Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 15-04-2016, 15:18   #24801   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Ik blijf dat toch vreemd vinden. Dat is toch puur nostalgie? Qua (geluids)kwaliteit is dat alleszins niet beter.
Tuurlijk is dat gewoon nostalgie. Daarnaast ook gewoon kunst, mooi grote albumhoezen en bedrukkingen op de platen zelf. En dan heb je soms nog verschillende pressings met iets anders gemixte nummers, andere nummers, etc. Doen ze bij CDs allemaal niet.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2016, 16:01   #24802   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Ik blijf dat toch vreemd vinden. Dat is toch puur nostalgie? Qua (geluids)kwaliteit is dat alleszins niet beter.
sommige muziek klinkt gewoon nog beter als ze analoog wordt opgenomen en afgespeeld (l)
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2016, 16:35   #24803   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by ibaun View Post
Tuurlijk is dat gewoon nostalgie. Daarnaast ook gewoon kunst, mooi grote albumhoezen en bedrukkingen op de platen zelf. En dan heb je soms nog verschillende pressings met iets anders gemixte nummers, andere nummers, etc. Doen ze bij CDs allemaal niet.
Godzijdank. Bij blu rays doen ze dat nu ook. Een versie voor Target, een versie voor Amazon en een voor walmart, elk met andere deleted scenes op enz. Kan je, als je een verzamelaar bent, overal een versie gaan kopen.

En CD's deden dat wel, maar dat was niet altijd zo courant. Enfin, ik heb er geen weet van bij platen ook niet, maar dat kan eerder liggen aan het feit dat ik geen platenspeler heb (en dus ook niet geÔnteresseerd ben).
kar is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2016, 17:57   #24804   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
cd is inderdaad waardeloos als drager
vinyl heeft nog een toekomst imo. is analoog. net daarom zie je analoge fotografie ook niet volledig verdwijnen hť
Old 15-04-2016, 18:00   #24805   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

en vooral: vinyl heeft meestal een volledig andere mastering dan cd of digitale release. is gericht op kwaliteit in plaats van zo fars/hip/cool mogelijk te klinken
zie ook: loudness war
Old 15-04-2016, 18:48   #24806   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Quote:
Godzijdank. Bij blu rays doen ze dat nu ook. Een versie voor Target, een versie voor Amazon en een voor walmart, elk met andere deleted scenes op enz. Kan je, als je een verzamelaar bent, overal een versie gaan kopen.

En CD's deden dat wel, maar dat was niet altijd zo courant. Enfin, ik heb er geen weet van bij platen ook niet, maar dat kan eerder liggen aan het feit dat ik geen platenspeler heb (en dus ook niet geÔnteresseerd ben).
Verschrikkelijk irritant, als filmliefhebber...
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2016, 20:19   #24807   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

als liefhebber moet je toch platte commerce herkennen?
veel pseudo-liefhebbers hebben niet liever dat hun bankrekening wordt leeggezogen
Old 15-04-2016, 22:11   #24808   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Is dat geen zwijn?
Old 15-04-2016, 22:42   #24809   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

een mannetjes varken heet een beer
een vrouwtje een zeug
Old 15-04-2016, 22:58   #24810   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ik hoop voor rooz dat het gewoon een droge lol was
Old 15-04-2016, 22:59   #24811   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eposhark View Post
een vrouwtje een zeug
ahja? ik dacht uw ma

AYOOOOOOOOOO
Old 17-04-2016, 17:00   #24812   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Waar ik ergens op de telenet site zo een 'tv met kaartje' kan bestellen. Heb al zitten zoeken maar een echte bestelpagina vind ik nergens.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2016, 20:55   #24813   link
beki
Senior Member

Ik wil dit proberen maken
http://www.explainthatstuff.com/hybr...-lighting.html
Met welke software kan ik best die spiegels berekenen?
beki is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2016, 21:47   #24814   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

eh?
dat is gewoon een parabolische reflector. heeft gewoon een brandpunt. dan zet je je glasvezelkabels wat dichter of verder zodat het licht gespreid wordt over de glasvezelkabels.
Old 18-04-2016, 10:00   #24815   link
beki
Senior Member

buitenste spiegel is idd gewoon parabool, binnenste is moeilijker...
beki is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2016, 10:14   #24816   link
flexium
Sr member, jr poster

Begin hier mee
http://www.instructables.com/id/How-...R-BOTTLE-BULB/

edit: misschien in dit soort tools kijken of je er iets bruikbaars uitkrijgt
http://arachnoid.com/OpticalRayTracer/

Last edited by flexium; 18-04-2016 at 10:22.
flexium is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2016, 18:51   #24817   link
vAmP
SeŮor

vAmP's Avatar

Iemand die weet wat er zo uitzonderlijk is aan die voetgangerszone in Brussel? Was dat nu echt zo'n slecht idee? Ik vind het wel aangenaam om daar op het gemak rond te kunnen wandelen. Ik heb eerder het gevoel dat het een beetje een schrikreactie is voor het stappen dan dat dit nu echt zo'n uitzonderlijk slecht idee was.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2016, 19:25   #24818   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Kan je schadevergoeding of compensatie vragen (eisen) bij het overschrijden van levertermijn van meubelen? Heb in januari iets besteld en de termijn is verstreken, na contact melden ze mij dat ik nog minstens 5 weken moet wachten.
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2016, 19:27   #24819   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Iemand die weet wat er zo uitzonderlijk is aan die voetgangerszone in Brussel? Was dat nu echt zo'n slecht idee? Ik vind het wel aangenaam om daar op het gemak rond te kunnen wandelen. Ik heb eerder het gevoel dat het een beetje een schrikreactie is voor het stappen dan dat dit nu echt zo'n uitzonderlijk slecht idee was.
Er gaan veel zaken failliet alleszins.

Van mijn part mogen ze in straten waar de wagen verbannen is, ook ineens fietsverkeer verbieden. Als het de bedoeling was om de veiligheid(sgevoelens) te verhogen, dan slaan ze toch wel de bal mis. In bepaalde steden fietsen ze als halve gekken, waardoor ge tijdens het oversteken 10x links en rechts moet kijken. Als ze dan nog eens tegen de richting in beginnen fietsen (ahja waarom niet, er zijn toch geen auto's) wordt het al helemaal te gortig

Degenen die toch echt zware dingen moeten dragen of niet goed te been zijn, moeten dan maar de bus pakken.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)

Last edited by Wazeiterna?; 18-04-2016 at 19:35.
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2016, 21:00   #24820   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by B0Yke View Post
Kan je schadevergoeding of compensatie vragen (eisen) bij het overschrijden van levertermijn van meubelen? Heb in januari iets besteld en de termijn is verstreken, na contact melden ze mij dat ik nog minstens 5 weken moet wachten.
niet speciaal nee.bij auto's is dat iets anders.
ofwel ga je de richting uit van je order te willen opzeggen, ofwel kun je proberen iets los te krijgen qua compensatie. indien het bedrijf niet zelf tijdig contact opnam om te zeggen dat de levering zoveel weken wordt uitgesteld, dan sta je sterk in je schoenen om te mogen klagen. alle courante knowhow is van toepassing: wees vriendelijk en beleefd, en als ze (quasi) niks tegemoetkomen ga je maar klagen bij hun baas/manager of hoofdverdeler. harde euro's loskrijgen is praktisch onmogelijk bij een bedrijf. vraag om een tegoedbon, gratis levering, zoveel korting bij een (volgende, lol natuurlijk) aankoop,...

Quote:
Wanneer de leveringstermijn niet wordt nageleefd, dan moet de consument de verkoper verzoeken het goed binnen een redelijke, aanvullende termijn te leveren. Blijft de verkoper opnieuw in gebreke, dan kan de consument de overeenkomst beŽindigen en moet de verkoper alle ontvangen bedragen terugbetalen. De verplichting voor de consument om de verkoper eerst nog een bijkomende termijn toe te kennen, geldt niet wanneer de leveringstermijn van het goed essentieel is of wanneer de consument aan de verkoper bij de contractsluiting had laten weten dat de leveringstermijn voor hem essentieel was
See more at: http://www.belgium.be/nl/economie/ha....5RACvcMb.dpuf
auto wetgeving ziet er zo uit:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet

tl;dr:

Quote:
De verkoop van nieuwe voertuigen valt onder een specifieke Belgische wetgeving nl. het Koninklijk Besluit van 9 juli 2000 over de vermelding van de essentiŽle gegevens en de algemene verkoopsvoorwaarden op de bestelbon voor nieuwe autovoertuigen.

Dit koninklijk besluit bevat een aantal bepalingen die op de bestelbon vermeld moeten worden en die zowel de verkoper als de koper binden. Zo moet de bestelbon altijd duidelijk de levertermijn (of leverdatum) vermelden. Deze termijn start de dag na de ondertekening van de overeenkomst door de koper. De levertijd of –datum moet strikt toegepast worden. Dit betekent dat de verkoper de levertermijn (-datum) moet respecteren. De verkoper kan, indien hij dit wenst, de levertermijn verlengen of de leverdatum opschorten met maximum 25%. In dit geval moet hij de koper zo snel mogelijk per aangetekende brief verwittigen.

Respecteert de verkoper deze nieuwe levertermijn niet, dan heeft de koper het recht de overeenkomst te verbreken. In dit geval moet de verkoper het voorschot binnen 8 dagen terugbetalen.

Ook als de verkoper de koper niet per aangetekend schrijven informeert over de verlenging van de levertermijn, mag de koper de koop annuleren.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules