![]() |
![]() |
#126 link |
cool happy genius hero
|
Naar het schijnt toch behoorlijk wat cut content die nochtans in de kickstarter beloofd was (maarja, daar doet men wel vaker onhaalbare beloftes om wat extra geld binnen te halen). Nochtans lang genoeg in development geweest. Enfin, ik verwacht niet op iets op het niveau van Planescape: Torment maar zou al mooi zijn als het niet suckt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 link |
Soupe du jour
|
Idem, dankzij de brol dat Wasteland 2 was.
RPS is wel positief; https://www.rockpapershotgun.com/201...menera-review/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 link | |
cool happy genius hero
|
Quote:
En inderdaad, Wasteland 2 was echt brol, prolly de slechtste van al die high profile (deels) gecrowdfunde rpgs tot nu toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 link | |
Zetelliberaal
|
Quote:
Eerste indruk, ja waardige opvolger van de beste RPG ooit.
![]() |
![]() |
#134 link |
Senior Member
|
Net uitgespeeld, en al wat ik verwacht had en meer.
Voor mij doet het zowat alles goed - maar vooral het verhaal, en de vele lore, is enorm knap. Eigenlijk nog geen enkel game geweten waar ik me bijna elke conversatie kan herinneren. Andere dingen die zeer goed zijn: * Geen item-fever! De inventory is "onhandig", maar je kent wel elke oddity die erin zit, hebt elke beschrijving gelezen, en vreemd genoeg blijft het op die manier heerlijk overzichtelijk. * Crises: er zijn er niet teveel - wel genoeg, imho, het probeert geen BG te zijn - maar ze zijn allemaal zo goed uitgewerkt. Dat is dan misschien meteen het enige "minpunt" - dis spel heeft me goesting gegeven om BGII nog maar eens te spelen ![]()
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 link |
Banned
|
Na 13 uur uitgespeeld, kort maar krachtig. Ik was een Intelligent Nano met Silver Tongue, met een affiniteit voor de Golden Tide. Aangezien ik in zowat geen enkele Crisis gevochten heb, heeft m'n inventory er wel bitter weinig toe gedaan. Ik heb geen enkele Cypher moeten gebruiken en bij bijna geen enkele merchant iets nuttig kunnen kopen, wat wel jammer is.
Mijn conclusie: een pracht van een verhaal, heerlijke sfeerzetting en worldbuilding, originele companions (Callistege!) en al bij al een waardige opvolger van Planescape: Torment. Deze playthrough voelde wel meer aan als een goed choose-your-adventure boek dan een echt game. Morgen op m'n gemak opnieuw beginnen als Glaive met wat meer aandacht voor equipment en Cyphers, en de nieuwe Servant of the Tides side-quest doen met Oom als companion. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 link | |
Banned
|
Quote:
Het is trouwens serieus de moeite het spel een tweede keer op te starten, omdat je veel beter kan plaatsen wie/wat de Changing God is, wat Tides zijn, de castoffs, de Sorrow, ... Het verhaal komt zo veel beter op z'n recht. Je zou het natuurlijk ook als minpunt kunnen zien dat de pacing van het verhaal, zeker de eerste paar uur, verkeerd zit en je volledig overrompeld wordt door informatie en heel snel keuzes moet maken zonder echt te weten op basis waarvan. De tweede keer valt alles veel beter op z'n plaats. In tegenstelling tot de eerste keer waar ik me overal uitgepraat heb, ben ik nu een Might Glaive en heb ik al wat combat achter de rug. Meteen de kans gekregen om wat Cyphers te gebruiken en met de loot nieuwe armor gekocht. Een compleet andere beleving, zoals het hoort! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 link |
ministerial typist
|
ik heb PST nooit gespeeld, is deze tides goed?
de reviews zijn precies nogal mixed zelf heb ik indertijd BG2 volledig uitgespeeld, maar ben afgehaakt bij games als pillars of eternity of divinity original sin 1 ik hou wel van een maf verhaal is het de moeite dit? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|