Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 17-09-2010, 21:36   #1   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Welke HTPC?

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een HTPC, maar blijkbaar is er een overvloed aan keuze en zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wat ik nodig heb is een apparaat dat werkt met een eenvoudige GUI (iets a la XBMC).

Het moet niet echt iets als een popcorn hour, moet gewoon iets zijn dat simpel te bedienen is. Maar dan letterlijk simpel, mijn zoon van 5 moet dat gemakkelijk kunnen bedienen.

Budget gaat zijn rond de 250 euro ongeveer.
Als ge daarvoor zelf een htpc kunt samenstellen ook goed, dan kan ik hun een vertrouwde gui voorschotelen.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2010, 22:52   #2   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

HTPC gaat ge me dunkt zelf niet samenstellen voor dat geld. Ge kunt wel voor rond de 300 euro een nettop kopen met een Atom CPU en nvidia ion gpu (kan 1080p afspelen). De asrock ion zonder wifi kost 265 euro, met wifi 300 euro. Er is een versie met blu ray maar die kost bijna 400 euro wel.

Een xtreamer(iets gelijk de PCH) hebt ge voor een 100 euros (120 euro voor versie met passieve koeling, is wel aan te raden) , ik vind dat toch gemakkelijk in gebruik.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2010, 07:24   #3   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

In november komt de boxer box uit. Die ga ik kopen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2010, 09:17   #4   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Een xtreamer(iets gelijk de PCH) hebt ge voor een 100 euros (120 euro voor versie met passieve koeling, is wel aan te raden) , ik vind dat toch gemakkelijk in gebruik.
Heeft die een interface waar de films getoond worden met posters of worden die alleen maar aangeduid met tekst?

Waar kan je die asrock ion kopen?

Lapino, heb je daar meer info over?
Old 18-09-2010, 09:45   #5   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Hij bedoelt boxee box denk ik
http://www.boxee.tv/box

Ben daar ook op aan het wachten... al weet ik er nog maar bitter weinig over.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2010, 13:16   #6   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Op dit moment lijkt me zo een Asrock Ion nog het beste.
Old 18-09-2010, 13:50   #7   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Asrock ion is end of life. Er komt binnenkort een nieuwe uit:

http://tweakers.net/nieuws/69712/asr...t425m-uit.html

Voor 250 EUR zou ik doodgewoon de voorstellen van hierboven nemen:
- Xtreamer
- Popcorn hour

Met 250 EUR kom je er niet voor een asrock ion, daar zit namelijk geen HDD in.

Ik had geluk dat ik plenty of harddisks had liggen, een extra voeding en extra case:

Product : 2 GB DDR3-1333 (2048 MB) IBIF25
Aantal : 1
Stukprijs : € 39,99*

Product : HD5450 Passief (ATI Radeon HD5450) JBXXV4
Stukprijs : € 42,90*
Totaalprijs: € 42,90*

Product : 785GM-E51 (AMD 785G) GDIM03
Stukprijs : € 59,90*
Totaalprijs: € 59,90*

Product : Athlon II X2 240e (2x 2800 MHz) HD1A05
Stukprijs : € 72,90*
Totaalprijs: € 72,90*

= HTPC voor 216 EUR, maar daar komt nog 60 + 100 EUR bij voor een case indien je er geen hebt, en nogeens 50 EUR voor een HDD.

Voor mij is dat nog altijd veruit de beste oplossing.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2010, 14:18   #8   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

wat voor case raad je aan dan?
ik heb hier nog een 3,5" 320gb harddisk liggen.
Old 18-09-2010, 14:29   #9   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ik heb weinig tot geen ervaring met kleine cases, in men tv meubel past een fullsize case voor veel hdd's

Maar ik heb bij alternate zo'n cases zien staan, zagen er wel cava uit:

http://www.alternate.be/html/product...sktop+%2F+HTPC

Teki is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2010, 07:09   #10   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Maar zit er aan harde schijf in?
Ik heb geen NAS staan, en de harde schijf van mijn Imac begint vol te geraken.
Old 21-09-2010, 10:50   #11   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Dat is voor mij ook het grootste nadeel. Maar ik denk dat er gewoon een tijd gekomen is dat ik hier thuis een NAS moet zetten en daar eens alle tv's op ga aansluiten. Als zoiets goed geďnstalleerd is dan kan ik mij wel inbeelden dat het veel handiger is dan gewoon een nmt met harde schijf.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2010, 11:14   #12   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Best gewoon in een NAS investeren. Uw boxee zal warmer worden/meer lawaai maken met een HDD erin, los van het feit of het mogelijk is om er een hdd in te plaatsen of niet.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2010, 11:58   #13   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ben wel benieuwd of de Boxee makkelijk leverbaar zal zijn in België. Kijk er in elk geval naar uit als opvolger van mijn Popcorn Hour.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 08-11-2010, 07:08   #14   link
SkY
Senior Member

SkY's Avatar

Ik zou mij vandaag ook de Xtreamer bestellen (via Coolblue, ergens goedkoper?)
Er is toch niet ergens iets anders die net uitgekomen is of binnenkort uitkomt waar ik beter op wacht?

Nog een vraagje:
Ik zou de Wifi antenne aanschaffen, hopelijk werkt dat wat. Ik ga op voorhand eens testen hoe "snel" mijn netwerk nog is aan mijn tv met mijn laptop. Tegen hoeveel MB/sec moet dat zeker gaan om 720p (serie, films)te streamen?
Alle video en muziek staat eigenlijk op mijn laptop met externe schijven die op 3meter van mijn tv staat. Is er geen mogelijk om daar een directe connectie tussen te leggen?
SkY is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2010, 07:10   #15   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Als het iets meer mag kosten, dan zou ik toch wachten op de Boxee Box ipv de Xtreamer. Ga je veel mooiere gui hebben en ook wel wat meer mogelijkheden qua internet content.

Old 08-11-2010, 07:19   #16   link
SkY
Senior Member

SkY's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Als het iets meer mag kosten, dan zou ik toch wachten op de Boxee Box ipv de Xtreamer. Ga je veel mooiere gui hebben en ook wel wat meer mogelijkheden qua internet content.
Heb ik inderdaad ook naar gezien maar vind ik iets te duur...
SkY is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2010, 17:11   #17   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Ik ben ook aan't zien om in de nabije toekomst een HTPC aan te schaffen, en dit is degene die ze bij Anandtech aanbevelen (zelf ineengestoken weliswaar):

http://www.anandtech.com/show/4025/h...lders-guide/10

Nu vraag ik mij af hoe dat juist in z'n werk gaat; betekent dat dat ik telkens ik een DVD'tje wil zien, eerst Windows volledig moet booten? En die afstandsbediening, dient dat dan gewoon om bv VLC player in Windows te bedienen?
Of heeft zo'n ding een eigen klein besturingssysteem?
PearlChoco is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2010, 17:33   #18   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Meestal installeer je XMBC of Windows Media Center op zo'n HTPC, die houdt zich dan bezig met het afspelen van DVD's. Je afstandsbediening werkt dan ook met Windows Media Center of met XMBC.
Ik heb hier een gelijkaardige config staan, met dezelfde case en remote, en tussen het opstarten en afspelen van media zit nog geen minuut, dus dat gaat vrij vlot. Ik heb wel een SSDtje steken om van te booten. De remote die bij die case zit heb ik nog niet werkend gekregen, de infrared receiver wordt niet herkend in Windows. Ik gebruik nu iPhone of iPad als remote. Ik zou graag mijn Logitech Harmony ook voor de HTPC gebruiken, maar dan moet ik een andere infrared receiver zoeken. De LCD werkt wel, maar biedt weinig meerwaarde. Ik heb hem zelfs volledig uitgeschakeld, want ik vind hem te helder.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2010, 12:29   #19   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Meestal installeer je XMBC of Windows Media Center op zo'n HTPC, die houdt zich dan bezig met het afspelen van DVD's. Je afstandsbediening werkt dan ook met Windows Media Center of met XMBC.
Ik heb hier een gelijkaardige config staan, met dezelfde case en remote, en tussen het opstarten en afspelen van media zit nog geen minuut, dus dat gaat vrij vlot. Ik heb wel een SSDtje steken om van te booten. De remote die bij die case zit heb ik nog niet werkend gekregen, de infrared receiver wordt niet herkend in Windows. Ik gebruik nu iPhone of iPad als remote. Ik zou graag mijn Logitech Harmony ook voor de HTPC gebruiken, maar dan moet ik een andere infrared receiver zoeken. De LCD werkt wel, maar biedt weinig meerwaarde. Ik heb hem zelfs volledig uitgeschakeld, want ik vind hem te helder.
Kan je dan een betere (liefst goedkopere) HTPC case aanraden?

Nog een andere vraag: heb je met zo'n ding optimale beeldkwaliteit bij het afspelen van Blurays? Of hangt dat af van de gebruikte hardware en drivers?

En heeft er iemand persoonlijke ervaring met dit: http://www.anandtech.com/show/3954/a...-htpc-reviewed
PearlChoco is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2010, 12:52   #20   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ondertussen werkt de remote wel, na wat gepruts met de USB poorten. Maar gebruik dus nu mijn Logitech Harmony, 1 remote voor TV, DVD, HTPC, Digicorder en AV Receiver. Luxe !
Erik701 is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules