Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 04-05-2010, 11:02   #21   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Hoe pakken we dit aan?
We zijn al met weinig, dus op de eerste dag iemand random wegstemmen zoals andere wolfgames lijkt me niet de beste keuze. Zeker omdat we (al dan niet verkeerde) informatie hebben, als we die samenleggen weten we toch al iets meer en met een beetje puzzelwerk en psychisch begaafde next-level shit geraak je al ver.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2010, 11:26   #22   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
ik denk dat iedereen best op basis van zijn info een stem doet, en dat dan diegene die gelynched gaat worden pas nét voor de deadline zijn info geeft, kwestie van er later eventuele conclusies te kunnen uit trekken.
Old 04-05-2010, 12:14   #23   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Holly Martins View Post
Hoe pakken we dit aan?
We zijn al met weinig, dus op de eerste dag iemand random wegstemmen zoals andere wolfgames lijkt me niet de beste keuze. Zeker omdat we (al dan niet verkeerde) informatie hebben, als we die samenleggen weten we toch al iets meer en met een beetje puzzelwerk en psychisch begaafde next-level shit geraak je al ver.
Niet echt.

!Vote: Holly Martins

Op dit moment is dat nog een slecht idee. Onze informatie samenleggen moeten we volgens mij pas morgen doen.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2010, 12:46   #24   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Wacht.

!Vote: Niemand
Old 04-05-2010, 13:18   #25   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Ik was aan het denken dat mijn informatie absoluut niks zou betekenen tot dag 2, maar eigenlijk is dat misschien niet juist. Even wat uitleg

Mijn info is dat PERSOON X schuldig is.

Wat dit betekent... Er zijn 3 mogelijkheden. (Ik ben niet de schuldige, en ik ben ook zeker niet de naïeve ziener, dus die schuif ik opzij.)

A. Ik ben de echte ziener > PERSOON X is 100% schuldig
B. Ik ben de paranoïde ziener en ik zie iedereen schuldig > PERSOON X is 25% schuldig (zoals standaard, zonder info waar is)
C. Ik ben de gekke ziener en ik zie alles omgekeerd > PERSOON X is 100% good.

A, B en C hebben elk 33,33% waarheidsgehalte, want ze zijn elk even waarschijnlijk.

Dat betekent dat Kans(PERSOON X=schuldig)= A+B+C= 33,33% + 8,33% (1/4 van 33,33) + 0,00%

PERSOON X is 41,67% schuldig volgens mijn informatie. Dat maakt hem voor mij al meteen de meest logische kandidaat om gelyncht te worden.

Wat houdt dit nog in: Iedereen die informatie kreeg in de vorm "x is schuldig", weet 41,3% zeker dat die persoon schuldig is. 41% is veel. Een pak meer dan de 25% waar we mee begonnen, en daar kunnen we dus hoogstwaarschijnlijk wel iets mee doen. Maar wacht.

Er zijn ongetwijfeld ook mensen die info "x is onschuldig" kregen. Op dat moment zijn er weer 3 mogelijkheden:

A. Je bent de echte ziener > x is 100% onschuldig
B. Je bent de naïeve ziener en ziet iedereen als onschuldig > x is 75% onschuldig
C. Je ziet alles omgekeerd > x is 100% schuldig

= 33,3 + 24,98 = 58,28% onschuldig. En dus óok 41,66% schuldig. Iederéén heeft dus info "X is 41,66% schuldig" gekregen!

Het zit nu zo...
Als we informatie hebben gekregen over 4 verschillende spelers, is onze informatie nutteloos. Dan weten we alleen dat 4 spelers allemaal even veel kans hebben om evil te zijn. De enige manier waarop info vrij geven nuttig zou zijn, is dan als er toevallig een overlap is en twee mensen informatie hebben over dezelfde speler.

Daarom stel ik hetvolgende voor:

We geven onze informatie nog niet vrij. We doen dit morgen pas. Waarom? Omdat er morgen veel meer kans is dat er overlap is en dat we informatie hebben over dezelfde speler.

Thoughts?
Old 04-05-2010, 13:51   #26   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Verduidelijking, gaarne:

Quote:
De zieners beginnen het spel met 1 ziening van een willekeurige (random.org) persoon.

Betekent dit dat je aan iedereen apart iemand willekeurig hebt gegeven, of dat je een lijstje namen willekeurig hebt verdeeld?
Old 04-05-2010, 13:51   #27   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post

Betekent dit dat je aan iedereen apart iemand willekeurig hebt gegeven, of dat je een lijstje namen willekeurig hebt verdeeld?
Verduidelijking geweigerd.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2010, 14:50   #28   link
andu

andu's Avatar

Het open leggen van informatie heeft nergens een negatief kantje, het lijkt me net de bedoeling die samen te puzzelen. Het spel is waarschijnlijk wel zo opgezet dat je het nooit echt kunt uitzoeken (drie mensen die verkeerd zien en één die gewoon liegt). Dat kan uitgezocht worden, maar niet met een dataset die wordt beperkt tot drie a vier gokken. Hoe dan ook, zou ik gewoon zeggen welke PM je hebt gekregen. Ik zou ook niet nadenken in termen van wie de spion is, maar in termen van wie welke ziener is.

Ik heb als PM gekregen dat Holly Martins schuldig is. Het enige dat daar valt uit af te leiden, is dat ik al zeker de naïeve ziener niet ben. Blijven er voor mij vier rollen over.

Overzichtje
Code:
			echt	naïef	paranoïde	gek
andu				x
fidoh
blade
holly
funeo
Het komt er nu gewoon op aan die info te horen en te bepalen welke gok de meeste informatie oplevert.
andu is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2010, 19:11   #29   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Zo.
Blade is online now   Reply With Quote
Old 04-05-2010, 19:20   #30   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Deadline op 22:00 houden of zetten op 23:00?

't Is niet dat resultaten posten veel tijd kost.
Old 04-05-2010, 19:25   #31   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Verduidelijking geweigerd.

Sorry voor het storen maar...

Old 04-05-2010, 19:51   #32   link
andu

andu's Avatar

Bon, aangezien men dan toch voor de random vote wil gaan en om zeker te zijn dat ik het tegen straks niet vergeet.

Old 04-05-2010, 20:21   #33   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Fidoh zijn overlappingstheorie lijkt me de veiligste en meest logische manier om een eerste dag mee te beginnen. Als we nu al iemand lynchen en de de bad guy doodt vanavond nog iemand, dan beginnen we de tweede dag al met een serieuze klap en benuttigen we ons voordeel die we hebben totaal niet. Met twee man minder is het veel moeilijker om te puzzelen en eventuele overlappingen door te hebben.

Verder volg ik ook Andu om onze informatie nu al te geven (zoals ik al zei in mijn eerste post). We weten niet wie er zal vermoord worden door de bad guy en dan dreigt cruciale informatie verloren te gaan.

In mijn pm stond dat Blade onschuldig was.
Old 04-05-2010, 20:59   #34   link
andu

andu's Avatar

Bon, ik kan me wel vinden in het plan om niemand te lynchen.

Old 04-05-2010, 21:07   #35   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Mijn pm zei dat andu schuldig was.
Old 04-05-2010, 21:19   #36   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Alright.

Kloterij is wel dat ik tot nu toe sterf

Volgens mij is fidoh onschuldig.
Blade is online now   Reply With Quote
Old 04-05-2010, 21:23   #37   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Nee, de niemand-stem heeft een meerderheid, dus er zal niemand sterven.
Old 04-05-2010, 21:37   #38   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Dag 1 eindigt in 23 minuten, tenzij er genoeg bezwaar tegen is en verplaats ik de gewone deadline tot 23:00.
Old 04-05-2010, 21:56   #39   link
andu

andu's Avatar

Geen bezwaar.
Old 04-05-2010, 22:09   #40   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

"Wat?!"
Er heerste paniek.

"Blijf staan waar jullie zijn." zei de man met de pistool en hij stapte van de groep weg terwijl hij zijn wapen op de groep gericht hield. "Los het zelf maar op".

Toen hij achter de hoek verdween hoorde ze hem enkel nog weglopen.

------------------------------

"Goed, laten we dit rustig en verstandig aanpakken. We gebruiken onze eigen krachten om elkander te onderzoeken en zien dan verder." De groep knikte in overeenstemming. Voor het eerst leek de rust te wederkeren tot Funeo plotseling naar zijn hoofd greep en begon te schreeuwen.

De andere vier keken verbaasd toe tot hij na een paar seconden niet meer bewoog.

------------------------------

Dag 2 is begonnen.

Last edited by Alex; 04-05-2010 at 22:41.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules