Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 14-11-2017, 12:29   #2581   link
WiM
Senior Member

WiM's Avatar

Misschien iets om in het achterhoofd te houden als het om een hybride gaat: ik ken er de details niet van maar er zou een wetsvoorstel zijn om de premies/belanstingsvoordeel van hybrides met een kleine batterij weg te nemen. Dat zou dan gelden voor wagens ingeschreven vanaf 2018.

Blijkbaar zouden ongeveer alle huidige hybrides daaronder vallen behalve enkele SUV's genre Audi Q7.
WiM is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 13:06   #2582   link
vlammes
Senior Member

De passat zou daar wel onder vallen de bmw niet. Maar als hij besteld zou zijn in 2017 zou het allemaal in orde komen, heb ik mij laten wijsmaken.

Ik ben nu ook te weten gekomen dat er dakkoffers ter beschikking zijn voor wie dat nodig zou hebben. Het koffer dilemma lijkt daarmee geminimaliseerd.
vlammes is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 18:00   #2583   link
Lycas
Senior Member

Dat is waar, bestel hem dit jaar en je ontloopt tot 2020. Daarna worden de fiscale regens op aftrek van operationele kosten van de wagens weer aangepast.

Helaas pindakaas.

Die BMW is veruit de aantrekkelijkste wagen, maar met 2-3 kinderen is dat wel een heel krappe auto. Vergeet niet dat de bodem van de koffer verhoogd is voor de batterijen en dat je bij BMW moet bij betalen voor de zetels plat te leggen vanachter.

Dus praktisch zou ik kiezen voor de passat die wat meer koffer zal hebben of een break.

Ik heb zelf ook met die BMW gaan testen en die was super, buiten die koffer. Dat kraakt wel hoor, je voelt dat direct. Onlangs nog naast een oud-collega gestaan die een GLC-Hybride heeft en die koffer was ook kleiner dan mijn 4 Gran Coupe.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2018, 09:39   #2584   link
eniac
Senior Member

De laatste jaren vrij gevarieerd rondgereden. Toen ik hier nog veel zat had ik denk ik nog een Toyota Avensis. Daarna een '10 Passat Variant (ruim!), '13 Peugeot 308 SW (inloopwagen, kutbak), '13 Ford Focus break (inloopwagen, reed heel leuk), '13 Audi A4 Avant.
Ondertussen anderhalf jaar een A6 Avant. Model is al wat ouder, maar heel tevreden over. Zeer ruim, zeer comfortabel.
eniac is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2018, 19:20   #2585   link
Deff
!= Deffe

Zit met onderstaand dilemma, enig advies?
- Passat Variant GTE (+ nog wat optie budget voor panoramisch dak of topcomfort zetels)
- Mercedes C200d Avantgarde break (manueel) + Nog klein beetje optiebudget
- BMW 318i Touring Business Luxury (automaat)
- Volvo V60 D3 (nieuwe versie) (manueel) Keuze tussen momentum uitvoering of vrij optie budget

Heb nog nooit met benzine gereden die meer als 70pk had, dus geen idee wat ik van die 318i moet maken. Heeft beduidend minder koppel maar beste 0-100 spec (tov de diesels). Is dat dan ook leuker rijden?

Rationeel moet ik eigenlijk de Passat nemen, maar die ziet er gewoon zo saai uit, en ik ben bang voor performance op langere trips als de batterij het laat afweten.

Last edited by Deff; 08-05-2018 at 19:26.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2018, 19:48   #2586   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

De passat. Voor langere trips bestaan er tankstations. Dat, of de BMW (die automaat alleen al zou mij over de streep trekken!).

Ben blij om eindelijk wat meer bezine te zien in de leasevloot
Blade is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2018, 22:09   #2587   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

over het algemeen:
atmosferische naft is gewoon gans anders dan een turbodiesel. geen turbolag en veel responsiever, maar je moet wat meer toeren draaien om koppel te maken. die automaat zal wel een kickdown hebben. gewoon weten hoe je die gebruikt, en dat is dan eenvoudiger en gemakzuchtiger dan terugschakelen op een manuele bak.

voor autostrade is een turbodiesel wat geschikter, voor de rest een benzine.
Old 08-05-2018, 22:45   #2588   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
atmosferische naft is gewoon gans anders dan een turbodiesel. geen turbolag en veel responsiever, maar je moet wat meer toeren draaien om koppel te maken
Relevantie van dit verhaal lijkt mij ewa beperkt. De 318i is een driecilinder met turbo tegenwoordig, Passat viercilinder met turbo en een elektromotor erbij.

Passat lijkt me hier wel een interessante keuze. Deftig totaalvermogen en ook naar VAA zeer interessant gezien 37g uitstoot.
Old 08-05-2018, 22:57   #2589   link
Deff
!= Deffe

Ik ben nog aan het bekijken of ik een testrit met de 318i kan doen. Die zou volgens elke review veel toffer rijden dan een Passat, wat ik mij ook kan inbeelden. Passat GTE kan ik eind volgende week testen. Voordeel van VAA is nog niet helemaal duidelijk, aangezien Passat in catalogus rap 8.000 euro duurder is als de BMW compenseert dat deels.

Goesting zegt BMW, al de rest Passat (of D3 afwachten). Eigenlijk hoop ik dat ik de 318i kan testrijden en dat het verschil in vermogen merkbaar genoeg is om mij richting Passat te duwen.
Old 08-05-2018, 23:14   #2590   link
eniac
Senior Member

3-reeks rijdt sowieso snediger... Als je veel snelweg doet lijkt de Passat mij dan aangenamer gezien het grotere vermogen. + veel extra ruimte, mocht je dat nodig hebben.

V60 zou ik maar laten voor wat het is. Stokoud model en dat merk je binnenin, en qua ruimte is het precies meer een hatchback dan een deftige break.
Old 08-05-2018, 23:55   #2591   link
Deff
!= Deffe

Het betreft de net gelanceerde nieuwe V60, kleine broer van de V90 van vorig jaar.
Nu te bestellen, vanaf augustus bij de dealer, vanaf september leveringen. Zowel vanbinnen als vanbuiten enorm knap design naar mijn mening. Zal sowieso de mindere zijn qua rijervaring, maar is veruit de mooiste.

Testrit zal het moeten laten blijken wat betreft BMW vs Passat.

Niet irrelevant: Ik doe merendeel van mijn woon-werk per fiets. Deze dient voor vakanties, uitstappen en de koudste wintermaanden. Daarom wil ik gerust wat functionaliteit opofferen voor fun, maar als ik uit de Passat ook fun haal en alle functionaliteit mee kan nemen...
Old 09-05-2018, 06:54   #2592   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Deff View Post
Het betreft de net gelanceerde nieuwe V60
Dat verandert de zaak wel... Heel mooie wagen, de V90 vond ik al goed en comfortabel rijden, als de V60 dat wat doortrekt kan dat wel wat worden. Kan die al testgereden worden?
Old 09-05-2018, 08:39   #2593   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

De nieuwe V60 is dan met voorsprong de mooiste wagen uit je lijstje. Passat is toch echt wel yawn.
Old 09-05-2018, 10:33   #2594   link
Deff
!= Deffe

Quote:
Originally Posted by eniac View Post
Dat verandert de zaak wel... Heel mooie wagen, de V90 vond ik al goed en comfortabel rijden, als de V60 dat wat doortrekt kan dat wel wat worden. Kan die al testgereden worden?
Nope, er zijn een handvol modellen op tour langs de Belgische dealers om te bekijken, maar testritten zijn zover ik weet pas mogelijk wanneer hij bij de dealers komt deze zomer. (juli-augustus volgens onze dealer)

En vandaar dus mijn dilemma he, enorm saaie maar krachtige, quasi full option passat, dynamische BMW of knappe Volvo...
Old 09-05-2018, 15:05   #2595   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

De Passat indien je dagelijks lang pendelt met de wagen.

De Volvo als versiering van je oprit.

De BMW als compromis.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2018, 19:29   #2596   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by eniac View Post
De 318i is een driecilinder met turbo tegenwoordig, Passat viercilinder met turbo en een elektromotor erbij.
ah ok, wist ik niet.
Old 09-05-2018, 21:09   #2597   link
Deff
!= Deffe

Bij de meeste modellen heb je extra geluidswerende voorruiten als optie. Maakt zoiets een merkbaar verschil?
Old 10-05-2018, 11:53   #2598   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik zou het enkel nemen wanneer je geld teveel hebt, of een dure audio installatie neemt (al dan niet in combinatie met nageplaatste akoestische demping)
Old 10-05-2018, 21:39   #2599   link
Deff
!= Deffe

Ik apprecieer rust in een wagen, maar van wagens in dit segment verwacht ik dat de geluidsisolatie zonder die optie toch ook al in orde is.
Nu afwachten tot de testritten volgende week, maar de keuze voor de Passat is eigenlijk al gemaakt, tenzij de testrit serieus tegenvalt.
Old 11-05-2018, 10:23   #2600   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Als ge van rust houdt, gaat ge "volledig elektrisch rijden" wel apprecieren
Blade is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules