Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 14-09-2012, 19:42   #1   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Pillars of Eternity

EINDELIJK!!!

De kickstarter der kickstarters is uiteindelijk dan toch onder ons!!!
Na maanden getwijfel en getreuzel is de knoop dan toch doorgehakt: Chris Avellone en zijn ploegmaten van Obsidian zijn van plan ons de langverwachte (spirituele) opvolger van (volgens velen) de beste RPG allertijden te bieden: Planescape Torment!

Het project noemt "Eternity", en behalve het feit dat het een 3D isometrische RPG in een magische wereld met een party en pauzeerbare realtime combat wordt is er nog niet al te veel bekend.
Het bedrag dat ze willen bijeen ronselen is enorm hoog (1.100.000$ - record voor een kickstarter spel?) maar mijn hoofd eraf als dat niet vlotjes lukt.

De link: http://www.kickstarter.com/projects/...oject-eternity

De trailer:

Edit: voor de klein mannen die Torment niet zouden kennen: het staat dit weekend in afslag op GoG (samen met BG1, 2, NWN, IWD, ...): http://www.gog.com/en/promo/hasbro_stacking_promo/

Last edited by ExReey; 14-09-2012 at 19:48.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2012, 19:45   #2   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Euh, ging die Chris Avellone ook niet al Wasteland 2 maken wat ook een kickstarter project is?
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2012, 19:52   #3   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ik kan zonder overdrijven zeggen dat al mijn meest verwachte PC games voor 2013 momenteel Kickstarter games zijn. Zegt veel over de huidige AAA games. (Met uitzondering misschien van Original Sin van Larian).
Old 14-09-2012, 22:07   #4   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Met 1 miljoen springt ge niet ver als het over 3D RPG's gaat. Maar toch idd vet nieuws. Tijd om PST nóg eens te starten
Old 14-09-2012, 23:45   #5   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Nog geen dag bezig, en ze zitten al boven de 500.000$.
Deze gaat records breken.
Old 15-09-2012, 04:35   #6   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

W000t backed.

Met dank aan immer lieve Kar.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2012, 06:31   #7   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Dit zal de eerste keer zijn dat ik een kickstarter back.
Old 15-09-2012, 18:46   #8   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

lol

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2012, 18:59   #9   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Fuck yeah!
Kickstarter is awesome, zoveel goede RPGs in the works
Old 15-09-2012, 21:48   #10   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Nog geen TWEE dagen bezig of het insane doel van 1.100.000$ is al bereikt!!

http://www.kicktraq.com/projects/obs...ject-eternity/
17,8 miljoen $ LOL
Old 15-09-2012, 21:54   #11   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ook eens backen denk ik.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2012, 22:29   #12   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Heb ook maar nog eens meegedaan. Moar isometric RPG's!
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2012, 22:40   #13   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Toont ook aan dat Larian verdomd goede gok heeft gedaan met Original Sin. Is spel waar ik ongelooflijk in kwadraat naar uitkijk.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 02:20   #14   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Die 140$ met cloth map spreekt mij wel aan, maar raar genoeg word ik dan cheap ivm die 20$ shipping. Dat kost bijlange geen 20$.

Dat staat er echt altijd bij en is redelijk storend, vraag dan 150$ worldwide delivery fuckers.

Ik vrees dat ik in dit geval nét niet zou supporten om die reden. Een deluxe edition hier kost misschien 60€ in de winkel.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 02:40   #15   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Totaal blut, eens ik geld heb back ik het wel

Oh, en:

Markus Persson ‏@notch
The 10k tier says to add 30 dollars for shipping. Ok, but 10k is the max you can pledge, so I can't do that.

Geruchten dat Vin Diesel 10.000 heeft gebacked.
DM is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 04:18   #16   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

CSM is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 10:04   #17   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Het ging blijkbaar een pak sneller dan ze zelf verwacht hadden, want ze hebben blijkbaar nog geen tijd gehad om zo'n schoon stretch goal schema te maken.

Hier alvast de voorlopige stretch goals:

Quote:
We are excited to announce the first stretch goals for Project Eternity!

1.1 million, Base Goal – Achieved!
Base game includes three races, five classes, and five companions. We have ideas for these, but we want to hear your opinions on what you'd like to see. Stay tuned to Kickstarter, our website, and our forums to join in on the conversation.

1.4 million, New Playable Race, Class, and Companion!
Expands your options for character creation and adds a companion of the new class.

1.6 million, a Mac Version of Project Eternity and The Story Grows!
We've listened and we’ll make a Mac version of the game at this tier. We're also going to add a new major storyline along with new quests, locations, NPCs, and unique loot (special histories everyone?).

1.8 million, New Playable Race, Class, and Companion!
The options grow for your main character and the roster of your motley crew expands with the addition of a new companion from the selected class.

2.0 million, Player House!
Get your own house in the game that you can customize, store equipment in, and where your companions hang out, or, as the elves say, "chillax".

2.2 million, a new Region, a new Faction and another new Companion! And, dare we say it... ? LINUX!
Great news, everyone! For the Tarball Knights of Gzippia out there, we'll be adding Linux support!
Also, the world of Project Eternity grows in a major way with the inclusion of a whole new faction and the territory it holds. This adds new NPCs, quests, magic items, and hours of gameplay. And yes, you got it, another companion.

2.4 million and beyond! Coming Soon!

We've been listening to your feedback, and have the following announcements:

DRM Free: We are looking into it! Please check back for updates.
Digital Only Tiers are coming!
PayPal is coming asap. Please be patient!
New 3.87€ ($5)k Tier. We are looking into a new 3.87€ ($5)k tier since it sold out so quickly! We are looking into equivalent alternatives.
Old 16-09-2012, 10:59   #18   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Die 140$ met cloth map spreekt mij wel aan, maar raar genoeg word ik dan cheap ivm die 20$ shipping. Dat kost bijlange geen 20$.

Dat staat er echt altijd bij en is redelijk storend, vraag dan 150$ worldwide delivery fuckers.

Ik vrees dat ik in dit geval nét niet zou supporten om die reden. Een deluxe edition hier kost misschien 60€ in de winkel.
'k Ken da. Ik ben een doosjesman, en de 65 dollar die ze ervoor vragen, vind ik zeer redelijk. Maar daar komt dan 15 dollar bij, wat ik dan weer veel te veel geld vind voor een gewoon doosje. Voor 80 dollar heb je soms al collector's editions mét beeldje.

Is tevens de reden waarom ik alleen cheap back, of helemaal niet. Meer dan 20 euro voor iets puur digitaal vind ik zelf te duur, niet omdat ik die prijs niet waard vind voor een product, maar omdat ik dan liever voor wat meer geld een doosje in m'n kast wil staan hebben. Maar 80 euro, of soms 100 euro, voor een gewone, non-collector's boxed version is dan ook weer overdreven. Dus behalve de gewone backing, vind ik de meeste tiers nogal oninteressant en bij de haren getrokken in prijs/kwaliteits opzicht.

Last edited by HeLLBirD; 16-09-2012 at 11:13.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 12:17   #19   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Done.

Kheb wel hoop in die kickstarter games, en ik ben alleszins enorm curieus naar wat er uit gaat komen.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 22:41   #20   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Holly Martins is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules