Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 12-01-2020, 19:07   #21   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Mja hoeveel laadt je dan bij op die 10min waar je van spreekt?

Moesten er nu wagens komen die 500-600 halen, en dan op een uur volledig geladen zijn zou het voor mij geen issue meer zijn. Ik rij liever 3-4u non stop om dan een lange pauze te nemen, ipv na 1,5 al te moeten stoppen, ook al is het maar 10min

Hoop toch dat de technogolie daar nog in bijspringt ipv enkel op de mindset van de consument te rekenen. Anders zal het voor mij toch nog een generatie hybride worden eerst.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2020, 05:59   #22   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Bij ons gaat het dit jaar zowiezo een plug in hybride worden net omdat overal waar mijn vrouw komt amper laadpalen te vinden zijn en we er thuis geen kunnen installeren wegens voet- en fietspad (geen oprit of garage hebben sucks).

onze shortlist: X3, X5, XC60, XC90, GLC.
allemaal SUV's ja want ze wil een hogere instap hebben. We gaan ook nog wel eens bij VW en Audi horen, maar bij mijn weten hebben ze daar niet echt een deftige plug in hybride.
Old 13-01-2020, 08:29   #23   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Bij Tesla kan de V3 supercharger ongeveer 75 mijl op 5 minuten doen dus op 10 minuten is dat ongeveer 240km.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2020, 12:06   #24   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vantham View Post
Bij ons gaat het dit jaar zowiezo een plug in hybride worden net omdat overal waar mijn vrouw komt amper laadpalen te vinden zijn en we er thuis geen kunnen installeren wegens voet- en fietspad (geen oprit of garage hebben sucks).

allemaal SUV's ja want ze wil een hogere instap hebben. We gaan ook nog wel eens bij VW en Audi horen, maar bij mijn weten hebben ze daar niet echt een deftige plug in hybride.
Kunt altijd een in uw buurt aanvragen https://paalvolgtwagen.be/
logion is online now   Reply With Quote
Old 13-01-2020, 14:06   #25   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Vantham View Post

Audi Q5 is perfect vergelijkbaar met de X3. Afgelopen weekend mee testgereden, en zeer goed bevonden. Reed veel comfortabeler dan de X3. De iDrive van Bimmer was wel beter (logischer opgebouwd) dan de MMI van Audi. Ik wacht de offerte van de leasefirma af, maar hier zal het normaal de Q5 worden, tenzij de BMW veel goedkoper zou uitvallen.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2020, 16:34   #26   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Weinig budget, weinig rijden, maar dan wel elektrisch willen en 300km?
Beetje tegenstrijdig niet?
Het is geen economische keuze, maar een principiŽle. We weten dat het voor ons profiel veel interessanter is om gewoon voor een benzine te gaan. Maar het zal dus volledig elektrisch worden.

Vorig weekend naar het autosalon gegaan en eens in alle elektrische wagens gaan zitten. Voor de meesten (Leaf, Peugeot 208-e, etc) ben ik gewoon te groot, ik pas daar fysiek niet in. De enigen die overeind bleven waren de Hyundai Ioniq en de Open e-corsa, al de rest heeft afgedaan. Zelfs de Tesla model 3 viel eigenlijk dik tegen. Maar we zijn daar eigenlijk nogal verliefd geworden op de VW Id.3, dus wellicht gaan we wachten tot die uitkomt en daarvoor gaan. Helaas zal da nog wel een tijdje duren, want nu kunt ge enkel het instapmodel bestellen en dat heeft een fixed optie-set die wij niet direct zien zitten (en een 10k extra meerkost ).

Last edited by Karel; 13-01-2020 at 16:38.
Karel is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2020, 18:09   #27   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Een hogere instap? Is dat werkelijk de reden voor al die gedrochten op de baan. :/
Blade is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 07:06   #28   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Kunt altijd een in uw buurt aanvragen https://paalvolgtwagen.be/
ga ik eens bekijken, Thanks !!

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Audi Q5 is perfect vergelijkbaar met de X3. Afgelopen weekend mee testgereden, en zeer goed bevonden. Reed veel comfortabeler dan de X3. De iDrive van Bimmer was wel beter (logischer opgebouwd) dan de MMI van Audi. Ik wacht de offerte van de leasefirma af, maar hier zal het normaal de Q5 worden, tenzij de BMW veel goedkoper zou uitvallen.
het enige wat me enorm tegensteekt aan d eQ5 is dat het nog een enorm oud model is. Alle andere Q modellen zijn al vernieuwd, maar deze nog niet als ik me niet vergis.

Gisteren eens bij Mercedes gepasseerd en de GLC en GLE bekeken.. GLE is klein en valt af, maar de GLE... jawadde, wat een zaligheid om in te zitten. Nu nog eens met de madam passeren en hopelijk een testrit kunnen vastleggen.
Ik vond de X5 al wauw, maar de mercedes is echt wel nog een trap hoger vind ik.

Voor mezelf moet ik ook stilaan gaan uitkijken en heb ik de keuze uit A4, 3-serie of C-klasse. alleen al voor het interieur zou ik voor mercedes gaan. nadeel: vrij kleine koffer tov de andere 2
Old 14-01-2020, 07:42   #29   link
Jens
Member

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Een hogere instap? Is dat werkelijk de reden voor al die gedrochten op de baan. :/
Dat was voor mijn ouders de reden om zo'n ding aan te schaffen, maar die mensen zijn ook al 70+. Altijd grappig om zoiets te horen van jonge mensen.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 08:10   #30   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post

Moesten er nu wagens komen die 500-600 halen, en dan op een uur volledig geladen zijn zou het voor mij geen issue meer zijn. Ik rij liever 3-4u non stop om dan een lange pauze te nemen, ipv na 1,5 al te moeten stoppen, ook al is het maar 10min

Hoop toch dat de technogolie daar nog in bijspringt ipv enkel op de mindset van de consument te rekenen. Anders zal het voor mij toch nog een generatie hybride worden eerst.
Die zijn er al: Tesla model 3

Dit is een voorbeeld met de Tesla model 3 standard range van Brussel - Rotterdam - Brussel

Last edited by B0Yke; 14-01-2020 at 08:13.
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 08:12   #31   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Dat en hoger zitten op de baan waardoor je een beter overzicht hebt.
kar is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 08:39   #32   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

beter overzicht tijdens het bumperkleven
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 08:44   #33   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Jamaar, zo worden de kleine auto's gekloot en gaan die ook beginnen denken aan een grotere wagen omdat zij zich onveilig voelen. Voor je het weet zit je met een wapenwedloop naar grotere auto's.
flexium is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 09:25   #34   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Beter overzicht doordat de rest ook met fucking SUVs rijdt bedoel je.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 09:31   #35   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jens View Post
Dat was voor mijn ouders de reden om zo'n ding aan te schaffen, maar die mensen zijn ook al 70+. Altijd grappig om zoiets te horen van jonge mensen.
Mja, sommige "jonge" mensen hebben mss fysiek ergens last van waardoor een hogere instap makkelijker is. Ik heb bvb vrij slechte knieŽn en zou ook graag een hogere instap hebben. Helaas zijn er geen modellen bij ons op het werk met hogere instap
Old 14-01-2020, 09:58   #36   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik ben vrij zeker dat er op dit forum niemand meer zit die nog jong.

Quote:
Originally Posted by flexium View Post
Jamaar, zo worden de kleine auto's gekloot en gaan die ook beginnen denken aan een grotere wagen omdat zij zich onveilig voelen. Voor je het weet zit je met een wapenwedloop naar grotere auto's.
het zou niet de eerste keer zijn in de wereld/de maatschappij dat er zo iets gebeurt.

Last edited by kar; 16-01-2020 at 07:56.
Old 14-01-2020, 10:36   #37   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Auto's gaan dan alsmaar groter worden zodat op den duur kleine auto's eronder kunnen rijden and so it begins!

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 11:00   #38   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ook in Dendermonde rijden er al een handvol van die amerikaanse pickups rond, veel te luid en veel te groot maar sommige zien dat graag blijkbaar.
Old 14-01-2020, 11:07   #39   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Meest onpraktische auto's ever. Al die patserij. Geef mij maar zo'n gemiddelde stadswagen. Groot genoeg als ge geen kinders hebt maar af en toe eens een kaske wilt gaan halen bij de Ikea en ge kunt er tenminste overal achterwaarts mee parkeren.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 21:37   #40   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Karel View Post
Het is geen economische keuze, maar een principiŽle. Maar we zijn daar eigenlijk nogal verliefd geworden op de VW Id.3, dus wellicht gaan we wachten tot die uitkomt en daarvoor gaan. Helaas zal da nog wel een tijdje duren, want nu kunt ge enkel het instapmodel bestellen en dat heeft een fixed optie-set die wij niet direct zien zitten (en een 10k extra meerkost ).
Mijn volgende wagen gaat ook zeker elektrisch zijn, maar dat is wel een firmawagen Chapeau als je dat met je eigen geld doet.

Nog een keertje proberen:

Besef dat ge ne golf gaat kopen van 30 000 EUR voor het instapmodel
& 40 000 EUR voor het 58KWh model.

Als ge daar een lifecycle assessment op doet ben je volgens mij beter af met een goeie 2e handse.

https://www.eea.europa.eu/publicatio...cycle/download

Zie naar die grafiekjes, vaak scoort elektrisch slechter met de europese energiemix (en vergeet groene energie maar, tenzij je bij een leverancier zit die 100% groen aankoopt en maar X klanten heeft om zijn eigen verbruik in te dekken)

Alle zelfstandigen en beschermde beroepen hebben intussen al een tesla, managers nen E-Hybrid. Nu is't wachten op de laag eronder die zich E-Hybrids kan aanschaffen met hun budget, of wachten tot HR het doorkrijgt dat een elektrische vaak een lagere TCO heeft. Bij ons zijn ze nu ook bezig.

Spijtig dat men 330e te klein was
Teki is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules