Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 06-02-2015, 07:51   #201   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Inderdaad, ben ook blij dat ik het nog eens kan spelen zonder er een hoop moeite voor te doen.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2015, 07:51   #202   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik verschoot er wel van dat dat 7+ GB is nu.
Old 07-02-2015, 02:05   #203   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Van mij mogen ze dat elke 15 jaar remasteren, ik zal het altijd kopen. Of toch 4 keer
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2015, 09:06   #204   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Ik verschoot er wel van dat dat 7+ GB is nu.
Dat heb je nu eenmaal als je de originele files voor geluid/tekeningen gebruikt in plaats van de gecompresseerde versies van vroeger.

Ik ben ook content met de remaster. Probleemloos installeren, widescreen-mogelijkheid (geen verplichting) en toch een redelijke visuele opknapbeurt. Moet maar eens de 'original rendering' aanzetten in de opties, zult direct zien dat het er een pak beter uit ziet. Voor mij moest het alvast niet veel meer zijn.

Over het verschil tussen remaster en special edition, laten we hopen dat deze ooit groen licht krijgt van Disney (hebben demo opgestuurd naar verschillende contacten binnen het bedrijf):

https://www.facebook.com/fateofatlantisSE

HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2015, 00:45   #205   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Iemand die nieuwe King's Quest al geprobeerd?
Old 29-07-2015, 09:10   #206   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Iemand die nieuwe King's Quest al geprobeerd?
Ik niet maar LIRIK wel.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2015, 14:30   #207   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Iemand hier Fran Bow al gespeeld?

http://store.steampowered.com/app/362680/

Zie er wel fantastisch uit en krijgt ook zeer lovende kritieken.

Mss goed om nog eens een adventure te spelen (hoewel ik Broken Age nog steeds niet uitgespeeld heb). Anders zal het wachten worden op DotT remaster, want dat ziet er wel uitstekend uit:

Hoewe er wel iets van de gritty charme verloren lijkt te gaan. maar de remasters van MI zijn ook erg sjiek, dus kga hem zeker wel in huis halen. Maart 2016.

http://dott.doublefine.com/
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2016, 14:45   #208   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

https://www.gog.com/game/day_of_the_tentacle_remastered
http://store.steampowered.com/app/388210

gngnggnnn
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2016, 03:43   #209   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Die day of the tentacle is trouwens een goede remaster, vergelijkbaar met de Monkey Islands van een paar jaar geleden. Dik de moeite, imho.
Old 31-03-2016, 08:03   #210   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

DoTT is het eerste CDrom spel dat ik ooit kocht. Ik kende niks van PC games (altijd een NES gehad) en ging in 't Computerwinkeltje binnen om iets te zoeken. Gewoon op basis van de fotootjes op de doos dit gekozen.
Nodeloos om te zeggen dat ik gewoon van mijn stoel viel van de kwaliteit van PC games. Sindsdien mijn NES niet meer aangeraakt
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2016, 23:00   #211   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Iemand een idee of DOTT speelbaar is op een surface, puur met touchscreen dus? Ik lees zowat mixed ervaringen, maar nergens een iets duidelijk
Old 15-06-2016, 23:29   #212   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

In de laatste patch - voor de remaster - zitten alvast fixes voor touch screen PCs, dus ik vermoed van wel. Geen idee wat een surface allemaal kan voor de rest.

Quote:
Controls - added the ability to skip dialog lines by tapping on the screen when using touch controls. This is only available for touch screen PCs.

Controls - added a way to trigger object highlight using touch. Hold two fingers on the screen to use. This is only available for touch screen PCs.
UI - added touch UI for opening the pause menu in DoTT verb bar mode and in Maniac Mansion. This only appears when using touch controls.
Old 29-05-2018, 10:45   #213   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik was overlaatst nog eens aan het zoeken naar een goede adventure en bedacht mij dat ik ooit een kickstarter gebacked had (in 2012) van de makers van Space Quest. Blijkt nu te gaan om een gefaalde kickstarter
https://www.kickstarter.com/projects...s-of-space-que
Nog iemand die hier geld in gestoken heeft?

Speelt hier nog iemand adventures? Tips van de laatste jaren? Timbleweed Park ziet er goed uit
Old 29-05-2018, 10:54   #214   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

ik heb die ook nog gebacked en dan vergeten
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2018, 11:27   #215   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
Speelt hier nog iemand adventures? Tips van de laatste jaren? Timbleweed Park ziet er goed uit
geamuseerd met Edna & Harvey: Harvey's New Eyes, Gemini Rue & The Journey Down

best ok: The Inner World, Hector, Secret Files: Tunguska, The Whispered World: Special Edition
Old 29-05-2018, 11:34   #216   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
geamuseerd met Gemini Rue
Van hen heb je ook nog de vijfdelige Blackwell-reeks (van in het begin spelen, want het verhaal bouwt verder) en Technobabylon. Allemaal wel goed.
Old 29-05-2018, 16:16   #217   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Quote:
Ik was overlaatst nog eens aan het zoeken naar een goede adventure en bedacht mij dat ik ooit een kickstarter gebacked had (in 2012) van de makers van Space Quest. Blijkt nu te gaan om een gefaalde kickstarter
https://www.kickstarter.com/projects...s-of-space-que
Nog iemand die hier geld in gestoken heeft?

Ik heb dat ook gebacked.

Vanwaar haalt ge dat die gefaald zou zijn? Laatste update in mijn mailbox is van 10 april dit jaar. Wat ik dacht is dat ze met een heel klein team verder werken. Van de laatste update:

Quote:
Hey everyone! We know this is another long awaited update, but we were holding off because we were hoping to be able to confirm a few things, such as our upcoming voice over recording session with our voice actors along with when we plan to let you all beta test. Alas, we are not quite 100% on those dates yet, but hopefully soon. Rest assured, once I have got those dates for you, we'll do another update and have it out there in the open.

The good news is, we are almost there! Believe it or not, we are on the road for finishing this game up, and when it's released, it will be done right with all the correct amount of tender love and care(not to mention blood, sweat, and tears) it deserves!
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules