Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 07-10-2008, 16:20   #261   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Radje View Post
het is niet zo accessible als WoW maar vanaf dat je door de basis zijt gaat er een heel nieuwe wereld open van een volwassen mmorpg

voordeel aan deze mmorpg is dat je niet constant met moet bezig zijn, je kan zelf kiezen hoeveel tijd ge erin steekt. het kan iets van een uurke/half uur per dag of je kan het zien als een tweede job, whatever you wish
maar mentaal ben je er wel veel mee bezig, ook als je niet speelt. toen ik eve speelde was ik constant verder aan het denken over wat mijn nieuwe skill zou worden, wat ik waar zou gaan verkopen etc...
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2008, 16:25   #262   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

True maar dat heb je wel meer in een mmorpg
Old 07-10-2008, 17:27   #263   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by Freddie Wasbak View Post
Dus als je een zwaar gevecht wilt uitvechten moet je dit op voorhand melden zodat ze de server erop kunnen voorbereiden, anders crasht het zaakje blijkbaar
tijdelijke oplossing dit.

Tot voor kort crashte de boel niet, maar had je gewoon lag van 5 minuten. Nu ze op 64bit zijn overgeschakeld en de hardware hebben ge-upgrade is de capaciteit enorm verhoogt, maar zijn ze tegen een nieuwe limiet aangelopen. Maar het is een gekend probleem en ze hebben al gezegd dat ze weten hoe het op te lossen. In tussentijd echter kan je versterking aanvragen.

Trouwens die versterking van zware systemen doen ze al jaren, het nieuwe is dat spelers nu zelf ook aanvragen kunnen doen

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2008, 18:05   #264   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Als iemand die eigenlijk redelijk exclusief in grote alliances in 0.0 geleefd heeft, kan ik je aanraden om zo lang mogelijk zo ver mogelijk weg te blijven van grote (100 vs. 100 of meer) fleet battles, laat staan POS wars. Dat is zowat de saaiste shit die er bestaat. Daarbij komt nog dat je als je mee wilt schieten, je effectief een battleship met t2 large guns moet hebben (en goeie Long Range Targetting en Signature Analysis of ge zijt redelijk nutteloos), n dat moet dan nog iets zijn dat je je kan veroorloven om te verliezen. Want wanneer ge primary zijt (fleet commander calls primary, secondary en soms tertiary target) en er locken u 50 t2 fitted battleships en die doen allemaal eens "pew", dan zijt ge spacedust. Moet geen moeite doen om tank te fitten.

En als ge geen BS kunt meebrengen, dan zijt ge waarschijnlijk een tackler frigate of een anti-fighter (carrier/mothership "drones") cruiser. Uw job is dan om in geval a) zo snel mogelijk te vliegen en random schepen warp scramblen, in geval b) logischerwijs fighters af te maken en in beide gevallen onvermijdelijk in frietjes geschoten te worden.

Da's natuurlijk allemaal ervan uitgaand dat ge bij de warp-in iets te zien krijgt, en niet 10 minuten naar empty space zit te staren, uw modules probeert te activeren en wanneer je uiteindelijk iets te zien krijgt, merken dat het uw pod is.

Fleet battles zuigen een pak. Deze keer ga ik proberen binnen te geraken in een low-sec pirate corp 'k Heb mij een ISK buffer gemaakt door een GTC'tje te sellen (als je het kan (paypal nodig) aan te raden btw, GTC prices zijn nu belachelijk hoog en ge zijt ze direct kwijt ("WTB 60day GTC 520M" olol)) en kan mij dus veroorloven om met mijn noobskills wat te gaan piraten

Quote:
Originally Posted by Freddie Wasbak View Post
Dus als je een zwaar gevecht wilt uitvechten moet je dit op voorhand melden zodat ze de server erop kunnen voorbereiden, anders crasht het zaakje blijkbaar
Wordt al een heeeele tijd gedaan hoor (lolBoBdevs)

Last edited by Guns; 07-10-2008 at 18:09.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2008, 18:16   #265   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

die zware lag bij grote gevechten schijnt nu wel zowat opgelost te zijn. Geef ze nog een paar weken om de boel te fine-tunen, maar er zijn al meldingen binnengekomen van fleetfights met 800-1000 man die maar een paar seconden lag hadden.

probleem nu natuurlijk is dat wanneer 1000 man vlot gaat, de grote alliances dan ineens 2000 man sturen...maja that's ppl for you

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Old 07-10-2008, 18:19   #266   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Uhu, 't is allemaal redelijk nutteloos. Bredere autosnelwegen lossen het fileprobleem niet op h
Old 07-10-2008, 18:40   #267   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

dat niet, maar het wil zeggen dat de relatief kleine skirmishes die 90% van de encounters in eve uitmaken nu wel perfect spelen met 0 lag

laat die gasten in hun epic-mega-fleet-fights maar doen..

Old 07-10-2008, 21:35   #268   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Alles heeft z'n voor en nadelen, maar een fleet fight is wel leuk indien goed georganiseerd en ALS hij effectief bezig is. De drie uur plannen en positioneren op voorhand zijn een stuk minder leuk.

Was erbij toen Shrike's Titan aangevallen werd en dat was best wel een coole ervaring, ondanks het feit dat ik aan de verkeerde (lees: verliezende) kant stond.

Het meeste fun die ik al gehad heb nochtans is toen ik met een man of 20 in Stealth Bombers de regio tussen 0.0 en 0.5 wat naar macro miners aan het jagen was.
Iemand ontdekt een miner. We vliegen er naartoe. Vernielen de Hulk en dan cloaken we. Dan komt er iemand kijken, ze zien niemand, gaan terug weg. 10 minuten erna, nieuwe hulk. Allemaal decloak, FIRE CRUISE MISSILES, BAM, hulk weg.

Dan komen er drie cruisers, die zien niemand, alignen terug naar een gate/station, wij decloaken, allemaal tegelijk FIRE CRUISE MISSILES, BAM, cruisers weg.

We hebben dit gedaan in verschillende systemen, hebben zo een mission CNR kapot gekregen. Vuren, cloaken en dan die gast zien panikeren.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2008, 23:08   #269   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Haaa Stealth Bombers. Daar wil ik al langer eens iets mee doen, probleem is dat niemand ervoor traint omdat ze fucking useless zijn als je niet allemaal stealth tactieken toepast. Plus het feit dat ik om en bij de 2,500SP in missiles heb, natuurlijk

En verder over fleet battles, mjah. Ze zijn doenbaar inderdaad als ge een goede FC hebt (heb ook al onder Sir Molle/Shrike gevlogen en die kerel kan gewoon rg goed commanden), maar uiteindelijk komt het altijd neer op n grote grind (en dan bedoel ik niet het standaard "grinden" in MMORPG, maar de "meat grinder") waar je zelden het gevoel hebt dat je effectief iets uitmaakt. Tenzij je in een capital zit natuurlijk.
Old 07-10-2008, 23:41   #270   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Persoonlijk vind ik Stealth Bombers prachtig. Je kan spioneeren zoveel je wil en guerilla warfare doen. What's not to like? Inderdaad, in ons geval is het cool omwille van de cruise missiles, maar ben Caldari en heb quasi perfecte missile skills.

Ja, Molle/Shrike zijn schitterend. Volgens mij hebben die gasten 3 schermen om alles op te volgen.
Qua meat grinder begrijp ik wat je bedoeld, maar ook dat valt onder 'decent leadership'. Als dat goed gedaan wordt dan is dat best ok.
Old 08-10-2008, 09:38   #271   link
Rufus
PimpMeister

Denk dat je dat in elke game hebt waar pvp in voorkomt.
Goed leadership -> leuke warfare omdat je wint en tenminste iets doet
Slecht leadership -> meatgrinder, enige dat je doet is sterven
Old 09-10-2008, 12:56   #272   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Kzit op full account nu, bijna men hauler skills dak eindelijk deftig kan beginnen met minen
Old 14-10-2008, 21:30   #273   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

En wat is de consensus hier over Ghost Training?

http://myeve.eve-online.com/ingamebo...hreadID=896003
Old 14-10-2008, 22:13   #274   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Couldn't care less. Heb het indertijd gebruikt toen ik de eerste keer stopte met spelen om BS V te trainen, that's about it. Ze hebben in se gelijk, het had er nooit mogen zijn.

In other news: ik was vrolijk (en redelijk succesvol) bij FRICK (Sharks With Frickin' Laser Beams) aan het applyen. Heeft er toch zeker genen achterlijke kloot een Wyvern (mothership) van FRICK kunnen stelen zeker. Denk niet dat ze nog vree happig zullen zijn op nieuwe recruits atm Godverdomme, kan opnieuw ergens naar gaan zoeken
Old 15-10-2008, 00:22   #275   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Corp theft voor enkel een Wyvern? Pussy gamer tbh.
Old 15-10-2008, 01:11   #276   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Corp theft voor enkel een Wyvern? Pussy gamer tbh.
Prijs Wyvern: ISK 14,032,432,500.00

Niet zo slecht dacht ik.
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2008, 01:15   #277   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Officer fitted Wyvern trouwens, had ruwweg 10Bil aan modules gefit.

Still, nog steeds behoorlijk mager om een 2 jaar oude "vriendschap" (als het dat ooit was natuurlijk) op te blazen.
Old 16-10-2008, 09:31   #278   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Die ghost training wegnemen is een serieuze domper voor veel volk, maa rmij kan het niet schelen. heb maar 1 account en ben ook niet van plan er meer te kopen.

Kerel in onze corp met 6 accounts is wel pissed nu ja langs de andere kant heeft hij z'n dread/mom/titan alts al..het is pas echt lastig voor de mensen die nu beginnen

Old 16-10-2008, 09:52   #279   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

En schip om twee jaar gameplay/"vriendschap" weg te smijten? Dat is het mij niet waard hoor.
Old 16-10-2008, 11:59   #280   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Ghost training? What is?

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules