Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 16-09-2019, 22:13   #841   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Wat is precies de politieke winst van een vernietigd KB?
De politieke winst zit hem in het verdraaien van de situatie om het calimerocomplex te kunnen uitspelen en ondanks een vernietigd KB toch stemmenwinst te kunnen boeken.

bewijsstuk 1: rooz
kar is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2019, 22:22   #842   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

na een redelijk verlies in de verkiezingen zijn eventueel een deel vlaams belangers die terug overlopen het enigste dat ze hier met winnen. maar aangezien vlaams belang zelf vollenbak op sociale media blijft promoten zou ik daar ook niet te veel op hopen, zeker na de "nay" in de vorming van de vlaamse regering. al de rest van de traditionele partijen hebben ook verloren, dus tis niet dat ze naar daar verkast zijn en terug willen komen. (en groen en pvda stemmers krijg je met zo'n gewauwel zeker niet.)

en tenzij we door de federale impasse snel nieuwe verkiezingen hebben, gaat dit niet de sustain hebben -als die er al effectief is- tot een volgende normaal geplande verkiezing. het is vooral de zoveelste emotionele reactie van een voormalige staatssecretaris die in retrospect gezien verschrikkelijk hard gefaald heeft en zijn kennis van't wettelijke hilarisch subpar was.

de block is ook altijd redelijk streng geweest in haar beleid maar moet de schandalen tussen haar en den andere maar eens vergelijken.

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2019, 22:28   #843   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by kar View Post
De politieke winst zit hem in het verdraaien van de situatie om het calimerocomplex te kunnen uitspelen en ondanks een vernietigd KB toch stemmenwinst te kunnen boeken.

Maar al die extra stemmen helpen je natuurlijk geen meter verder als je nog eens zo'n frats probeert te lappen en de raad van state je gewoon weer terugfluit.
Old 16-09-2019, 22:30   #844   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

maar ja, om uw eigen achterban onder stoom te houden werk 't wel i suppose. veel gaat ge er niet van winnen though en al de rest lacht u vooral keer goed uit.

al ja, dat iemand op een random game forum nen tijd nodig heeft om basisprincipes van individuen in een rechtstaat en die rechtstaat zelf (nationaal/europees) te begrijpen is n ding maar als je in de politiek wilt werken op de absolute top, dan is het misschien nodig dat je (kgeef maar een voorbeeld) begrijpt wat de raad van state kan en moet doen.

Old 17-09-2019, 07:55   #845   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Maar al die extra stemmen helpen je natuurlijk geen meter verder als je nog eens zo'n frats probeert te lappen en de raad van state je gewoon weer terugfluit.
Maar het blijft wel politieke winst , het antwoord op jou vraag. All die stemmen helpen hem om verkozen te worden en heel waarschijnlijk om een lid van de regering te worden.

En ja de raad van state fluit fratsen terug, Joke Essers anyone ? Alsof dat terugfluiten een drama is. De reactie van Joke was dat ze de uitspraak gingen bestuderen (en eventueel aanvechten).

Zijn reactie is dezelfde maar heviger en trapt hiermee op de tenen van het gerecht. So what ?

BTW.
Ik vind het raar dat niemand opmerkt dat het gerecht nu ook aan twitter politiek doet. Ik dacht dat die neutraal diende te blijven ?
Ik heb bv geen felle uitspraak gelezen over hoe Joke Essers haar werkt niet doet.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2019, 09:29   #846   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

ma jongens, de burgemeestersjerpen worden aangepast naar zwart geel, alle problemen zijn dus al opgelost h, want ze houden hun met pietluttigheden bezig.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2019, 13:31   #847   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post

Toch iemand die het begrijpt.
Wat kan Theo het schelen dat zijn tegenstanders hem nu nog debieler vinden, als je de reacties op het artikel leest zie je dat zijn doelpubliek het slikt en ook verontwaardigd is.

Theo weet goed genoeg wat hij doet n het werkt. Vandaar mijn reactie op radje.
Politiek gaat niet om de slimste te zijn of het meest gelijk te hebben, het gaat om het aantal stemmen die je krijgt.
Kijk naar Trump.

Last edited by rooz; 17-09-2019 at 13:38.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2019, 14:06   #848   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Gaat het niet om het aantal stemmen dat je krijgt en wat je daar dan mee doet?

Ook een beetje ironisch dat je dat zegt over een kopstuk van de regeringspartij die het zwaarst verloren heeft in de voorbije verkiezingen, en die nu voor de 2e keer een van zijn maatregelen ziet teruggedraaid worden omdat ze illegaal is.

Dat Twitter voor Francken een effectief medium is om fans te plezieren (en bij te maken) ga ik niet ontkennen, 'k vind dit alleen nogal een gek voorbeeld van een politieke overwinning .

(Also, wat Trump betreft: gelijk krijgen is nu juist wl extreem belangrijk in zijn geval. Vandaar ook dat de grootste verwezenlijking - en vooralsnog een van de enige met blijvende impact - het benoemen van 2 Supreme Court rechters is die maken dat zijn fratsen gemakkelijker goedgekeurd worden.)
Old 17-09-2019, 14:49   #849   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Wie beweert dat het een een politieke overwinning is? Meer stemmen of zelfs stemmen behouden na een "schandaal" is politieke winst.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 17-09-2019, 15:14   #850   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Wat ben je met meer stemmen, als ge uw zever niet uitgevoerd krijgt?

En of Francken nu nog meer stemmen gaat krijgen, betwijfel ik toch ook. Zijn kiezers vallen als 1 blok voor het VB, dat ook helemaal niets van zijn programma verwezenlijkt zou krijgen, want grondwet en internationale verdragen.

Het enige effect is dat de frustratie bij een deel van de kiezers blijft groeien. Wat op zich geen verdere effecten heeft, want dat zijn (grotendeels) ook maar brave mensen die geen vlieg kwaad zouden doen.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much everything in a flash before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2019, 16:06   #851   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Wat ben je met meer stemmen, als ge uw zever niet uitgevoerd krijgt?
Werd alles van hem teruggefloten? nee. Dus hij heeft redelijk veel aan zijn stemmen van toen gehad. En wat hij aan die score van nu gaat hebben zullen we wel zien bij de vorming van een regering. Als de NVA erbij is, is hij sowieso erbij.

Quote:
En of Francken nu nog meer stemmen gaat krijgen, betwijfel ik toch ook. Zijn kiezers vallen als 1 blok voor het VB, dat ook helemaal niets van zijn programma verwezenlijkt zou krijgen, want grondwet en internationale verdragen.
Quote:
122.000 voorkeurstemmen. Daarmee boekt hij ook flink winst ten opzichte van 2014, toen hij nog 45.000
Lijkt mij niet, dat hij tot nu toe veel last van de terugkeer van kiezers naar het VB heeft gehad, maar wie weet.

Quote:
Het enige effect is dat de frustratie bij een deel van de kiezers blijft groeien. Wat op zich geen verdere effecten heeft, want dat zijn (grotendeels) ook maar brave mensen die geen vlieg kwaad zouden doen.
Niemand praat toch over andere effecten? Enkel dat het hem stemmen / behoud van stemmen oplevert.

Quote:

Last edited by DarthJabbaBoulet; 17-09-2019 at 16:12. Reason: an
Old 17-09-2019, 16:19   #852   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

@Radje's deleted post.

De downfall ? een verdubbeling aan voorkeurstemmen NA al dat. Ik denk dat elke politieker zo een downfall wil.

Quote:
Old 17-09-2019, 16:52   #853   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

gij dikke zot die heeft er lijk 20 seconden gestaan

kzag em staan en mijn goesting in deze discussie was weg

Old 17-09-2019, 19:31   #854   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Ge zijt met den hele discussie begonnen, magere zot.

Quote:
Old 17-09-2019, 20:50   #855   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

inb4 wete laat het gewoon

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2019, 21:18   #856   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
Ge zijt met den hele discussie begonnen, magere zot.
euh ja en

omda ik die discussie ben begonnen ben ik verplicht om u weer te volgen tot in tokio? neje merci misschien in't weekend copain

Old 17-09-2019, 22:45   #857   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Guru is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2019, 12:28   #858   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-ceo~ab0c32d2/

En de sossen blijven corrupt.

Quote:
Old 20-09-2019, 20:11   #859   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Dat verhaal is wel echt ongelooflijk.

Quote:
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2019, 23:11   #860   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Francken speelt tegelijkertijd ook de long game. Op termijn schaffen ze die vervelende rechters en wetten wel gewoon af.
CSM is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules