Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 15-04-2018, 08:38   #5761   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Als je daarmee toekomt werkt dat wel. Ik gebruik mijn Orange 4G via tethering quasi de hele dag.

Bij proximus werkte het wel beter, maar dat was geen optie meer, die waren ook een pak duurder.

Eigenlijk schrijnen dat orange nog altijd geen abonnementen met enkel internet, zonder gsm wilt aanbieden. Dat maakt de switch nutteloos.

En 30GB verbruik ik per dag, dat is ook geen oplossing
Teki is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2018, 09:40   #5762   link
Matthias
*snore*

De 61 EUR per maand die ik Telenet betaal is ook voor een limiet van 100GB (zit ik maar héél af en toe over), dus hier krijg ik feitelijk nog 30% volume voor EEN FUCKING DERDE VAN DE PRIJS.

Ik doe het gewoon.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2018, 09:52   #5763   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

hang je nog vast aan een abonnement van 10 jaar geleden misschien?
Want basic internet is 27.80/maand voor 150gb
https://www2.telenet.be/nl/internet-...asic-internet/
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2018, 10:17   #5764   link
Matthias
*snore*

Ah, crap, het is 51 EUR zie ik net, Fiber 100. En de limiet blijkt daar 200GB te zijn. Op de Telemeter zie ik dat ik toch meestal 175GB gebruik. Grmbl.

Misschien Netflix eens op 720p zetten...
Old 16-04-2018, 04:59   #5765   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

35 euro hier voor 500gb scarlet , content van , snelheden zijn hoger dan op papier
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2018, 07:13   #5766   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Hier 30 euro besparing per maand met Orange tov Telenet. Maar ik kwam dan ook niet toe met de 200GB limiet van Telenet.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2018, 09:07   #5767   link
Jens
Member

Al jaren 39 euro per maand hier voor Scarlet. 50 mbit download, 4 mbit upload, 500GB limiet, digitale tv met 30 zenders en vaste telefonie. Soms ga ik over de 500GB limiet en betaal ik éénmalig 5 Euro extra om de limiet voor die maand naar 1TB te verhogen.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2018, 21:15   #5768   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

35EUR per maand voor écht ongelimiteerd internet met EDPNET.

Net als bij Scarlet ligt de werkelijke snelheid (alvast bij mij) hoger dan die op papier
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2018, 23:11   #5769   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Hier nu al 3 jaar tevreden klant bij Proximus, maar het nieuwe werk van m'n vrouw betaalt €50 in de kosten als je Telenet neemt. We gaan dus terug overstappen.

We zijn geen grote gebruikers dus denk voor Whop te gaan.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2018, 06:26   #5770   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Welke providers mogen eigenlijk gebruik maken van het telenet netwerk?

Wil mijn 200mbit verbinding niet opgeven...
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2018, 07:05   #5771   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Welke providers mogen eigenlijk gebruik maken van het telenet netwerk?

Wil mijn 200mbit verbinding niet opgeven...
Enkel Orange afaik. Zitten best goed qua prijs maar missen enkele features van Telenet, dus eerst eens kijken of je deze kan missen.
eniac is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2018, 16:03   #5772   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

De belangrijkste feature van mijn telenet abo is onbeperkt downloaden. Hier wordt veel 1080P en 4K gestreamd, en daardoor zit ik makkelijk aan 400 gigabyte per maand.

Crap, ik merk dat orange geen telefonie doet. Mijn alarm systeem heeft een vaste telefoonlijn nodig.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2018, 18:37   #5773   link
eniac
Senior Member

Onbeperkt downloaden aan 200Mbit heeft Orange ook. Die telefonie lijkt me dan lastiger.

Voor mij is de #1 missing feature opnames delen tussen digicorders. Van zodra Orange dat biedt schakel ik over.
eniac is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2018, 19:27   #5774   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Mja tis zo dom van orange om daar verplicht een gsm abonnement bij te moeten nemen.. Ik zit via het werk op unlimited abo. En ik zou nooit zelf orange nemen voor een 2e toestel.

Dan is het 67 EUR voor 200Mbit, en ik zie Yelo via VPN (en nu gewoon binnen europa)

Die 79.48 EUR voor telenet, met amper downtime en stabiele connectie is het dan ook niet waard per jaar om te veranderen. 150 EUR verschil.

Zonder dat gsm abonnement zou het 20.48 EUR/maand zijn. Dat is een gratis spotify & netflix.. Daar valt al over te discussiëren.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2018, 10:15   #5775   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Mensen hier die enkel Telenet internet hebben thuis (geen kabeltv en geen vaste telefoon)? Ervaringen?

Vaste telefoon gebruik ik absoluut niet, en kabeltv staat enkel op als achtergrond 's avonds... Voor de rest bekijk ik alles via Netflix, Yelo of YouTube via appletv...
Old 18-04-2018, 12:07   #5776   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
Mensen hier die enkel Telenet internet hebben thuis (geen kabeltv en geen vaste telefoon)? Ervaringen?

Vaste telefoon gebruik ik absoluut niet, en kabeltv staat enkel op als achtergrond 's avonds... Voor de rest bekijk ik alles via Netflix, Yelo of YouTube via appletv...
Awel, tis mss vreemd maar dan krijg je enkel internet en geen kabeltv en vaste telefoon.
En ja het kost nog redelijk veel, aangezien de internet component veruit de duurste is van de drie.
Je zal voor elke provider wel een aantal slechte ervaringen vinden.. maar algemeen gezien denk ik wel dat je Telenet Internet als de snelste/betrouwbaarste internet provider mag zien in België (voor huishoudelijk gebruik), en waarschijnlijk ook de duurste.

ps. moest dat niet duidelijk zijn, Yelo TV ga je wel niet kunnen kijken als je enkel internet hebt en geen digitale TV hé.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2018, 12:30   #5777   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Mja klassieke zenders bekijk ik nooit, enkel m'n dochtertje voor enkele series, en dan nog, die afleveringen bekijkt ze meestal via youtube.

Geen reden om weg te gaan hoor bij Telenet. Enkel was ik niet zeker of de prijs dezelfde is voor internet en internet+tv+telefoon
Old 21-04-2018, 06:21   #5778   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post

Al een paar jaar. Zalig. Vraag mij niets over Temtation Island, maar ik ben wel een gelukkiger mens. Het is pas als je het niet meer hebt dat je merkt hoeveel van je leven je vergooit door broadcast tv.

Alleen is Telenet wel behoorlijk duur voor inet-only. Zoals gezegd: ik ga mij die Orange 4g pakken daarom. Fucking bundle-maffia.
Old 21-04-2018, 08:01   #5779   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Hier ook enkel internet bij telenet, en een Netflix abonnement. We hebben ook nog wel een digitale antenne die ik jaren geleden eens gekocht heb. Zit dat tegenwoordig niet ingebouwd in veel tv's? Dat levert mij dan gratis de vrt-zenders op, maar aangezien die al bijna alles online zetten wordt dat nog maar zelden gebruikt. Enkel nog voor de koers op zondag denk ik .
Old 22-04-2018, 09:16   #5780   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Op VRT.nu kunt ge live zien, en zo met ne Chromecast ofzo op tv.
Talos is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules