Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 10-12-2019, 07:17   #2021   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Stupid me, ik had het dossier wel vergrendeld en ondertekend, maar niet gezien dat je het effectief ook nog moest indienen (extra druk op een knop). Dus maar een maandje langer wachten nu ...
Aanvraag afgekeurd, nokhoogte 10cm te hoog om zonder architect te mogen werken. Het was mij niet duidelijk dat er een limiet op nokhoogte zat, enkel op kroonlijsthoogte. Doeme, nu moet ik dus hertekenen.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2019, 09:23   #2022   link
Horla
Senior Member

Stond er nochtans in
https://www.omgevingsloketvlaanderen...rchitect-nodig
Horla is online now   Reply With Quote
Old 13-12-2019, 21:01   #2023   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik zou stilaan rookmelders willen hangen in ons nieuwe huis. Iemand tevreden over Google Nest Protect (v2)? Prijzig, maar de extra functies lijken me redelijk overtuigend.

Los van het feit of het de Nest Protect wordt of niet, op elk verdiep eentje? Gelijkvloers is 9 op 9, eerste verdiep idem en tot slot twee ruime zolderkamers (eerder 8 op 8, schat ik).
Old 13-12-2019, 21:16   #2024   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Sowieso in alle ruimtes waar je moet passeren om buiten te geraken. Meestal betekent dit op zijn minst de gangen. Zolderkamers kunnen ook zeker.

Waar hangt je branden? Is die nog met lucht uit de ruimte zelf? Dan is het ook altijd de moeite om te kijken naar een CO-detector.

Persoonlijk, hier hangen van die goedkope dingen die op een 9V batterij enkele jaren meegaan. Iets met meer functies kan alleen maar sneller kappot gaan denk ik dan.
kar is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2019, 22:51   #2025   link
Horla
Senior Member

https://www.brandweerzonecentrum.be/tips/rookmelders
Horla is online now   Reply With Quote
Old 18-12-2019, 15:05   #2026   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Diene ingebouwde batterij vind ik wel dikke zever. Dat ze dat vandaag de dag nog durven aanbevelen. Wegwerp economie.

Eens mijn gewone alkaline batterijen op waren in mijn melders, heb ik daar lithium batterijen ingestoken. Zijn ondertussen ook al 5+ jaar aan het meegaan.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2019, 13:23   #2027   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Long shot... Ik doe verbouwing en zoek dus aannemers. Iemand die regio Zottegem zijn contacten wil delen?
Old 26-12-2019, 19:15   #2028   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Ik zou stilaan rookmelders willen hangen in ons nieuwe huis. Iemand tevreden over Google Nest Protect (v2)? Prijzig, maar de extra functies lijken me redelijk overtuigend.

Los van het feit of het de Nest Protect wordt of niet, op elk verdiep eentje? Gelijkvloers is 9 op 9, eerste verdiep idem en tot slot twee ruime zolderkamers (eerder 8 op 8, schat ik).
Heb er hier 7 hangen (v2).

3 slaapkamers, berging, inkomhal, nachthal en bureau.

Content van? Baja, doet wat het moet doen. (Zijn volgens mij ook wel beter dan gemiddelde rookmelders). De ‘verlichting’ is soms tof, en je kan dat aan of af zetten.
Het blijft wel gimmicky, en als de prijs echt een struikelblok is, dan ist het niet noodzakelijk de beste keuze denk ik.

Ik kijk er wel niet naar uit wanneer alle batterijtje plat gaan.. daar mag je niet zomaar AA’s van de ikea insteken want dat zou niet zo goed werken.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2019, 21:11   #2029   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Heb hier ook 4 Nest Protects hangen (3 slaapkamers en living) . Geen klagen over.
Plan er nog een te hangen als ik budget vind (garage, waar de wasmachine en droogkast staat en de kamer waar server staat. Misschien nog 2 voor in de traphal.)

Batterijen vallen nog mee, ff opgezocht. Heb er 20 voor 25 euro gevonden.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2019, 09:11   #2030   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Kent er iemand een zéér goede ontstopper?

We hebben al twee weken problemen met een toilet en al met zo'n rubber ontstopper geprobeerd. Dat helpte een beetje maar nu blijft het water weer volledig staan, duurt ongeveer een dag eer het weg is denk ik.

Er zijn veel ontstoppers te vinden maar iemand die hier praktisch iets goed kent? Het product zou ook moeten kunnen "zakken" aangezien het weglopen van het water niet vanzelfsprekend is.

Een update hiervan. Blijkbaar staat ons huis té ver van de straat en is de hoek niet groot genoeg om het toiletpapier helemaal ten einde te krijgen. Gevolg is dat het ergens ophoopt onderweg...

Ik zou daar dus om de zoveel tijd iets moeten ingieten om dat papier te doen verdwijnen. Shrimpsuggesties voor ik daar salpeterzuur in mijn leidingen smijt?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2019, 11:59   #2031   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Uw eigen ontstoppingskit kopen en in uwen tuin kijk-/kuisputjes laten installeren op die buis en dan gewoon elke zomer eens met een slang daar in gaan om alles door te spoelen.
Old 27-12-2019, 14:50   #2032   link
Deff
!= Deffe

Nog enkele andere mogelijke fixes:
* Uw spoelbakken wat meer water laten verbruiken, de meeste moderne toiletten staan standaard afgesteld om de spoelbak niet volledig te laten vollopen om water te besparen. Indien de te kleine helling het issue is kan dit misschien wel helpen.
* Iets in de richting van sanibroyeur installeren achter uw WCs of ergens langs de leidingen als dat kan. Geen aanrader maar indien je niet veel keuze hebt misschien toch handiger als leidingen in de tuin gaan uitbreken.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2019, 08:56   #2033   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Beetje extra water mee doorspoelen kan idd wonderen doen.
Old 30-12-2019, 23:39   #2034   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

Heb er zo ook al een paar moeten ontstoppen, meestal door te veel wc-papier icm de spaartoets. Meestal zit die spaartoets toch op regenwater (iirc heb jij een nieuwbouw van een jaar of 7-8) dus daar moet je echt niet naar kijken. Een putje naar boven brengen buitenshuis zodat je eens kan spoelen is ook wel aangeraden, zeker als het ergens in uw begroeiing kan uitkomen, onder de oprit is minder interessant for obvious reasons.

Kleine opmerking is wel dat uw toilet normaal in uw septische put uitkomt, en deze put zou niet te ver van uw woning mogen zitten. Uw wc-papier wordt hier opgelost en de overloop hiervan zou betrekkelijk vlot moeten lopen. Dus ofwel werkt deze niet deftig, ofwel zit hij overvol ofwel heb je geen septische put ofwel heb je keuken/badkamer die ook in je septische put komen en de werking van je put teniet doen (her en der schrijven ze dat voor..).
Old 30-12-2019, 23:48   #2035   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Sommige steden eisen dat er geen septische put gebruikt wordt.
Old 31-12-2019, 09:51   #2036   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Eerder omgekeerd; waarom zou je het zetten als het niet verplicht/noodzakelijk is?
Old 31-12-2019, 10:04   #2037   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Bedankt voor alle suggesties, meer water verbruiken lijkt me voorlopig het eerste dat ik zou proberen. Nu wordt er voor het toilet gebruikt wordt doorgetrokken en erna ook. Altijd met de grote knop.

Hoe je dat waterverbruik van de spoelbak kan verhogen weet ik wel niet. Heb dat paneel er eens afgehaald maar zie precies niet echt waar ik dat kan aanpassen.

Ik denk niet dat wij een sceptische put hebben. Als ik het me goed herinner loopt er een buis van ons toilet zo'n 60-70 meter naar de straatkant.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2020, 09:15   #2038   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Aanvraag afgekeurd, nokhoogte 10cm te hoog om zonder architect te mogen werken. Het was mij niet duidelijk dat er een limiet op nokhoogte zat, enkel op kroonlijsthoogte. Doeme, nu moet ik dus hertekenen.
Opnieuw getekend en ingediend. 1 dag voor hun deadline krijg ik nu bericht dat er afmetingen ontbreken, en dat het in PDF dient ingediend te worden. Ook foto's. In pdf. Dat konden ze ook niet eerder zeggen zeker? Staat trouwens nergens vermeld. Nu kunnen we weer een maand langer wachten.
Old 15-01-2020, 09:30   #2039   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Als het nergens staat dat het in PDF moet zijn het ook wel zeikerds.
Old 15-01-2020, 09:35   #2040   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Ik kan het nergens vinden. Maar dat konden ze bij de vorige controle toch ook al doorgeven? Bureaucratie ten top.
Ik heb bijna zin om het uit te geven aan een architect, om van die zever af te zijn.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules