Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 09-08-2016, 14:43   #1   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

No Man's Sky

Was er hier nog geen thread voor?

Tis dus uit vandaag.

Ga de reviews wat afwachten maar het ziet er naar uit dat het ofwel helemaal uw ding gaat zijn of wel totaal niet.

Edit: hier is het blijkbaar maar voor morgen als ik de site van Game Mania mag geloven.

Last edited by wukedadde; 09-08-2016 at 14:47.
wukedadde is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 15:43   #2   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Interesse ervoor is er wel. Maar eerst reviews afwachten.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 15:49   #3   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik denk dat mensen er vooral teveel van verwachten.
Naar mijn idee gaat het een leuk spel zijn voor 10-20 uur en dan beginnen vervelen.
Dat exploren, resources scavengen en uw schip upgraden gaat wel leuk zijn voor even tot het nieuwe eraf is.

Op Metacritic zijn er al wat voorlopige reviews die dat min of meer bevestigen. Tof spel, maar na x aantal uren begint al één en ander tegen te steken.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 15:54   #4   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Jup, waarschijnlijk, zoals bij zoveel spellen trouwens. Het heeft een unieke stijl, en dat is ook de hoofdreden dat ik het wil spelen. Weliswaar afgeprijsd.
Old 09-08-2016, 16:35   #5   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Maar er is geen storymode ofzoiets? Of lore ofzo dat ge kunt ontdekken.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 16:44   #6   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Grafisch is het wel leuk en het idee van een oneindig universum waar je zomaar op kan landen is ook wijs, maar het lijkt imo meer op een "simpele" sandbox rond het gegeven van een oneindig universum.

Als er echt niks van verhaal is gaat dit al vervelen na 10min.

Ik wacht liever nog wat op Star Citizen.
Old 09-08-2016, 16:46   #7   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Wel ja, dat dacht ik dus ook.

Ge hebt natuurlijk mensen die hun dagen kunnen bezig houden met Goat Simulator of rondlopen en shit opblazen in GTA. Mehhh.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 16:53   #8   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

De makers hebben deze week ook al duidelijk gezegd dat de mensen gelijk teveel verwachten van het spel. Het is écht geen space simulator waarin je master of the universe kunt worden. En multiplayer is ook maar een héél klein aspect, 99,9% van de tijd ben je alleen.

't Is eigenlijk gewoon een chillax indiegame. Geen AAA-blockbuster.

Ik wacht nog wat af. Deus Ex komt ook binnenkort uit, dus misschien hou ik me daar liever mee bezig.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 17:01   #9   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Hadden ze er basebuilding in gestoken of een mogelijkheid om een planeet wat te koloniseren, was het beter geweest. Nu is het letterlijk: Op planeet landen -> rondhossen en shit verzamelen -> schip upgraden -> volgende planeet zoeken -> rinse and repeat. Ondertussen kun je in space nog wel schieten en traden enzo. Maar feitelijk herhaal je alles tot je het centrum van het universum hebt bereikt en dat is het.

Neemt niet weg dat het een leuke en unieke ervaring gaat zijn, maar er zijn inderdaad veel mensen die de mogelijkheden in het spel serieus overschatten.
Spel is ook ontwikkeld door een indie studio van 20 man die enkel nog maar "Joe Danger" op hun palmares hebben.
Old 09-08-2016, 17:02   #10   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Voor €20 zou ik het direct gekocht hebben, bij €40 was ik al aan het twijfelen, maar zou ik het wel nog gekocht hebben op launch omdat ik het echt wel eens wil spelen, ook al vrees ik dat het mij al zal beginnen tegen te steken na 5-6 uren. €60 heeft mij echter doen afhaken, waardoor ik nu sowieso ga wachten op een deal.
Fallschirmjaeger is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 17:13   #11   link
Nodenay
Senior Member

Nodenay's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Hadden ze er basebuilding in gestoken of een mogelijkheid om een planeet wat te koloniseren, was het beter geweest. Nu is het letterlijk: Op planeet landen -> rondhossen en shit verzamelen -> schip upgraden -> volgende planeet zoeken -> rinse and repeat. Ondertussen kun je in space nog wel schieten en traden enzo. Maar feitelijk herhaal je alles tot je het centrum van het universum hebt bereikt en dat is het.

Neemt niet weg dat het een leuke en unieke ervaring gaat zijn, maar er zijn inderdaad veel mensen die de mogelijkheden in het spel serieus overschatten.
Spel is ook ontwikkeld door een indie studio van 20 man die enkel nog maar "Joe Danger" op hun palmares hebben.
Basebuilding is aangekondigd voor een toekomstige patch/free dlc. 'k Weet niet als dat veel zal uitmaken.
Old 09-08-2016, 17:15   #12   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Al beetje stream gezien en het spreekt me wel echt aan. Je moet eens de letter van de dev

Sitting down to write the first lines of code five years ago, I had such a clear picture in my mind of an emotion I wanted you to feel. To wander around an alien planet, and to feel you had discovered it.

Then I rewatched all the footage we’ve released so far:

E3 2013 (5 minutes of gameplay)

PSX (5 minutes of gameplay)

IGN First (18 minutes of gameplay)

Colbert (8 minutes of gameplay)

IGN First (25 minutes of gameplay)

14 more Videos on IGN explaining what you do!

You guys – THAT IS WHAT YOU DO IN NO MAN’S SKY!

We planned it from the start, but you can play the game now, and you can have those moments yourself. Lots of little details have changed (so many, SO MANY, for the better!) but the game looks and plays just as we aimed to. The thing I’m so proud of though, is that I’ve managed to gather the most talented team I’ve ever worked with, and they’ve done some of the best work of their lives, to help make this happen.

Here is what No Man’s Sky definitely is:

Exploring a universe of pretty procedurally generated worlds, with beautiful creatures
Trading with NPCs
Combat against robots/mechs and cool space battles
Survival/crafting in a universe sized sandbox
An awesome procedural soundtrack from my genuine favourite band (check the NMS album out here)
For one small moment, you might feel like you’ve stepped into a sci-fi book cover

That means this maybe isn’t the game you *imagined* from those trailers. If you hoped for things like pvp multiplayer or city building, piloting freighters, or building civilisations… that isn’t what NMS is. Over time it might become some of those things through updates.

For instance, freighters and building bases *are* coming! Read about updates coming here.

At launch though, it’s an infinite procedural sci-fi-space-survival-sandbox unlike anything you have ever played before. If you decide to play it, you’ll see just how closely it plays to those trailers, and to our original vision. It’s a weird game, it’s a niche game and it’s a very very chill game.

Reddit and NeoGaf actually have really good guides to what the game is and isn’t, gathered from interviews I’ve done.

Reddit

NeoGaf

This game might not be for everyone, I expect it to be super divisive, but I’m sat here watching playtesters right now who weren’t supposed to be in, but just wanted to play and chill out. I can’t wait for you to experience that for yourselves.
Old 09-08-2016, 17:16   #13   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nodenay View Post
Basebuilding is aangekondigd voor een toekomstige patch/free dlc. 'k Weet niet als dat veel zal uitmaken.
Idd, staat in die post van hierboven. Denk dat dat wel veel uitmaakt als ze dat goed implementeren.
Old 09-08-2016, 17:54   #14   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
Grafisch is het wel leuk en het idee van een oneindig universum waar je zomaar op kan landen is ook wijs, maar het lijkt imo meer op een "simpele" sandbox rond het gegeven van een oneindig universum.

Als er echt niks van verhaal is gaat dit al vervelen na 10min.

Ik wacht liever nog wat op Star Citizen.
Toen het die week was van Star Citizen heb ik het gedownload en eens geprobeerd. Die game is op dit eigenste moment zo ongelofelijk slecht dat het geen naam heeft. Het is duidelijk nog verre van klaar.

Ik zou opsommen wat er allemaal niet goed aan was maar het was gewoon niet te doen. Twee uur heb ik het geprobeerd. Instant uninstall erna.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 18:16   #15   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ik volg Star Citizen al lang niet meer. Veel te lang in ontwikkeling. Het gevoel van vliegen zat ook echt niet zoals ik het zou willen. Elite was op dat vlak dan weer een pak leutiger, maar dat zat dan qua wereld nogal leeg in elkaar.

Ooit komt het wel, die perfect simulator.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 18:24   #16   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ja, die megalomane kickstarter projecten. Shroud of the Avatar is ook zo'n verhaal aan het worden. Die 45 Euro heb ik al opgegeven.
Old 09-08-2016, 19:54   #17   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Voor €20 zou ik het direct gekocht hebben, bij €40 was ik al aan het twijfelen, maar zou ik het wel nog gekocht hebben op launch omdat ik het echt wel eens wil spelen, ook al vrees ik dat het mij al zal beginnen tegen te steken na 5-6 uren. €60 heeft mij echter doen afhaken, waardoor ik nu sowieso ga wachten op een deal.
Sony hyped het al maanden als AAA titel. Ik had niets anders dan 60€ verwacht.

Wil het ook wel eens proberen, maar ga ook wachten op een deal. Denk dat het me snel gaat vervelen.
Old 09-08-2016, 19:55   #18   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Benieuwd of we het morgen al tweedehands hebben.
Old 09-08-2016, 20:05   #19   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik ga ook reviews afwachten, ik denk dat spel al vlug nogal doelloos gaat aanvoelen en ik het na een paar uren al ga beu worden.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2016, 20:09   #20   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon

Sterling vindt het alvast niet echt de moeite.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules