Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 03-12-2017, 15:39   #1   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Assassin's Creed: Origins

Nog geen thread van dit spel, iedereen Xenoblade 2 aan het spelen? j/k

Heb er een paar uurtjes opzitten en tot nu toe vind ik het echt verrassend goed. Unity en Syndicate heb ik overgeslagen wegens fenomenaal boring, maar dit vind ik voorlopig best wel tof. De combat is véél beter (en interactiever), er zijn veel minder icons op de map om op te kuisen, en de quests zijn niet van Witcher niveau maar toch al wat leuker dan collect de 300 animus fragments.
En de omgevingen zijn werkelijk fenomenaal knap; denk dat dit de mooiste open world game is die ik ooit al gespeeld heb.

Voornaamste dingen die me tot nu storen: vooral het ontbreken van een Animus codex; had zin om gelijk in de vorige games wat op te steken over Egyptische geschiedenis en de locaties waar je komt, maar niks dus.

De snelheid van je mannetje: als je runt loopt hij echt gelijk een maniak door het decor te spurten, iets wat een normaal mens maar 100m volhoudt, als je walkt ga het zoooo tergend traag dat je dat nooit gebruikt. Dit is niet veranderd sinds vorige games denk ik, maar ik had graag een snelheid tussenin gehad om wat rustig te kunnen rondwandelen.

Crafting en inventory zijn echt wel extreem basic; weet nog niet of dat een voordeel of een nadeel is.

ExReey is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2017, 18:25   #2   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ik zit aan 58h gespeeld. Voor mij is dit de beste AC in de hele reeks.
De wereld is fantastisch knap gemaakt, veruit beste open world die ik ooit heb gezien. Side quests zijn enorm goed gedaan, altijd deel van de omgeving of dingen waar een medjay zich mee moet moeien.

Het enigste nadeel dat ik vind was de main story. Het verhaal hierbij was veel veel te kort.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2017, 20:45   #3   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Uiteraard ben ik zware fan, al heb ik niet al te veel goesting om dat op dit forum nog te verkondigen. Maar goed, laatste week niet veel kunnen spelen wegens nachten werken en overdag zieke kindjes, maar ik zit nu toch ook al een dikke 30 uur ingame, en ik kijk alweer vol goesting uit naar de volgende gamesessie.

Zoals hier al gezegd is, is het één van de knapste open world omgevingen die ik ooit al gezien heb. Ik trek voortdurend screenshots, omdat er altijd wel iets moois te zien is. Ik had echter niets anders verwacht, want de werelden van AC zijn altijd al prachtig geweest. Maar ook de algemene sfeer, de characters en de gameplay zijn deze keer dik in orde, iets waar de vorige edities toch problemen mee hadden. Zoals Prumpy zegt, beste AC in de reeks.

Voor mij is dit hoogswaarschijnlijk mijn game of the year.

Enkel Wolfenstein2 kan het eventueel nog van die titel te houden, maar 'k weet niet of ik die nog ga spelen dit jaar.

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
De snelheid van je mannetje: als je runt loopt hij echt gelijk een maniak door het decor te spurten, iets wat een normaal mens maar 100m volhoudt, als je walkt ga het zoooo tergend traag dat je dat nooit gebruikt. Dit is niet veranderd sinds vorige games denk ik, maar ik had graag een snelheid tussenin gehad om wat rustig te kunnen rondwandelen.
Die tussensnelheid hebben ze er net uitgehaald. Je hebt nu enkel stappen en snel rennen, terwijl je vroeger naast stappen ook gewoon lopen had en met de A-knop(?) dan snel kon rennen.

In het begin stoorde me dat ook, maar dan eerder omdat de A-knop nu niets meer doet. Want ik duw die knop uit gewoonte blijkbaar wel altijd in om te proberen sneller te gaan. Ze hebben dus eigenlijk een, voor de meeste mensen, overbodige knop weggehaald en de snelheid standaard verhoogd.

Last edited by HeLLBirD; 03-12-2017 at 22:51.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2017, 09:03   #4   link
Jens
Member

De grootste verbetering is dat het vechten eindelijk uitdagend geworden is, terwijl je in de vorige AC games zelfs 20 tegen 1 gevechten easy kon winnen. En ook eindelijk interessante sidequests.
En de graphics zijn prachtig maar vanaf Alexandrië heb ik de grafische opties wel serieus naar beneden moeten halen om een stabiele 60 fps te halen.

Het doet mij eigenlijk vooral aan The Witcher 3 denken, maar dan minder goed.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2017, 10:22   #5   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Voor mij persoonlijk is dit pakken beter dan Witcher3. Het enige verschil is dat daar iets meer dialoog opties in zaten waardoor het op dat vlak wat meer diepgang kreeg.
Als je de werelden met elkaar vergelijkt dan zit er zelfs in een Nijl-omgeving meer variatie dan in Witcher3.
Er zitten zo van die kleine details in die de wereld zo veel levendig maken dan wat bomen die heen en weer waaien door de wind. Zoals een hoop flamingo's die opvliegen als je met je paard komt afgestormd. Werkers die stenen aan het maken zijn voor een piramide te bouwen. Reusachtige beelden die nog in opbouw zijn. Vergeten tempels die onder gelopen zijn, ...
Enfin, ik kan echt lyrisch blijven over dit spel!

Nog 1 olifant te gaan (die rechtsboven van de map, als je te ver staat dan reset die blijkbaar), een 30 tal points of interest en een 8 tal quests. Dan vrees ik dat het zal stoppen en kan ik de main quest indienen.
Old 04-12-2017, 11:29   #6   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Prumpy klinkt een beetje als mijn soulmate.

Enige dat mij wel stoort is dat sommige (side)quests nogal abrupt eindigen, zonder oog voor detail. Je draagt een persoon een kamp buiten omdat hij zijn enkel verstuikt heeft en de moment dat de quest eindigt, gaat die gewoon over naar zijn standaard 'walk'-animatie en stapt hij weg. Misschien toch nog wat tijdsgebrek om de vele quests af te werken, maar het breekt telkens wel een beetje de immersie.

Deze editie zou ook wel nog interessante gameplay kunnen opleveren:
Old 04-12-2017, 13:16   #7   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ik heb ook niet de neiging om in discussie te gaan met alle dimwits die game X de lucht in prijzen zonder tekortkomingen te kunnen zien. Dus dan post ik gewoon niets.
Ik heb altijd enorm graag AC gespeeld en zal dat ook wel bijven doen. Enkel die van Parijs vond ik minder geslaagd en zelfs lichtjes irritant om te spelen. Dat is ook de enige die ik niet heb uitgespeeld.
Syndicate vond ik wel heel leuk en had ik zo goed als compleet. Maar dat lag waarschijnlijk aan het feit dat ik pas een operatie aan m'n voet achter de rug had en enkele weken aan de zetel plakte.
Old 04-12-2017, 14:30   #8   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

mag de titel van deze draad veranderd worden naar casual inc.
Old 04-12-2017, 17:07   #9   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Moeten grinden zit ik niks mee in. Maar dat ze voor de eerste keer een grind in een AC-spel steken omdat er lootboxes inzitten. Fuck dat.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2017, 18:41   #10   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Niks grind nodig, niks lootboxes nodig. Je geraakt vlot aan max lvl zonder moeite. Lootboxes koop je met ingame geld, dus ze zijn er enkel als goldsink. Niks mis mee dan.
Old 04-12-2017, 22:51   #11   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
Lootboxes koop je met ingame geld, dus ze zijn er enkel als goldsink. Niks mis mee dan.
En ingame geld koop je met echt geld. Ook nog geen lootboxes nodig gehad. Maar laten we niet doen alsof je geen ingame items kan kopen met €€€.
Old 04-12-2017, 23:27   #12   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
En ingame geld koop je met echt geld. Ook nog geen lootboxes nodig gehad. Maar laten we niet doen alsof je geen ingame items kan kopen met €€€.
Ik wist oprecht niet dat dat kon. 't Is maar doordat het hier stond, dat ik de 'Store' eens wat beter gaan bekijken ben. Ik klik normaal nooit op 'store', in geen enkel spel. Dat boeit mij niet. Als het niet standaard in het spel zit, wil dat ook zeggen dat het er ook niet in móét zitten. Tenzij het, zoals bij Battlefront, verkeerd aangepakt is.
Maar in dit spel heb je dus niets uit die store nodig om het spel zonder problemen te kunnen spelen. En nergens word je als speler eraan herinnerd of ertoe verleid om iets te gaan kopen. Zo zie ik er persoonlijk geen graten in.

Last edited by HeLLBirD; 04-12-2017 at 23:32.
Old 05-12-2017, 07:15   #13   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Ik wist oprecht niet dat dat kon. 't Is maar doordat het hier stond, dat ik de 'Store' eens wat beter gaan bekijken ben. Ik klik normaal nooit op 'store', in geen enkel spel. Dat boeit mij niet. Als het niet standaard in het spel zit, wil dat ook zeggen dat het er ook niet in móét zitten. Tenzij het, zoals bij Battlefront, verkeerd aangepakt is.
Maar in dit spel heb je dus niets uit die store nodig om het spel zonder problemen te kunnen spelen. En nergens word je als speler eraan herinnerd of ertoe verleid om iets te gaan kopen. Zo zie ik er persoonlijk geen graten in.
Inderdaad. Er zijn ten slotte ook maar 3 vendors in het spel die een redelijk beperkt aantal cosmetic items verkopen. Het enige wat in mijn mening iets of wat meer nodig is, dat is een paard ipv een kameel. Daarbij kan je altijd automatisch naar een marker lopen waardoor ook dat nog minder pijnlijk is als het wat trager is. En dan is het nog leuker dat je met Senu wat kan rondvliegen terwijl Bayek naar dat punt rijdt.
Old 05-12-2017, 09:20   #14   link
Jens
Member

Dat paard krijg je toch ook met een sidequest? Ik kan nu kiezen tussen een camel of horse mount. Grinden of lootboxes zijn zeker niet nodig in AC origins.
Old 05-12-2017, 12:57   #15   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ok, ik moet toegeven dat ik afging op die review van 'worthabuy'.
Die liet toch echt wel uitschijnen dat je serieus moet grinden om je wapens volledig te upgraden, tenzij je lootboxes koopt.

Dan geef ik dat spel weleens een kans. 'k ga wel de naval combat van Black flag missen
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2017, 13:08   #16   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Ok, ik moet toegeven dat ik afging op die review van 'worthabuy'.
Die liet toch echt wel uitschijnen dat je serieus moet grinden om je wapens volledig te upgraden, tenzij je lootboxes koopt.

Dan geef ik dat spel weleens een kans. 'k ga wel de naval combat van Black flag missen
Er zijn genoeg wapens te vinden. Als je het wapen-van-voorkeur (voor mij een normal sword met health on kill) naar max lvl wil brengen kost dat enkel gold. En dat kan je krijgen door je loot te verkopen. Ook als je wat op beesten jaagt om betere gear te craften krijg je de carcassen mee van de dieren die je neerlegt, deze kan je op z'n beurt ook weer verkopen voor geld.
Ik heb nergens het gevoel gehad dat ik echt op zoek moest om bepaalde crafting materials te gaan zoeken. Met Senu kan je makkelijk spotten waar die zitten en een korte omweg is snel gemaakt.

Naval combat zit er ook in trouwens. Of toch enkele sidequests met naval combat.
Old 14-12-2017, 07:50   #17   link
Jens
Member

Ik zit ondertussen al aan level 24 en amuseer er mij geweldig mee. Ik heb bijna alle AC's uitgespeeld (behalve Rogue en Unity) en deze is zeker de beste tot nu toe.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules