Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 13-11-2015, 18:18   #1041   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ja, 12 bar zal enkel bij nieuw blok zijn, en zonder correctie voor meetapparatuur.
Old 13-11-2015, 20:16   #1042   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Die Haynes manual kan niet juist zijn, of is op zijn minst niet bruikbaar om zelf een compressietest te doen.

12 bar haal je enkel theoretisch en met een nieuwe motor. Weeral, doordat je bougie (neemt ruimte in je ontstekingskamer in) vervangt door een compressiemeter (vergroot de compressieruimte), verlaag je de druk per definitie. 12 bar kan je nooit halen. > 10 bar is prima. Wat wel niet meer goed is (maar nu ook niet dramatisch) is het compressieverschil tussen je cilinders. 115 <> 150 PSI is net wat te groot om acceptabel te zijn. Zie:
http://www.gregsengine.com/cylinder-...n-testing.html
Interessante link, ga waarschijnlijk de test nog eens opnieuw doen met de tips die daar in staan.
Maar ook zij hebben het over een beetje olie in de cilinder doen om te testen.

Quote:
8. If a cylinder has low compression, inject approximately 15 ml (one tablespoon) of engine oil into the combustion chamber through the spark plug hole, recheck the compression and record the reading.
Quote:
Koppakking ga je nu toch sowieso moeten vervangen. Ofwel is de olieveer van cilinder 3 wat versleten, ofwel wat vuil/sluitage op de klep die niet meer 100% toe gaat. Eerste wat ik zou doen is een additief gebruiken dat je kleppen wat smeert. Kost je 20 euro ofzo, en kan je meerdere keren gebruiken.
Vandaag een koppakking op de kop kunnen tikken voor 30 (origineel van Honda, in verpakking). Dealer had die ooit besteld voor een klant, maar is nooit afgehaald. #winning
Waar kan ik dat additief vinden waar je van spreekt? Op FB raadde iemand me ook aan om de kleppen te roderen; beetje pasta op klepzitting doen en klep ronddraaien zodat klep en klepzitting terug mooi op elkaar aansluiten. Enig idee waar ik zoiets kan halen?

Quote:
Kleppen en/of zuiger revisie is IMHO het geld niet waar bij een CBF van '98.
Nee, daar begin ik inderdaad niet aan. Als het zo ver komt dat zoiets nodig is, koop ik gewoon een ander blok, weet er ergens ntje staan in NL voor <500 met 34.000km. Via kennissen kan ik evt zelfs n kopen in UK en naar hier laten verzenden voor een zacht prijsje (kan wel zijn dat ik die pas heb in mei ofzo ).
Maar het is sowieso niet de bedoeling om er geld tegenaan te smijten om het probleem op te lossen, wil het eigenlijk zelf doen. Vorig jaar in de avondschool wel eens een (niet werkende) motor uit elkaar gehaald en terug in elkaar gestoken, maar dit is de eerste keer dat ik aan een motor werk met het doel om een diagnose te stellen en te werken naar een oplossing.
Leerrijk en best leuk.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2015, 22:51   #1043   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik heb nog een VFR700 blok staan, moest ge willen oefenen of iets proberen
Old 17-11-2015, 08:18   #1044   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Meestal knap ik uiteindelijk af op retro-modellen omdat de technologie ook wat te retro is naar m'n goesting, maar die XSR900 die Yamaha gisterenavond in Milaan liet zien zou wel eens een schot in de roos kunnen zijn.

Benzinetank is weer aan de kleine kant, echt een plaag bij recente moto's, maar 'k ga toch de tests in de gaten houden binnenkort. Als de ophanging en gasrespons in orde zijn en de autonomie werkbaar, zou die wel eens moeilijk te weerstaan kunnen worden.

De MT-10 is me dan weer veel te Transformerachtig van uiterlijk, nog zo'n plaag. Zal anders wel fijn rijden, daar twijfel ik niet aan.

Clipper is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2015, 08:34   #1045   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Die koplampen van de Yamaha retro serie geraak ik echt niet gewoon. De Yamaha MT-07 vond ik een schot in de roos, maar ik loop niet warm van hun retro+modern serie.

Met de street twin slaat Triumph de nagel op de kop IMHO. Perfecte combinatie van retro+nieuw design. De motor is gelukkig sterk gepdatet, maar ik twijfel er niet aan dat het alu frame met dragen blok van de XSR700 een fijnere rijervaring oplevert dan het stalen wielframe van de triumph.

richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2015, 10:49   #1046   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Dat geel-zwart van Yamaha voor 2016 is prachtig. Is er ook voor de super tenere. Kans is toch groot dat die het wordt
Blade is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2015, 12:08   #1047   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Is er dit jaar eigenlijk een motosalon?
Old 17-11-2015, 13:05   #1048   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Die koplampen van de Yamaha retro serie geraak ik echt niet gewoon. De Yamaha MT-07 vond ik een schot in de roos, maar ik loop niet warm van hun retro+modern serie.
Op de 700 vind ik de lamp ook te groot en wat raar gepositioneerd, maar hier is 't beter in proportie naar mijn gevoel.

Dat het retro-gedoe beperkt blijft tot wat stijlelementen en het technisch echt wel allemaal moderne boel is vind ik een voordeel ten opzichte van de concurrentie, aangezien mijn voorkeurstype nu al een tijdje de sportieve naked is. Ben een beetje genezen van het supermotovirus, en nooit echt vatbaar geweest voor typische retro/scrambler zooi als spaakwielen, binnenbanden, slappe conventionele voorvorken, stereovering achteraan enzovoort. Alleen: de meeste sportnakeds zien er t modern uit naar mijn smaak. Dus die 900 zou de perfecte cocktail kunnen zijn, op voorwaarde dat het ook deftig rijdt.

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Dat geel-zwart van Yamaha voor 2016 is prachtig. Is er ook voor de super tenere. Kans is toch groot dat die het wordt
Yeah, Yamaha USA kleuren la Roberts... ook altijd fan geweest, zelfs een boot als de XJR krijgt er iets begeerlijks door.

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Is er dit jaar eigenlijk een motosalon?
Dat is er elk jaar dacht ik, verschil zit vooral in de vierwielers (bedrijfsvoertuigen vs. alle modellen ofzoiets).
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2015, 14:18   #1049   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Met de street twin slaat Triumph de nagel op de kop IMHO. Perfecte combinatie van retro+nieuw design. De motor is gelukkig sterk gepdatet, maar ik twijfel er niet aan dat het alu frame met dragen blok van de XSR700 een fijnere rijervaring oplevert dan het stalen wielframe van de triumph.
Doordat de nieuwe Triumph Classic range een hele resem aan accessoires en uitvoeringen heeft zal het wel mogelijk zijn om een set spaakvelgen of zelfs alu velgen er onder te zetten.

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Dat is er elk jaar dacht ik, verschil zit vooral in de vierwielers (bedrijfsvoertuigen vs. alle modellen ofzoiets).
In de oneven jaren is het Het Salon voor de Bedrijfsvoertuigen, met een focus op busjes, camionnetjes, vrachtwagens, etc. In de even jaren is het gewoon autosalon met de focus op gewone personenwagens. In beide gevallen zijn er ook zalen voorzien voor de moto.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
Old 17-11-2015, 14:43   #1050   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Alright!

Heb ook enige tijd een tweedehands bmw gs1200 lc overwogen, maar las ik daarover lees hoeveel problemen er mee zijn, misschien toch maar niet.
Old 03-12-2015, 21:57   #1051   link
vlammes
Senior Member

Sinds kort mijn rijbewijs gehaald en ik heb beslist een sport tourer te kopen. 2de hands weliswaar en niet te duur (max 3k liever 2k). Ik heb al wat zitten zoeken en op een Gsx650f gekomen voor 2.5k met koffers bij. Volgens wat ik lees Is dat een degelijke machine die eigenlijk wat saai zou zijn om met te rijden. Nu, de reviews zijn geschreven door ervaren piloten dus vraag ik mij af in hoever het saai zou zijn voor mezelf. Wetende dat ik graag van gezonde sensatie hou twijfel ik dus. Ik ga er zaterdag naar gaan kijken, maar daarna ga ik nog eentje gaan testen. Een iets spannendere motor... Een triumph sprint 955i st. Volgens de reviews dat ik lees, in alle opzichten een leuke motor... Alleen misschien wat te zwaar voor een beginner met weinig motor ervaring? Is er zoveel verschil tussen een 650 en een 950? Wat mij ook meer aantrekt aan die triumph is dat het een 3cil is, niet de traditionele jap is en minder kost dan de suzuki (2k koffers incl).

Ik heb eigenlijk al beslist, ik zoek gewoon een reden om bij de lichtere motor te blijven. Pleas giv 😱

Last edited by vlammes; 03-12-2015 at 22:00.
vlammes is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2015, 22:48   #1052   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

honda VFR 750, V4 100PK DOHC
daarna zijn ze overgestapt op 800cc, eerst carbu en dan injectie

Old 13-12-2015, 10:21   #1053   link
vlammes
Senior Member

Bon. De triumph staat in mijn garage. Heb eens met die suzuki gereden en ik had meteen het gevoel dat het niets zou worden...
Old 13-12-2015, 11:17   #1054   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Proficiat, Triumph is een heel degelijk merk. Iets minder van afwerking als de betere Japanner, maar wel simpel en goedkoopin onderhoud.
Old 14-12-2015, 02:56   #1055   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Welcome to the family.

Old 14-12-2015, 16:57   #1056   link
vlammes
Senior Member

Tx!
Tips voor verzekering? Ik heb een bedrijfswagen dus het Is altijd volle pot? Enkel bij touring heb ik een redelijke prijs gevonden (350)

Last edited by vlammes; 14-12-2015 at 17:00.
Old 15-12-2015, 06:50   #1057   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Mogelijks kan je hem bij de polis van je bedrijfswagen zetten. Checken met de verzekerings/lease maatschappij dus!
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2015, 07:44   #1058   link
vlammes
Senior Member

Heb ik al nagevraagd maar volgens het Madammeke ging het nog steeds redelijk wat geld kosten.
Old 17-12-2015, 07:33   #1059   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Mijn werkpaard is cool.

25j oud, maar draait soepeler dan eender welke nieuwe moto die ik al heb gehad.
Old 17-12-2015, 18:54   #1060   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Blijft een mooie machine .

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules