Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 03-01-2018, 20:39   #561   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Het kan natuurlijk zijn dat die mens dat op de radio heeft opgevangen van de taxi of het hotel toen hij bij ons op kantoor kwam werken hier en daar. Als dat niet het geval is, is het louter toeval imo.
Old 03-01-2018, 23:05   #562   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Moer View Post
vanaf 40 sec het refrein
Rofl, delivered.

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2018, 00:55   #563   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Vraagje zonder spoilers. Ik heb een artifact van Braccus verkocht aan een vendor in die hideout (Fort Joy) maar na een bepaald punt is de hideout leeg en een quest vraagt dat ik alle stukken heb van die artifacts.

Quest lost in dit geval?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2018, 12:23   #564   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Fuck wat een spel. Vannacht was het plots 4 uur

Verdient het eigenlijk om gespeeld te worden met een dure fles whiskey en een dikke sigaar.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2018, 12:34   #565   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Ben ook terug bezig. Was na 45+ uur de interesse wat verloren, maar dat ligt niet aan het spel, maar aan mij. Instant terug hooked nu.

Maar fuck, ik merk dat ik te verwend ben geworden met quest markers en dergelijke. Bij dit spel moet je echt nadenken. Ik ben hier veel te ongeduldig voor geworden. Moet mij echt inhouden om niet continu quests te googlen. Vroeger was ik niet zo
Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Op welke difficulty heb je het uitgespeeld?

Ik heb de voorbije twee decennia enorm veel crpg's (uit)gespeeld, maar ik vind het gewoon ook niet zo balanced IMO. Ik heb één magic char (enchanter) en dat maakt mijn party al gedeeltelijk gimped, omdat het sowieso al 2-3 turns duurt eer de magic armor van een npc down is. Dus die enchanter is feitelijk enkel goed als healer momenteel.
Veel cc skills kan ik daardoor ook niet gebruiken. Ik vind dat ik ergens gedwongen word om twee magic chars in mijn party te steken, maar dat wil ik niet. Dus beetje flawed design ergens. Alle party combinaties zouden viable moeten zijn imo.
Explorer is piss easy en niet leuk en classic vind ik soms net iets te overdreven moeilijk bijwijlen. Het is ook niet zozeer dat het mij niet lukt, het is ook een beetje het probleem dat veel encounters toch al rap een kwartier of langer duren en vaak moet je toch al eens een encounter reloaden. Net iets te vaak...

Verder vind ik het nog altijd een topspel en is dat echt het enigste minpunt voor mij. Of misschien ben ik in de loop der jaren ook gewoon een vorte casual geworden ofzo, weet ik veel.
Dat laatste

Ik heb hier juist geen enkele zin om ook maar iets te googelen - wil alles zelf proberen.

En ik mankeer(de) vanalles in mijn party - geen deftige healer, niets water spells dus mijn mannekes maar fikken. En toch is er een manier om een encounter te winnen/overleven - zet op voorhand een vat water klaar, zoek higher ground op, verstop een paar mannekes en lok de vijand naar een plek waar je voordeel hebt, ... Eindeloze mogelijkheden. Sommige encounters moet je dan 5 keer opnieuw doen, ja - maar dat is net fun - de voldoening als het uiteindelijk lukt is des te groter.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2018, 18:30   #566   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ik ga er eindelijk aan beginnen en zie dat ik bij char creation kan kiezen tussen een eigen personage of pre-set origin characters. Welke van de 2 raden jullie aan voor de tofste spelervaring? Of maakt de achtergrond van die origins niet zoveel uit?
Ik wil graag een Wizard/Enchanter spelen als dat iets uitmaakt.
Old 25-01-2018, 18:42   #567   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik heb Lohse gekozen als main en tot nu toe is haar storyline best interessant.

Ik zou sowieso een origin karakter kiezen trouwens, is een extra verhaallijn naast de main story en de drie verhaallijnen van je companions.
Old 25-01-2018, 18:44   #568   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik zou de preset origin characters wel nemen, omdat ze allemaal een sidequest hebben dat wel meespeelt in het verhaal. Diegene die je niet neemt kom je wel tegen in het spel als companion.

Zelfs bij de companions kan je kiezen welke preset dat ze mee beginnen (en zelfs dat van hun of je eigen is volledig aan te passen later), dus preset maakt volledig niet uit

Ifan had ik als main, was minder interessante origin
Lohse was de beste
Sebille ca va
Red Prince en Fane heb ik niet mee gespeeld maar lijken me wel de moeite van origin

Spel uitgespeeld, wat een achievement DeathKnight. Beter dan den 1 op alle vlakken, vooral op verhaal en companions. Wanneer komt den 3?
Alex is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2018, 23:37   #569   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Bah, ik heb een custom char gemaakt en gespeeld tot net aan Fort Joy. Ik ben de Red Prince en Fane al weer tegengekomen.
Als ik het zo bekijk heeft Fane quasi dezelfde build/skills als ik op mijn custom char heb (human wizard met scholar/mystic), dus misschien is het dan beter om opnieuw te beginnen met Fane als main en een extra slot te hebben voor een origin companion.

Op basis van de gesprekken op het schip zou ik dan gaan voor
- Fane main, wizard
- Prince, fighter
- Lohse, enchanter
- Een van de andere 3 als rogue?

Ik heb alleen wat schrik van het feit dat Fane undead is en dus niet kan healen op de normale manier. Hoe lastig is dat?
Old 26-01-2018, 10:55   #570   link
Hek
bored...

Hek's Avatar

Kan met momenten wel wat shit geven idd...

Mijn Fane is een Summoner/Necromaner. Main damage komt dus voornamelijk van die summons en support, dus ik kan hem rustig op de achtergrond laten staan en zal dus niet snel damage pakken.
Die Necro skills zorgen er ook voor dat ik op een andere manieren aan health regen kan doen.
Hek is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2018, 11:19   #571   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Fane genees ik meestal met poison. Je kan dat over het algemeen wel ergens vinden.

Hij doet bij mij het meeste damage van allemaal. Rogue type.

Qua companions vind ik Fane en The Red Prince toch wel de meest interessante. De anderen zijn de standaard dwerg/elf/mens chars en alhoewel hun storyline waarschijnlijk wel goed zal zijn ben ik meer benieuwd naar die van een skelet en een hagedis.
Ifan heb ik gewoon genomen omdat dat de enige was die in't begin met dieren kon praten.
Old 26-01-2018, 18:41   #572   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Alles behalve de racial trait kan je kiezen / resetten na Fort Joy.

Van de undead healing is ook de reden dat ik Fane heb laten vallen, maar zoals Dodgy zegt denk ik dat zijn sidequest wel interessant is. Ik zou het doen als je van plan bent om iemand anders (bv je ranger) poison skills te geven. Als Fane een rogue is en je plant poison AoEs dan is het damage op enemy + healing at the same time, nice.

Als ik jou was zou ik wel opnieuw spelen met een origin char

Mijn set-up was

Ifan - main - Warfare, 1H + Shield, Polymorph (Shield throw + Tentacle Lash: OP)
Beast, Ranger, OP. Zware damage output
Sebille, Rogue
Lohse, Enchanter (had 32 active skills ofzo tegen eind), Wand for intel stats + Shield: Air, Water, Pyro, Necro - Air is goed voor direct dmg, Water voor healing, Pyro heeft een aantal mooie damage spells (Laser Ray, Fireball ... ) + buffs (Clear head, flaming weapons) en Necro voor Can't Die For X turns skill

Dus voornamelijk physical damage, Lohse in support en voor direct magical dmg wat handig voorkomt.
Old 27-01-2018, 16:11   #573   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ik ben dus maar opnieuw begonnen als Fane
Fane is een wizard en daarnaast heb ik Prince (fighter), Lohse (enchanter) en Beast (rogue).
Sebille is waarschijnlijk beter als rogue, maar ik lees overal dat dat een bloeddorstige psycho is die te pas en te onpas NPCs molt en dat past niet bij mijn speelstijl.

Wel een beetje raar dat niemand in Fort Joy raar opkijkt van een skelet met een mutske op.
"Hello there, fellow human!"

Team buckethead ftw!
Old 27-01-2018, 16:40   #574   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Sebille's NPCs mollen valt zeer goed mee, er is er 1 in begin waar Prince niet mee kan lachen, maar ze zijn compatibel. Alles daarna is in overleg met je party (en ook op villain figuren)

Ik zie je evt nog beast veranderen van rogue naar ranger Equipment wise is dat toch finesse
Old 10-02-2018, 02:49   #575   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Amai, stevige sprong in moeilijkheidsgraad tussen act 1 en act 2! Kben al veeeel dood gegaan sinds ik in Driftwood rondloop.
Old 10-02-2018, 11:07   #576   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Ben opnieuw begonnen op Tactician Mode, pittig.
Old 10-02-2018, 17:56   #577   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Kheb er al spijt van dat ik Fane het glass cannon talent gegeven heb.
In act 1 was dat cool om extra AP te hebben, maar in act 2 wordt die constant CCed. Normaal kan je veel van die status effecten wegdoen met restoration of first aid skills, maar als undead pakt die daar dan weer dmg van en ik wil die niet kwetsen, want de vijanden doen zo al bakken dmg.
Op 1-2 hits zijn die door het armour van mijn ventjes en dan is het CC en pijn langs alle kanten.

Ik ben ondertussen wel de "juiste" kant van Driftwood aan het doen (west ipv oost), maar het blijft hard en ik ben geen fan van het physical/magical armour systeem. Ik vond het systeem in het vorige spel beter. Eens vijanden door uw armour zijn kan je even goed in uw blootje staan vechten, want dan doet armour niks meer. Natuurlijk geldt dat ook voor uw dmg en CC op vijanden, maar die zijn altijd met meer en hebben meestal even veel of meer armour/dmg, dus ik vind het geen goed systeem.

Nu snap ik waarom je overal leest om uw party 100% physical of 100% magical te maken, maar het is echt jammer dat een spel u in die richting duwt want variatie in een RPG party is net zo tof.
Old 10-02-2018, 18:03   #578   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Amai, stevige sprong in moeilijkheidsgraad tussen act 1 en act 2! Kben al veeeel dood gegaan sinds ik in Driftwood rondloop.
dat is zowat de tendens van't spel

de moment dat ge denkt dat uw party sterk is (tegen het einde van't chapter meestal) krijg je een zotte boss om u dan volledig gimped te voelen in't volgend chapter, bij wijze van spreken. rince and repeat.

wat geweldig is.
Old 10-02-2018, 20:49   #579   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Kheb er al spijt van dat ik Fane het glass cannon talent gegeven heb.
In act 1 was dat cool om extra AP te hebben, maar in act 2 wordt die constant CCed. Normaal kan je veel van die status effecten wegdoen met restoration of first aid skills, maar als undead pakt die daar dan weer dmg van en ik wil die niet kwetsen, want de vijanden doen zo al bakken dmg.
Op 1-2 hits zijn die door het armour van mijn ventjes en dan is het CC en pijn langs alle kanten.

Ik ben ondertussen wel de "juiste" kant van Driftwood aan het doen (west ipv oost), maar het blijft hard en ik ben geen fan van het physical/magical armour systeem. Ik vond het systeem in het vorige spel beter. Eens vijanden door uw armour zijn kan je even goed in uw blootje staan vechten, want dan doet armour niks meer. Natuurlijk geldt dat ook voor uw dmg en CC op vijanden, maar die zijn altijd met meer en hebben meestal even veel of meer armour/dmg, dus ik vind het geen goed systeem.

Nu snap ik waarom je overal leest om uw party 100% physical of 100% magical te maken, maar het is echt jammer dat een spel u in die richting duwt want variatie in een RPG party is net zo tof.
Ik gebruik een mixed party en gaat toch goed tot nu toe. 2 meer op melee en minder op spells en 2 omgekeerd. Vijande hebben ofwel veel armor ofwel veel magic shield. Fighters moeten achter de casters gaan en mages moeten achter de melee'ers gaan. 100% van 1 ding en het spel gaat echt hard zijn.
Old 10-02-2018, 22:01   #580   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Tuurlijk gaat het (op classic difficulty), maar van wat ik tot nu gezien heb (ik zit in Wrecker's Cave) zou een 100% physical party beter marcheren dan een traditionele gemengde RPG party zoals wij ze hebben.

Encounters zijn in se een DPS race waarbij je zo snel mogelijk door armour moet geraken en dan de vijand uitschakelen. Dat komt omdat CC en healing niet op kan tegen de dmg output die monsters en uw party doen op elkaar. Aangezien de vijanden bijna altijd met meer zijn is het dus essentieel dat je hun aantallen zo snel mogelijk uitdunt, want vaak zijn er in de eerste rondes 1,5 - 2 vijandige turns voor elke turn van iemand in uw party.
Dat uitdunnen gaat het beste met focus fire, in dit spel niet alleen op 1 bepaalde unit maar ook op 1 bepaald armour type. 4x 1 dmg type op 1 vijand gaat sneller tot een kill leiden dan 2x 2 dmg types op 2 vijanden.

En mijns inziens is het beste dmg type dan physical, omdat er na armour geen resists meer zijn op physical dmg (in tegenstelling tot elemental resists die altijd spelen) en die builds meer HP/armour hebben dan magical classes. Je hebt dus iets meer buffer hebt om dmg te incasseren terwijl je vijanden focust. Momenteel heb ik een party van wizard, enchanter, fighter, rogue en ik ben ervan overtuigd dat een party met bv ranger, wayfarer, fighter, knight beter zou zijn in gevechten. Niet enkel vanwege de dingen hierboven, maar ook omdat er zoveel teleport/charge/jump skills zijn dat linies met melee van voor en casters op afstand amper stand houden.

Ik zou het retesaai vinden, maar zo zou het wel gemakkelijker zijn.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules