Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 12-01-2020, 10:44   #4861   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

42'' en niet eens 1080p, arme Lapino wist niet eens hoe arm hij was in die tijd.

Goed, ben voor de LG OLED 55inch C9 gegaan (1350 euro in VDB/Coolblue/Bol - Krefel was enige waar ze 1500 vroegen). Er waren een pak meer koopjes te doen voor dezelfde klasse van QLED door Samsung. Die waren van 1400 euro naar 900 gezakt (70x reeks) in solden, of van 1200 naar 700 zelfs (60x reeks).
De OLED gingen pas enkele tientallen euro's in korting ipv honderden.

Na wat onderzoek op https://www.rtings.com/ heb ik geconcludeerd dat het toch vooral is omdat QLED een niet zo prijs-kwalitatieve versie is van LED, die nu erg goedkoop is. Dat OLED echt wel de technologie van de toekomst is, en dat iedereen die t niet kan maken hun zaken in uitverkoop moet zetten. Sorry Samsung, je was een goeie vriend.

Mijn eerste indrukken:

- smart TV betekent eindelijk iets. Het homemenu is snel, duidelijk en zit vol met handige features zoals netflix, youtube, spotify en zelfs Google Assistent en Alexa
- dat is eindelijk bruikbaar dankzij de remote die nu ook een pointer is, zoals een Wii controller. De registratie van de pointer is uitstekend, het auto-calibreert vanuit eender welke positie je bent.
- dat is bruikbaar omdat het hele menu aangepast is qua grootte en perfect afgesteld is op de remote zijn knoppen
- zwart is idd zwart, maar dat betekent niet altijd veel als de bron niet perfect zwart is
- resolutie is geweldig, vooral bij 4K van Netflix natuurlijk maar ook bij HD content van pakweg TV-theek
- sommige TV bronnen zenden nog heel lage kwaliteit uit en dat doet heel veel zeer aan de ogen. Oudere reeksen vooral zijn slecht
- 55 inch is groot maar handelbaar, komende van 40''. Groter was moeilijk geweest
- TV uitpakken en installeren is ineens vakwerk geworden. De 40'' is gewoon opnemen en klaar. Dit moet met twee personen en een strategie, want het scherm zelf is zo dun dat het zou kunnen breken, terwijl de TV wel heel erg zwaar is in de basis. Het scherm is ook zo mooi dat je het niet plat durft leggen tijdens het in elkaar vijzen van voet
- door de vele features en degelijk geluid lijkt het ineens onnozel nog een recever en 5.1 analoge boxen te hebben, het maakt alles moeilijker qua configuratie. Mocht ik kunnnen kiezen van 0, ik zou zeker voor TV en soundbar gaan en daar alle console op aansluiten, geen receiver meer
- kleuren zijn niet zo levendig dan ik had gedacht door de winkeldemo's, maar mogelijk ligt dat aan t feit dat normale content ook niet zo kleurrijk is dan demo's. Vaak zijn zaken vooral grjzig en bruin en dus flets op de TV. Ik ga eens kijken naar iets van film of reeks dat t wel tot zijn recht brengt
acku is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2020, 11:46   #4862   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Gebruik nog altijd de tv die ik van hem gekocht heb destijds.
€50 per jaar nie slecht me dunkt.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2020, 15:25   #4863   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Wat opzoek werk gedaan ondertussen. Als ik iets koop zal het dus OLED van Panasonic zijn. LG zou beter zou van kwaliteit, maar hun service zou dan weer sucken. Ik heb ooit van panasonic een hele nieuwe TV gekregen omdat er iets mis was met degene die ik toen al meer dan 2j had. Over die OLED's wordt er ook vaak geklaagd over inbranden van beeld enz. Liever dan een wat betere service. Dat kwaliteitsverschil zal ik waarschijnlijk amper merken.

(Maar eerst gaan we proberen met die ecocheques de dagelijkse boodschappen te doen).

Last edited by Fieldy; 12-01-2020 at 15:29.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 10:10   #4864   link
kar
Public servant

kar's Avatar

kar is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 10:18   #4865   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Goed, ben voor de LG OLED 55inch C9 gegaan (1350 euro in VDB/Coolblue/Bol - Krefel was enige waar ze 1500 vroegen).
25 euro goedkoper door gewoon mailtje te sturen naar Audiovision Mechelen. Was hier al paar keer aangehaald als zeer goeie shop.
De mijne is ook in bestelling
Old 14-01-2020, 11:08   #4866   link
-Tarantula-
Senior Member

Nog goedkoper via kamera expres per mail
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2020, 11:48   #4867   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Alé, niet genoeg moeite gedaan dus
Hoeveel is het daar dan?
Old 14-01-2020, 18:45   #4868   link
-Tarantula-
Senior Member

1199, https://gathering.tweakers.net/forum...s/1832627/last
Old 15-01-2020, 20:38   #4869   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Thx, mailtje gestuurd naar Audiovision: garantie ook op 5j (ipv 4) gezet en een Vogel Thin405 voor 45 euro (+7 verzending), wat het slechts paar euro goedkoper maakt dan Coolblue. En de quote van Tweakers eens doorgestuurd ivm de 1199. Benieuwd of hij nog iets doet daarmee...
Old 15-01-2020, 20:50   #4870   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Bij mijn 65C8 is hij toen iets gezakt, maar niet tot het niveau van Kamera Express. Had toen een beter gevoel bij een winkel hier in de buurt dan een winkel die toen in Rotterdam lag. Sindsdien ligt er ook een filiaal van Kamera Express in Eindhoven. Heb afgelopen jaar een C9 besteld bij KE via mail en daar laten leveren, snel afgehaald en zeer tevreden van tot nu toe. Audiovision zijn service was ook goed, maar bij mij duurde het wel een maand langer als voorzien om de tv te leveren.
Metal is online now   Reply With Quote
Old 22-01-2020, 15:55   #4871   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Als ik er meer dan paar uur mee bezig dat uit te zoeken
is de winst al zo zeker niet meer
Old 23-01-2020, 00:01   #4872   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Rustig he Takeshi
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2020, 14:33   #4873   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Als ik er meer dan paar uur mee bezig dat uit te zoeken
is de winst al zo zeker niet meer
De winst is net iets groter geworden. Ik had nog eens gemaild met info uit dat Tweakers topic, paar dagen moeten op wachten door omstandigheden, maar net telefoon dat hij de prijs gelijk zet.
Dus 1285 voor tv inclusief een Vogel Thin 405 beugel (die overall 55 kost), op afspraak aan mijn deur geleverd.
En dat voor "een paar minuten werk" om te mailen

Last edited by Roswell; 24-01-2020 at 14:40.
Roswell is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2020, 10:49   #4874   link
-Tarantula-
Senior Member

You're welcome
Old 02-03-2020, 17:39   #4875   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Is dit geen zot goeie deal? https://www.ibood.com/be/nl/product-...-smart-tv.html
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2020, 18:17   #4876   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

ai, Samsung krijgt zijn QLED de deur niet meer uit. Voor die prijs zeker goeie deal wel
Old 02-03-2020, 18:48   #4877   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Dat is geen QLED eh mannen.
Metal is online now   Reply With Quote
Old 03-03-2020, 16:21   #4878   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

slechte deal dan!
Old 05-04-2020, 19:37   #4879   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Zeg boys, een vraagje.

Aangezien ik een kinderkamer aan het inrichten ben, moet mijn gastenkamer eraan geloven. Dit was eveneens de kamer met een vrije witte muur voor de beamer.

Ik zou dus graag een projectorscherm hangen om deze occasioneel toch nog te kunnen gebruiken. Bij voorkeur had ik een goedkoop handmatig scherm gekocht, dat ik op een kleerkast leg en bij gebruik gewoon ervoor laat bengelen, bevestigd aan twee haakjes.

Probleem: ik heb een short throw beamer en lees dat een manueel uitrolbaar scherm niet optimaal is voor een scherm zonder 'tension'. Zou dit bij een (normal) short throw echt zo slecht zijn?
operator is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2020, 07:32   #4880   link
Horla
Senior Member

Geen idee maar ik vind het grappig dat je denkt dat je met een kind nog veel op die kamer naar een film gaat kunnen kijken
Horla is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules