Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 09-12-2017, 13:45   #1   link
Tdbraban
Senior Member

Tdbraban's Avatar

Upgrade advies

Lang geleden dat ik hier nog eens inlogde!

Ik heb een klankbord / advies nodig i.v.m. het upgraden van mijn workstation.
Ik zou graag voor het einde van het jaar upgrades maken aan deze computer.

In de eerste plaats wordt deze voornamelijk gebruikt voor After Effects, Premiere, Maya en 3DSMAX.

Qua gaming performance heb ik niet te klagen, maar vooral Maya zou gerust wat sneller mogen gaan. (vooral rendertijden in arnold).
Premiere en after effects gaan goed, maar ik merk bij 4k 10-bit beeldmateriaal dat hij het soms wat moeilijk heeft, vooral als ik al begin te graden.

Ik ben er niet uit welke upgrade het meeste invloed gaat hebben. Ik leun naar een betere processor maar ben dus niet 100% zeker.

Waar ik wel al uit ben is een grotere SSD.

Budget voor upgrade rond de €1000

Hieronder de huidige specs:

CPU: Intel Core i5 6600 (Skylake) @ 3.30GHz
MAINBOAR Gigabyte Z170x-UD3-CF
MEMORY: 32GB DDR4
GRAPHICS: 2x Geforce GTX 960 (SLI)
STORAGE: Samsung SSD 950 PRO 512GB + WDC 3T HDD

Bedankt voor de hulp!
Old 09-12-2017, 19:39   #2   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Dus je hebt nog steeds trage rendertijden met een 2x 960 setup? Want als je in Maya al op GPU rendering zit, gaat het voor rendertijden toch gewoon gaan over meer GPU kracht steken. Voor de rest lijkt die setup nu al meer dan voldoende, feitelijk. Dus als ik van jou was, kocht ik gewoon mijn volledige budget 2 nieuwe nvidias
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2017, 23:48   #3   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

kan je niet renderen in de cloud? https://aws.amazon.com/blogs/aws/dea...-fleet-in-aws/
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2017, 22:28   #4   link
Tdbraban
Senior Member

Tdbraban's Avatar

Cloud renderen is een optie.
Maar wat maya betreft zou ik echter voor animatie betere viewport performance willen.
Ik zou denken dat de grafische kaart hier bij helpt, maar andere zaken zoals physics (vb. spieren en jiggle) lijken mij dan weer eerder op de CPU te vallen.
Een high rez model animeren (vb. http://debrabanterfilm.be/page.php?id=78) is nu een wat moeizame taak.

Soit, zou een een upgrade naar een nieuwere nvidia kaart een voelbare upgrade zijn? Of draaien de 960 nog goed mee?
Old 11-12-2017, 09:45   #5   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik ga akkoord met Sepul dat het volledige budget in een stevige grafische upgrade steken het meest voelbaar zal zijn. Een GTX1080Ti past netjes binnen je budget, GPU-rendering wordt dan een feestje.

Anderzijds zou je i5, afhankelijk de genoemde programma's hun optimalisatie voor meerdere core's, gerust vervangen mogen worden door een Ryzen 7 (of zelfs threadripper 1900X). Echter, in dergelijk scenario blijft er onvoldoende budget over om een zinvolle grafische upgrade uit te voeren. Wat me zinvoller lijkt.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules