Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 30-12-2017, 11:29   #1541   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Ook willen doen, maar de exchanges waar ge kunt investeren aanvaarden blijkbaar almal geen nieuw volk feelsbadman
Kraken heeft ondertussen hun platform geupdate, je kan daar nog eens proberen.
Old 02-01-2018, 19:59   #1542   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

https://twitter.com/ValaAfshar/statu...75169629523968

Fuck the planet, right.
Old 02-01-2018, 20:15   #1543   link
krueger
Member

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Kraken heeft ondertussen hun platform geupdate, je kan daar nog eens proberen.
Op kraken kan je precies wel een account aanmaken, maar niet verifien (en dus niet kopen)
Op LiteBit aanvaarden ze geen nieuwe inschrijvingen.

Zijn er nog alternatieven die werken?
krueger is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2018, 21:03   #1544   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Het is de bedoeling dat niet te doen uiteraard, door de technologie te evolueren van proof of work naar proof of stake en/of alternatieven
Old 02-01-2018, 21:08   #1545   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Het is de bedoeling dat niet te doen uiteraard, door de technologie te evolueren van proof of work naar proof of stake en/of alternatieven
Is dat uw wens of effectief gebaseerd op iets? Want het was volgens mij ook de bedoeling dat Bitcoin iets was dat onttrokken werd van centrale machten zoals overheid en banken, maar van dat nobel initiatief schiet nog weinig over heb ik de indruk .

Want als ik zo de gemiddelde bitcoin investeerder bekijk, gaat die zich geen hol aantrekken van de impact op o.a. het milieu. Als die dollarkes maar blijven binnenstromen.
Old 02-01-2018, 21:26   #1546   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Het voordeel aan dit type discussies is dat Muis getriggered raakt en dan een technische uiteenzetting komt geven over de roadmap en community zodat ik het niet moet proberen.

Ja, ik geloof dat ze daarnaar toe gaan werken simpelweg omdat de huidige manier van werken niet houdbaar is qua energiekosten en uiteindelijk qua schaalbaarheid. Duizenden computers hetzelfde laten doen is de domste manier om te schalen, al zal je altijd een paar redundante berekeningen nodig hebben om decentralisatie te garanderen. Momenteel echter werkt de hele mining-wereld op exact dezelfde data en is het enkel de eerste die beloond wordt (goed, mining pools kunnen wel werk verdelen natuurlijk, maar de pools concurreren wel altijd tegen elkaar).

Maar tegelijk geloof ik ook dat de toekomst niet noodzakelijk Bitcoin is, dus je hebt al twee invalshoeken om te vermijden dat het in de toekomst ontploft qua verspilling.
Old 02-01-2018, 21:31   #1547   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Het is de eerste keer dat ik zoiets complex doe qua traceerbaarheid. Heb volwassen tools nodig want copy-pasten naar excel wordt tijdsverslindend

en ook BTC/ETH/LTC/BCH op Coinbase. Mijn eigen index-fund
Old 03-01-2018, 00:05   #1548   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

850% ROI YTD, REQ

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 07:02   #1549   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Het voordeel aan dit type discussies is dat Muis getriggered raakt en dan een technische uiteenzetting komt geven over de roadmap en community zodat ik het niet moet proberen.

Ja, ik geloof dat ze daarnaar toe gaan werken simpelweg omdat de huidige manier van werken niet houdbaar is qua energiekosten en uiteindelijk qua schaalbaarheid. Duizenden computers hetzelfde laten doen is de domste manier om te schalen, al zal je altijd een paar redundante berekeningen nodig hebben om decentralisatie te garanderen. Momenteel echter werkt de hele mining-wereld op exact dezelfde data en is het enkel de eerste die beloond wordt (goed, mining pools kunnen wel werk verdelen natuurlijk, maar de pools concurreren wel altijd tegen elkaar).

Maar tegelijk geloof ik ook dat de toekomst niet noodzakelijk Bitcoin is, dus je hebt al twee invalshoeken om te vermijden dat het in de toekomst ontploft qua verspilling.
Neen dus .
Old 03-01-2018, 09:09   #1550   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Dit is hier al besproken geweest. Er zitten grote fouten in de berekening die gebruikt wordt in het filmpje.

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Nee, ik vind Bitcoin op alle vlakken een ramp.

-Het is een ecologische nachtmerrie.
Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Goudwinning is pas een ecologische ramp!

Goudwinning verbruikt maar liefst 132 terawatt-uur per jaar. Bovendien bevatten deze cijfers niet eens het enorme bedrag dat wordt uitgegeven aan kluizen, banken en beveiligingssystemen om het fysieke geld en de edelmetalen veilig op te slaan.
Quote:
Moet het zelfs niet zover zoeken, de kerstverlichting in de VS in 2008 verbruikt al meer dan bitcoin mining.
http://blog.zorinaq.com/bitcoin-elec...y-consumption/ Hier is een meer accurate berekening.
Bitcoin: 4.12 TWh/year. Kerverlichting in de US in 2008: 6.63 TWh/year
Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
dus daarom is het nuttiger?
Quote:
Bepaal jij dan wat nuttig is en wat niet? Ik gebruikte het woord niet eens. Ik gaf enkele gegevens.
Die energiekost is iets dat ze in de toekomst wel kunnen aanpassen. Bitcoin kan nu evengoed ook werken op dezelfde schaal met 1/10000ste van de huidige miners, maar door de winst die ermee te rapen valt zie ik dat niet snel dalen jammergenoeg.

Ik heb zelf geen IOTA, maar het is wel iets dat ik in het oog houd omdat dit wel eens een betere manier kan zijn dan de standaard blockchain. Daar zijn er gewoon geen miners. https://iota.org/
Hoe dan ook het gaat hier over technologie en software, geen vaste dingen.
Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Maw alle energie die de miners nu gebruiken is pure verspilling om de speculatie op te drijven.
Quote:
Ja, net zoals je dit over het merendeel van de dingen kan zeggen die energie gebruiken buiten de broodnodige. Als je echt verspilling wil aanpakken zijn er grotere vissen waar je op kan jagen. Maar zolang kapitalisme bestaat, gaat er energie gebruikt worden om geld te verdienen zonder dat het meer bijbrengt. Zo gaat dat ook dan bij crypto. Hadden ze het moeten voorzien bij de creatie van bitcoin dat fabrieken opgericht gingen worden vol met miners? Misschien wel, maar zoals ik zei, het is software, niet iets vast. De mens veranderen daarentegen is wat moeilijker.
Het is hier ook al meerdere keren gezegd geweest dat miners het zwakke punt zijn in crypto, die tegelijk ervoor zorgen dat het zo veilig is. Hoe meer miningpower, hoe veiliger de blockchain. Als je niet om veiligheid geeft kan alles wat er nu wordt gedaan ook met 1 miner gebeuren die op zonneenergie draait. Zoals ik zei is het geen noodzaak om de grote hoeveelheid miners die we nu hebben te houden ook. Het is een probleem dat zich achteraf gevormt heeft door winstbejag. (Zoals goudmijnen, 85% kunnen dicht en het goud dat voor de industrie gebruikt wordt gaat geen tekorten oplopen, maar toch zijn er meer mijnen dan daarvoor nodig is door winstbejag.) Proof of stake is een alternatief dat geen miners nodig heeft en wordt al toegepast op sommige cryptos.

De veralgemening dat mensen die met bitcoin bezig zijn niet om het milieu geven is dus u geloof en meer niet. Ik eet geen vlees door onder andere de milieubelasting. Maar ik ga niet zeggen dat alle mensen die vlees eten geen zak geven om het milieu. Of dat alle mensen die sieraden dragen geen zak geven om het milieu. Of dat alle mensen die een auto gebruiken geen zak geven om het milieu. Of dat alle mensen die eens op vakantie gaan met het vliegtuig geen zak geven om het milieu. Deze veralgemeningen hebben dezelfde waarde als u uitspraak.

Last edited by Muis; 03-01-2018 at 09:44.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 09:21   #1551   link
Matthias
*snore*

Ik zal wel een uil zijn, maar ik snap ondertussen met moeite nog wat het punt nu alweer was van Bitcoin als currency/settlement mechanisme. Energieverslindend, gestuurd door geldbeluste speculanten, geen democratische controle, niet gereguleerd,... Maar ja, alles beter dan uw geld laten versassen door de evil overlords van SWIFT! *rabble, rabble, rabble*
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 09:31   #1552   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Neen dus .
Als ik zeg 'ik geloof' dan is dat domweg omdat ik nog niet kan zeggen 'ik weet' omdat het nog niet zeker is, maar de kans is groot
Old 03-01-2018, 09:34   #1553   link
vAmP
Seor

vAmP's Avatar

En natuurlijk is het de ene keer volledig gedecentraliseerd en veilig, de andere keer hebben een paar chinese mining bedrijven de touwtjes in handen of zullen "ze" dr energiekost naar beneden halen. Of niet, want blijkbaar is het niet nodig.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 09:36   #1554   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Ik zal wel een uil zijn, maar ik snap ondertussen met moeite nog wat het punt nu alweer was van Bitcoin als currency/settlement mechanisme. Energieverslindend, gestuurd door geldbeluste speculanten, geen democratische controle, niet gereguleerd,... Maar ja, alles beter dan uw geld laten versassen door de evil overlords van SWIFT! *rabble, rabble, rabble*
Het ziet er (imho, Muis zal daar anders over denken) naar uit dat BTC eerder een referentie zal worden in cryptoland (momenteel de standaard als je iets van altcoin exchanges wilt kopen), en dat de systemen die dagelijkse problemen moeten oplossen andere blockchain toepassingen zullen zijn die zich hebben gebaseerd op het originele idee (denk aan Bitcoin Cash, Litecoin, Ethereum, Dash, Monero, IOTA, Cardano, Lumens, EOS, NEM, Verge, Ripple, Tron, Lisk etc etc).

Ik zie Bitcoin wel verbeteren maar te traag wegens zijn te grote omvang en te diverse community. De andere projecten hebben een kleinere developerbase met meer gerichte ideeen, wat het iets wendbaarder maakt voor kleine problemen en revolutionair voor grote. Daarom dus ook dat mijn inleg zich beperkt tot minder dan 20% Bitcoin.
Old 03-01-2018, 09:48   #1555   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
En natuurlijk is het de ene keer volledig gedecentraliseerd en veilig, de andere keer hebben een paar chinese mining bedrijven de touwtjes in handen of zullen "ze" dr energiekost naar beneden halen. Of niet, want blijkbaar is het niet nodig.
Quote:
Energieverslindend is niet inherent zoals ik in mijn vorige post zei.

Democratisch is het en dat maakt het net zo traag evoluerend, werkt op consensus. Als je bitcoin snapt hoe het werkt dan zie je meteen dat miners niet de controle hebben.
Als het niet democratisch zou zijn, dan pas zou het eenvoudig zijn om te zeggen dat we overschakelen op een proof of stake en de tiental miljarden euros aan mining equipment dan maar de vuilbak in gooien. De dictator beslist dan wie wel en niet mag zijn computer gebruiken als proof of stake zodat er geen massa is die er geld mee mag verdienen. Een klein beetje nadenken zal je laten inzien hoe dom je argumenten zijn. Het moet democratisch blijven maar er moet wel 1 macht zijn die beslist? Als het niet democratisch was zouden we gewoon een 2 tal miners aanduiden en die alles laten minen op zonneenergie. Maar iedereen heeft net de toegang om dit te doen omdat dat eigen is aan een democratisch systeem. Door de hoge prijs is dit een zeer lucratieve markt geworden en daardoor trekt het veel meer volk aan dan nodig is. Maar er is geen centrale macht die kan beslissen wie wel of niet mag minen. Men kan niet verwachten dat wat er rond bitcoin gebeurt, gekozen is door de devs. Zaken zoals fabrieken vol miners was simpelweg niet voorzien bij de creatie ervan en is een probleem dat opgelost kan worden, maar dat gaan een tijd duren zoals acku zegt.

Die geldbeluste speculanten zijn er maar nergens in bitcoin staat het dat het een return op u geld belooft dus dat heeft niks met bitcoin zelf te maken dat er gespeculeerd mee wordt.

Elke exchange is nu gereguleerd als de pest of je mag zelfs niet beginnen. Als je denkt dat er geen regulatie is, heb je het laatste jaar geen crypto gekocht.

En niemand zei die laatste uitspraak van u hier. Maarja, kracht toevoegen aan je andere foute argumenten zeker. Bitcoin! *rabble, rabble, rabble, bubbel! rabble, rabble ik weet niet anders meer wat zeggen, rabble rabble*

"Iets wordt zo gebruikt" is niet "Iets is zo". Niets van wat jullie zeggen slaagt op bitcoin zelf.

Last edited by Muis; 03-01-2018 at 19:36.
Old 03-01-2018, 10:09   #1556   link
Matthias
*snore*

Een democratie steunt op verkozen parlementen, grondwetten en verkiezingen. Niet op whitepapers en GitHub. Ik moet niet weten hoe bitcoin werkt om te weten dat er momenteel geen enkele democratische controle is.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 10:12   #1557   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Een democratie steunt op verkozen parlementen, grondwetten en verkiezingen. Niet op whitepapers en GitHub. Ik moet niet weten hoe bitcoin werkt om te weten dat er momenteel geen enkele democratische controle is.
En wordt gestemd zoals in een democratie. Github veranderingen vergen een consensus, de meerderheid moet de verandering goedkeuren. Dan komen de nodes die kiezen welke software ze draaien (iedereen kan een node zijn, vergt niet meer dan een cheape raspberry pi), de meerderheid bepaalt weer wat de juiste is. Als er onenigheid is en die is groot genoeg onstaat er een fork met een nieuwe chain, zoals bcash. Dan kiest de community, welke chain ze willen volgen. Dat lijkt me democratisch ja, geen parlementaire democratie, zei ik niet, maar jij ook niet.

Last edited by Muis; 03-01-2018 at 10:24.
Old 03-01-2018, 10:23   #1558   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Dat is waar, Muis (shit dat klinkt zo fout ineens) maar democratie vertegenwoordigt 'het volk' evenredig, het huidige mechanisme is meer de wet van de sterkste in BTC-land, zijn de de grootste miners. Uiteraard hebben ze een achterban nodig waarop het lijkt op democratie, maar ze bepalen zelf de regels nu want hun steun maakt of kraakt een idee.
Denk dat dat mensen zorgen doet maken, en ook dat dit een van de grootste problemen is in BTC-land. Ik geloof eerder in gestuurde projecten op dit moment, waar de community het idee proberen te sturen in plaats van hun kapitaal.

Macht corrumpeert, het blijkt veelal een kwestie van tijd
Old 03-01-2018, 10:26   #1559   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Dat is waar, Muis (shit dat klinkt zo fout ineens) maar democratie vertegenwoordigt 'het volk' evenredig, het huidige mechanisme is meer de wet van de sterkste in BTC-land, zijn de de grootste miners. Uiteraard hebben ze een achterban nodig waarop het lijkt op democratie, maar ze bepalen zelf de regels nu want hun steun maakt of kraakt een idee.
Denk dat dat mensen zorgen doet maken, en ook dat dit een van de grootste problemen is in BTC-land. Ik geloof eerder in gestuurde projecten op dit moment, waar de community het idee proberen te sturen in plaats van hun kapitaal.

Macht corrumpeert, het blijkt veelal een kwestie van tijd
80% (90% oorspronkelijk) van de miners stond achter b2x. Wat heeft het niet gehaald? b2x, omdat de meerderheid van de community het niet wou. Dus ik denk ergens wel dat jij die kracht een beetje overschat. Dat ze ook macht hebben ontken ik niet, maar ze hebben blijkbaar totaal geen zeg over hoe de software verder moet. Miners volgen het geld, maar meer lijken ze niet in hun macht te hebben dan naar waar ze hun miningpower richten. Dit is dus geen theorie of ideaalbeeld maar realiteit. Miners in hun huidige massavorm zijn een probleem, maar geen onoverkomelijk probleem. Kleinere projecten die meer gericht zijn volg ik omdat ik ze vaak interessant vind en er komen daar goeie dingen uit. Die evolueren ook veel sneller. Maar het is allemaal software, alles kan dus veranderen al gaat het bij bitcoin veel trager. Waar er bij andere meer op currency of smart contracts gefocused wordt, is decentralisatie bij bitcoin de nr.1 prioriteit nog steeds. En dus gaat het langzaam, zo werkt decentralisatie nu eenmaal.

Last edited by Muis; 03-01-2018 at 10:38.
Old 03-01-2018, 10:37   #1560   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Is het probleem niet dat heel het systeem in elkaar stuikt als er een 51% attack kan gedaan worden, en dat de support van miners dus altijd nodig is vooraleer een veilige beslissing kan genomen worden?

CSM kan dat beter uitleggen denk ik

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules