Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 07-02-2018, 11:03   #1821   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Final fucking ly .. een jaar en half losses door shorts out of the money die expireden.. xiv geshort op 140, s&p 500 short, short bitcoin en long vix options op 20

En daarom beste kinderen, mag je nooit etn of etf aanhouden.. fund liquidated.. hopelijk eruit gestapt? Nu moet er 500 miljard long gecovered worden.. gaat nog leuk worden.
Met een fysische etf op equities of bonds doet ge toch weinig mis. Dat moet niet doorrollen he.

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 19:05   #1822   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Op zich niet.. en jij weet dat er veel van die ETF/N's doorrollen.

Hoeveel mensen denk je dat er zijn die dat niet wisten? Of die de prospectus niet hadden gelezen dat die dingen geliquideerd kunnen worden bij verliezen van X procent.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 21:40   #1823   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

True

Quote:
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Old 09-05-2018, 23:21   #1824   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Amai, de markt is weer aan een bull run bezig. En de USD koers doet ook z'n duit in het zakje.
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2018, 08:33   #1825   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ja ik was verrast want laatste weken waren slecht en was ruim 10% gedaald, gisteren verwachtte ik nog erger maar alles was hersteld ��
Old 10-05-2018, 09:56   #1826   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Ik heb enkel nog tech in portefeuille, dat was nog veel harder gedaald, maar intussen ook bijna allemaal terug op all-time-high niveau
Old 10-05-2018, 11:21   #1827   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Weer volop couponnekestijd ook. Plezant.

Quote:
Old 10-05-2018, 14:00   #1828   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Amerikaanse tech noteert aan crazy koers/winst verhoudingen. Moet toch stilaan eens ontploffen...
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2018, 17:26   #1829   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Amerikaanse tech noteert aan crazy koers/winst verhoudingen. Moet toch stilaan eens ontploffen...
Is Amazon tech of retail?
Want nen Apple, Facebook, Microsoft, Alphabet... Die zijn niet laag maar dat valt toch nog mee.

Quote:
Old 10-05-2018, 18:17   #1830   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ze zijn enorm hoog gewaardeerd maar komen ook telkens af met grensverleggende zaken, dus dat maakt ze het ook waard.
Kijk naar wat Google aankondigde deze week:

Allez op Apple blijft het wachten want die 'wat er al was maar iets beter en pak duurder' hebben we al tijdje gehad
Old 10-05-2018, 18:37   #1831   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Ik heb Amazon gekocht aan $982 gemiddeld en ik was ook bang, omdat het al zo verdomd hoog stond.

Nu het +62% staat op een half jaar tijd beklaag ik het mij natuurlijk niet meer
Old 10-05-2018, 19:29   #1832   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Ze zijn enorm hoog gewaardeerd maar komen ook telkens af met grensverleggende zaken, dus dat maakt ze het ook waard.
Kijk naar wat Google aankondigde deze week:

Allez op Apple blijft het wachten want die 'wat er al was maar iets beter en pak duurder' hebben we al tijdje gehad
Ja maar, kw van 25 voor Alphabet of 16 voor Apple is toch niet super zot. Kunt die parameter toch nauwelijks gebruiken voor dat type bedrijven....

Quote:
Old 24-05-2018, 07:51   #1833   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Is hier iemand die vastgoed gekocht heeft om te verhuren? Obligaties brengen niet veel op, tenzij de amerikaanse, maar die dollar kan alle kanten opgaan.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2018, 13:17   #1834   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

'Stockmarket'

Edit: Sofina is't goed aan't doen. Na eventjes wachten nu ook eerste pakket Wendel gekocht. Hoera voor saaie holdings.

Quote:
Old 27-05-2018, 17:43   #1835   link
beki
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Is hier iemand die vastgoed gekocht heeft om te verhuren? Obligaties brengen niet veel op, tenzij de amerikaanse, maar die dollar kan alle kanten opgaan.
Ik denk dat er wel paar shrimpers zijn die iets verhuren (al dan niet gekocht om te verhuren)
Hou er rekening mee dat je <3% gaat zitten als je u er niets van aan trekt (dus syndic die alle problemen regelt, immokantoor voor de verhuur)

Als je veel zelf doet kan je tot 4% gaan, maar dan krijg je ook miserie.
Onlangs water onder plint waardoor ganse muur nat stond en beschimmeld was.
Ook een afvoer die niet goed liep, waardoor er grijs water in regenput kwam. Dus die heb ik mogen uitkuisen..
Als alles goed loopt kan je 4% halen. En als je de grond erbij hebt dan heb je na 25jaar ofzo nog wat meerwaarde van de grond. Als je echter 1 appt koopt in een blok, heb je extra miserie met buren, gedeelde kosten enzo..
beki is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2018, 17:52   #1836   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Long in DATA. Ondertussen ook al wat (niet gerealiseerde) return verzameld. Happy times.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2018, 20:31   #1837   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by beki View Post
Ik denk dat er wel paar shrimpers zijn die iets verhuren (al dan niet gekocht om te verhuren)
Hou er rekening mee dat je <3% gaat zitten als je u er niets van aan trekt (dus syndic die alle problemen regelt, immokantoor voor de verhuur)

Als je veel zelf doet kan je tot 4% gaan, maar dan krijg je ook miserie.
Onlangs water onder plint waardoor ganse muur nat stond en beschimmeld was.
Ook een afvoer die niet goed liep, waardoor er grijs water in regenput kwam. Dus die heb ik mogen uitkuisen..
Als alles goed loopt kan je 4% halen. En als je de grond erbij hebt dan heb je na 25jaar ofzo nog wat meerwaarde van de grond. Als je echter 1 appt koopt in een blok, heb je extra miserie met buren, gedeelde kosten enzo..
kunt beter wat dividend-aandelen kopen denk ik dan
Old 30-05-2018, 08:24   #1838   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Als ge er u niets van aantrekt ~3% (syndicus, immokantoor)
Alles zelf regelen en oplossen: 10 maanden opbrengst op 12 maanden huur (katastraal inkomen, KI op personenbelasting, wat verbouw prul hier en daar) ~5%
Met nog wat meer handigheid is verbouwen en verhuren nog interessanter ~7%
Ultra-pro: appartementsgebouw zelf uit de grond stampen from scratch en verhuren (~15%)

Nadeel: enen huurder die uw kot afbreekt en uw opbrengst voor het komende decennia is weg
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2018, 11:29   #1839   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Kopen om te verhuren ben ik zelf geen fan meer van. Het is wat Duron zegt, een huurder die uw boeltje verziekt of zijn "creatieve geest" eens te loop laat en je komt op een hoop kosten uit achteraf. Veel interessanter zijn, IMO, industrie hallen.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2018, 12:55   #1840   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Wat ook wel belangrijk is is dat je zo'n verhuurwoning gewoon met een lening kan kopen, en als de huur de lening +- dekt blijf je na x jaren over met een woning die je verder kan verhuren of verkopen.
Als je dat vergelijkt met wat het zou opbrengen als je gewoon het extra geld dat je er in steekt (bovenop wat de huur opbrengt) zou beleggen, moet je al een beursgoeroe zijn om aan zo'n rendement te komen.
Styn is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules