Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 30-12-2017, 21:44   #1601   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ik ben misschien blind maar mist ge daar geen HD ? 500gb ssd is toch bijlange niet genoeg?
Old 31-12-2017, 08:42   #1602   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Moer View Post
200€ voor 8gig ram? is dat normaal tegenwoordig?
Er staat 2x 8GB.Dus 16GB. De prijzen zijn zo te zien enorm opgeslagen want een half jaar terug had je voor dezelfde prijs dubbel zo veel RAM dan nu ...
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2017, 12:06   #1603   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Magnum_ View Post
2x8GB
Lijkt me redelijk marktconform; ook al zou ik zeker voor goedkoper geheugen durven kiezen
https://tweakers.net/categorie/545/g...jA5U3MgJza2loA
een eerste deftige tip. Ik heb corsair gepakt omdat Lycas dat in een post had gezet een paar pagina's terug. Als dat goedkoper geheugen even goed is natuurlijk.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2017, 12:07   #1604   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Ik ben misschien blind maar mist ge daar geen HD ? 500gb ssd is toch bijlange niet genoeg?
HD's komen van de oude pc he. ik heb 1TB die er bij komt, en nog een kleine ssd van 120g.

Waar ik het hardste over twijfel is de monitor. Dat mag echt niet duur zijn, maar ken er niks van. IIyama is een merk dat ik nog ken uit het CRT tijdperk, en dat was enorm degelijk.

Last edited by Lion; 31-12-2017 at 12:10.
Old 31-12-2017, 12:14   #1605   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Geheugen is al enkele maanden verschrikkelijk duur. Niets nieuws onder de zon, helaas (even naar beneden scrollen voor DDR4). Er zijn verschillende verklaringen - de één al plausibeler dan de ander - maar verbetering lijkt niet onmiddellijk in zicht. Ik zou eventueel wel investeren in hogere clock speed, Ryzen kan daar in meerdere situaties erg van profiteren. Gigantisch duurder is het niet (de prijs is hoe dan ook hoog, momenteel) terwijl het verschillende procenten snelheidswinst kan betekenen. 3000Mhz of 3200Mhz worden veelal als sweet spot beschouwd. Controleer echter of het merk/type dat je koos ook ondersteund wordt door het moederbord. AM4 staat wat dat betreft - nog steeds - niet bijzonder ver.

> MoBo: is er een specifieke reden waarom je dat bord kiest? De B350 PC Mate van MSI is wat goedkoper en heeft enkel 4 i.p.v. 6 SATA-poorten. In een medium-Ryzen-setup zonder specifieke wensen vind ik dat bord moeilijk te kloppen.

> SS De Crucial MX500-reeks is net gelanceerd. Nog meer bang for the buck, recensies zijn lovend.

> Case: idem voor de Define R5, de R6 is net beschikbaar. Ietsiepietsie duurder (zeker als je de variant met een glazen wand wil), maar nog beter.

> PSU: het lijkt me een beetje zonder om in zo'n fatsoenlijke samenstelling het te houden bij een behoorlijk gedateerde voeding. Geen slecht woord over SeaSonic, maar recentere modellen zijn (nog) stiller en vooral zuiniger. De nieuwe Focus-serie is erg goed.
Old 31-12-2017, 12:43   #1606   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Geheugen is al enkele maanden verschrikkelijk duur. Niets nieuws onder de zon, helaas (even naar beneden scrollen voor DDR4). Er zijn verschillende verklaringen - de één al plausibeler dan de ander - maar verbetering lijkt niet onmiddellijk in zicht. Ik zou eventueel wel investeren in hogere clock speed, Ryzen kan daar in meerdere situaties erg van profiteren. Gigantisch duurder is het niet (de prijs is hoe dan ook hoog, momenteel) terwijl het verschillende procenten snelheidswinst kan betekenen. 3000Mhz of 3200Mhz worden veelal als sweet spot beschouwd. Controleer echter of het merk/type dat je koos ook ondersteund wordt door het moederbord. AM4 staat wat dat betreft - nog steeds - niet bijzonder ver.

> MoBo: is er een specifieke reden waarom je dat bord kiest? De B350 PC Mate van MSI is wat goedkoper en heeft enkel 4 i.p.v. 6 SATA-poorten. In een medium-Ryzen-setup zonder specifieke wensen vind ik dat bord moeilijk te kloppen.

> SS De Crucial MX500-reeks is net gelanceerd. Nog meer bang for the buck, recensies zijn lovend.

> Case: idem voor de Define R5, de R6 is net beschikbaar. Ietsiepietsie duurder (zeker als je de variant met een glazen wand wil), maar nog beter.

> PSU: het lijkt me een beetje zonder om in zo'n fatsoenlijke samenstelling het te houden bij een behoorlijk gedateerde voeding. Geen slecht woord over SeaSonic, maar recentere modellen zijn (nog) stiller en vooral zuiniger. De nieuwe Focus-serie is erg goed.
Mobo : geen specifieke reden, maar ik volg jouw advies. scheelt 10 euro.

PSU : bedankt voor de tip, zou 550W genoeg zijn voor mijn setup? Scheelt ook zo'n 10 euro tov 650W

Case : R6 is 10 euro duurder, die win ik ergens anders dus neem ik ze.

Geheugen: Ik vind bij alternate precies niet veel 3000mhz ram. Heb nu voor dit gekozen : G.Skill 8 GB DDR4-3000, Werkgeheugen F4-3000C16S-8GISB, Aegis
komt wel op 220 euro voor 16GB.

edit: wat betekent dit? Het geselecteerde geheugen voldoet niet aan de JEDEC standaard. Indien u ervoor kiest om uw configuratie door ons te laten assembleren, zal het geheugen worden ingesteld met timings conform de JEDEC-standaard.

Last edited by Lion; 31-12-2017 at 12:49.
Old 31-12-2017, 14:08   #1607   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

550W zal volstaan, geen probleem.

JEDEC is een organisatie die o.a. geheugen test, wanneer niet voldaan is aan die tests zal (of kan, eerder) het geheugen niet optimaal (of helemaal niet) functioneren. De timings van geheugen zijn voor modale gebruikers niet van groot belang, een aanpassing door Alternate is vriendelijk en zal je normaliter niet merken. Belangrijker is dat het geheugen wel degelijk aan 3000Mhz zal draaien, daar doe je het immers voor.
Old 31-12-2017, 14:16   #1608   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Belangrijker is dat het geheugen wel degelijk aan 3000Mhz zal draaien, daar doe je het immers voor.
Bij mijn processor niet, tenzij ik aan de voltages ga prullen. Overkill dus?

De snelheid van het door u geselecteerde geheugen is hoger dan de standaardsnelheid die door de geselecteerde processor ondersteund wordt. Het geheugen kan probleemloos worden gebruikt, maar enkel op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om hogere geheugensnelheden te kunnen gebruiken, moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden.
Old 31-12-2017, 16:32   #1609   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dan doel je op de 'Max System Memory Speed' die AMD afficheert? Niet van wakker liggen, die info is nodeloos verwarrend. Dat is wat officieel ondersteund wordt, in werkelijkheid kan Ryzen - in principe - elke snelheid aan (wat momenteel voorbij 4000Mhz wil zeggen). De snelheid van je geheugen is sowieso eerder een verantwoordelijkheid van het moederbord.

Van 2400 naar 3000Mhz scheelt enkele FPS in games. Spreken we echter over productivity, zoals het renderen van films, levert een hogere clocksnelheid van het geheugen snel minuten op. Wat niet min is. Als het budget ook maar enigszins beschikbaar is, kan het bij Ryzen nooit kwaad om voor hogere clocks te gaan. Het loont, punt. Kijk enkel na of type/merk door de producent van je MoBo (MSI, in dit geval) volledig ondersteund wordt, da's nogmaals de grootste garantie op het minste gedoe.
Old 31-12-2017, 16:41   #1610   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lion View Post
ik denk nu niet dat zoiets een verschil gaat maken.
Das waar, maar ik heb nu een mini itx case zonder externe drive bays. Minder clutter in de case ook enzo.
Old 31-12-2017, 16:50   #1611   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lion View Post
Waar ik het hardste over twijfel is de monitor. Dat mag echt niet duur zijn, maar ken er niks van. IIyama is een merk dat ik nog ken uit het CRT tijdperk, en dat was enorm degelijk.
Rare uitspraak, waar ik het niet mee eens ben.

Uiteindelijk is een monitor de visuele gateway naar uw pc, die bovendien meerdere generaties PC kan meegaan. Wees daar geen cheapo.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2017, 18:18   #1612   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Bwoah, er zijn voldoende fullHD monitors die een €100 kosten en - als je op je budget zit - ruimschoots volstaan. Da's een kwestie van gewoonte en gewenning.
Old 24-01-2018, 18:29   #1613   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik heb soms dat mijn monitor een gele tint krijgt. Soms direct na het opstarten, soms pas na een uur of zo. Enig idee hoe dat kan komen? Scherm is nieuwe en de GPU ook, dus daar zou het niet aan mogen liggen...
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2018, 10:14   #1614   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

is dat niet die nachtinstelling in windows 10 die aanspringt vanaf een bepaald uur?
Misch per ongeluk aangezet?
Moer is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2018, 20:35   #1615   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Man man, net eens die final fantasy XV benchmark gedraaid.

Het meest recent spelleke dat ik heb gespeeld is the witcher 3, dat nog mooi in 1080p draaide op een 760GTX & I5 4670K@4.2GHz

CPU geeft geen krimp, GPU fully loaded, en score van 3300, wat maar net 'vlot' wilt zeggen op medium settings.

Ik had 350 EUR in gedachten voor een GPU, daar heb je nog net een 1050 voor dan maar 500 EUR.. en daar heb je niet eens een 1070TI voor intussen.

Fucking cryptominers.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2018, 10:11   #1616   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik zou een extra GTX 1080 willen steken maar die prijzen swingen de pan uit momenteel ... Eind 2016 stond dezelfde kaart lager geprijsd dan nu ...
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2018, 13:10   #1617   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Ik heb indertijd 400 betaald voor mijn 1080 gtx
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2018, 23:32   #1618   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Quote:
Is dit nog accuraat? Zou mijn 7j oude PC een kleine upgrade willen geven door de SSD van 60 GB (feitelijk 51.2 GB) te upgraden naar een recent model van 512.

Dat wordt dan deze: https://tweakers.net/pricewatch/1126...nch-500gb.html

Doen of zijn er andere suggesties?

Potenza, je gaat me trouwens eens adresgegevens moeten geven voor die bak Duvel...
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2018, 07:43   #1619   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Jazeker. Die dingen zijn nog maar pas uit. In Mijn ogen ook de beste prijs-kwaliteit. Je zou eventueel nog naar die nieuwe samsungs 850 EVO kunnen kijken maar ik zie de grote meerwaarde niet.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2018, 08:58   #1620   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

De EVO-reeks heeft gewoon geen meerwaarde, op dit moment. Ondertussen al meer dan 10 MX500-SSD's geïnstalleerd

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules