het is in mijn ogen niet de technologie dat zich moet aanpassen aan de domheid van mensen, maar omgekeerd. Nog steeds kruipen mensen dronken achter het stuur. Of dat een relevant argument is, dat betwijfel ik, maar you catch my drift. Everything is amazing, and nobody's happy. We zijn verwend as fuck.

Bitcoin heeft me gelokt door het te verdienen geld, maar ik ben gebleven voor de technologie. Gedecentraliseerde systemen en tokenization zullen een enorme impact hebben. Net zoals AI en automatisering. Maar ik geef toe, ik ben een technocraat / transhumanist / extropiaan, dus ik kan nogal overenthousiast uit de hoek komen op het vlak van wetenschap en technologie.

Last edited by feedlik; 21-01-2018 at 19:18.
feedlik is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2018, 19:51   #2088   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by feedlik View Post
Via Bitcoin ben ik de eigenaar van mijn vermogen, en ik kan het meenemen overal te wereld. Alles zonder enige administratieve rompslomp.
Maar wel braaf je belastingen blijven betalen he.
Old 21-01-2018, 20:01   #2089   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Ik denk dat ik ga beginnen meedoen met Peep

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2018, 20:21   #2090   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Geld = ruilmiddel + rekenmiddel + oppotmiddel. Opnieuw, Bitcoin + Lightning Network is de beste vorm van geld dat we ooit hebben gekend omdat het, wanneer de huidige scaling problemen zijn opgelost, enorm veel beter presteert in de drie functies van geld in vergelijking met fiduciair geld en goud.
Om te beginnen: je kan het niet allemaal tegelijk hebben. Bitcoin kan niet tegelijk een fabuleuze investering zijn die iedereen rijk gaat maken en een super stabiel en betrouwbaar betalingssysteem/vorm van geld.

Bitcoin is trouwens zoals al tot treurens toe hier uitgelegd -economisch bekeken- een rampzalige vorm van geld. Vermits het inherent deflationair is, en er geen centrale instantie bestaat om de voorraad te controleren.

Dat en het blijft technisch een grap en zwaar inferieur aan huidige betaalsystemen en vormen van geld. Ondanks uw wensdromen die nooit gaan uit komen.
Quote:
Bovendien vind ik het redelijk naiëf om te denken dat ons huidig systeem van gecentraliseerde banken, fiduciair geld, en fractioneel bankieren het beste systeem is dat er kan bestaan. Waarom denk je dat banken geldoverschrijvingen naar exchanges blokkeren? Niet omdat ze zich onbedreigd voelen.
Omdat Bitcoins massaal gebruikt worden voor het witwassen van geld, het ontduiken van belastingen en het financieren van misdaad. Dat banken niet medeplichtig willen zijn aan deze zaken is niet zo een zot idee. Ze worden hiertoe ook logischerwijs onder druk gezet door overheden. Banken en overheden willen daarboven burgers en klanten ook beschermen van de massale fraude die er heerst binnen het Bitcoin systeem.

Banken hun belangrijkste functie trouwens in de economie, is het lenen van geld voor een korte termijn om het over een langere termijn terug uit te lenen. Mocht je morgen een verbod instellen op banken zou er gewoon andere actoren opstaan die exact dezelfde functie vervullen. Of je stelt een verbod in op geld lenen en ziet millennia aan welvaart als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Bitcoin is trouwens fiduciair geld en bankieren met Bitcoin en fractioneel bankieren met Bitcoin zijn perfect mogelijk.
Quote:
Empowerment van het individu door het creëren van een nieuwe klasse van superrijken, waar Feedlik en Antonopoplpolpoous deel van uitmaken, jup.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2018, 20:23   #2091   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Heb je ook een lijstje met te vertrouwen exchanges of ga je blijven enkel negatieve zever posten hier?
Nee, ik raad investeren in Bitcoin en aanverwanten sowieso af.
Old 21-01-2018, 20:24   #2092   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Omdat Bitcoins massaal gebruikt worden voor het witwassen van geld, het ontduiken van belastingen en het financieren van misdaad.
https://info.elliptic.co/whitepaper-...oin-laundering

Daar heerst toch een missconceptie zo blijkt. Maar is maar 1 onderzoek natuurlijk.

Quote:
The report, written to help analyze the flow of funds and the danger of money laundering, has indicated that money laundering isn’t nearly the problem some critics of cryptocurrency believe. The report states:

“The amount of observed Bitcoin laundering [is] small and darknet marketplaces such as Silk Road and, later, AlphaBay are [generally] the source of almost all of the illicit Bitcoins laundered through conversion services.”
Monero is veel aantrekkelijker voor die dingen, bitcoin is niet anoniem genoeg.

Last edited by Muis; 21-01-2018 at 20:48.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2018, 20:51   #2093   link
feedlik
Member

feedlik's Avatar

Quote:
1. Om te beginnen: je kan het niet allemaal tegelijk hebben. Bitcoin kan niet tegelijk een fabuleuze investering zijn die iedereen rijk gaat maken en een super stabiel en betrouwbaar betalingssysteem/vorm van geld.

2. Bitcoin is trouwens zoals al tot treurens toe hier uitgelegd -economisch bekeken- een rampzalige vorm van geld. Vermits het inherent deflationair is, en er geen centrale instantie bestaat om de voorraad te controleren.

3. Dat en het blijft technisch een grap en zwaar inferieur aan huidige betaalsystemen en vormen van geld. Ondanks uw wensdromen die nooit gaan uit komen.

4. Omdat Bitcoins massaal gebruikt worden voor het witwassen van geld, het ontduiken van belastingen en het financieren van misdaad. Dat banken niet medeplichtig willen zijn aan deze zaken is niet zo een zot idee. Ze worden hiertoe ook logischerwijs onder druk gezet door overheden. Banken en overheden willen daarboven burgers en klanten ook beschermen van de massale fraude die er heerst binnen het Bitcoin systeem.

5. Banken hun belangrijkste functie trouwens in de economie, is het lenen van geld voor een korte termijn om het over een langere termijn terug uit te lenen. Mocht je morgen een verbod instellen op banken zou er gewoon andere actoren opstaan die exact dezelfde functie vervullen. Of je stelt een verbod in op geld lenen en ziet millennia aan welvaart als sneeuw voor de zon verdwijnen.

6. Bitcoin is trouwens fiduciair geld en bankieren met Bitcoin en fractioneel bankieren met Bitcoin zijn perfect mogelijk.

7. Empowerment van het individu door het creëren van een nieuwe klasse van superrijken, waar Feedlik en Antonopoplpolpoous deel van uitmaken, jup.
1. Ik heb nooit gezegd dat het iedereen rijk zal maken. Early adopters zijn altijd enorm goed (of rampzalig) beloond omdat het risico zo hoog is. Een risico dat niet iedereen (en maar goed ook) durft of kan nemen.

2. Decentralisatie is net wat het zo revolutionair maakt. Wilful ignorance?

3. Blockchain op zich is inferieur als betaalsysteem. Nooit geraakt een blockchain aan de transactions per second (TPS) zoals VISA. Maar voor de zoveelste keer, de Bitcoin blockchain + Lightning Network; of Ethereum + Raiden(?) presteert 100x beter dan de huidige systemen.

4. Een marginale hoeveelheid. En weet je wat nog massaler gebruikt wordt voor illegale zaken? Cash en banken. (En inderdaad, Monero: een volledig anonieme munt)

5. Ongelofelijk dat na 2008 mensen nog vertrouwen hebben in banken, en Bitcoin wantrouwen. Check de film: The Big Short.

6. Betwistbaar. En klopt.

7. Nope. En 't is Andreas Antonopoulos; tweede leerjaar 'humor'.

Last edited by feedlik; 21-01-2018 at 20:56.
Old 21-01-2018, 20:51   #2094   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Bitcoin is naar mijn weten uniek in de menselijke geschiedenis; zijnde gedecentraliseerd, veilig, en niet te frauderen geld. Geld waarover we zelf de volledige verantwoordelijkheid dragen. Dit laatste is uiteraard gevaarlijk in de zin dat één tikfoutje in een adres kan betekenen dat je je geld kwijt bent. Maar het is in mijn ogen niet de technologie dat zich moet aanpassen aan de domheid van mensen, maar omgekeerd.
Bitcoin, makkelijk en veilig!
Old 21-01-2018, 21:56   #2095   link
Matthias
*snore*

Quote:
5. Ongelofelijk dat na 2008 mensen nog vertrouwen hebben in banken, en Bitcoin wantrouwen. Check de film: The Big Short.
Ja, de les die je daaruit moet trekken is inderdaad dat het wreed slim en verantwoord is om te speculeren op exotische producten die weinig reële economische waarde hebben.

*facepalm picard*
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2018, 22:07   #2096   link
feedlik
Member

feedlik's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Ja, de les die je daaruit moet trekken is inderdaad dat het wreed slim en verantwoord is om te speculeren op exotische producten die weinig reële economische waarde hebben.

*facepalm picard*
Het is inderdaad niet slim en verantwoord om te speculeren op exotische producten. Gelukkig is Bitcoin dat niet.

Ondertussen heeft Bitcoin een market cap van ongeveer $200 miljard. Hoedanook, de toekomst zal het uitwijzen. Ik heb alvast meer vertrouwen in technologie, wetenschappers, en mezelf, dan bankiers.
Old 21-01-2018, 22:07   #2097   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Crypto miners grootste security threat/populairste malware op de planeet:

https://www.technologyreview.com/s/6...mpression=true

Nvidia lamenteert dat miners de videokaartmarkt hebben kapot gemaakt:

https://www.techspot.com/news/72854-...mers-over.html

72 miljard aan misdaadgeld per jaar in Bitcoin:

https://papers.ssrn.com/sol3/papers....eqgJD4.twitter
Old 21-01-2018, 22:15   #2098   link
feedlik
Member

feedlik's Avatar

Quote:
Crypto miners grootste security threat/populairste malware op de planeet:

https://www.technologyreview.com/s/6...mpression=true

Nvidia lamenteert dat miners de videokaartmarkt hebben kapot gemaakt:

https://www.techspot.com/news/72854-...mers-over.html

1. Het internet is een droom voor pedofielen. Waar is je thread tegen het internet?

2. Nvidia's aandelen zijn nochtans super blij.

3. In verhouding, hoeveel miljard aan misdaadgeld per jaar in cash?
Old 21-01-2018, 22:29   #2099   link
feedlik
Member

feedlik's Avatar

Quote:

"7. Conclusion.
As an emerging FinTech innovation, cryptocurrencies and the blockchain technology on which they are based could revolutionize many aspects of the financial system, ranging from smart contracts to settlement, interbank transfers to venture capital funds, as well as applications beyond the financial system. Like many innovations, cryptocurrencies also have their dark side. We shed light on that dark side by quantifying and characterizing their use in illegal activity. We find that illegal activity accounts for a sizable proportion of the users and trading activity in bitcoin, as well as an economically meaningful amount in dollar terms. For example, approximately one- 35 quarter of all users and close to one-half of transactions are associated with illegal activity, equating to around 24 million market participants with illegal turnover of around $72 billion per year in recent times. Illegal users of bitcoin tend to transact more, in smaller sized transactions, often repeatedly transacting with a given counterparty, and they tend hold less bitcoin. These features are consistent with their use of bitcoin as a payment system rather than for investment or speculation. Illegal users also make greater use of transaction techniques that obscure their activity, and their activity spikes following shocks to darknet marketplaces. The proportion of bitcoin activity associated with illegal trade declines with increasing mainstream interest and hype (Google search intensity), with the emergence of more opaque alternative cryptocurrencies, and with fewer darknet marketplaces in operation. Our results have a number of implications. First, by shedding light on the dark side of cryptocurrencies, we hope this research will reduce some of the regulatory uncertainty about the negative consequences and risks of this innovation, thereby allowing more informed policy decisions that weigh up the benefits and costs. In turn, we hope this contributes to these technologies reaching their potential. Second, the techniques developed in this paper can be used in cryptocurrency surveillance in a number of ways. The methods can be applied going forward as new blocks are added to the blockchain, allowing authorities to keep their finger on the pulse of illegal activity and monitor its trends, its responses to regulatory interventions, and how its characteristics change through time. Such information could help make more effective use of scarce regulatory and enforcement resources. The methods can also be used to identify individuals of strategic importance in illegal networks. Third, our paper suggests that a significant component of the intrinsic value of bitcoin as a payment system derives from its use in facilitating illegal trade. This has ethical implications for those that view bitcoin as an investment, as well as valuation implications. For example, changes in the demand to use bitcoin in illegal trade (e.g., due to law enforcement crackdowns or increased adoption of more opaque cryptocurrencies in illegal trade) are likely to impact its fundamental value. Finally, our paper moves the literature closer to answering the important question of the welfare consequences of the growth in illegal online trade. A crucial piece of this puzzle is understanding the extent to which the online illegal trade simply reflects migration of activity that would have otherwise occurred on the street, versus the alternative that by making illegal goods more accessible, convenient to buy, and less risky due to anonymity, the move online could lead to growth in the aggregate black market. Our estimates of the amount of illegal trade facilitated with bitcoin through time contribute to understanding this issue, but further research is required to relate these estimates to trends in the offline black market."

Dat laatste is positiever dan het klinkt. Geweldadige misdaden nemen sterk af op plaatsen waar overgestapt wordt naar online handelen van illegale goederen. Dit betekent een daling van onschuldige slachtoffers en openbaar geweld.

Even terzijde, 'the war on drugs' is nutteloos en doet meer kwaad dan goed. In de plaats van het woord misdaadgeld zouden ze beter specifieke doeleinden vermelden: zoals kinderporno en wapens. De meeste drugs zijn irrelevant in mijn ogen, aangezien 'the war on drugs' zoals gezegd futiel is. De strijd tegen kinderporno en wapenhandel daarentegen... Sowieso gebeurden die transacties vroeger met Bitcoin, maar daarvoor wordt nu hoogstwaarschijnlijk Monero gebruikt. Los daarvan, een waardevolle paper. Bedankt.

Last edited by feedlik; 21-01-2018 at 22:44.
Old 22-01-2018, 06:27   #2100   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

ik peis dat CSM op familiefeesten de nonkel is waar niemand naast wil zitten
Corax is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules