Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 20-09-2019, 07:47   #4861   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Het slaat werkelijk op niks meer
Hoger = meer pk.

Bij de Q3 zijn de 35 TDI, 40 TFSI of 45 TFSI allemaal een 2-liter.
Bij de Q5 idem, enkel de 45 TDI en 50 TDI zijn 3-liter
Ik heb de eerste keren letterlijk moeten kijken, is dat nu een A3 met een 3.0?
Ma het is gewoon 30 TDI
Guru is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2019, 08:55   #4862   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ja, ik dacht ook dat ze op de A3 van een collega de verkeerde badge geplakt hadden
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2019, 14:22   #4863   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Je zal maar zitten met een oud gebadgde A6 3.0 TDI wanneer aan de verkeerslichten de collega met zijn schrale A3 35 TDI naast jou komt staan...
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2019, 09:31   #4864   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

=]
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2019, 11:31   #4865   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Allez, een nieuwe Vlaamse regering.. Benieuwd hoeveel fiscale PK's, CO2 & Cilinderinhoud gaat belast worden

Staat nog nergens online afaik
Teki is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2019, 18:05   #4866   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Veel positief zal het niet zijn.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2019, 18:44   #4867   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Allez, een nieuwe Vlaamse regering.. Benieuwd hoeveel fiscale PK's, CO2 & Cilinderinhoud gaat belast worden

Staat nog nergens online afaik
maar op een leasing moet je dat niet betalen?
VAA is federaal?

vooral cilinderinhoud is toch beetje BS?
en wtf zijn fiscale pk's eig?
deftig gemeten CO2 ( en desnoods catalogus waarden) zijn imo de enige relevante parameters?

en CO2 is ook relatief want in feite betaalt ge al per C atoom aan de pomp. (maar das ook federaal zeker?)
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2019, 18:48   #4868   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

-edit-
TIL dat het voor leasing van personenwagens in Vlaanderen toch nog met fiscale PK is. Chance dat ik dat niet gedaan heb, wat een belachelijk systeem

Last edited by Blade; 30-09-2019 at 19:12.
Blade is online now   Reply With Quote
Old 30-09-2019, 18:52   #4869   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Fiscale PK wordt berekend op cilinderinhoud. In vlaanderen komt daar CO/brandstof ed bij om uw uiteindelijke verkeersbelasting en VAA te berekenen
Old 04-10-2019, 21:52   #4870   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
-edit-
TIL dat het voor leasing van personenwagens in Vlaanderen toch nog met fiscale PK is. Chance dat ik dat niet gedaan heb, wat een belachelijk systeem
Al een geluk dat mijne 3L nog enkel onder de 15 fiscale PK valt voor de jaarlijkse verkeersbelasting 850 EUR.. met de nieuwe regels is het er 1020, het ziet er naar uit dat ze retroactief niets meer gaan aanpassen.

Zolang mogelijk plezier aan beleven dus, is de laatste keer dat een krachtige benzine of diesel gaat. Daarna zal het elektrisch moeten.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 09:33   #4871   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Wij moeten volgend jaar ook een nieuwe kopen voor de bvba, geen idee meer wat te nemen. de plug-ins lijken niet meer fiscaal aantrekkelijk, fossiel zowiezo niet, dus full electric is bijna de enige optie. Probleem is dat m'n madam een hogere instap wil, dus kijk ik richt SUV's, maar daar is bijna niets betaalbaar te vinden. Hopelijk komen er binnen de 6 maand nog wat interessante modellen uit, maar vrees ervoor.

Het enige wat ik blijk te vinden is de e-tron van audi. Iemand andere suggesties eventueel. de I-pace van jaguar vind ze niet echt mooi
Old 07-10-2019, 12:53   #4872   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

genoeg volvo's met <50gr co2 en dat is toch fiscaal aantrekkelijk?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 14:05   #4873   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Tesla model X?
Old 07-10-2019, 17:35   #4874   link
seniorsam
Senior Member

seniorsam's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vantham View Post
Wij moeten volgend jaar ook een nieuwe kopen voor de bvba, geen idee meer wat te nemen. de plug-ins lijken niet meer fiscaal aantrekkelijk, fossiel zowiezo niet, dus full electric is bijna de enige optie. Probleem is dat m'n madam een hogere instap wil, dus kijk ik richt SUV's, maar daar is bijna niets betaalbaar te vinden. Hopelijk komen er binnen de 6 maand nog wat interessante modellen uit, maar vrees ervoor.

Het enige wat ik blijk te vinden is de e-tron van audi. Iemand andere suggesties eventueel. de I-pace van jaguar vind ze niet echt mooi
Ik wil niet overkomen als een jaloerse ambtenaar, maar stiekem ben ik het wel. Kan iemand mij eens uitleggen hoe het gekomen is dat iemand "verplicht" is om een auto te kopen voor de bvba, en dan direct uitkomt bij een auto van 80.000 euro? Wie wordt er daar beter van en waarom werden/worden zo'n constructies opgezet? Ik ben blij voor de vlaamse ondernemers om zo'n auto's onder hun gat te hebben, maar drijven die constructies de prijzen niet kunstmatig omhoog?
Wat is het voordeel voor de maatschappij om dit toe te laten? Serieuze vraag...
seniorsam is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 20:25   #4875   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

verplicht is het niet, maar kosten moeten gemaakt worden, of het gaat zowiezo toch naar de staat, dus in dat opzicht wel "verplicht".

80K, tja, als je een hogere instap/zit wil, zit je zowiezo in de SUV klasse en die zijn direct duur, punt. uiteraard zijn er goedkopere berlines en breaks, maar eerlijk gezegd ben ik die lage instap soms ook wel kotsbeu, dus ik begrijp haar daarin wel.

Volvo's zijn er inderdaad te vinden, maar de plugin hybride gaan ook strenger bekeken worden als ik me niet vergis. Ik ga nog wel eens met de boekhouder praten binnen enkele weken om er meer van te weten te komen.

Tesla model X is pokkeduur

liefst van al zou ik een hybride willen nemen zodat op vakantie gaan nog een doenbare optie is, maar vadertje staat....
Old 07-10-2019, 20:38   #4876   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

https://autofans.be/nieuws/overheid/...2020-de-regels

wat neer komt op blijf onder de 50gr co2, verder geen nieuwe regels tenzij er nog verrassingen zitten aan te komen
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 20:43   #4877   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

XC90 T8, BMW x5 e-drive, Jaguar IPace, Audi q7 eTRON. Dan hebt ge ze wel gehad. Plugins zijn wel nog interessant, mits ge de juiste kiest.

Het "ik wil op reis gaan met die auto" is geen reden om niet voor een elektrische auto te kiezen.

Veel hangt af van de nieuwe (federale) regering.

Last edited by Blade; 07-10-2019 at 20:49.
Old 07-10-2019, 20:49   #4878   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by seniorsam View Post
Ik wil niet overkomen als een jaloerse ambtenaar, maar stiekem ben ik het wel. Kan iemand mij eens uitleggen hoe het gekomen is dat iemand "verplicht" is om een auto te kopen voor de bvba, en dan direct uitkomt bij een auto van 80.000 euro? Wie wordt er daar beter van en waarom werden/worden zo'n constructies opgezet? Ik ben blij voor de vlaamse ondernemers om zo'n auto's onder hun gat te hebben, maar drijven die constructies de prijzen niet kunstmatig omhoog?
Wat is het voordeel voor de maatschappij om dit toe te laten? Serieuze vraag...
Voor sommige (kleinere) bvba's is dit de keuze:

- of de winst laten belasten via de vennootschapsbelasting
- of de winst investeren in iets waar ge zelf iets aan hebt. Sommige bedrijven (zeker als het over ITers gaat), kunnen niet veel kosten maken. De auto is vaak een van de enige, grotere kosten.

Het geld is toch weg, waarom het dan niet steken in iets waar ge zelf iets aan hebt? Ik zou het niet echt een constructie noemen.

Er wordt nog steeds geinvesteerd in de economie, dus waarom zou de maatschappij klagen?

Over waarom zo'n dure auto's: een collega van mij reed altijd met een BMW 520d. Heeft enkele jaren geleden een (tweedehands) Panemera e-hybrid gekocht. Totale kost lag, mede door de sturing van de staat op vlak van belastingen, een pak lager. Waarom zou ge dan niet voor die "betere" auto gaan.
Old 07-10-2019, 21:09   #4879   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Zijt ge al nen bejaarde Viper? Precies of in een normale wagen stappen is zo een opgave. Ik snap de obsessie met SUVs niet, imho enkel maar onveiliger tov zwakke weggebruikers.
Soit, mijn collega's met een Tesla zijn daar allemaal dolenthousiast over. Ik zou daar ne keer naar zien.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 21:43   #4880   link
seniorsam
Senior Member

seniorsam's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Het geld is toch weg, waarom het dan niet steken in iets waar ge zelf iets aan hebt? Ik zou het niet echt een constructie noemen.

Er wordt nog steeds geinvesteerd in de economie, dus waarom zou de maatschappij klagen?
Begrijp me niet verkeerd , als ik een euro kan besparen of iets in mijn voordeel kan doen uitdraaien, dan zal ik dat ook doen.

Een luxe-auto kopen voor de zaakvoerder van een bvba noem ik wel geen investering. Das een normale kost, want de aankoop/onderhoud (investering in de economie) zou gelijk zijn aan die van een gewoon "werkmansmodel". Er is dus geen meerwaarde voor de maatschappij?

Ik, als onderdeel van de maatschappij, klaag er over omdat ik een auto moet kopen om te gaan werken, en dat ik die niet kan inbrengen. Dan steekt da wat de ogen uit dat bvba's auto's kopen zodat ze minder belastingen zouden moeten betalen onder de drogreden van kosten/investeringen.

Wilt ge als zaakvoerder met een mooie auto rijden? Geeft u dan een hogere wedde zodat ge die auto zelf kunt kopen, als particulier? Maar daar zijn er ook niet veel fan van..
seniorsam is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules