![]() |
![]() |
#1 link |
Senior Member
|
Action cams
Ik heb een Gitup 2 action cam. Ik ben zeer tevreden van gebruiksgemak en de beelden maar de batterij is toch een drama. Ik haal ongeveer 40 minuten.
Is dat beter bij een GoPro of is het daar even erg? Voor de MTB ritten kan ik een externe batterij gebruiken maar tijdens duiken is dat niet mogelijk. Edit: beetje blind vandaag en in verkeerde sectie gepost, kan iemand deze verzetten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 link |
Senior Member
|
Als ik een lange tocht doe of in de bergen ben, heb ik altijd drie reservebatterijtjes bij. Batterijgebruik hangt ook sterk af van de intensiteit van gebruik.
Als je filmt in 4k aan 120fps zal je meer van je camera vragen dan 720p 20fps. Fictief voorbeeld, want ik denk niet dat er consumer grade action cams op de markt zijn die dat eerste halen, maar you get the picture. Het komt er dus op neer dat je leert inschatten welke instellingen je moet gebruiken. Ga je een heel shaky beeld hebben waardoor je veel moet croppen? Hogere resolutie zodat je kan stabiliseren zonder enorm resolutieverlies. Ga je heftige bewegingen filmen? Hoge fps. Anders lagere res. en fps. Ook belangrijk voor opslagruimte. Helaas is dat niet zo makkelijk on the go aan te passen (tenzij je ook met je app op gsm tegelijk kan prutsen). In wezen moet je leren anticiperen wanneer je iets interessant gaat tegenkomen en dan de cam 10s aanzetten ipv aan een stuk door filmen. Films en series hebben doorgaans scenes van enkele seconden lang. Tenzij het om dialoog gaat, maar dat is nu ook niet waar je doorgaans een action cam voor gebruikt.
Slagen: iets bereiken. ==> Voltooid deelwoord: geslaagd Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 link |
siii
|
Ik ben ook aan het kijken om een gopro te kopen voor op reis en op de moto..
Twijfel tussen hero 5 black en hero 5 session. Zal wel wachten tot black Friday
![]() |
#4 link | |
Senior Member
|
Quote:
Ik heb gyro aan staan, die beeld stabiliseert, die zou dus af kunnen op hogere resolutie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 link |
Senior Member
|
https://www.een.be/voor-hetzelfde-ge...e-actioncamera
Test van 10 camera's en conclusie van 2 kenners was dat ze een cam van €70 als zeer nipte 2e zetten, na de GoPro van €500.
![]() |
![]() |
#7 link |
siii
|
er al aan uit ndPix?
Denk dat ik de Hero 5 Session ga kopen, die sony is ook wel interessant maar ik heb het gevoel dat de GoPro qua software en gebruiksgemak er ver bovenuit steekt, iets wat ze in die test niet getest hebben. Welke accessoires zijn er zoal aanboven voor tripje Thailand? Zo'n stick/tripod in 1 en een chestmount dacht ik aan. Offcieel/Merk/Chinese brol?
![]() |
#9 link | |
Senior Member
|
Quote:
De Hero 5 Black staat aan €289 en de Sessions aan €219 bij Coolblue, dus ik overweeg de upgrade. Die zou volgens gopro meer dan anderhalf uur kunnen filmen in HD, maar klopt dat? Edit: bedenk me net dat de batterij door de koude hier op reis wel wat minder zal zijn maar toch... Last edited by ndPix; 29-01-2018 at 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 link | |
Senior Member
|
Quote:
Straks eens bestellen, kan toch maand terugsturen bij Coolblue. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 link |
Senior Member
|
ben een week geweest rond nieuwjaar en nu 4 dagen afgelopen weekend, temperaturen waren wel altijd net onder of net boven 0, dus super koud was het niet, ik heb het niet echt in de gaten gehouden maar een uur per dag haalde ik zeker, uur een half volgens mij ook wel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 link | |
Senior Member
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 link |
Supercapitalist
|
Die nieuwe gopro's gaan wel even mee hoor.
Niet dat je daar 3 uur continu mee kunt filmen uiteraard, maar veel volk neemt er een mee onderwater en die kunnen toch 3 duiken doen als ze die af en aan zetten. + is makkelijk te openen en weinig risico op vuile o rings, nog nooit een flooded gopro gezien, maar massaal veel camerahousing ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 link | |
Senior Member
|
Quote:
Last edited by ndPix; 31-01-2018 at 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 link |
Know your enemy ...
|
Uit mijn ervaring raad ik aan om GEEN officiële batterijen van GoPro zelf te kopen. Heb er 2 en beide zijn heel snel hun capaciteit verloren. (Gaan na 2j nog amper half zo lang mee.) Ik raad third party (lees: Chinese knock-off) aan die doen het bij mij veel beter en zijn uiteraard een pak goedkoper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 link | |
Senior Member
|
Quote:
Ik zal eens kijken wat de Chinezen te beiden hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 link |
Senior Member
|
Voor onze reis naar Georgië wil ik kijken voor een grote geheugenkaart voor m'n Hero 5. Ik kom uit bij de SanDisk ultra 200 GB of SanDisk extreme 128 GB. Allebei rond de €60.
Maar ik lees vaak dat de Ultra niet goed is? Klopt dat? Ik gebruik die in m'n Fuji kodak maar dat is natuurlijk niet zelfde als een camera... Ik zie dat DC Rainmaker de Ultra 200 GB gebruikt maar Google raadt het me af... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|