Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 20-05-2017, 11:18   #1   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Prey

Dit spel blijft precies een beetje onder de radar op Shrimp, maar volgens de reviews geheel onterecht: voor veel sites is dit momenteel zelfs de te kloppen kandidaat voor GOTY!

Heb het tussendoor al een uurtje of 2 gespeeld, en het begin is idd extreem veel belovend. Al minstens 2 echt knappe plottwists, Deus Ex gameplay in een semi-open world omgeving met Metroidvania invloeden, en heel subtiele world building ahv logs, foto's, namen,... maar knapper en subtieler gedaan dan de klassieke Bioshock audiologs. Kan al niet wachten om verder te mogen doen.

Probeer er zo weinig mogelijk van te lezen en geen trailers te zien, het begin zou helemaal gespoiled worden...

ExReey is online now   Reply With Quote
Old 21-05-2017, 09:45   #2   link
Jens
Member

Ik heb het gisteren op PC uitgespeeld in ongeveer 20 uur, op normal moeilijkheidsgraad die ik persoonlijk pittig genoeg vond. Een pracht van een spel van begin tot einde, met bakken sfeer en interessant leveldesign dat telkens meerdere oplossingen geeft om problemen op te lossen.

De enige minpuntjes vind ik persoonlijk dat je behoorlijk veel backtracking moet doen, vooral als je ook de side missions wil completen, en dat een deel van de vijanden telkens weer respawned. Normaal erger ik mij ook dood aan een kleine inventory, maar hier past het gewoon bij het survival aspect.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2017, 18:59   #3   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jens View Post
De enige minpuntjes vind ik persoonlijk dat je behoorlijk veel backtracking moet doen, vooral als je ook de side missions wil completen, en dat een deel van de vijanden telkens weer respawned.
Ik zit even zonder grafische kaart, dus ik ben voorlopig niet verder geraakt dan het eerste (half) uur. Maar is dit backtracken niet eigen aan de omgeving? Een ruimtestation met centrale hub? Je zit nu eenmaal vast in een beperkte, gesloten omgeving. Alien: Isolation had daar bijvoorbeeld ook wat last van (al viel dit al bij al goed mee).

Of is echt erger?
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2017, 20:15   #4   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik vond de prey van 10 jaar geleden (of zoiets) gewoon echt niet goed, dus ik sta ook wat argwanend tegenover deze.

Of hebben die niets te maken met elkaar? Want dan ben ik wel de fool van het spel
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2017, 21:15   #5   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Heeft niets met elkaar te maken voor zover ik weet. Niemand die weet waarom ze niet gewoon een nieuwe IP gestart hebben. Je moet naar't schijnt meer denken in de lijn van System Shock, met vleugjes van Bioshock, Dishonored en Dead Space.

Dat m'n gfxkaart er morgen maar beter is. Spel speciaal gekocht voor verlengd weekend, en niets kunnen spelen. #firstworldproblems

Last edited by HeLLBirD; 21-05-2017 at 21:24.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2017, 23:06   #6   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Ik vond de prey van 10 jaar geleden (of zoiets) gewoon echt niet goed, dus ik sta ook wat argwanend tegenover deze.
freaky, kvond diene bienkes zo gewoon ne zotte shooter

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2017, 07:41   #7   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Zeer vreemd dat ze de naam prey gekocht en gebruikt hebben. Heeft niets met het origineel te maken. Zelf heb ik uitgebreide gameplay footage gezien op gamescom, maar was eigenlijk totaal niet onder de indruk.

Soms doet gameplay footage / trailers de game niet zijn eer aan die het verdient. Voorlopig nog teveel games die ik moet uitspelen, dus ik koop die wel eens later
Arne is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2017, 07:48   #8   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Oude Prey vond ik net een plezant spel. Aangezien deze er blijkbaar totaal niet op trekt, heeft het ook nooit echt mijn interesse opgewekt. Misschien later eens kopen als ik tijd heb om het te spelen en het in een deftige deal staat op ps4.
Old 22-05-2017, 07:59   #9   link
Jens
Member

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Ik zit even zonder grafische kaart, dus ik ben voorlopig niet verder geraakt dan het eerste (half) uur. Maar is dit backtracken niet eigen aan de omgeving? Een ruimtestation met centrale hub? Je zit nu eenmaal vast in een beperkte, gesloten omgeving. Alien: Isolation had daar bijvoorbeeld ook wat last van (al viel dit al bij al goed mee).

Of is echt erger?
Het backtracken hoort inderdaad wel bij de omgeving, het zijn ook maar enkele levels waar je zeer regelmatig gaat terugkomen. Wat je ook kan doen is gewoon de main quest volgen en de side missions oppikken wanneer je in het juiste level zit, ipv eerst te focussen op de side missions. Ik ben uiteindelijk ook gestopt om telkens weer alle enemies te clearen.

Ik ben alvast begonnen met een 2e playthrough met totaal andere neuromods.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2017, 12:54   #10   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Opgepikt aan helft van de prijs op Steam - en het is een geweldig spel.

Qua oude Prey - dat was inderdaad iets heel anders, en tot hiertoe vond ik dat net dat ietsje beter - op een of andere manier duisterder en minder "smooth".

Er zijn wel een paar dingen die juist heel goed overeenkomen - vooral dan qua sfeer. Vooral dan de desoriŽntatie die je in microgravity hebt, doet heel goed denken aan de desoriŽntatie bij de originele Prey als je tegen de muren etc oploopt
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much ó everything ó in a flash ó before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 10:16   #11   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Ik heb vorige maand Elite Dangerous gespeeld. Die micogravity in Prey is dan niet echt desoriŽnterend te noemen. En met die full stop is het easy peasy flying. Ik 'scheur' door die tunnels uit.
Old 02-10-2017, 20:11   #12   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Bump. Uitgespeeld, circa 24u. Enorm plezant. Zeer goed uitgewerkt, de plotwendingen passen er uitstekend in. Zware aanrader, ik vond het beter dan Deus Ex reboots en Dishonored.
Quote:
Originally Posted by Jens View Post
Ik heb het gisteren op PC uitgespeeld in ongeveer 20 uur, op normal moeilijkheidsgraad die ik persoonlijk pittig genoeg vond.
Op hard vond ik het zeer gemakkelijk vanaf midden van het spel. Psychoshock + Shotgun en alle stealth+damage bonusen zorgen wel daarvoor. Nightmare, Telepaths etc zijn direct neer

Ingwe had ik wel niet door wat er aan de hand was, omdat ik nog naar een audiolog aan het luisteren was toen ik zijn cargo container in space aan het openen was. Oops.

Last edited by Alex; 02-10-2017 at 20:15.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2017, 12:24   #13   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Wegens tijdgebrek speel ik het maar om de week ofzo eens, maar telkens ik ermee bezig ben denk ik 'fuck dit is echt mijn GOTY'.

Wat is dit spel zalig. En ondergewaardeerd.

ExReey is online now   Reply With Quote
Old 07-03-2018, 10:27   #14   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Jaja, ik zit ook maar enkele uurtjes ver en het boeit mij al wel. Kvind het wel zot moeilijk, maar dat zou in de beginuren normaal zijn (en tis wel tof zo). Wel nogal stroeve logge controls (PS4).

Het doet mij eigenlijk denken aan Deus Ex meets Dead Space.

Old 07-03-2018, 12:06   #15   link
inqubus
Senior Member

Spel was goed maar stak mij naar het einde toe wel enorm had tegen dat die enemies altijd maar opnieuw spawnen ook al hebt ge ze al 30k keer gekilled in zones die ge al x aantal keer bezocht hebt.

Was zelfs zo erg dat ik echt geen zin meer had en de eindes maar heb bekeken op youtube.
inqubus is online now   Reply With Quote
Old 07-03-2018, 12:29   #16   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Alsk het beu geraak, leg ik dat weer ff weg. Ik was die androids van Alien Isolation zo kotsbeu op't einde dat ik dat ook heb weggelegd. Ooit zet ik dat terug op. Ooit.

Old 07-03-2018, 13:41   #17   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Quote:
Originally Posted by inqubus View Post
Spel was goed maar stak mij naar het einde toe wel enorm had tegen dat die enemies altijd maar opnieuw spawnen ook al hebt ge ze al 30k keer gekilled in zones die ge al x aantal keer bezocht hebt.

Was zelfs zo erg dat ik echt geen zin meer had en de eindes maar heb bekeken op youtube.
Ik had exact hetzelfde. Zalig spel maar na een tijd was ik het zo beu weer diezelfde hangar/area te moeten clearen dat ik ermee gestopt ben.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2018, 17:02   #18   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Veel enemies spawnen er niet, just get psychoshock en upgrade uwen shotty
Alex is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2018, 17:06   #19   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

yeah, ik heb het spel uitgespeeld (op pc) en ik ben niet echt respawns tegen gekomen, gewoon meer of nieuwe enemies als ik verder in't verhaal ging, wat mij logisch lijkt in zo'n metroidvania-achtige open wereld waar ge op bepaalde locaties op verschillende momenten wel tien keer moet terug komen

als ik ergens enemies gekilled had en ik was gewoon maar wa aan't exploren zonder echt verder te gaan in't verhaal, zelfs tegen het einde, bleven die rooms leeg. lijkt mij eerder dat quest triggers voor spawns zorgen.
Old 14-03-2018, 17:10   #20   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

heb trouwens playthrough gedaan zonder die psychic powers

the power of turrets compels you

also fully stacked shotgun is idd op maar heb ook zo veel ge explored en zo veel side quests gedaan dat al mijn wapens waren geupgrade tegen 't einde full pistol voor aggro te nemen, tegen dan zijn ze al laag (zelfs de nightmare) en dichtbij shotgun.

Last edited by Ferrex; 14-03-2018 at 17:13.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules