Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 16-09-2012, 22:53   #21   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Ioioio, Dodgy en HB. Kickstarter draait niet om de rewards.

Aangezien de oplage voor zo'n KS campagne belachelijk laag is vergeleken met steun van een uitgever moet je sowieso geen prijzen vergelijken. Zeker aangezien het individueel verscheept wordt i.p.v. via het winkelkanaal.

Als je geen zin hebt om hen een extra te geven omdat ze het volgens jou verdienen, dan geef je dat niet. Misschien komt er later een mooie editie nadat ze er genoeg moet uit hebben geslagen en dat risico willen nemen. Misschien ook niet.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2012, 17:50   #22   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Backed, 'k wil het niet missen wat het gaat worden.
Old 17-09-2012, 19:35   #23   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Ioioio, Dodgy en HB. Kickstarter draait niet om de rewards.
Tuurlijk niet. Maar ze zouden imho meer verdienen met betere tiers. Ik zit er niet mee om 50 dollar te geven voor een goed spel, maar ik zit er wel mee 30 dollar meer te geven voor wat lucht. Dan back ik liever nog iets anders.

Ze moeten niet rekenen op grote fans alleen hé. Het blijft een middel om zoveel mogelijk geld te verdienen. Ik zou bijvoorbeeld direct 100 euro geven voor enkel en alleen een digitale versie van een vervolg op Escape Velocity: Nova. Maar als ze enkel op zotten als ik gaan rekenen, zullen ze niet ver raken.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2012, 20:10   #24   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Ze krijgen geld om te doen wat ze graag doen en wat de fans graag zouden hebben. Zonder idiote contracten met idiote uitgevers en idiote marketinglui. Want fok dat. Wie hoeft nu precies te weten wat ze gaan doen om te weten dat ze er iets moois van zullen maken?

Noem mij naief, maar ik zie ze echt niet het risico nemen om gebakken lucht te verkopen en een slecht product af te leveren. Dan mogen ze het vergeten voor een nieuw KS-project.

Een vervolg op dit en dat is ook niet zo simpel wat die franchiserechten zijn waarschijnlijk in handen van een uitgever én ze moeten eerst weten of ze via KS een aanzienlijk bedrag bijeen kunnen harken om zoiets gedaan te krijgen.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Old 17-09-2012, 21:32   #25   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Tuurlijk niet. Maar ze zouden imho meer verdienen met betere tiers. Ik zit er niet mee om 50 dollar te geven voor een goed spel, maar ik zit er wel mee 30 dollar meer te geven voor wat lucht. Dan back ik liever nog iets anders.
Potentiële nieuwe Baldur's Gate style RPG zou ik inderdaad ook meteen als gebakken lucht omschrijven. Ik zou dan ook vooral het onnoemelijk risico niet nemen om 30 euro te geven aan een groepje gamedesigners die onderling zowat de helft van alle pc klassiekers ever ooit hebben gemaakt.

Stel dat het niets wordt jong, 30 euro kwijt!!1!!
Guns is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 10:35   #26   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Het gaat hier niet om de versie van 25$ hé, het ging ons om de extended edition die komt op 140$ + 20$ shipping costs. Ik vind dat teveel voor wat ik er maar voor terugkrijg én zoals gezegd is die shipping cost erover. Da's zo'n beetje als ebayers die geld verdienen via de verzendingskosten.

Spel mag goed zijn en daar ga ik ook van uit anders zou ik het niet backen. Obsidian heeft al draken van spellen afgeleverd ook maar dat was volgens hen door de publishers. Ok, goed, we'll see.

Heb gepledged voor 25$ en als het hier uitkomt in een schone editie koop ik het héél misschien nog wel eens voor 50-60€.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 11:21   #27   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Potentiële nieuwe Baldur's Gate style RPG zou ik inderdaad ook meteen als gebakken lucht omschrijven. Ik zou dan ook vooral het onnoemelijk risico niet nemen om 30 euro te geven aan een groepje gamedesigners die onderling zowat de helft van alle pc klassiekers ever ooit hebben gemaakt.

Stel dat het niets wordt jong, 30 euro kwijt!!1!!
'De helft van alle pc klassiekers ever ooit' is persoonlijk. Het is duidelijk jouw type game, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Dat het kwalitatieve games waren, kan niemand ontkennen. Maar als ik een top10 met oldskool games samenstel, zal er geen enkele infinity-engine game inzitten.

Maar dat neemt niet weg dat ik er graag geld aan wil geven, en dat ik graag zie dat op deze manier zo'n projecten hun weg naar de speler vinden. Maar de tiers zouden véél interessanter gemaakt kunnen worden. Het heeft dus geen bal met het spel te maken, want dat argument van de tiers slaat op 90% van de games op kickstarter.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 11:31   #28   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Edit: voor de klein mannen die Torment niet zouden kennen: het staat dit weekend in afslag op GoG (samen met BG1, 2, NWN, IWD, ...): http://www.gog.com/en/promo/hasbro_stacking_promo/
En Temple of Elemental Evil. Dat is écht een zeer goed spel. Iedereen vergeet dat.
Old 18-09-2012, 16:11   #29   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight View Post
En Temple of Elemental Evil. Dat is écht een zeer goed spel. Iedereen vergeet dat.
Zeer goed combat systeem, ja. Maar zeer goed spel? Neen, daarvoor was het allemaal een beetje teveel half-afgewerkt. De setting hing met haken en ogen aan elkaar.

En ze zouden naast de tiers die stretch goals toch ook een beetje interessanter kunnen maken. Niet voor de hardcore peten maar wel voor het volkje die eventueel iets zou kunnen geven, moet uw geld ook niet alleen halen bij infinity-nostalgici. Heb toch de indruk dat een aantal andere kickstarter-projecten dat toch wat beter gemarket hebben, lijkt bij Obsidian toch allemaal maar on the spot uitgedacht.

Voor de rest toch wel behoorlijk hyped.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 16:22   #30   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
En ze zouden naast de tiers die stretch goals toch ook een beetje interessanter kunnen maken. Niet voor de hardcore peten maar wel voor het volkje die eventueel iets zou kunnen geven, moet uw geld ook niet alleen halen bij infinity-nostalgici. Heb toch de indruk dat een aantal andere kickstarter-projecten dat toch wat beter gemarket hebben, lijkt bij Obsidian toch allemaal maar on the spot uitgedacht.
't Is waarschijnlijk daarmee dat ze na ongeveer een dag hun primary goal haalden.
Old 18-09-2012, 16:30   #31   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
't Is waarschijnlijk daarmee dat ze na ongeveer een dag hun primary goal haalden.
Wat is uw punt? Allicht dat ze in eerste instantie op korte tijd veel kluiten gingen binnenhalen aangezien dit zowat de highest profile company tot nog toe is die een kickstarter organiseert. Maar intussen gaat het allemaal significant trager, ook dat is volstrekt logisch na de initiële rush maar daar moet ge dan op inspelen door wat interessante stretch goals te formuleren en mondjesmaat info los te laten (met dat 2e zijn ze nu wel bezig) zodat ge toch een paar 100000 dollars meer binnenhaalt. Basismarketing. En 't is niet voor 't één of 't ander maar 2 miljoen dollars lijkt wel veel maar da's iets wat er vrij snel doorgejaagd is als ge anno 2012 een game maakt, dus 't is niet alsof ze het geld niet kunnen gebruiken.
Old 18-09-2012, 16:35   #32   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Dus eigenlijk is wat ge wilt zeggen dat ze dat voorlopig zeer goed doen en we moeten afwachten wat ze nog gaan revealen in de toekomst.
Old 18-09-2012, 17:37   #33   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Neen, ik wil zeggen dat ze het initieel zeer goed deden wat ook te verwachten was op basis van de naam van de studio en het nostalgie-aspect maar dat die stretch goals die ze na hun primary goal op de wereld loslieten nogal onhandig geintroduceerd werden en dat zoiets op het einde van de rit wel eens een paar dollars zou kunnen kosten.
Old 18-09-2012, 18:20   #34   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Zeer goed combat systeem, ja. Maar zeer goed spel? Neen, daarvoor was het allemaal een beetje teveel half-afgewerkt. De setting hing met haken en ogen aan elkaar.
GOG versie + Circle of Eight mod = zeer goed spel.
Old 19-09-2012, 23:54   #35   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Edit: voor de klein mannen die Torment niet zouden kennen: het staat dit weekend in afslag op GoG (samen met BG1, 2, NWN, IWD, ...): http://www.gog.com/en/promo/hasbro_stacking_promo/
Die ik net allemaal heb terug gevonden thuis

PS:T nog met 4 CD's, waar is de tijd
DM is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2012, 23:13   #36   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Fok maat.

http://www.develop-online.net/news/4...ng-Kickstarter
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2012, 23:26   #37   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Hola, meer uitleg?

Old 23-09-2012, 09:06   #38   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Spijtig dat hij de publisher niet bij naam wil noemen. Ben wel eens benieuwd.
Old 28-09-2012, 13:09   #39   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Non-combat skills are gained separately from combat skills. You shouldn't have to choose between Magic Missile and Herbalism. They should be separate types of abilities, and you should spend different points to get each one.

Non-combat skills do not use the same resources as combat skills. You don't spend the same stuff for a non-combat skill as you do for combat skills. Some don't use anything at all to use, so you will never find yourself unable to blast an opponent if you get caught sneaking.

All non-combat skills are useful. If we add lockpicking to the game, we will make sure that there are locks to pick and worthwhile rewards for getting past them.
All non-combat skills can be used frequently. If you take disarm traps as a skill, you should expect more than two traps in the entire game world. Frequency of application has a large impact on how useful something is.

Combat can be avoided with non-combat skills. There will often be ways to avoid fighting. Yes, we will have the standard methods of talking your way out of a fight or sneaking around an encounter, but there will be other ways too. Perhaps you can re-sanctify a desecrated cemetery to prevent any further undead from rising, or maybe figuring out a way across a ruined bridge will always avoid the bandits on this side of the river.

Avoiding combat does not lead to less experience gain. You shouldn't go up levels any slower by using your non-combat skills rather than your combat skills. We plan to reward you for your accomplishments, not for your body count.
fap fap

Old 28-09-2012, 13:20   #40   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Oh ja ja
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules