![]() |
![]() |
#781 link |
De Verschrikkelijke
|
Ik plan/hoop een speksteen te installeren in ons nieuw - te verbouwen - huis. Het moet wat uw ding zijn, maar met droog en fijn hout is dat een uiterst zuinige én gezellige verwarming voor de volledige living + keuken.
![]()
![]() |
#782 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() Is ook niet echt nodig aangezien ge continu ventileert. Een C systeem is dan misschien beter voor jou, dan trek je koude lucht in de kamer ipv warme lucht ![]() In ieder geval geen zonneboiler plaatsen want dat is een klucht ivm kost vs baten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() C+ was inderdaad een optie, maar die roosters in de ramen zijn zo lelijk ![]()
![]() |
![]() |
#785 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#786 link |
U MIRIN BRAH?
|
Iemand die bij Electrabel zit voor elektriciteit/aardgas?
Ik vermoed dat wij teveel voorschot betalen (135 EUR/m, we zijn met 2 in een nieuwbouw en we zijn beiden niet echt veel thuis behalve in 't weekend), dus vraag me af wanneer die afrekening gebeurt... en wanneer ge terug krijgt indien dat ook zo is. Iemand ervaring mee? |
![]() |
![]() |
![]() |
#791 link | |
lijkkist
|
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#793 link |
Senior Member
|
Net jaar afrekening gekregen. 400 euro voor electriciteit, terwijl mijn meterstand negatief staat, geestig...
Als ik op Aanbieders.be kijk, kan ik goed 200 euro per jaar besparen, maar de top 10 goedkoopste zijn allemaal variabel tarief, terwijl ik momenteel een vast tarief heb. Maakt dat nog wat uit eigenlijk? Het scheelt 40 euro tussen goedkoopste variabel en goedkoopste vast.
![]() |
![]() |
#794 link |
Senior Member
|
als ge geen verbruik hebt maakt het tarief niet uit, enkel de vaste vergoeding en de kortingen op die vaste vergoeding, prosumententarief betaalt ge sowieso en overal evenveel of ge moet verhuizen..
met zonnepanelen sowieso opletten wanneer ge zou veranderen, want als ge nu in negaftief staat en nieuwe stand bij wissel is hoger ga je toch betalen voor dat verbruik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#796 link |
Senior Member
|
In mijn renovatie heb ik roosters laten plaatsen in de ramen omdat een volledig ventilatiesysteem onmogelijk was + ook niet wenselijk in dergelijke oud gebouw van 1939. Er zouden teveel aanpassingen moeten gebeuren wat dat systeem in geen geval verantwoord. De roosters zijn simpelweg zelf open te zetten en zijn onzichtbaar weggewerkt in het raam. Als je het rooster sluit, hoor je een soort isolatiestrip sluiten en komt er niets meer van koude lucht door.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 link | |
Serious Member
|
Quote:
Bestel doe het zelf niet in Nederland. Al hun onderdelen zijn voorzien op 400V en in de meeste gevallen zit je in België op 230V. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 link |
De Verschrikkelijke
|
Mensen die hun spouwmuren hebben laten na-isoleren? In feite komt alles aan bod bij onze totaalrenovatie (dak, zoldervloer, vloer gelijkvloers & nieuwe ramen), de spouw (6 cm) opvullen zou de finale kunnen wezen. En toch lijkt het me wat link. Iets te veel verhalen over schimmelvorming en de spouw is niet echt proper. De stukken die ik al heb kunnen bekijken bevatten telkens wel wat cementbaarden.
![]() |
#799 link |
Always lookin' for love
|
Hier hebben we de spouwmuurisolatie gedaan via Pluimers. (met dit: https://www.pluimers.be/muurisolatie...olatie-parels/ ).
Geen last van schimmel, alhoewel ik daar ook wel wat bang voor was. Mooi werk geleverd, die mannen.
![]() |
#800 link | |
Alles is fixbaar
|
Quote:
Blijkbaar zou zowel ons zadeldak - wegens dakkapel, maar ook het plat dak - wegens schaduwval buren niet geschikt zijn om zonnepanelen te leggen. Het zou niet rendabel zijn. Suckt wel. Kent er nog iemand bedrijven die op deze manier werken? Kan ik op een of andere manier zelf die berekening maken?
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|