Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 09-01-2018, 23:19   #1241   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Een GSA?
Blade is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2018, 09:16   #1242   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

Is mogelijk, maar is slechts 85pk.
De Tracer 900 GT lijkt me wel wat, alsook de S 1000 XR en Super Duke GT maar die zijn dan weer een pak duurder
Old 10-01-2018, 22:30   #1243   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Een GSA?
Ik zei "upgrade".

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
S 1000 XR en Super Duke GT
Net een rijbewijs en een motor van 160-170pk, WCGW?

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2018, 22:56   #1244   link
rooz

rooz's Avatar

Ga ik niet doen hoor zotje.
Maar denk dat een MT09 zeker niet moet onderdoen..

Tis vooral de keuze tussen een moto voor fun en een moto voor commuting die ik dan vooral koop voor het gemak en fiscaal voordeel.

Kom er zot van, denk dat ik gewoon de testrit zal laten beslissen.
Old 12-01-2018, 18:54   #1245   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Uw spreadsheet is terug weg?

-Zo'n 1200GS is enorm comfortabel. Maar zelfs zo veel dat het eigenlijk niet meer voelt alsof je met een moto rijdt. (Spreek uit ervaring.) Plus deze is niet alleen een pak duurder dan de andere modellen uit je lijst, maar ook gewoon veel groter. Die zijn echt bestemd om lange afstanden mee te rijden en je moet je wat gedragen als een auto. Je zal er volgens mij geen plezier uit halen en sommige voordelen zoals filteren vergeet je best. Deze zou ik dus sowieso schrappen van het lijstje.
-Dan die MT09 is ideaal voor alles wat je zoekt, buiten je woon-werk verkeer. En net daarvoor zou hij 80+% dienen? En dan nog autostrade... boven de 90km/u begint de wind toch wel serieus tegen te steken. Das niet erg voor even, maar dagelijks bijna 100km aan 120km/u op een moto zonder kappen raad ik echt wel af. Er zijn er zeker wie het niet stoort, maar ik heb er een hekel aan. Deze zou ik dus persoonlijk ook schrappen uit de lijst.
-Blijft nog over die BMW (was het een 850GS?) en de Tracer 900GT. Hoewel die 900GT meer vermogen heeft is hij volgens je spreadsheet ook een stukje duurder en reken er op dat (upgrade) onderdelen en accessoires waarschijnlijk een pak eenvoudiger te vinden zijn voor een BMW dan een Yamaha. Plus, ik dacht ook andere voordelen zoals een lager benzine verbruik te hebben gezien voor die BMW? Daarom zou ik dus voor die BMW gaan. Dat extra vermogen zou voor mij niet opwegen tegen alle andere voordelen.

Maar doe zeker eens een testrit op allemaal om het zelf te ondervinden.
Prophex is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2018, 19:28   #1246   link
rooz

rooz's Avatar

Hier is m'n geupdate spreadsheet : https://docs.google.com/spreadsheets...t2k/edit#gid=0

Ik denk dat die KTM's zijn wat ik zoek..
Comfortabel om elke dag autostrade te doen naar het werk en genoeg power om ook plezier te hebben.
Ken iemand die jaarlijks bv Elefantentreffen en nog een reis doet, zoiets zou ik ook graag kunnen doen.
Heb zo genoten in Thailand van de rit van Chiang Mai naar Pai (762 haarspeldbochten) dat ik meer wil..

Ga zeker wel een testrit doen met de F 850 GS, buiten de mindere PKs is de fuel tank wel erg klein..

Twijfel om naar het autosalon te gaan, is volgens mij efficienter om gewoon naar de dealers te gaan, daar zullen ze meer tijd hebben voor mij.

Denk dat de 1090 Adventure de verstandigste keuze is, ook al is de 1290 mooier en zijn die electronics wel geil..

Last edited by rooz; 12-01-2018 at 19:32.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2018, 21:06   #1247   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Ik denk dat die KTM's zijn wat ik zoek...

Denk dat de 1090 Adventure de verstandigste keuze is...
De 790 Adventure is (samen met de 700 Ténére, maar da's nog een andere klasse) één van de weinige toekomstige modellen waar ik naar uitkijk, maar als je nú wil kopen zou ik uit uw lijst ook die 1090 nemen, zonder twijfel. Zou me enorm verbazen dat je er spijt van krijgt.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2018, 21:32   #1248   link
rooz

rooz's Avatar

Yup, die 790 ziet er vet uit maar wil dit voorjaar een nieuwe moto kopen en denk ook dat de 1090 zich meer leent tot touring.
Old 12-01-2018, 22:33   #1249   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Net een rijbewijs en een motor van 160-170pk, WCGW?
rooz drinkt niet en rookt niet, enkel af en toe wat drugs
prima orgaandonor
Old 12-01-2018, 22:51   #1250   link
rooz

rooz's Avatar

Bij deze schenk ik mijn testosteron aan Teus als ik onder een camion beland aan 200 per uur.
Old 12-01-2018, 23:04   #1251   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik besef net dat ik sinds ik met de motor ben beginnen rijden gestopt ben met roken en drinken en met het eten van een hoop brol, fitter ben dan ooit tevoren en mij uitdrukkelijk donor heb gesteld. 't Is alsof ik ergens naar toewerk.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2018, 06:19   #1252   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

sowieso is motorrijden een pak fysieker dan een sofa op 4 wielen, kan geen kwaad van wat gezonder te zijn

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules