Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 04-09-2018, 16:11   #4181   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
ik denk dat je de kracht van de liberalen in 't stad onderschat
2012:
VLD 5.5%

2006:
VLD-VIVANT 9.7%

2000:
VLD : 16.95%

Bwoa. Waarom zouden mensen in Antwerpen terug op VLD beginnen stemmen?

Quote:
groen gaat op zich een enorm grote partij worden in antwerpen maar gaat daar geen hol met kunnen doen want cd&v gaat tsjeven zoals gewoonlijk (afwachten of rechts of links wint en volgen, met andere woorden, rechts wint.) en sp.a en pvda gaan verschrikkelijke nummers opbrengen. enfin, voor pvda gaat het op zich waarschijnlijk een pak beter gaan tegenover de vorige verkiezingen maar statistisch gaat het geen invloed hebben. en de sp.a, die gaan zwaarder tanken dan de titanic en de deepwater horizon spill.
Als PVDA stagneert tov vorige verkiezingen (8%) is dat al een acceptabel resultaat.

Quote:
uw scenario is "hoopvol", want dat komt te veronderstellen dat groen in de meerderheid zit en posten krijgt, ook al zijn ze onbelangrijk. wat er eerder gaat gebeuren is dat -ook al zijn ze nu aan't neuten tegen elkaar- is dat n-va, cd&v en open vld gewoon verder gaan doen.
Mijn scenario is niet hoopvol. Groen gaat in een meerderheid gedwongen worden waarin ze de agenda niet kunnen bepalen. BDW voelt zich als een vis in het water als er politieke chaos is, de andere partijen kunnen nooit op dezelfde manier de verantwoordelijkheid hiervoor van zich afschudden.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2018, 20:02   #4182   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Snuff View Post

Bwoa. Waarom zouden mensen in Antwerpen terug op VLD beginnen stemmen?
Is er een lange lijst historische redenen dat niet te doen?
As ge uzelf wel economische liberaal en conservatief voelt maar de NVA een bende zure vortzakken vind lijkt vld mij enige alternatief?

Edit: was vld met Zatte Lu?

En 2e cpt obvious antwoord maar niet op mij van toepassing: "omdat ge zelfstandige zijt"
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 04-09-2018, 20:28   #4183   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
2012:
VLD 5.5%

2006:
VLD-VIVANT 9.7%

2000:
VLD : 16.95%
omdat veel would-be open vld stemmers naar de n-va zijn getrokken in 2012 (n-va heeft toen natuurlijk ook van andere partijen afgesnoept met hun "volkspartij" zever) maar liberalen zijn niet per se sociaal-conservatief op zaken waar de wever en andere antwerpse partijgenoten zich vaak zo over uit spraken. denk dat na de huidige termijn veel van de linkse-liberale kant totaal niet content is met de wever zijn status als burgemeester

Quote:
Als PVDA stagneert tov vorige verkiezingen (8%) is dat al een acceptabel resultaat.
acceptabel, sure. als ze er al geraken. maar ze zullen hopeloos irrelevant blijven op't schoon verdiep, tenzij ze er een linkse coalitie kunnen gedogen.

Quote:
Mijn scenario is niet hoopvol. Groen gaat in een meerderheid gedwongen worden waarin ze de agenda niet kunnen bepalen. BDW voelt zich als een vis in het water als er politieke chaos is, de andere partijen kunnen nooit op dezelfde manier de verantwoordelijkheid hiervoor van zich afschudden.
geloof je dat echt? als er een coalitie nv-a, cd&v en open-vld of een coalitie van groen en sp.a (met eventueel gedoog van pvda in oppostie) kan gemaakt worden, gaat dat gebeuren. ik zou niet inzien hoe groen en n-va samen zouden regeren voor een heel termijn, aangezien ze zo wat diametraal tegen over elkaar staan op zowat elke positie bar een paar.

ik begrijp dat zo'n coalities mogelijk zijn op n of andere gemeentelijke lijst in bumfuck nowhere maar in antwerpen, ongetwijfeld d stad waar heel het land naar gaat zien (en waar ook de meeste kopstukken gaan opkomen), kweeni, denk niet dat dat een optie is kijkende naar de verkiezingen van volgend jaar.
Old 05-09-2018, 00:05   #4184   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Mijn theorie gaat dan ook alleen maar op als de kaarten anders onlegbaar zijn. En die coalitie zou uiteraard alleen maar gevormd worden n de verkiezingen van 2019 (waarna er 5 jaar rust is tot wombocombo 2024 behoudens regeringstuimelingen), vandaar de "politieke chaos" waarvan sprake.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2018, 22:16   #4185   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Is er eigenlijk iemand bij Open VLD die Antwaarps klapt?

Voor mij betekent dat iets anders dan dat Open VLD denkt dat het betekent.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2018, 22:26   #4186   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Protip: het betekent allebei.

Clevere jongens daar bij open-vld: bedenk eens een slogan om nva-racisten aan te spreken zonder dat het keihard opvalt.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much everything in a flash before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2018, 22:27   #4187   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik woon al heel mijn leven (bar een paar jaren in gent) in zuid rand van n centrum antwerpen en ik 'k heb em nie

wa zou da moeten betekenen?
Old 05-09-2018, 22:29   #4188   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

behalve het overduidelijke "we gaan iets doen en niet alleen blablabla" en "doe keer gewoon gast"

ma geen idee hoe da racisten uit de n-va zou moeten lokken
Old 05-09-2018, 22:33   #4189   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Ik las dat als "normaal doen" en niet als "De handen uit de mouwen steken".
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2018, 22:37   #4190   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

awel ja, dus de "doe keer gewoon gast"

t'ziet er dom uit voor deze regio maar volgens mij ook redelijk schadeloos, tis dan ook hun nationale slogan voor alle gemeenteraadsverkiezingen. denk niet dat er iets zot dubbel achterzit, 't vertaalt gewoon niet naar antwerps dialect (en waarschijnlijk nog een paar ander)
Old 05-09-2018, 22:48   #4191   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Vind et als Leuven in Antwerpen precies nog wel cava.

K wacht nog altijd redenen van de echte Antwerpenaren om niet op de VLD te stemmen.
Old 05-09-2018, 22:49   #4192   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

the fuck zijn 'echte' antwerpenaren?

als ge bedoelt de stad graag zien in al zijn geschiedenis zou ik daar met oppassen, of zelfs den brabofontein wordt geprivatiseerd
Old 05-09-2018, 23:05   #4193   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Kweet niet as ge hier al +10 jaar stemrecht hebt zult ge wel meer weten as iemand die eigenlijk niks weet wat er leeft buiten wat in de nationale media komt.
Old 05-09-2018, 23:15   #4194   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Kweet niet as ge hier al +10 jaar stemrecht hebt zult ge wel meer weten as iemand die eigenlijk niks weet wat er leeft buiten wat in de nationale media komt.
zijn toch nog andere partijen met mensen die al een groot deel van hun leven hier wonen? als dat uw argument is, denk ik niet dat dat een overtuigend argument is om mij liberaal te laten stemmen

moesten we uberfuhrer de wever nie hebben zou ik misschien gokken op een somers zoals in mechelen maar open vld kan in het huidig klimaat in een meerderheid van zijn leven nooit een burgemeester afleveren dus euh ja, laat maar. das gewoon stemmen voeren naar een sterkere coalitie met n-va
Old 05-09-2018, 23:17   #4195   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Rofl net dat Apache artikel eens gelezen.
Een van die gasten zat bij mij opt middelbaar en is een compleet ongevaarlijke idioot.

Dat de zoon van Jambon in zo een clubjes zit is dan weer extreem zorgwekkend.
Old 06-09-2018, 00:53   #4196   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
awel ja, dus de "doe keer gewoon gast"

t'ziet er dom uit voor deze regio maar volgens mij ook redelijk schadeloos, tis dan ook hun nationale slogan voor alle gemeenteraadsverkiezingen. denk niet dat er iets zot dubbel achterzit, 't vertaalt gewoon niet naar antwerps dialect (en waarschijnlijk nog een paar ander)
De dubbele betekenis zit er wel degelijk achter, Rutten horen zeggen, en het is helemaal geen Antwerps dialect. Die dubbelzinnigheid verstaan ze tot in Groningen.

En het gaat er dan over dat de mensen normaal moeten doen. Waar iedereen het zijne van maakt, maar wat duidelijk ook iets is waar Dewever zijn handelsmerk van maakt: doe eens normaal. En vooral die buitenlanders dan, zegt men er op caf gezellig bij.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much everything in a flash before we fall back again into our agreeable somnolence.
Old 06-09-2018, 01:48   #4197   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Fucking hell: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/pano/2018/pano-s2018a10/
Old 06-09-2018, 15:39   #4198   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Rofl net dat Apache artikel eens gelezen.
Een van die gasten zat bij mij opt middelbaar en is een compleet ongevaarlijke idioot.

Dat de zoon van Jambon in zo een clubjes zit is dan weer extreem zorgwekkend.
Ok, stuur link eens door. Ik ben benieuwd
Cage is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2018, 12:42   #4199   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Is Kalutica geen Jambon?
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2018, 10:49   #4200   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Neen

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules