Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 22-05-2019, 11:06   #5461   link
Matthias
*snore*

Neen, wat dat is iets anders. En iets waarover ik me niet uitspreek want niet genoeg kennis over. Ik spreek me enkel uit over het luik sociale zekerheid en bedrijfsvoorheffing van werknemers in loonbetrekking.

Het is bovendien een drogargument: "jamaarja, blijf maar van die bedrijfswagens tot je met absolute zekerheid een fiscaal utopia kan creŽren". Uitleggen en peetjes tekenen. Als je het status quo rond bedrijfswagens wil behouden, leg me dan gewoon uit waarom het huidige systeem logisch, rechtvaardig en noodzakelijk is. Misschien is het dat wel. Maar praat er dan over en stop met het zoeken naar valse analogieŽn of praktische bezwaren.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2019, 11:06   #5462   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
En hoe kom je hier op? Ik kan u verzekeren dat de grootste kost van een OCMW rusthuis het verplegend personeel (+ animatie en alles er rond) is. Ik zie niet in hoe er in ons rusthuis enorm veel bespaard kan worden want anders zou ik het wel al voorgesteld hebben.
En heb je al eens bekeken waarmee die mensen zich mee moeten bezighouden?

-Hoofdverpleegkundigen (Bachelor, Masters) die met papier en pen de voorraad op elke verpleegpost moeten tellen. Overstock op afdelingen die uiteindelijk wegens vervaldatum weggesmeten moet worden. Ja zelfs op een spuit staat een vervaldatum. Het aantal extra kilometers dat die mensen extra afleggen omdat wat ze nodig hebben nu weer net niet op de afdeling / kamer ligt.

-Medicatie bedeling. Handmatig elk pilletje uit de blister pitsen. Met 5 - 10 medicatie bedelingen per dag ben je wel even bezig.

Ik zou zeggen volg die mensen eens een paar weken. En stel je daarbij de vraag, is dit iets wat een verpleegkundige moet doen. Is die hun (dure) tijd niet beter gespendeerd aan het daadwerkelijk verzorgen van de bewoners.

Nu ja misschien zijn jullie wel een huis dat al redelijk efficiŽnte processen heeft.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2019, 11:19   #5463   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Neen, wat dat is iets anders. En iets waarover ik me niet uitspreek want niet genoeg kennis over. Ik spreek me enkel uit over het luik sociale zekerheid en bedrijfsvoorheffing van werknemers in loonbetrekking.

Het is bovendien een drogargument: "jamaarja, blijf maar van die bedrijfswagens tot je met absolute zekerheid een fiscaal utopia kan creŽren". Uitleggen en peetjes tekenen. Als je het status quo rond bedrijfswagens wil behouden, leg me dan gewoon uit waarom het huidige systeem logisch, rechtvaardig en noodzakelijk is. Misschien is het dat wel. Maar praat er dan over en stop met het zoeken naar valse analogieŽn of praktische bezwaren.
logisch : het werkt.
rechtvaardig : het bedrijf mag elke werknemer een wagen geven.
noodzakelijk : om het nodige personeel te krijgen.

nu jij

niet logisch ?
niet rechtvaardig ?
niet noodzakelijk ?

En ga je ook eens antwoorden wat er niet 'correct' aan zou zijn, en wat 'correct' in dat opzicht eigenlijk is.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 22-05-2019, 12:13   #5464   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

logisch: 12x een loon werkt ook, en is veel eenvoudiger.
rechtvaardig: 't is voor iedereen hetzelfde
noodzakelijk: ja, de huidige koterij kost handenvol geld en is, hoe ge het ook draait of keert, niet correct

Al die constructies zijn lapmiddelen uitgevonden om de belasting op (hoge) lonen te omzeilen. Pak die belastingschijven aan, en schaf al die andere zever af.

Ik zou er persoonlijk ook aan inboeten, maar dit terzijde. Ik zou wel geen Prius kiezen zoals Matthias deed, maar ieder zijn ding

Last edited by Blade; 22-05-2019 at 12:20.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2019, 12:22   #5465   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
logisch: 12x een loon werkt ook, en is veel eenvoudiger.
rechtvaardig: 't is voor iedereen hetzelfde
noodzakelijk: ja, de huidige koterij kost handenvol geld en is, hoe ge het ook draait of keert, niet correct
1.Enkel belasting op feitelijk loon werkt ook en is nog veel eenvoudiger.
2.Het is al voor iedereen hetzelfde. Er is geen enkele job die geen bedrijfswagen mag krijgen.
3.Het is wel correct.

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Al die constructies zijn lapmiddelen uitgevonden om de belasting op (hoge) lonen te omzeilen. Pak die belastingschijven aan, en schaf al die andere zever af.
Sure

Quote:
Old 22-05-2019, 12:39   #5466   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
En heb je al eens bekeken waarmee die mensen zich mee moeten bezighouden?

-Hoofdverpleegkundigen (Bachelor, Masters) die met papier en pen de voorraad op elke verpleegpost moeten tellen. Overstock op afdelingen die uiteindelijk wegens vervaldatum weggesmeten moet worden. Ja zelfs op een spuit staat een vervaldatum. Het aantal extra kilometers dat die mensen extra afleggen omdat wat ze nodig hebben nu weer net niet op de afdeling / kamer ligt.

-Medicatie bedeling. Handmatig elk pilletje uit de blister pitsen. Met 5 - 10 medicatie bedelingen per dag ben je wel even bezig.

Ik zou zeggen volg die mensen eens een paar weken. En stel je daarbij de vraag, is dit iets wat een verpleegkundige moet doen. Is die hun (dure) tijd niet beter gespendeerd aan het daadwerkelijk verzorgen van de bewoners.

Nu ja misschien zijn jullie wel een huis dat al redelijk efficiŽnte processen heeft.
Onze medicatie komt al in karren rechtstreeks van de apotheek. Dus het zit al per patiŽnt in een bakje.

Ook hebben we geen voorraad in de verpleegposten maar in zogenaamde "medicatiekarren" maar het principe hiervan is uiteraard hetzelfde. Het lijkt mij logisch dat er iemand hiervan de stock moet bijhouden want anders heb je inderdaad het gevolg dat je noodzakelijke zaken niet op je afdeling hebt. Of dit een taak van de hoofdverpleegkundige moet zijn, ga ik mij niet over uitspreken. Ik weet eerlijk gezegd zelfs niet of dat bij ons hun taak is.

Het grootste probleem dat ik bij ons zie is dat de hoofdverpleegkundigen veel administratie moeten doen (overlijdens, bellen met dokters, uurroosters opmaken, etc) maar dat er tegelijk wordt verwacht dat ze ook de verpleegkundige taken doen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2019, 13:20   #5467   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Niet echt duidelijk of de medicatie in producent verpakking geleverd wordt of in unit dose. Qua tijdsbesparing (en fouten) is dat een enorm verschil.

Stock bijhouden en verpleegposten/karren bevoorraden is een duur betaalde taak als die uitgevoerd wordt door een hoofdverpleger, verpleger of zelfs zorgkundige.

Voor elke taak die moet gekeken worden wat het minimale profiel is dat deze taak kan uitvoeren.

ondersteunend personeel (laagst betaald)
zorgkundige
verpleger
hoofdverpleger (duurst betaald)

Maar in de praktijk komt het er vaak op neer dat alles wat niet gedaan geraakt door het hoofd van de afdeling / verpleging gedaan wordt. WC papier bijvullen op de kamers, Inco bijvullen op kamers of verpleegposten, De wasserij contacteren omdat de persoonlijke kleding van X ontbreekt ...

Je kan dat pas echt verbeteren als je een tijdje meevolgt om te zien waar vooral hoofdverplegers en verplegers allemaal 'dure' tijd aan verliezen.

Dat principe is echt niet zo nieuw in de zorg. Kijk maar naar de grote tandartspraktijken. Waar de assistenten de patient klaarmaken, in de stoel zetten. Achteraf is het administratief personeel dat afrekent en de administratie (nieuwe afspraak, voorschriften, ...) doet. De tandarts doet enkel nog de tandheelkunde, niks anders.

Quote:

Last edited by DarthJabbaBoulet; 22-05-2019 at 13:27.
Old 22-05-2019, 13:49   #5468   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Kvind deze site wel nice eigenlijk :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kies19/sos-keuzestress/

Ik kan mij wel vinden in CD&V en Open VLD. N-VA ook nog wel hier en daar.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2019, 14:04   #5469   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/zinzen-...van-d20190521/

MA echt hoe interessant zijn die hun analyses. Ook goed hoe gevat dat die Zinzen is. Ik ben fan!

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2019, 17:59   #5470   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Die Zinzen doet dat al wel een tijdje... Just so you know.
Old 22-05-2019, 18:06   #5471   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

vanavond op terzake mertens vs de block over de gezondheidszorg

kweet dat vetlap puns met haar gemakkelijk zijn maar holy shit, ze gaat hem met huid en haar opfreten. hebde die al eens kwaad gezien? arm peterken
Old 22-05-2019, 20:04   #5472   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Ja Oblo. Maar hij blijft verrassend uit de hoek komen.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2019, 20:15   #5473   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by oblo View Post
Die Zinzen doet dat al wel een tijdje... Just so you know.
Da's ook wel het triestige natuurlijk, want Walter Zinzen gaat geen 140 jaar worden, maar bij de VRT hebben ze het blijkbaar desondanks opgegeven om personeel te vinden van iet of wat dezelfde kwaliteit.
Old 22-05-2019, 21:09   #5474   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Ik ben wel fan van dienen Pieter-Jan De Smet.

Peet gaat altijd vol met twee voeten vooruit, maakt niet uit aan wie hij vragen aan het stellen is. Gisteren ook weer bijvoorbeeld met De Winter.
Old 23-05-2019, 10:37   #5475   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ja, en altijd even droog. Wordt nog de nieuwe Linda De Win.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2019, 11:56   #5476   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Ja we hebben arabische opschriften overplak. Allť ja, we hebben eerst die opschriften er zelf geplakt, en dan erover geplakt.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 16:02   #5477   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Ik ben wel fan van dienen Pieter-Jan De Smet.

Peet gaat altijd vol met twee voeten vooruit, maakt niet uit aan wie hij vragen aan het stellen is. Gisteren ook weer bijvoorbeeld met De Winter.
Ik ben nog chiroleider geweest van de Pieter-Jan, ben ook fan.
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules