Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 25-11-2017, 12:21   #1   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Canada

Ndpix had al topique gemaakt, maar die is uiteindelijk niet gegaan

Anyway, 18 dagen Canada in september-oktober. 't Is te zeggen: provincies Ontario en Quebec. Dat laatste ook omdat ik daar lijk tienduusd familieleden heb wonen.

Programma nog zeer high-level.

Steden:
- Toronto
- Ottawa
- Montreal
- Quebec
--> nog stuff?

Activiteiten:
- Bell Centre voor NHL-matchke mee te pikken van Montreal Canadiens
- Niagara Falls
- Cityhoppen lel
--> iemand ervaringen of tips? Wat zeker te doen?

Hoe:
Geen idee of ik wagen zou huren en dan hotels boeken a la minute, of gewoon een RV te huren.
--> ook hier: ervaringen of tips?

Zou graag van Montreal naar Boston op en af rijden (500km enkel) om mijn favoriete football-ploeg eens aan 't werk te zien, maar 'k weet niet of dat realistisch is
Voor Canada hebt ge een ETA nodig, als ge de Canadees-Amerikaanse grens oversteekt, moet ge dan ook nog een ESTA hebben (lees: nog keer 90 EUR dokken)?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2017, 12:32   #2   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Toronto is wel een plezante stad, beetje Manhattan in het klein.

Niagarra Falls is niet zo ver, denk een 2-tal uur rijden met de wagen. Ergens onderbaan is een Outlet waar je goedkoop wat kleren kan inslaan. Het Escarpment vlakbij Milton is ook wel de moeite om langs te rijden en daar wat rond te wandelen.

Voor Toronto zelf, alleszins een paar keer bij Smoke's Poutinerie gaan eten. Veel Timmy natuurlijk ook, fantastische donuts.

Qua attracties:
De CN tower is vrij duur, maar als je het er voor over hebt, heb je wel een fantastisch uitzicht over heel Toronto (en een stuk verder).

Hockey Hall of Fame is plezant om eens rond te lopen, ook al heb je niets met hockey.

Als het mooi en helder weer is, de Toronto Islands zijn wel nice. Je kan daar lang rondwandelen en je hebt een mooi zicht op de Toronto skyline. Geen idee hoeveel wij toen betaald hebben voor de Ferry, maar duur was dat zeker niet.

Als je graag wat in food halls rondwandelt (gelijk Burrough Market bvb), dan is St. Lawrence Market zeker de moeite.

Casa Loma, God ja. Wij hebben dat gedaan omdat we nog een dag over hadden, maar als je kastelen in Europa gewoon bent, is dit nu niet echt om over naar huis te schrijven . Ligt redelijk ver buiten het centrum, maar als je gewoon bent van te wandelen is het allemaal wel te doen.

Denk dat wij 3 dagen downtown Toronto gedaan hebben en 3 dagen bij vrienden in Milton verbleven.

edit>
Als je wil shoppen, zeker de buurt van het Bata Shoe museum bezoeken.

edit2>
Ik zie nu pas uw kleine letters. Je hebt een aparte ESTA nodig voor de US, dus je moet die 15 euro betalen. Richting Boston rijden is te doen, alleen moet je er wel voor zorgen dat je genoeg tijd pakt aan de grensovergang en mss ergens overnachten in een motel. Eens je aan Niagarra bent, ben je toch vlakbij de grens, dus dan kan je gerust de grens oversteken.

Andere mogelijkheid is de nachttrein pakken naar Manhattan en van daaruit de trein naar Boston. Geen idee hoelang mijn schoonzus daar indertijd over gedaan heeft, maar lang was dat alleszins niet. Of je zoekt een vlucht, maar dan heb je weer de hassle van airport security en van die security ventjes die zitten te vissen achter uw onderbroekmaat.

Last edited by Bjorn; 25-11-2017 at 12:36.
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2017, 13:19   #3   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Toronto is cool. Voelt open en gezellig aan, zeker voor een grootstad. Ik had net Chicago bezocht, wat mij toch wel met een serieuse degout achterliet. Azo een kutstad.

Distillery district is plezant en voelt eerder Europees aan. Er is een cafe annex brouwerij, Mill street, die wel deftig bier schenkt.
Eilandjes tegenover Toronto zijn plezant, leuke daguitstap.
St. Lawrence Market zag ik ook. Zeker de moeite als je van eten houdt. Prijzen kunnen er wel heel stevig zijn. Ze verkopen er bvb pietpeuterige voorverpakte stukjes Franse en Italiaanse kazen, tegen astronomische prijzen. Wij hoeven maar naar de Auchan in Roncq te rijden, voor een beter en goedkoper aanbod.

Niagara is inderdaad niet zo ver, en het zicht van de Canadese kant is wel de mooiste. Leuk om te zien, maar ik zou geen uren en uren opofferen om er naartoe te rijden. Veel domme toeristische rommel vlakbij.

Voor Canada heb je geen visum nodig, voor de USA heb je een ESTA nodig.
Old 25-11-2017, 13:35   #4   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
Voor Canada heb je geen visum nodig, voor de USA heb je een ESTA nodig.
Voor Canada heb je ook een ESTA nodig. Alleen heet het daar ETA: http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp
Old 25-11-2017, 14:31   #5   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ah, blijkbaar, da's nieuw
Quote:
The electronic travel authorization program was supposed to take effect on March 15, 2016, but after the Canadian travel industry voiced concerns about lack of awareness of the new requirement, the government allowed a grace period. Officials started requiring eTAs from travellers in November.
Old 28-11-2017, 20:03   #6   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Alright, dikke merci boys.

Autohuur tips? Waar wel of niet?
Old 28-11-2017, 20:09   #7   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

als je naar de VS gaat is het meestal beter om via BE te huren, dan heb je de paketten met alle nodige verzekeringen. Dus voor canada zou ik zeker ook eens kijken bij connections.be en dergelijke
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 28-11-2017, 20:30   #8   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Ik huur tegenwoordig altijd mijn auto's bij Rental Cars (http://www.rentalcars.com/en/). Eigenlijk nog geen enkele keer problemen mee gehad en de prijzen vallen altijd mee.
Old 01-12-2017, 13:32   #9   link
Blowiieh.
Senior Member

Rit Toronto - Falls is goed te doen, zelf een maand en half geleden gedaan.
Ga zeker ook eens piepen in Niagara on the lake. Klein maar heel gezellig dorpje, vlakbij.

Hadden een Jeep Wrangler gehuurd bij Alamo. Content van. Reed wel wat als een boot.

Kijk uit met die ETA trouwens. Je hebt sites die er 35€ voor aanrekenen terwijl dat eigelijk maar 7€ kost.
Blowiieh. is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2017, 19:21   #10   link
manu
:?

manu's Avatar

Montreal is veel leuker dan Toronto, Niagara falls sucks, het is gelijk de watervallen van coo maar dan met een grotere waterval en navenante commerce.
Dat dorpke is wel ok

je zou beter gewoon nog verder rijden dan Quebec tot Tadoussac of zo om echt de oostkust van Canada te ontdekken. het is pas na quebec dat de natuur echt wow wordt
manu is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2017, 21:22   #11   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by manu View Post
Montreal is veel leuker dan Toronto, Niagara falls sucks, het is gelijk de watervallen van coo maar dan met een grotere waterval en navenante commerce.
Dat dorpke is wel ok

je zou beter gewoon nog verder rijden dan Quebec tot Tadoussac of zo om echt de oostkust van Canada te ontdekken. het is pas na quebec dat de natuur echt wow wordt
"Ge moet niet naar de Grand Canyon gaan. Het is gelijk den baraque fraiture, maar dan in't groot."

Really, Niagarra vergelijken met watervallen van Coo .
Old 02-12-2017, 21:47   #12   link
manu
:?

manu's Avatar

het is de *beleving* die telt, Bjorn, alles op en rond die watervallen is zo een rotzooi dat er geen genieten meer aan is. maar bon, dat is natuurlijk een persoonlijke ervaring.
manu is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2017, 06:40   #13   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik kan mij wel vinden in manu zijn mening
Old 03-12-2017, 09:11   #14   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

yooo manu

Tadoussac, vette tip precies. Thx!
Old 10-12-2017, 02:43   #15   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Ndpix had al topique gemaakt, maar die is uiteindelijk niet gegaan
Inderdaad niet. Momenteel in Colombia ik de plek :-D

Volgend jaar misschien... Alhoewel ik zei eens te roadtrippin in Europa.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 13:54   #16   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Zou graag 1000 Islands National Park bezoeken (in Gananoque) maar de meeste sites geven aan dat het gesloten is in de winterperiode.

Iemand die daar al geweest is en dit kan bevestigen?
Zijn er andere activiteiten mogelijk bij 1000 islands in de winter?

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules